Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Kielich Gromu (Czytany 9200 razy)
Timothy

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 217


"...wszystko przemija..."

Zobacz profil
« : 26 Maja 2008, 17:52:11 »
Kielich Gromu
Postanowiłem napisać poradnik do pojedynczego scenariusza „Dzikich Hord” – „Kielich Gromu”. Mam nadzieję, że owy poradnik się Wam spodoba i mój wysiłek nie pójdzie na marne. Zamieszczam również kilka screen’ów, aby wizualnie przedstawić wszystkim sytuację podczas gry i zachęcić do przejścia tego zagadkowego scenariusza.
Mój poradnik podzielony jest na rozdziały.
**Trochę o historii:
Wygłodniali orkowie poczęli wycofywać się w stronę morza. Znaleźli na nim łańcuch wysp, na którym mieli nadzieję żyć w spokoju, ale wciąż jeszcze muszą stanąć do ostatniej bitwy przeciw całej flocie Imperium Sokołów. Wydaje się, że mają niewielkie nadzieje na przetrwanie. To Kunyak, ich przywódca, musi wymyślić coś, co uratuje lud przed wymarciem.
 
*Wyspa marzeń vol. 1 „Wstęp, ale jeszcze nie rozwinięcie”
Tak więc zaczynamy naszą przygodę na wysepce położonej na środkowo-północnej części mapy. Mamy do dyspozycji jedno miasto - Kukali i jednego bohatera – Kunyaka.
Trochę o specjalizacji i historii naszego miasta Kukali.
**Historia Kukali:
Gdy Kunyak przybył ze swą armią na wyspę, znalazł nie tylko ryby i zwierzynę, ale również drewno. Otoczeni wielkimi lasami orkowie posiadali więcej twardego drewna niż potrzebowali do budowy i gotowania. Zawsze świadomi istnienia Matki Ziemi, zawsze z umiarem korzystali z jej zasobów, a teraz otrzymali nagrodę przerastającą ich oczekiwania.
**Specjalizacja Kukali:
Co jakiś czas do skarbca orków „wpadnie” pewna ilość drewna.

*Kukali i stan armii w pierwszym miesiącu, drugim tygodniu i trzecim dniu:
http://img87.imageshack.us/my.php?image=1miesic2tydzie3dziestanef5.png

Trochę o rozwijaniu i biografii naszego głównego herosa.
**Talenty Kunyaka:
Proponuję szczęście, oświecenie, machiny wojenny, atak i obronę.
Dwie ostatnie umiejętności są bardzo przydatne dla orków, wraz z szałem krwi stanowią mieszankę wybuchową siły uderzeniowej, szczęście – to chyba wiadomo dlaczego, machiny wojenne – dążymy w nich do trój-strzelnej balisty i ręcznego sterowania katapultą – co do balisty to będzie kosić straszliwie, oświecenie to oczywiście więcej doświadczenie i przypadkowych „+1”.
**Indywidualna zdolność Kunyaka:
Członek Starszyzny:
Wszyscy Siepacze, Oprawcy i Hersztowie w armii bohatera otrzymują +1 do ataku i obrony za każde dwa poziomy bohatera, zaczynając od poziomu pierwszego.
**Biografia Kunyaka:
Kunyak – dziecko stworzonej rasy – ma już dość przerażających warunków, w których przyszło żyć jego ludowi. Traktowani jak niewolnicy orkowie, których nie uważa się bardziej ludzkich niż golemy czarodziejów, dłużej już nie mogą znieść takiego stanu rzeczy. Kunyak marzy o czymś innym – o miejscu, w którym orkowie mogliby żyć z pracy własnych rąk i być wolnym ludem. Uważa, że jedyną nadzieją dla orków jest uczynienie tego snu rzeczywistością.
Zadania:
Zadania główne:
*Kunyak musi  przeżyć.
*Zniszcz flotę Imperium
*Znajdź Kielich Gromu
Zadania Poboczne:
*Uratuj Szamankę

