Jednostki Natury w Heroes IV
26/03/2010 14:39 - jareQ
 Jednostki Natury w  Heroes of Might and Magic IV



Szczegółowy opis jednostek z Rezerwatu, miasta Natury w Heroes of Might and Magic IV.

Wilk
Obrażenia:2-3 Atak w walce wręcz:9 Obrona ataku wręcz:9
Punkty Życia:12 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:9
Strzały:0 Szybkość:7 Ruch:22
Przyrost:15 Poziom jednostki:1 Punkty magii:0
Koszt:36 złota
Posiada zdolność Dwa ataki, co oznacza, że wykonuje dwa ataki w każdej walce wręcz podczas jednej tury. Drugi atak następuje po kontrataku przeciwnika.

Rusałka
Obrażenia:1-2 Atak w walce wręcz:10 Obrona ataku wręcz:10
Punkty Życia:7 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:10
Strzały:0 Szybkość:6 Ruch:40
Przyrost:23 Poziom jednostki:1 Punkty magii:0
Koszt:22 złota
Potrafi latać. Posiada zdolność dzięki, której przeciwnik nie może wykonać kontrataku po zadanym mu ciosie.

Elf
Obrażenia:3-4 Atak w walce wręcz:8 Obrona ataku wręcz:16
Punkty Życia:18 Atak z dystansu:16 Obrona ataku z dystansu:16
Strzały:24 Szybkość:6 Ruch:18
Przyrost:7 Poziom jednostki:2 Punkty magii:0
Koszt:190 złota
Potrafi strzelać, posiada podwójny strzał przy każdym ataku, drugi atak następuje po kontrataku przeciwnika. Posiada pierwszeąstwo ataku zdalnego, strzela pierwsza, nawet, gdy jest atakowana.

Biały Tygrys
Obrażenia:6-8 Atak w walce wręcz:19 Obrona ataku wręcz:19
Punkty Życia:35 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:19
Strzały:0 Szybkość:8 Ruch:24/9
Przyrost:6 Poziom jednostki:2 Punkty magii:0
Koszt:220 złota
Jednostka posiada właściwość pierwszego uderzenia.

Jednorożec
Obrażenia:12-20 Atak w walce wręcz:20 Obrona ataku wręcz:20
Punkty Życia:80 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:20
Strzały:0 Szybkość:6 Ruch:25
Przyrost:5 Poziom jednostki:3 Punkty magii:0
Koszt:650 złota
Jednostka ma szansę oślepić przeciwnika podczas ataku.

Gryf
Obrażenia:16-22 Atak w walce wręcz:19 Obrona ataku wręcz:19
Punkty Życia:95 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:19
Strzały:0 Szybkość:6 Ruch:40
Przyrost:4 Poziom jednostki:3 Punkty magii:0
Koszt:800 złota
Potrafi latać. Ma zdolność Nieograniczone kontrataki, dzięki czemu kontratakuje za każdym razem, kiedy jest atakowany.

Feniks
Obrażenia:45-65 Atak w walce wręcz:38 Obrona ataku wręcz:28
Punkty Życia:275 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:28
Strzały:0 Szybkość:12 Ruch:30
Przyrost:2 Poziom jednostki:4 Punkty magii:12
Koszt:4000 złota, 2 rtęci
Jednostka latająca. Atakuje ognistym oddechem, który razi również jednostki znajdujące się za atakowaną. Jednostka odporna na czary bazujące na ogniu, doznaje połowę obrażeą od ataków opartych na ogniu. Jednostka potrafi się wskrzeszać (po zabiciu całego oddziału, część z zabitych jednostek zostaje przywrócona do życia).

Czarodziejski Smok
Obrażenia:34-50 Atak w walce wręcz:15 Obrona ataku wręcz:29
Punkty Życia:220 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:29
Strzały:0 Szybkość:7 Ruch:40
Przyrost:2 Poziom jednostki:4 Punkty magii:40
Koszt:4000 złota,2 klejnoty
Potrafi latać. Posiada zdolność rzucania różnych zaklęć w czasie walki (np. błyskawica, ognisty krąg, kula ognia). Ma zdolność odbijania z powrotem w przeciwnika rzuconych na niego czarów (działa w ten sposób, co Magiczne lustro).


