Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1] 2    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Heroes V - Kuźnia Przeznaczenia - Kampania I - Dylemat Freydy (Czytany 18719 razy)
Khaziu
SpecHoMM

*

Punkty uznania(?): 15
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 533


...:::Dziel i rządź:::...

Zobacz profil
« : 03 Kwietnia 2009, 13:51:31 »
Kampania "Dylemat Freydy" w Heroes of Might and Magic V - Kuźnia Przeznaczenia

Misja Pierwsza: Rebelianci

Cele misji:

    * Zniszcz obozowisko rebeliantów Lorda Caldwella
    * Zniszcz obozowisko rebeliantów arcybiskupa Randalla
    * Freyda i Laszlo muszą przeżyć
    * Wyprowadź oddziały przystani z okrążenia

Cele poboczne:

    * Druidzi elficcy
    * Przejmij wszystkie chatki wieśniaków
    * Wyeliminuj wszystkie jednostki rebeliantów


Witaj w pierwszej misji Kuźni Przeznaczenia. Zaczynasz na południowym wschodzie mapy(1). Udaj się traktem na północ zabijając wszystkie jednostki przystani oraz zajmując osady chłopów, łuczników, zbrojnych i zamki przystani. Gdy dojdziesz do skrzyżowania drug Freydą udaj się do (2), którego wejścia strzegą enty, zaś Laszlo do jasnowidza (5). Gdy uratujesz nowe jednostki przystani a Laszlem wykonasz misję udaj się zabić Randalla(3). Następnie przejdź drogą na północy (na wchód od obozowiska) i pozbieraj chatki chłopów. Teraz zniszcz Lorda Caldwella. Na tym zakończy się ta misja.

Misja Druga: Podejrzenie

Cele misji:

    * Zniszcz wszystkie chłopskie chatki
    * Wyeliminuj miasta rebeliantów
    * Freyda i Laszlo muszą przeżyć

Cele poboczne:

    * Uratuj niewinnych chłopów


Misje zaczynasz na południowym zachodzie(1). Udaj się drogą na północ.Dojdź do pierwszego zamku i zniszcz go(2). Następnie odbij w prawo i na południe by zniszczyć kolejny zamek(3). Po drodze zabijaj jednostki przystani i zbieraj czerwonych chłopów oraz inne czerwone jednostki. W (7) masz możliwość pozyskania kuszników oraz ulepszyć swoje dotychczasowe jednostki. Teraz udaj się na główny szlak. Gdy dojdzie do rozwidlenia udaj się w lewo paląc przy okazji chatki chłopów. Udaj się znów w lewo i spal zamek(4), a następnie znów na północ by spalić chatkę. Wróć do pierwszego rozwidlenia i odbij w prawo tym razem. Przejdź przez most i idź dalej tą samą drogą aż dojdziesz do ostatniego już zamku(5). Po spaleniu go udaj się na południe do (6). Spal co sie da a gdy to nastąpi stoczysz banalną walkę z demonami. Misja druga zakończyła się sukcesem.

Misja Trzecia: Duncan

Cele misji:

    * Zdobądź wszystkie miasta rebeliantów
    * Pojmij Duncana
    * Freyda musi przeżyć



Zaczynasz na południowym wschodzie(1). Masz do zdobycia 3 zamki i sporo kopalni. Zacznij od miasta po środku mapy(2). Gdy je zdobędziesz dołączy do ciebie grupka inkwizytorów. Zdobądź kopalnie dookoła. W każdej pozostaw straż. Około 30 chłopów na jedną wystarczy. Napisze jak obsadzać kopalnie - 30 chłopów, 10 fanatyków, 10 kuszników. Nie muszą być razem w jednej. Wystarczy jednej kopalni dać po jednej jednostce. Jednostki z siedlisk najlepiej również dawać na ochronę kopalni. Teraz udaj się na północny wschód(3). Tu również zdobądź miasto i kopalnie a te potem obstaw garnizonem. Tu dołączą do ciebie paladyni. Teraz rusz na południowy zachód do ostatniego miasta(4). Uczyń z niego swoją stolice. To w nim zdobądź najwyższy poziom miasta i pozyskuj jednostki. Kopalnie dookoła obsadź ludźmi. Teraz zejdź do podziemi i zdobądź kopalnie złota. Jest ona bliżej wejścia na północy mapy.Gdy zdobędziesz mniej więcej 15 czempionów rusz na zamek Duncana(5) pokonując wcześniej garnizon(6). Nie zapomnij również w swoim zamku przeszkolić chłopów na kuszników. Bardziej sie przydadzą. Walka nie będzie trudna. Gdy ją wygrasz pojawi się film i komunikat obwieszczający zakończenie misi trzeciej.