*Jednostki, „Zwykłe Ulepszenie, czy Alt?”
Co do jednostek barbarzyńskich i ich wyboru pozwolę sobie przedstawić i uzasadnić mój wybór. Oczywiście wcale nie musicie się zgadzać z moim wyborem, bo strategie gry są różne.
1.poziom – goblin zaklinacz – ponieważ według mnie traper jest mało przydatny, a ten przynajmniej umie zepsuć czar wroga.
2.poziom –centaur koczownik – jego manewr jest bardzo przydatny, mimo, że zadaje wtedy 50% obrażeń.
3.poziom – Podżegacz – fajne prowokowanie, więcej punktów zdrowia od pierwszego.
4.poziom – Córa Ziemi – atak przekleństwem, może powiecie, że córa nieba i jej łańcuch błyskawic, ale w większej walce nie ma czasu tracić tury na poświęcenie goblina, tylko od razu spowalniać wroga, lub przyspieszać siebie.
5.poziom – Herszt – jak kto woli.
6.poziom – Pao Kai – obszarowy atak, wskrzeszanie się zjadaniem ciał.
7.poziom – Krwawy Cyklop – jak kto woli.
*Wyspa marzeń vol. 2, czyli „To, co może pomóc”
Kielichem gromu na razie się nie martwy, nie zginie, musimy mieć dobry start.
Oczywiście sukcesywnie, z tury na turę rozbudowujemy Kukali i zwiedzamy Kunyakiem naszą wyspę. Można oczywiście wynająć drugiego bohatera, aby zbierał niepilnowane surowce – w ten sposób nasz główny barbarzyńca zaoszczędzi nieco punktów ruchu.
Ciekawe rzeczy i miejsca jakie znajdują się na naszej, niewielkiej wyspie. Te miejsca to przede wszystkim: chatka wiedźmy – gdzie mamy możliwość darmowej nauki pewnego talentu, ołtarz ofiarny – gdzie możemy poświęcić nasze jednostki za doświadczenie (Nie radzę na razie korzystania z ołtarza, bo każda pojedyncza jednostka orków będzie na wagę złota, jeśli już bardzo chcemy coś poświęcić to niech to będą jednostki innych frakcji, które czasem się do nas przyłączą, lub przypłyną w niewoli z innych miast), latarnia morska – powiększająca ilość punktów ruchu na morzu, stocznia – gdzie możemy wybudować statek (Możemy również wybudować statek w mieście, bo Kukali jak i wszystkie miasta w tej misji, jest miastem portowym. Na szczęście statek budowany w miejskiej stoczni pojawia się po przeciwnej stronie wyspy niż statek budowany w stoczni neutralnej, dzięki temu możemy wyruszyć z wyspy z dwóch różnych miejsc i to bardzo ułatwia nasze poruszanie się po morzu), chatka maga – odwiedzając ją obserwujemy dwa neutralne miasta Twierdzy – tak, trzeba je zdobyć i rozbudować jeśli nie chcemy aby wpadły w łapy wroga, oprócz tego tuż przy naszym zamku znajduje się flaga zwiększająca o 10% zdrowie naszych jednostek przed następną bitwą. Poza tym mamy tu również jeszcze wejście do podziemi i chatkę jasnowidza, o miejscach zwiększających jednorazowo atak nie będę wspominał, bo jest ich pełno na całej planszy.
*Nasi wrogowie, czyli „Kto nam źle życzy”
Warto jeszcze wspomnieć o regularnych najazdach wrogów na nas, w początkowej fazie gry ich nie będzie, bo wróg też zaczyna od zera, ale później stanie się bardzo upierdliwy.
Mamy przeciw sobie dwóch graczy: gracza niebieskiego – przystań i gracza pomarańczowego – akademia. Nadmienię, że obojga naszych wrogów łączy sojusz. Czarodzieje mają dwa miasta - Omran i Yasaar, a rycerze jedno – Castlegate.
Wszystkie trzy miasta leżą dość blisko siebie w południowo-zachodniej części mapy.
*Wyspa marzeń vol. 3 „Ratunek szamance””
Jak wcześniej wspomniałem, penetrujemy naszą wyspę i zajmujemy co się da. W końcu natrafimy na chatkę jasnowidza, jest pusta, ale stojący przed nią gobliny wyjaśniają nam sytuację i dają questa na uratowanie szamanki. Orcza samica jest więziona w podziemiach przez upiory, blisko chatki znajduje się wejście do podziemi. Idziemy tam. Pokonujemy upiory, walka z nimi nie jest trudna, bo jest ich całkiem mało, a my powinniśmy z dwu-tygodniową armią bez trudu je pokonać. Uratowana szamanka w nagrodę  uczy nas bardzo przydatnego czaru – przywołanie istot, po czym przyłącza się do nas - jej wsparcie będzie nieocenione, bo nie jest to bynajmniej pojedyncza jednostka, jest ich kilkadziesiąt (szamanek). Po zebraniu skarbów w podziemiach ruszamy na powierzchnię, zdobywamy resztę kopalń i składów, po czym idziemy dozbroić się do zamku.
*Na morze vol. 1 „Morski Kartograf”
Na morze wyruszamy dość wcześnie, dobrze będzie jak wyruszymy jeszcze pierwszego miesiąca, ale jak wyruszymy i w drugim to nic się nie stanie.
Przykładowy stan armii w momencie wyruszenie na morze – patrz pierwszy screen.
Kupujemy w karczmie kolejnego bohatera i dwie łodzie. Wsiadamy Kunyakiem i nowo zrekrutowanym herosem (w moim przypadku była to Haggash) na statki i ruszamy na morze. Na morzu, na wschód od naszego miasta znajduje się wir. Wpływamy w niego Haggash, a on wyrzuca nas w północno-wschodnim rogu mapy. Znajduje się tutaj też morski kartograf – po to tu przypłynęliśmy. Płacimy mu te kilka tysięcy, a on odkrywa przed nami całą morską część mapy - lądów niestety nie widać, ale przynajmniej możemy śledzić morskie ruchy naszych wrogów. Z odsłoniętą morską mapą widzimy z jakich wysp wypływają wrogowie, co znacznie ułatwia nam zlokalizowanie ich kryjówek. Z kolei jeśli chcemy zobaczyć wszystkie lądy to płyniemy na trzecią z prawej wyspę na północy mapy. Nie posyłajmy tam nieuzbrojonego herosa, bo marnie skończy – kartografa pilnują trujące wiwreny. Dodam jeszcze, że na tej wysepce z kartografem znajdują się starożytni Sylanny – na całej mapie są trzy takie drzewka (do jednego z nich dostajemy się przez wir). Po odwiedzeniu kartografów Haggash wracamy do miasta, a Kunyaka czeka w tym czasie inne zadanie.
