Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Heroes I: Masquerade Mod (Czytany 456 razy)
Morglin

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 5


Zobacz profil
« : 05 Październik 2018, 15:07:52 »
Cześć!

Chociaż kojarzę was głównie jako społeczność skoncentrowaną na grach z uniwersum Ashanu, to pomyślałem, że skoro macie specjalne podforum o grach H1 i H2, i rzeczywiście kiedyś toczyły się na nim rozmowy, to czemu by nie poinformować na nim o modyfikacji, którą stworzyłem jakiś czas temu. W największym skrócie można o niej powiedzieć, że podmienia zamek czarodziejki na zamek demona oraz wprowadza zmiany wśród pozostałych zamków i jednostek neutralnych (na przykład Rycerz zamiast paladynami dowodzi od teraz aniołami).

Mod działa tylko na wersji ze sklepu GOG! Nie zadziała na dostępnych kiedyś w Polsce, windowsowych wydaniach gry, ani na spiraconych, zripowanych wersjach z sieci.

Jeśli ktoś będzie zainteresowany, pobrać można go ze strony heroes3wog.net:
http://heroes3wog.net/heroes-i-masquerade-mod-download/ (zrzut ekranu z tamtej strony jest już nieaktualny).






Instalacja:
0. Potrzebujesz wersji Heroes I ze sklepu GOG
1. Wypakuj „Heroes I Masquerade Mod v0,4.zip“ do katalogu, w którym zainstalowałeś Heroes I
2. Idź do folderu DATA
3. Uruchom setup.bat

Miłej gry.


« Ostatnia zmiana: 05 Październik 2018, 15:10:11 wysłane przez Morglin » IP: Zapisane
Baronus

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 82


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 10 Październik 2018, 20:49:12 »
Znakomicie, że ktoś w końcu zrobił mod do HI i to porzadny. Sam robilem dla siebie glownie balans bo jest tragiczny. Ale i troche grafiki. Powodzenia w dalszych pracach.

Kolejne wersje. Jak masz 0.2 to podrzuc bo brakuje.
http://heroes3wog.net/download/[Heroes%201]%20Masquerade%20mod%20v0.1.zip
http://heroes3wog.net/download/[Heroes%201]%20Masquerade%20mod%20v0.3.zip
http://heroes3wog.net/download/[Heroes%201]%20Masquerade%20mod%20v0.4.zip



« Ostatnia zmiana: 10 Październik 2018, 21:27:23 wysłane przez Baronus » IP: Zapisane
Morglin

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 5


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 10 Październik 2018, 23:25:39 »
Dzięki. Odzew był na tyle mały, że każdy post mnie cieszy.

Wersji drugiej już nie mam, polecam grać na najnowszej (0.4). W ogóle osobiście bym wolał, żeby linki do poprzednich wersji nie były publikowane, bo mogą wprowadzić kogoś w błąd. Ale jeśli już ktoś je zachował i jest ich ciekaw, to niech już sobie tu będą. Polecam jednak przede wszystkim sprawdzić wersję najnowszą, a tamte potraktować jako ciekawostkę.

A wersja druga, o którą pytałeś, wyglądała tak jak pierwsza - plus były w niej anioły. Więc jeśli chcesz zagrać w takiej konfiguracji, to spokojnie możesz ją sobie zmodować, bo w heksedycji jesteś przecież obeznany.

Możesz też pokazać to, co zrobiłeś z balansem. Co prawda ja sam akurat brak balansu uważam za zaletę jedynki, i tym samym kierowałem się robiąc swojego moda - więc podobnie jak w oryginale, balans w modzie też jest zupełnie rozchwiany. Ale wiem, że są ludzie, którzy wolą bardziej wyrównaną grę, więc kogoś mogą twoje prace zainteresować.


IP: Zapisane
Baronus

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 82


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 22 Październik 2018, 10:02:22 »
Jeśli chodzi o wersje to zauważyłem, że wyższa wersja jest nie zwyklym powiekszeniem zawartosci nizszej tylko jest inna. W tej sytuacji absolutnie trzeba ją zachować bo jest innym modem a nie wadliwym czy mniejszym. Gdyby tylko bylo to wiecej tresci to rzeczywiscie nie ma sensu.

Alternatywne mody tez byc musza. Albo albo. A wszystko co dobre trzeba archiwizowac. Masz Intetnet Archive tam chca miec wszystko i maja racje. My wykorzystalismy nawet stare niedokonczone koncepcje modow do HIII. I wychodzi to znakomicie. Co by bylo gdyby znikly? Nigdy nie wiadomo co bedzie za pare lat. HII odeszla w cień po HIII ale pojawila sie nagle po latach w kilku projektach. Jedynka byla zapomniana a tu nagle ty zrobiles mod. W przyszlosci ktos napisze moze VCMI do HI co jest wzglednie latwe gdyz ma wzor z HIII i wtedy beda potrzebne wszelkie wersje bo nagle bedzie mozna dodac 100 miast.

Co do balansu to nie slyszalem aby komus podobali sie chlopi jako sila bojowa. A smoki to odwrotny absurd. Przynajmniej z tymi dwoma jednostkami trzeba cos zrobic bo to psuje gre w sposob drastyczny. Moze slowo balans jest niezrozumiale? Nie chodzi o takie same miasta tylko zeby granie jednym miastem nie bylo ,,proscizna" a drugim ,,nie lubie grac bo trzeba sie namordowac". Czyli rycerz jest patologią tej gry. Gdyby moderzy teraz zrobili takie miasto to by ich wysmiali i zjedli na forach. Tymczasem rozsadna korekta statystyk naprawde skokowo podnosi jakosc gry.

Jedna z wersji moich korekt do tawernianej wersji mini gry:
http://supershare.pl/?d=FA5058152
Mozna grac nawet na tablecie. Oczywiscie trzeba by to przeanalizowac glebiej zwlaszcza jak zmieniasz miasta. Ale to inny temat.



IP: Zapisane
Morglin

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 5


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 29 Październik 2018, 17:10:29 »
W wolnej chwili przejrzę. Jakbyś chciał zmienić ceny budynków w miastach, najprościej będzie wyszukać cenę Czarnej Wieży: 15000, czyli 983A (15k to w systemie szesnastkowym 3A98, ale wszystkie dwubajtowe wartości są odwrócone). Gdzieś w pobliżu powinna być reszta cen. Bez problemu można jeszcze zmienić ilość jednostek, z którymi zaczyna bohater, wyszukując "00 1E 32" - to pierwsza jednostka Rycerza, 00 to typ (00 - chłop, do 1B - dżin), a 1E - minimalna ilość, 32 - maksymalna.

I tylko tyle mi, niestety, wiadomo. Reszta to już skomplikowana inżynieria wsteczna, którą ogarniają chyba tylko Rosjanie. Możliwe, że tak jak oni modyfikują H3 głównie poprzez własną bibliotekę .DLL, tak wersję DOS Heroes 1 dałoby się bardziej zmienić poprzez stworzenie pliku .OVL i wstrzyknięcie go w .exe. Ale tak sobie tylko gdybam, bo programować oczywiście nie umiem.


A odnośnie Rycerza, to u mnie przyjemność gry zależy głównie od poziomu trudności. Na niższych wystarczy rozwinąć bohatera, wybudować siedliska pikinierów/zbrojnych/konnych w pierwszym tygodniu, i już na początku drugiego ruszyć na podbój (zostawiając najwolniejsze jednostki w zamku). Wtedy zwykle jest pozamiatane, jeśli w porę podbijemy inne miasto i wymienimy lub uzupełnimy armię. Gorzej jednak jest na poziomach najwyższych, gdzie bez surowców, na niektórych mapach potrafi być rzeź (tym bardziej że w grze przecież nie ma targowiska). No ale to dotyczy wszystkich zamków.


IP: Zapisane
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 



© 2003 - 2018 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.03 sekund z 20 zapytaniami.
                              Do góry