Misja Czwarta: Negocjacje

Cele misji:

    * Porozmawiaj z garnizonem krasnoludzkim
    * Spełnij żądania krasnoludów
    * Freyda musi przeżyć
    * Dotrzyj do Tor Hrall
    * Opuść terytorium krasnoludów
    * Zbieraj zasoby by spełnić wymagania klucznika

Cele poboczne:

    * Znajdź nagolenniki Kranoludzkich królów
    * Zajmij się Hydrą
    * Wyeliminuj rebeliantów



Zaczynasz na południowym zachodzie(1). Rozejrzyj się po okolicy w celu pozyskania kopalni oraz jednostek przystani - nowych jednostek. Zdobądź je oraz kopalnie i udaj się do garnizonu(2). Następnie uzbieraj armię i rusz na zamek wroga(3). Zdobądź kopalnie dookoła niego i uzbieraj armię jaką podają w celach misji o zapłacie dla garnizonu. Gdy ją uzbierasz udaj się przez garnizon prosto do Tor Hrall miasta granicznego krasnoludów(4). Po niestety nieudanych negocjacja przerwanych przez niekompetentnego Laszlo musisz uciec z krainy(8). W tym celu musisz biec krętą drogą i zbierać armie przystani - normalną. Od zamku krasnali udaj się do portalu(9). Potem zdobądź nagolenniki koło skarbca krasnoludów. Następnie pokonaj wilki na południe od tego miejsca. Gdy sie z nimi uporasz idź na południe a następnie podążaj drogą cały czas. Zbieraj armię. Gdy dojdziesz do miejsca gdzie droga zakręca - miejsce dalej niż za feniksami - znajdź obrońce. Pogadaj z nim i udaj się zabić hydrę. W nagrodę wchodząc do kopalni możesz używać jej i jej odpowiednika do teleportacji (5 i 6). Wyjdź na główną drogę i rusz na południe. Gdy dojdziesz do klucznika odwiedź go. Zbierz surowce i kup klucz. Cofnij się do rozwidlenia i skręć w prawo. Idź dalej drogą zbierając jednostki. Gdy dojdziesz do smoków pokonaj je. A następnie przejdź przez garnizon zejdź do podziemi i podejdź do portalu. Tak oto zakończyłeś misję.

Misja Piąta: Wybór

Cele misji:

    * Przejmij kontrole nad miastem portowym i udaj się do Talonguard
    * Freyda musi przeżyć
    * Duncan musi przeżyć
    * Uwolnij Duncana


To zdecydowanie najdłuższa, najnudniejsza i najcięższa misja w całej kampanii. Zaczynasz w (1). Idź na wschód i zdobądź zamek. Następnie zejdź do podziemi i idź cały czas drogą aż znajdziesz wyjście. Wejdź w nie i przygotuj się na walkę z Klausem. Pokonaj go i rusz na pierwszy zamek(2). Kup sobie paru bohaterów by zwiedzali teren a Freydą zdobywaj okoliczne kopalnie i siedliska. W miarę szybko zdobądź posterunki wojskowe gdyż tylko z nich możesz brać anioły. Po upływie 2 miesięcy rusz uratować Duncana(3). Niech on wróci do zamku a Freyda niech penetruje okolice. Podczas gdy uciążliwi będą bohaterowie czerwonego gracza. Jedyną zaletą ich armii nie jest jej wielkość a balista która jest naprawdę bardzo mocna. Może zrobić z twojego wojska armię partyzantów zamiast armii ofensywnej. Ulepszaj wszystkie cztery(4,5 - nowe zamki) zamki jak tylko sie da. Zgromadź armię i daj ją Freydzie. Tak wzmocniona niech ruszy na garnizon miasta portowego(7). Gracz czerwony ma jeszcze jeden zamek(6) ale jego nie musisz mieć. Gdy przebrniesz przez garnizon w którym walka nie sprawi trudności mimo wielkiej armii rusz na zamek. Pokonaj straż i uzupełnij armię gdy masz jej niedobór. Zbuduj stocznie a w niej statek. Wsiądź do niego i przygotuj się na łatwą walkę końcową. Po niej standardowo film i koniec misji. Nie rozpisałem sie w tej misji bo w sumie nie ma tu żadnych większych zmagań poza walką.

Autor: Khaziu


IP: Zapisane
tomek_1821

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 04 Czerwca 2009, 22:37:25 »
Czy to normalne że w ostatniej misji garnizon blokujący dojście do portowego miasta był obsadzony 25 upadłymi aniołami, 50 czempionami zła, 200 kusznikami i resztą ilością fanatyków o podobnej ilości ?

Bo tutaj pisze ze walka z garnizonem nie powinna sprawiać trudności.


IP: Zapisane
No women - No sex
No sex - No children
No children - No school
No school - No problem
_________________________

Love is name
sex is game
forget the name
and play the game :P
Nightin

******

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Wiadomości: 470


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 05 Czerwca 2009, 13:56:54 »
"Bohaterka Freyda spotkała fanatyków, i krzyżowcami szalonymi ich rozwalała" śpiewa nieumarły bard.
Otóż, prawda. 25 upadłych, 50 czempionów, 200 kuszników i 200 innych może się zdarzyć. A masz tu moją taktykę na nich i na każdą bitwę też:
Ulepszaj łuczników i chłopów na zbrojnych a tych na krzyżowców. Zostaw dla siebie kilka chłopów(to będzie mięsko armatnie) i za każdą trudną walką wysyłaj jednego chłopa(poprzez dzielenie jednostek) na sam środek wojny, gdy ci go zabiją krzyżowcy tak się wkurzą, że będą szalenie walczyć.