*Na morze vol. 2 „Wszędzie dobrze, ale w mieście najlepiej”
Wróg ma trzy miasta, cztery są neutralne, a my mamy jedno. Postarajmy się zająć co najmniej trzy zamki barbarzyńskie na tym etapie gry. Owe miasta są słabo pilnowane i znajdują się na pobliskich wyspach, otaczających naszą wyspę z miastem Kukali.
Po zajęciu miast rozbudowujemy je i rekrutujemy bohaterów, a następnie penetrujemy zdobyte wraz z miastami wyspy. Na tej na południowy-zachód od Kukali znajdują się kolejni starożytni Sylanny. Kunyakiem nie marnotrawimy czasu na rodzimych wyspach, odwiedzamy tylko starożytnych Sylanny i miejsca jednorazowo zwiększające parametry.
http://img167.imageshack.us/my.php?image=hdtm2.png
*Na morze vol. 3 „Inwazja”
Na tym etapie, albo i wcześniej powinni zacząć nękanie nas wrogowie. Musimy bronić się w zamkach rekrutowanymi bohaterami. Armie przystani nie powinny bardzo nam utrudniać życie, ale akademii będą. Czarodzieje mając na wyspie wylęgarnie żywiołaków, będą co raz przywozić te „zwierzątka”, oprócz tego bardzo dobrze posługują się magią destrukcji – chodzi mi tutaj przede wszystkim o Ihorę i Faiza, którzy w swym rozwoju poszli właśnie w ten rodzaj magii.
Musicie przetrwać najazdy. W między czasie gdy wróg będzie zajęty szturmem. Kunyak zajmie się miastami.
Dodam jeszcze, że nie tylko czarodzieje będą korzystać z wylęgarni żywiołaków, mogą to też robić rycerze, mając kilka miejsc wolnych w armii.
http://img167.imageshack.us/my.php?image=fhhghgffs2.png
http://img167.imageshack.us/my.php?image=ddmq0.png
*Na morze vol. 4 „Turbaniarze”
Z uwagi na to, że miasta akademii są bliżej przybijamy do ich wysp. Radzę najpierw zająć się miastem – Yasaar, bo szybciej tam dotrzemy. Po pokonaniu tęgiej straży ruszamy przez pobliski monolit dwóch kierunków do Omran – pokonujemy obstawę (Omran ma +1 golema tygodniowo, a więc się spieszmy).
W karczmie jak się da wykupujemy herosa, jak nie to musi wystarczyć garnizon z jednostek, przeciw  chęci przeciwnika do odzyskania własności. Jak trzeba to zostawiamy część własnych jednostek.
http://img187.imageshack.us/my.php?image=gfjjyo8.png
http://img294.imageshack.us/my.php?image=gjgjex8.png
Tak na marginesie, jeśli brakuje nam bohaterów to w jednym z więzień na pobliskiej wyspie znajduje się dwudziestopoziomowy bohater.
Ruszamy na morze, wróg dalej jest zajęty szturmem lub się do niego po raz kolejny przymierza,  jeśli czujemy się na siłach rozwalamy wszystkich bohaterów pomarańczowego, najlepiej Kunyakiem. 
Jak się nam udaje Pomarańczowy gracz zostaje wyeliminowany.
*Na morze vol.5 „Na Castlegate”
Po porażce pomarańczowego ruszamy na miasto niebieskiego – Castlegate. Dobijamy do brzegu trawiastej wyspy i atakujemy zamek.
UWAGA!
Co najmniej jeden niebieski musi przeżyć, najlepiej aby w tym czasie był na morzu. W przeciwnym razie przedwcześnie przypłynie kilka potężnych armii przystani i nas zmiażdży – ponad 75 aniołów + inne jednostki to nie przelewki.
http://img183.imageshack.us/my.php?image=tetetetebf4.png
http://img187.imageshack.us/my.php?image=kfnc8.png
Na szczęście da się tego uniknąć – podbijamy miasto, zostawiamy silny garnizon i włóczącego się po całej mapie bohatera wroga.
http://img402.imageshack.us/my.php?image=ggtus9.png
 Nie ruszamy go nawet palcem.
Co raz będzie przypływał po żywiołaki na wyspę miasta Omran, ale regularne uzupełnianie garnizonów sprawi, że odechce mu się ataków na miasta.
Wreszcie Kunyak może zająć się swobodnym, bezstresowym poszukiwaniem kielicha gromu.
http://img167.imageshack.us/my.php?image=hdtm2.png
Na koniec rozdziału o rozprawie z oponentami chciałbym wspomnieć, że nie trzeba zajmować miast wrogów, ale jest to bardzo pomocne. Dzięki temu wróg nie urośnie szybko w siłę.
*Kielich Gromu vol.1 „Kielichy”
Zapewne zauważyliście, że kilka wysp jest w kształcie kielicha – tak, tak to na nich należy prowadzić poszukiwania i bynajmniej nie trzeba kopać, jak w przypadku Łzy Ashy. Kielich znajduje się w jednej ze skrzyń na tych właśnie wyspach.
Gdy już go znajdziemy musimy stoczyć bitwę z ponad setką żywiołaków ognia, może na początku to zabrzmiałoby groźnie, ale na tym etapie – kilkanaście cyklopów + inne – nasza armia jest tak silna, że z łatwością wygramy.
Po pojedynku ukaże się nam piękny widok. Przybywa wcześniej wspomniana flota Imperium – około 6 okrętów, a następnie wszystkie wpadają w wir i ich załoga tonie.
Orkowie otrzymują to o czym marzyli – wolność i spokój.
KONIEC.
Na koniec dam jeszcze odkrytą całą powierzchnię mapy:
http://img141.imageshack.us/img141/5925/kopiateteteteyf7.png
Scenariusz nie jest krótki i można przy nim naprawdę się dobrze bawić, ja osobiście muszę przyznać, że zwiedziłem wszystko na mapie i miałem osiem miast.
Proszę aby w tym temacie zgłaszać wszystkie problemy na temat tego pojedynczego scenariusza i wyrażać swoje zdanie na temat mojego poradnika.



