Szał krwi miasta Twierdzy
w Heroes of Might and Magic V: "Tribes of the East".
Wynikiem badań i eksperymentów nad silniejszymi i pozbawionych strachu wojownikami z użyciem krwi demonów jest rasa orków. To demoniczne dziedzictwo objawia się we wprowadzaniu się przez Orki w Krwawy Szał w czasie walki, co daje wymierne korzyści w zależności od jego poziomu. Jednostki orków (z wyjątkiem Wiwern, Jadowitych Wiwern i Pao Kai) w czasie walki gromadzą Punkty Szału (zazwyczaj startując od 0) w zależności od wykonywanych akcji. Punkty Szału są tracone po wykonaniu akcji: czekaj, broń się lub po straceniu kontroli nad jednostką. Zyskiwanie Punktów Szału i osiąganie jednego z trzech dostępnych poziomów Krwawego Szału prowadzi do uzyskania rożnych bonusów przez oddział.
Premie uzależnione są od ilości Punktów oraz rodzaju jednostki:
Poziomy Krwawego Szału: |
|
Krwawy Szał poziom 1 | 200 Punktów Szału |
Krwawy Szał poziom 2: | 500 Punktów Szału |
Krwawy Szał poziom 3: | 1000 Punktów Szału |
Należy pamiętać, że tylko Barbarzyńca może w pełni wykorzystać Krwawy Szał swoich oddziałów ale potrzebuje do tego talentu rasowego Szał Krwi oraz Okrzyków Bojowych w celu zwiększenia przyrostu Punków Szału. Punkty Szału mają dodatkową cechę – absorbują część obrażeń otrzymanych przez jednostkę. Ilość przejętych obrażeń zależy od stopnia zaawansowania talentu rasowego Szał Krwi (od 50% do 80% — patrz niżej). Zmniejszane są zgromadzone przez jednostkę Punkty Szału zamiast Punktów Życia:
Strata_Punktów_Szału = 1100 * Zaabsorbowane_obrażenia /Max_PŻ_Oddziału
Zdobywanie Punków Szału
Każda akcja mająca wpływ na jednostki Twierdzy modyfikuje liczbę Punktów Szału. Kiedy zostanie zgromadzona wymagana ilość Punktów, oddział zyskuje różne premie. Zostają one stracone, kiedy liczba Punktów Szału spadnie poniżej wymaganej wartości. Jeśli jednostka nie wykonuje żadnych działań, liczba Punktów Szału może spaść do 0.
Ogólne działania |
|
Wrogi Oddział Zniszczony |
+20 Punktów Szału |
Sojuszniczy Oddział Zniszczony | +30 Punktów Szału |
Sojuszniczy Oddział Zniszczony (zdolność Szał) | +60 Punktów Sza |
Sojuszniczy Bohater używa Okrzyku Bojowego | +20/30/40 Punktów Szału |
Samodzielne działania jednostki |
|
Walka wręcz |
++100 Punktów Szału |
Walka na dystans | +50 Punktów Szału |
Rzucanie zaklęcia | +40 Punktów Szału |
Poświęcenie/Połykanie Goblina | +60 Punktów Szału |
Broń się | -30 Punktów Szału |
Czekaj | -100 Punktów Szału |
Utrata tury z powodu złego Morale | -80 Punktów Szału |
Ucieczka wywołana Tchórzostwem | -100 Punktów Szału |
Zależne działania jednostki |
|
Została nałożona klątwa |
+10 Punktów Szału |
Oślepienie | -100 Punktów Szału za każdą straconą turę |
Szał | Po aktywacji zdolności, podwaja się liczba zyskiwanych Punktów Szału |
Hipnoza | -50 Punktów Szału za każdą wykonaną akcję pod wpływem zaklęcia |
Dezorientacja | -5/10/15/20 Punktów Szału w zależności od stopnia zaawansowania talentu |
Uderzenie, Strzały Ochronne | -20 Punktów Szału |
Strach | -100 Punktów Szału jeśli jednostka została przestraszona |
Wyssanie Życia, Osłabiający Cios | -90 Punktów Szału |
Poziomy Szału Krwi |
||
Szał Krwi |
||
Lepszy Szał Krwi Efekt:Pozwala jednostkom Twierdzy na uzyskanie drugiego poziomu Krwawego Szału w czasie bitwy, dając im odpowiednie premie. Punkty Szału absorbują do 60% otrzymanych obrażeń . |
||
Ekspercki Szał Krwi Efekt:Pozwala jednostkom Twierdzy na uzyskanie trzeciego poziomu Krwawego Szału w czasie bitwy, dając im odpowiednie premie. Punkty Szału absorbują do 70% otrzymanych obrażeń. |
||
Wściekły Szał |
Modyfikatory Szału Krwi |
||
Gniew Krwi (Szał Krwi) |
||
|
Pamięć Naszej Krwi (Szał Krwi) Efekt:Wszystkie jednostki Twierdzy w armii Barbarzyńcy otrzymują od 50 do 100 punktów Szału na początku walki (wielokrotność 10). |
|
Moc Krwi (Oświecenie) Efekt:Za każdym razem, gdy jednostka w armii bohatera otrzymuje lub traci Punkty Szału, ich ilość jest mnożona przez 1.5. |
||
Radość Walki (Dowodzenie) Efekt:Za każdym razem, gdy wywołany zostaje efekt Morale jednostki w armii bohatera, jednostka ta otrzymuje 50 punktów Szału. ťWymaga:Werbunek (Dowodzenie), Pamięć Naszej Krwi (Szał Krwi). |
||
Krzyk Szału (Krzyk) Efekt:Jednostki otrzymują dwukrotnie więcej punktów Szału dzięki Okrzykom Bojowym użytym przez bohatera (ale 1,5 razu więcej dzięki Okrzykowi Bojowemu Zew Krwi). |
||
Stos Czaszek |
Opracował Martin na podstawie kompedium Hereos5 ver.3.0 pl