Jednostki dostępne po wybudowaniu Portalu Istot:

Leprekaun
Obrażenia:1-2 Atak w walce wręcz:10 Obrona ataku wręcz:10
Punkty Życia:8 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:10
Strzały:0 Szybkość:6 Ruch:19
Przyrost:100 Poziom jednostki:jednostka dodatkowa Punkty magii:3
Koszt:24 złota
Leprekaun może rzucić zaklćcie szczćścia na sojusznicze oddziały.

Satyr
Obrażenia:5-8 Atak w walce wręcz:14 Obrona ataku wręcz:13
Punkty Życia:36 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:13
Strzały:0 Szybkość:6 Ruch:20
Przyrost:17 Poziom jednostki:jednostka dodatkowa Punkty magii:6
Koszt:170 złota
Satyr może rzucić zaklćcie radości, podnoszące morale sojuszniczych oddziałów.

Żywiołak Powietrza
Obrażenia:6-10 Atak w walce wręcz:16 Obrona ataku wręcz:32
Punkty Życia:40 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:32
Strzały:0 Szybkość:7 Ruch:29
Przyrost:9 Poziom jednostki:jednostka dodatkowa Punkty magii:0
Koszt:350 złota
Żywiołaki powietrza są na wpół niematerialne, wićc ponoszą tylko 50% obrażeń od ataków fizycznych.

Żywiołak Ziemi
Obrażenia:9-14 Atak w walce wręcz:18 Obrona ataku wręcz:20
Punkty Życia:50 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:20
Strzały:0 Szybkość:1 Ruch:18
Przyrost:9 Poziom jednostki:jednostka dodatkowa Punkty magii:0
Koszt:375 złota
Żywiołaki ziemi mają 50% szans na uniknićcie negatywnych skutków zklćć nieprzyjaciela, oraz odnoszą tylko połowć obrażeń w wyniku magicznych ataków.

Żywiołak Ognia
Obrażenia:7-10 Atak w walce wręcz:10 Obrona ataku wręcz:18
Punkty Życia:50 Atak z dystansu:20 Obrona ataku z dystansu:18
Strzały:20 Szybkość:6 Ruch:20
Przyrost:9 Poziom jednostki:jednostka dodatkowa Punkty magii:0
Koszt:350 złota
Żywiołaki ognia są całkowicie odporne na magić ognia oraz odnoszą połowć obrażeń od ataków ogniem (np. zadawanych przez ifrity).

Żywiołak Wody
Obrażenia:6-9 Atak w walce wręcz:17 Obrona ataku wręcz:17
Punkty Życia:38 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:17
Strzały:0 Szybkość:5 Ruch:19
Przyrost:9 Poziom jednostki:jednostka dodatkowa Punkty magii:24
Koszt:350 złota
Żywiołaki wody są całkowicie odporne na magić zimna oraz odnoszą połowć obrażeń od ataków zimnem (np. zadawanych przez Lodowe Demony).

Osetnica
Obrażenia:10-14 Atak w walce wręcz:11 Obrona ataku wręcz:22
Punkty Życia:60 Atak z dystansu:22 Obrona ataku z dystansu:22
Strzały:20 Szybkość:4 Ruch:15
Przyrost:6 Poziom jednostki:jednostka dodatkowa Punkty magii:0
Koszt:550 złota
Osetnice to pół-inteligentne, mićsożerne rośliny. Wystrzeliwują w kierunku ofiar zatrute kolce, powodując osłabienie.

Modliszka
Obrażenia:34-50 Atak w walce wręcz:34 Obrona ataku wręcz:34
Punkty Życia:210 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:34
Strzały:0 Szybkość:8 Ruch:29
Przyrost:1 Poziom jednostki:jednostka dodatkowa Punkty magii:0
Koszt:4000 złota, 2 klejnoty
Modliszka uniemożliwia kontratak przeciwnikowi. Podczas ataku unieruchamia swoją ofiarć.


Opracował: jareQ
https://www.tawerna.biz/articles_12_jednostki-natury-w-heroes-iv.html