« Ostatnia zmiana: 16 Czerwca 2008, 21:55:01 wysłane przez Timothy » IP: Zapisane
[IMG]http://img90.imageshack.us/img90/6734/qqnv9.jpg[IMG]
Pigeom

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 11

Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 26 Maja 2008, 20:37:15 »
Fajny poradnik, bardzo szczegółowy. Dzięki Ci, że wyjaśniłeś sprawę tego najazdu floty, bo myślałem, że trzeba z nią walczyć, a tu wystarczy znależć kielich. Pozdro.


IP: Zapisane
Asir

****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 718


God Killing Spear

Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 26 Maja 2008, 20:40:32 »
Fajny ten poradnik należy ci się reputacja aha napisz poradnik do ostatniej misji kampanii akademii z dzikich hord bo nie mogę sobie poradzić z atakiem jak Kujin atakuje miasto demonów.W angielskiej wersji mogła zginąć a w polskiej  nie może zginać i sobie nie mogę z tym poradzić :-\


IP: Zapisane
Fan anime Bleach.
Timothy

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 217


"...wszystko przemija..."

Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 26 Maja 2008, 21:07:53 »
Dzięki za dobre słowo, a co do poradnika do ostatniej misji Dzikich Hord to pomyślę.
A co do Twojego problemu to już Ci w tamtym temacie odpowiedziałem.
http://www.homm5.info/forum/index.php?topic=1864.msg45271#new
Pozdrawiam.


