Heroes V > Taktyki i strategie gry

System gry poszczególnymi rasami

(1/40) > >>

Johny_Szalony:
Tu kierujemy nasze porady, sugestie, zadajemy pytania- opracowujemy jak najlepszy system gry daną rasą. Osobiście preferuje porady do grania na trudnym i heroicznym poziomie, ponieważ uważam, że na normalnym poziomie to można nawet "niechcący" wygrać :P No to dla przykładu zapodam takie swoje widzi mi się, kaman ciekierap:

Loch

Bohatera początkowego puszczam w świat bez dodawania mu jednostek, ponieważ nawet jeśli dodam mu tych Zwiadowców czy Krwawe Dziewice (do wyboru w dzień pierwszy) to i tak będzie ich za mało żeby rzucać się na hordy istot niskiego poziomu strzegących tartaku i kopalni rudy kamienia, które notabene zwykle są blisko naszego zamku. Więc lata on sobie po mapie dokąd tylko może bez walki i zbiera wolne zasoby, kształci się w miarę możliwości (kamienie wiedzy, mocy, etc. porozrzucane po mapie), zbiera jednostki (również względnie od mapy- o ile mamy taką mozliwość ;)). Tymczasem w dzień pierwszy inwestuje w Zwiadowców, dzień drugi- Krwawe Dziewice, dzień trzeci- gildia magów, czwarty- ulepszenie Zwiadowców w Zabójców, piąty- ulepszenie Krwawych Dziewic w Krwawe Furie (wymienione zakupy nie zabierają dużo zasobów- powinno dać radę nawet na heroiku). Dopiero w piąty dzień inwestuję w drugiego bohatera- czarnoksiężnika oczywiście. Ma on już do dyspozycji swoje jednostki początkowe które od razu ulepszam + jednostki z zamku + 3 zaklęcia 1-poziomowe- nie będzie miał najmniejszego problemu z podbiciem tartaku i rudy, trzeba naturalnie zadbać o to by nie odnieść strat w jednostkach- da się ;)(wysoka inicjatywa i zasięg Krw. Furii oraz brak kontrataku wroga sprawi że nawet neutralne jednostki 3-ciego poziomu da się lubić, zwłaszcza kiedy pomaga nam jeszcze trucizna zabójców. Warto tu uwzględnić podział Krw. Furii na grupy- zależnie co atakujemy...). W Dniu 6-tym nie powinniśmy mieć problemu z inwestowaniem w Minotaury (względnie od mapy a dokładniej- zasobów które znalazł nasz pierwszy początkowy bohater) / ewentualnie Rady Miasta- zależy jak stoimy finansowo, jeśli mapa jest wyjątkowo uboga w zasoby pieniężne to radziłbym jednak drugą opcję... Dzień siódmy- polecam inwestować w Cytadelę w celu zwiększenia przyrostu Krw. Furii i Zabójców- ta wymaga 5000 i trochę drewna z rudą kamienia. Powinniśmy mieć odpowiednią ilość w/w zasobów po podbiciu tartaku i rudy- zwykle przy kopalniach mamy jeszcze trochę tych zasobów do zebrania stąd uważam że da radę- co do tych 5000 to tu po prostu trzeba liczyć na powodzenie w poszukiwaniach kaski u naszego pierwszego bohatera- choć i tak nie powinno być problemu z tą sumą... Gdy nasz pierwszy bohater pozgarnia co się da, dalej nie będzie mógł zajść (straż graniczna w wszelakiej postaci) to wracamy nim do zamku by ulepszyć mu jednostki i nauczyć zaklęć. Wracając do drugiego bohatera po zdobyciu tartaku i kopalni rudy można go jeszcze wysłać na dokształcanie (tu znowu względnie od mapy) o ile pierwszy bohater odkrył taką możliwość, ale nie za daleko od zamku- tak by w pierwszy dzień drugiego tygodnia był już w zamku i dołożył sobie nową populację :) No i już w drugim tygodniu, po ulepszeniu jednostek 1-go bohatera polecam przekazać całą armię jednemu bohaterowi- bardziej doświadczonemu ma się rozumieć, i nie ma przebacz- musimy walczyć o pozostałe kopalnie. Tu o sukcesie będą zaważały nasze zdolności taktyczne. Aha, byłbym zapomniał o ważnym szczególe- zanim wypuścimy naszego zabijakę kupujemy mu jakiś artefakt, najlepiej jakby był jakiś dodający wiedzę oraz obowiązkowo budynek Lochu dodający wiedzę (moc mamy, a z wiedzą to już nie za ciekawie...)

Dalej nie ma sensu podpowiadać, gdyż jest to zbyt bardzo zależne od mapy i postępowania cpu... W ogóle uważam że najważniejszy jest dobry początek, a co dalej to już temat rzeka... Zapraszam serdecznie do dyskusji, uwag, pytań, besztania ( :P), własnych sugestii odnośnie grania poszczególnymi rasami :)

troglodyta:
Bardzo dobrze opisane Johny.. Ja na razie nic nie zamieszczam bo mam tak jakby lenia.

Khaziu:
Sylvan

ok. a więc na początek proponuje od razu wykupić 2 bohatera. jego armie przekazać 1 i armie z zamku jeśli są już budynki do robienia armii. tym że bohaterem ( 1 ) iśc na kopalnie rudy i tartak. można też zdobyć inne rzeczy jak młyn itp. zależy od przeciwnika.
2 bohaterem pozwiedzać mapę i zbierać wolne surowce. w zamku można wybudować karczmę.sukcesywnie zwiedzaj mapę 2 bohaterami i z budynków na mapie jeśli są dawaj armie Boh. 1 . w zamku buduj kolejno aż do 7 dnia

1 dzień karczma
2 dzień kuźnia
3 dzień targowisko
4 dzień ratusz ( to od kasy )
5 dzień budynek z nimfami
6 dzień budynek z myśliwymi
7 dzień ratusz jak można a jak nie to fort

dalej rekrutuj nowe jednostki i daj je Boh 1. tym podbij kopalnie i inne rzeczy. 2 Boh zwiedzaj okolice nowo odkryte. dalej jak w poście wyżej zależe od stylu gry i od mapy

troglodyta:
Khaziu - Przed myśliwimi tancerze ostrzy.

Khaziu:
heh. specjalnie tak napisałem bo ja gram tak. ja najszybciej dążę do jednostek dystansowych. tak po za tym to może ty coś napiszesz. jakiś poradnik np. do nekropolii zamiast cały czas krytykować. wykaż sie czymś chłopie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona