Might and Magic VIII: Day of the Destroyer
30/08/2010 22:20 - Laxx
Might and Magic VIII: Day of the Destroyer (polski tytuł: Might and Magic VIII: Dzień Niszczyciela) to komputerowa gra fabularna przeznaczona na komputery z systemem operacyjnym Microsoft Windows wyprodukowana przez New World Computing i wydana w 2000 roku przez 3DO. Jest ósmą z kolei grą w serii. Gra zebrała słabe recenzje, krytykowano ją za stary silnik graficzny - tego samego użyto w dwóch wcześniejszych grach sagi, a także za to, że rozwój postaci, system umiejętności, efekty dźwiękowe i graficzne a nawet pewne elementy gry, jak karcianka Arcomage zostały skopiowane z Might and Magic VII.
Przeciwnie do poprzednich dwóch części, w Might and Magic VIII wprowadzono nowy system budowy drużyny bohaterów, który pozwalał na utworzenie tylko jednej postaci na początku gry oraz swobodną rekrutację i wymianę czterech innych. Zmieniono również nieco system rozwoju postaci, wprowadzając klaso-rasy.
Szybkie spojrzenie na screenshoty Might and Magic VIII: Day of the Destroyer i już mozna stwierdzić, że grafika nie zmieniła się dużo. Używa się tego samego 3D silnika. Kilka z 2D duszków wyglądają lepiej niż inne, takie jak cyklopy i ogień elementalny, ale nadal są płascy i robią kiepskie wrażenie wizualne. Gra również ma frustrujący błąd posczas walki, który prowadzi do tego, iż twoje party jest bezsilne przeciw potworom, które stają zbyt blisko w walce. Gra posiada kilka innych błędów, które wymagają częstego użycia opcji szybkiej obrony.

Fabuła
Niszczyciel, wcielenie absolutnego zła i chaosu, znów zstąpił na Ziemię. Otworzyły się cztery bramy: wody, ognia, powietrza i ziemi, a siły w nich drzemiące zaczęły pustoszyć świat. Musisz utworzyć party do pięciu bohaterów, by rozpocząć kampanię, by zamknąć bramy i uratować Enroth od planetarnego wygaśnięcia. Jako początkujący najemnik schroniłeś się w przyczepie handlarza Ciemnego Elfa. Twoje pierwsze zadanie będzie mieć na celu ucieczkę na kontynent Jadame. Następnie oczywiście będziesz musiał zdobyć wystarczające doświadczenie, by wspomoc innych w największej przygodzie, którą świat kiedykolwiek zobaczył. Sojusze mogą być trudne do zawarcia, by walczyć na kontynencie wśród królestw potworów i plemion, ale twoi najbardziej wierni sojusznicy mogą przyjść w najbardziej monstrualnych formach. Pomiędzy zwykłymi rycerzami i osobami duchownymi mógłbyś również znaleźć trole, Smoki, Ciemne Elfy - lub dowolną ilość innych niespodziewanych ras skłonnych, by pójść za tobą na koniec świata - lub nawet dalej. Ponieważ tworzysz swoją drużynę, doświadczenie zyskujesz w walce, zwiększasz swoj arsenał broni, wiedzy, przedmiotów. Dobre szczęście pomoże Ci w rozwiązywaniu pułapek zastawianoych porzez wrogów. To od Ciebie zależy czy słońce znów wstanie nad Jadame, czy też pogrąży się w chaosie i ciemności.

Źródło: Wikipedia
https://www.tawerna.biz/articles_350_might-and-magic-viii-day-of-the-destroyer.html