IP: Zapisane
[IMG]http://img90.imageshack.us/img90/6734/qqnv9.jpg[IMG]
Pigeom

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 11

Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 27 Maja 2008, 13:38:38 »
A czy można pokonać własnoręcznie tą flotę Imperium. Wiem, że trzeba ją zatopić, ale czy można ją pokonać w normalny sposób?


IP: Zapisane
Timothy

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 217


"...wszystko przemija..."

Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 27 Maja 2008, 13:47:27 »
A czy można pokonać własnoręcznie tą flotę Imperium. Wiem, że trzeba ją zatopić, ale czy można ją pokonać w normalny sposób?

Oczywiście, że można, ale musiałbyś bardzo długo zbierać armię, bo każdy pojedynczy okręt Imperium posiada dość potężną armię. Owi rycerze mogą też swoje jednostki zlepić w jedną armię i wtedy nic ich nie zatrzyma. Ale jak będzisz puszczał tury i zbierał armię z rok (w grze) - tu przesadzam - to może Ci się udać.


IP: Zapisane
[IMG]http://img90.imageshack.us/img90/6734/qqnv9.jpg[IMG]
Pigeom

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 11

Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 28 Maja 2008, 17:31:13 »
Napisałeś w poradniku, że do jednego z trzech starożytnych sylanny można dostać się przez wir. Ale przez który, bo na mapie jest ich kilka, a bardzo mi zależy na szybkim awansie poziomowym Kunyaka.


IP: Zapisane
Timothy

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 217


"...wszystko przemija..."

Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 28 Maja 2008, 17:47:34 »
Napisałeś w poradniku, że do jednego z trzech starożytnych sylanny można dostać się przez wir. Ale przez który, bo na mapie jest ich kilka, a bardzo mi zależy na szybkim awansie poziomowym Kunyaka.

Hmm. Który wir mówisz. Dobrze nie pamiętam, bo było ich kilka, ale raczej ten na środku mapy. Jak masz kłopoty ze znalezieniem wiru to jest na to inna rada.
Otóż, wsiadasz na statek i klikasz na starożytnych Sylanny - tych co są w prawym dolnym rogu mapy (o tych Ci chodzi - co nie?) - mapa do tej pory powinna cała być odsłoniona, a jak nie jest to ją odsłoń (wizyta u obu kartografów). Gdy mapa jest odsłonięta to po kliknięciu na starożytnych powinno Cię samo do nich zaprowadzić (bo na Twojej drodze nie ma przeszkód terenowych niedoominięcia) - morzem do wiru, przez wir i monolit i jesteś na miejscu. Powodzenia.


IP: Zapisane
[IMG]http://img90.imageshack.us/img90/6734/qqnv9.jpg[IMG]
POL_43

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 54

Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 29 Maja 2008, 20:25:41 »
Bardzo fajnie napisany poradnik!


IP: Zapisane
aknoimak

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 27


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 27 Września 2008, 09:34:12 »
Mam taki problem, że nie mogę tego scenariusza przejść. Wiąże się to z tym że ta ogrmna flota przypływa przedwcześnie mimo tego że zostawiłem przy życiu jednego bohatera niebieskiego. Pomaranczowy już nie ma bohaterów bo mu wszystkich wybiłem posiadając kajdany niewoli. Zadnego zamku ani pomarańczowego ani niebieskiego nie zająłem jeszcze ale mam już zdecydowaną przewagę. Właśnie chciałem jechać na zamki pomarańczowego aż tu nagle wypływa mi ta flota w czwartym miesiącu. Wiem że długo się męczyłem bo już od drugiego tygodnia zaczął się zmasowany najazd na moją wyspę i przez bardzo długi czas moją najsilniejszą jednostką były córy ziemi. Gram na heroiku.
Czy ta mapa ma ograniczenie czasowe do 4 miesięcy po upływie których przypływa flota? Czy ktoś z was o tym wie? Jeśli tak to będzie mi bardzo ciężko wykonać to zadanie na heroiku w tym czasie. :(



IP: Zapisane
HoMM5.info - Tawerna - 100% Heroes of Might and Magic V, IV, III, II i I[/center]
Agrael-Raelag

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 105


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 27 Lutego 2009, 18:13:10 »
Jeżeli grasz na heroiku to z pewnością tak będzie. Chociaż spróbuj zagrać na niższym poziomie i zobaczyć czy zawsze tak przypływają.Moja rada spróbuj jak najszybciej zrekrutowac siepaczy bo z talentem Kunyaka będziesz miał miła niespodziankę.


IP: Zapisane
Nieszczęśliwie zakochany
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.035 sekund z 21 zapytaniami.
                              Do góry