Tworzenie Dzikich Hord - Wywiad
28/08/2010 02:25 - Oliwsen
Tworzenie „Tribes of The East” - pamiętnik twórców i inwestorów


1. Alternatywne ulepszenia Dlaczego zdecydowaliście się na utworzenie alternatywnego ulepszenia dla każdej jednostki w Heroes V?

- Alternatywne ulepszenia jednostek były główną rzeczą jaką planowaliśmy dodać przy pracy nad najnowszym dodatkiem „Tribes of The East”. Wzmianka o tym pojawiła się w poprzednim dodatku „Hammers of Fate”, w którym to alternatywne ulepszenia Przystani służyły jako nacja rycerzy – fanatyków. Powoduje to wzrost punktów życia jednostki o 50% jak i pomaga nam rozbić jednostki (więcej niż 170) w całym garnizonie.

Pomijając alternatywne ulepszenia, chcieliśmy również dać graczom nowy zakres taktyk, by mogli przystosować się do każdej kolejnej bitwy w grze. Alternatywna jednostka ma własną taktykę i inaczej spisuje się w walce, dlatego umiejętne dobranie każdej z nich do armii swojego bohatera, może dać zaskakujące efekty na polu bitwy.

Biorąc pod uwagę dostęp gracza do zwykłych, jak i alternatywnych ulepszeń jednostek zdecydowaliśmy, że ulepszenie danej jednostki będzie tylko jednorazowe, dlatego gracz będzie mógł wybrać, w jaki sposób chce ulepszyć jednostkę, ponosząc za to mniejsze koszty. Oczywiście będzie można także zmienić ulepszenie jednostki, ponosząc za to o połowę mniejsze koszty jak przy pierwszym ulepszeniu. W taki sposób każdy będzie mógł odpowiednio przygotować swoje armie do bitwy.

Czy jednostki ulepszone alternatywnie mają jakąś swoją taktykę? Możecie podać przykłady takich jednostek, jak i taktyk?

- Wraz z alternatywnymi ulepszeniami wszystkie jednostki mają nowe style walki i sposoby grania nimi. Weźmy na przykład takiego alternatywnie ulepszonego Gremlina, który błyskawicznie naprawi uszkodzonego Golema, a ten później działa i walczy jak nowy. Bądź na przykład szkielet piechur, który nie dość, że doskonale zastępuje szkieleta łucznika, to jest w dodatku szybszy i bardziej agresywny. Natomiast delfickie rusałki – niby nieprzydatne, a jednak posiadające zdolność leczenia ran Drzewców.

2. Inne udoskonalenia Czy tworzycie jakieś specjalne umiejętności dla jednostek? Możecie podać parę przykładów?

- Mamy zamiar wprowadzić nową umiejętność dla alternatyw Lochu: niewidzialność. To działa jako umiejętność prześladowcy. Początkowo jednostka z taką umiejętnością nie zostanie zauważona na polu bitwy; dopiero po trzech jej kolejnych turach, w których czas jest wystarczający by podejść do wrogiej armii. Kiedy jednostka atakuje, staje się widoczna, a przy tym podatna na wszelkie zaklęcia.

Na jakie jeszcze udoskonalenia mogą liczyć gracze w dodatku „Tribes of The East”?

- Mogą liczyć na wiele udoskonaleń! Pracowaliśmy nad dalszym ciągiem fabuły gry, której przedostatnią część mieliście okazję zobaczyć w dodatku „Hammers of Fate” oraz ciąg dalszy kampanii, którą zapoczątkowała inwazja demonów. Małym, aczkolwiek interesującym punktem w grze jest budowla, dzięki której bohater może oduczyć się jednej ze swoich umiejętności. Nie można także pominąć rasy orków i ich specjalnej umiejętności, Żądzy Krwi.

Tłumaczenie i opracowanie: Oliwsen

https://www.tawerna.biz/articles_341_tworzenie-dzikich-hord---wywiad.html