IP: Zapisane
Agrael-Raelag

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 105


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 05 Czerwca 2009, 14:03:19 »
Odpowiednio rozbudować otrzymane zamki od Duncana i twój problem z głowy :D


IP: Zapisane
Nieszczęśliwie zakochany
Markal Wielki
Rysownik

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 248


Nie, nie wróciłem xD Ale se tu czasem zaglądnę ;>

Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 20 Lipca 2009, 19:45:20 »
Ja też nie miałem problemu z tamtym garnizonem. Moi Paladyni natychmiastowo zlikwidowali Upadłych Aniołów, bo mieli 5 szczęścia ;P

Jednak ostatnia walka była dla mnie wkurzająca, bo Irina miała te swoje cholerne Gryfy, więc chyba ze 3 razy z nią walczyłem zanim mi się udało roznieść jej armię. W ostatniej walce miałem farta, bo Szeregowi ogłuszali Gryfki, a poza tym cała jej armia się właśnie rzuciła na Szeregowców xD więc nie było problemu.

A co do wcześniej wspomnianych uciążliwych wrogich bohaterów, to udawało się komuś ich rozgramiać? Bo ja zawsze dawałem ciała albo wychodziłem z tych walk z dużymi stratami.


IP: Zapisane
Banan wszyscy!
Agrael II

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 123

Pastafarianin

Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 05 Grudnia 2009, 08:46:05 »
@Khaziu Ostatnio mi się komp zformatował i zapomniałem jak się robi czerwone jednostki a ty napisałeś, że w trzeciej misji ma być conajmniej 15 czempionów. O co ci chodzi???


« Ostatnia zmiana: 05 Grudnia 2009, 21:47:14 wysłane przez Agrael II » IP: Zapisane
Chwała Latającemu Potworowi Spaghetti!
MunioxD

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 3

Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 06 Maja 2010, 10:06:39 »
ej w jaki sposob moge przemieniac chlopow w zbrojnych i nastepnie ich w kusznikow czy lucznikow??


IP: Zapisane
Pablossd

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 460


Podpis zgodny z podpisem...

Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 06 Maja 2010, 14:51:43 »
eee... Wiesz co to jest plac szkoleniowy, prawda?  :P  Ten rasowy budynek przystani pozwala awansować jednostki...

Aha, uprzedzając kolejne pytanie: Nie możesz awansować jednostek ponieważ dopuszczalny limit jednostek to 20...  :P

I kolejne: Nie można awansować gryfów i rycerzy konnych o lvl. wyżej, bo jakby to wyglądało? Stworzenie zamienia się w mnicha? A paladyna najpierw trzeba by było uśmiercić, aby stał się za uznanie zasług aniołem...  :P


IP: Zapisane
Pomyśl, co może być lepszego od udawania zadziwiającej istoty, której w realnym świecie jest się przeciwieństwem?... Prawdopodobnie robienie to ku uciesze innych ludzi, którzy podświadomie i tak uznają cię za idiotę... :>
Tallos

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 30

Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 25 Listopada 2010, 19:55:18 »
Czy w 3. misji komp ma jakieś źródło fanatycznych jednostek?


IP: Zapisane
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 25 Listopada 2010, 20:45:08 »
Tak w zamku na dole mapy po drugiej stronie rzeki. Tam może sobie zmieniać zwykłe na fanatyczne. Stamtąd również ma dostawę aniołów na starcie.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

Eurion

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 8


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 19 Grudnia 2010, 17:53:03 »
Ja odnośnie misji trzeciej. Piszę, żeby zostawiać chłopów, ale skąd ich wziąć ?


IP: Zapisane
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 19 Grudnia 2010, 21:32:08 »
Ze swojej armii, zamku i z siedlisk, wystarczy wejśc do już zajętej przez ciebie kopalni i dac wyznaczoną przez khazia liczbę jednostek.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

Eurion

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 8


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 20 Grudnia 2010, 16:59:38 »
Ale w armii nie ma wieśniaków, w siedliskach w drodze do pierwszego zamku również, a z zamku musze czekać tydzień, żebym dostał zaledwie kilku wieśniaków...


IP: Zapisane
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 20 Grudnia 2010, 23:23:40 »
nie maz chłopów, ani szeregowców ani oprawców? Bo moga być dowolni. To akurat jest bez różnicy.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

Eurion

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 8


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 21 Grudnia 2010, 16:25:09 »
Aa no to chyba, że :D
Wielkie dzięki ; )

Wiadomość doklejona: 23 Grudnia 2010, 13:30:52
Witam
Znacie może jakąś dobrą taktykę na tego typa z 3 misji w ostatnim zamku ? Bo nie mogę coś go pokonać ;/


« Ostatnia zmiana: 23 Grudnia 2010, 13:30:52 wysłane przez Eurion » IP: Zapisane
Strony: [1] 2    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.127 sekund z 21 zapytaniami.
                              Do góry