Might and Magic VII: For Blood and Honor
30/08/2010 22:19 - Laxx
Might and Magic VII: For Blood and Honor – gra fabularna wydana przez 3DO w 1999 roku, wyprodukowana przez New World Computing. Jest sequelem Might and Magic VI: The Mandate of Heaven, poprzedza Might and Magic VIII: Day of the Destroyer. Z tymi grami, jak również z Heroes of Might and Magic III jest powiązana fabularnie.

Informacje ogólne
System rozgrywki jest bardzo podobny do zastosowanego w Might and Magic VI. Część siódma używa tego samego silnika graficznego (dodano tylko sprzętowe wspomaganie grafiki), te same efekty dźwiękowe, zbliżony system umiejętności, magii i walki oraz wielowątkową fabułę. Warto również zwrócić uwagę na to, że grę można ukoączyć na dwa sposoby.

 



Fabuła
Po ucieczce z Enroth Archibald, brat króla Rolanda, zaczyna nowe życie w Erathii, sprzymierzając się z nekromantami z Deyji. W tym samym czasie Lord Markham organizuje na Szmaragdowej Wyspie konkurs poszukiwaczy skarbów, w którym pierwszą nagrodą jest zamek Harmondale. Drużyna gracza podejmuje wyzwanie, nie przypuszczając, że wkrótce od ich poczynań będą zależeć losy świata. Kiedy drużyna gracza wygrywa konkurs i zdobywa zamek, musi się uporać z różnymi problemami, np. wypędzeniem goblinów, odbudową. Kiedy już zamek jest gotowy, gracz może wspomóc jedną ze stron konfliktu (Erathię lub Las Tulareański). Kiedy umiera sędzia, gracz może wybrać jednego z dwóch kandydatów na to stanowisko - z Bracady lub Deyji. Wybierając Bracadę opowiada się po stronie światła i odkrywa anielskie miasto Celeste, a wybierając Deyję staje po stronie ciemności i dostaje dostęp do Czeluści. Od tego momentu gra wchodzi w najtrudniejszy, końcowy etap. Drużyna dostaje zadanie mające na celu uwierzytelnienie decyzji - jeśli gracz opowiedział się po stronie światła, musi przejść przez "Ściany mgły" – tor przeszkód dla czarodziejów; jeśli natomiast wybrał ścieżkę ciemności, musi przejść przez "Strefę wylęgu", miejsce, w którym rodzą się najokropniejsze potwory magicznego świata. Po wykonaniu tego zadania, drużyna otrzymuje kilka kolejnych, po czym dochodzi do jednego z najtrudniejszych zadań: musi zabić obrońcę światła (jeśli jest po stronie ciemności) lub obrońcę nocy (jeśli wybrał światło). Po wykonaniu zadania otrzymuje potężną broń, jaką jest "miotacz" (blaster) – broń starożytnych. Kolejnym zadaniem (porównywalnie trudnym, zdobyta broń znacznie je ułatwia) jest zabicie przywódcy diabłów w Kolonii Zod. Ostatnim zadaniem jest udanie się do statku kosmicznego, którego załoga również została podzielona między światło i ciemność. Gracz musi znaleźć "przetwornik oscylacyjny" potrzebny naszym sojusznikom (władcom ciemności aby utworzyć "Niebiańską kuźnię" – fabrykę broni, a Wskrzesicielce stojącej po stronie dobra aby otworzyć portal prowadzący do innych światów). Jest to ostatnie zadanie, a po jego wykonaniu gracz otrzymuje dyplom i może nadal grać wykonując poboczne misje. Pierwotnie kanonicznym zakończeniem gry było zakończenie po stronie ciemności, co stanowiło punkt wyjścia do pierwotnej fabuły Armageddon's Blade - dodatku do Heroes III. Została ona jednak zmieniona ze względu na protesty graczy, którzy uznali elementy Sci-Fi za nie pasujące do świata Might and Magic, choć w rzeczywistości są jednym z kluczowych jego elementów, tak więc kanonicznym zakończeniem MM7 zostało zakończenie ze strony światła.

Źródło: Wikipedia
https://www.tawerna.biz/articles_349_might-and-magic-vii-for-blood-and-honor.html