Opis scenariusza Narodziny Barbarzyńcy w Heroes III SoD
30/09/2010 19:52 - Laxx
 

Kampania: "Narodziny barbarzyńcy"

Misja 1: Ucieczka

 

 

99evr7.jpg

 

Yog porzuca naukę magii i postanawia zostać barbarzyńcą.

 

 

CEL: Aby wygrać, trzeba uciec z Bracady i zająć krewlodzkie miasto Groa w ciągu 5 miesięcy. Nie możemy stracić Yoga. Może on maksymalnie osiągnąć 9 poziom. Jego zaklęcia, umiejętności przejdą do następnego scenariusza.

OPIS: Yog, syn barbarzyńcy i dżinnki w końcu poczuł, co będzie jego przeznaczeniem. Przyjął zaproszenie diuka Winstona Boragusa i tym samym postanawia porzucić studiowanie magii (nigdy w tym nie był dobry) w Bracadzie. Młody Yog pragnie iść w ślady ojca i zostać barbarzyńcą. W dodatku Yog odczuwa podwójny wstręt do magii - jego ukochaną uwiódł podły Sandro a ona sama pochłonięta została przez nekromację.

WSKAZÓWKA: Wbrew pozorom ta misja nie należy do łatwych. Jako premię początkową radzę wziąć Amulet Przeciwstawienia. Startujemy także z lewego dolnego kąta mapy bohaterem o imieniu Terek. Warto nim zbierać surowce oraz odwiedzić zielony namiot klucznika. Zaczynamy bez miasta. Zaraz obok Yoga znajduje się miasto Calarnen, ktorego strzeże dżinnka Aine. Nie warto z nią zaczynać walkę - niepotrzebnie tracić wojsko a w dodatku i tak nie mamy z nią szans.

W początkowej fazie gry musimy się ukrywać przed wrogiem po sanktuariach a także próbować zebrać jakąkolwiek armię z siedlisk. Z racji iż w tej planszy surowce są na wagę złota, radzę zajmować kopalnie i nie przejmować się tym, że za chwile zajmie je przeciwnik. Walczmy również neutralnymi armiami, które napotkamy - Yog musi nabierać doświadczenia (w rozwoju herosa nie wybierajmy żadnej magii, ponieważ on i tak się nią nie posługuje!). 

Następnie kierujemy się na południe w poszukiwaniu niebieskiego namiotu klucznika, którego strzegą królewskie nagi. Musimy z nimi stoczyć bitwę. Gdy nam się to uda, kierujemy się dalej na zachód, aby odblokować bramy z niebieskimi flagami. Z racji, iż niezbędne nam jest miasto, musimy zająć Manufactury i/lub Padon. To pierwsze już od początku należy do czerwonego gracza a drugie jest neutrlane. Niestety, jednak oba są na niskim poziomie rozbudowania od początku gry. Zwiększamy swoją potęgę i w zależności od pozostałego nam czasu - albo możemy pokonać czerwonego gracza albo kierujemy się na północny wschód w poszukiwaniu Groa. Strzegą go jednak behemoty, które są za bramą misji. Powodzenia!

 

Kampania: "Narodziny barbarzyńcy"

Misja 2: Spotkanie

 

 

28k1rp1.jpg

 

Czy Yog przyjmie propozycję Winstona Boragusa?

 

 

CEL: Aby wygrać, trzeba poprowadzić Yoga do Ulgak, stolicy Krewlod, sby mógł zaoferować swoje usługi księciowi Winstonowi Boragusowi.  Nie możemy stracić Yoga. Może on maksymalnie osiągnąć 15  poziom. Jego zaklęcia, umiejętności przejdą do następnego scenariusza.

OPIS: Po zdobyciu bohaterską walką miasta Groa, przybył do Ciebie posłaniec od samego księcia Boragusa. Jak się okazuje, barbarzyńcy są zainteresowani Twoimi zdolnościami.

WSKAZÓWKA: Jako premię początkową radzę wybrać Cytadelę - dlaczego? Dzięki temu umocnienie naszego miasta początkowego będzie mocniejsze a po drugie będziemy mogli werbować więcej wojska. Startujemy z prawego dolnego kąta mapy. Miasto Ulgak należy do fioletowego gracza, który jest naszym przeciwnikiem. Misja jest w miarę łątwa, wystarczy zebrać tylko dobrą armię i śmiało możemy ruszać w świat w poszukiwaniu przygód. Warto zbierać surowce w które obfita jest okolica oraz artefakty. Nie zapominajmy także o podziemiach; tam również znajdziemy wiele przydatnych rzeczy.

 

Kampania: "Narodziny barbarzyńcy"

Misja 3: Trudne początki

 

 

ap7nvc.jpg

 

Yog nie może zgubić reliktów.

 

 

CEL: Aby wygrać, trzeba dostarczyć Sandały Świętego i Zbroję Cudów do Alendory.  Nie możemy stracić Yoga ani żadnego z artefaktów. Może on maksymalnie osiągnąć 18 poziom. Jego zaklęcia, umiejętności przejdą do następnego scenariusza.

OPIS: Po przyjęciu propozycji Winstona Boragusa, Yog stanął przed pierwszym i trundym zadaniem. Musi dostarczyć dwa z elementów Anielskiego Przymierza do Alendory. Niestety, Tatalianie nie mają zamiaru ułatwić tego zadania bohaterskiemu barbarzyńcy.

WSKAZÓWKA: Jako premię początkową warto wybrać 3500 sztuk złota. Pomoże nam to w rozbudowie miasta. Misja nie należy do łatwych. Niedość, że poruszać się będziemy po bagnistym terenie, to w dodatku nasze miasto jest jedynym krewlodzkim na całej mapie. Jeżeli będziemy chcieli wzmacniać naszą armię, nie obędzie się bez rekrutacji wrogich jednostek. Przeciwnicy startują z północy, południa i wschodu. Ich sztandary są koloru brązowego. Aby sprostać przeciwnikowi musimy nadal rozwijać talenty Yoga oraz podwyższać jego umiejętności. Starajmy się również zdobywać artefakty, które umożliwią nam szybsze poruszanie się po bagnach. Jeszcze raz powtórzę, że nie polecam inwestowania w magię...

Alendora znajduje się w podziemiach, aby do niej dotrzeć musimy pokonać hydry i wykonać misję.

 

Kampania: "Narodziny barbarzyńcy"

Misja 4: Falor i Terwen

 

 

2s8nvw1.jpg

 

Yog przemierza Erathię.

 

 

CEL: Aby wygrać, trzeba dostarczyć Naszyjnik Boskiej Mocy oraz Tarczę Lwiej Odwagi  Falorowi i Terwen.  Nie możemy stracić Yoga ani żadnego z artefaktów. Może on maksymalnie osiągnąć 21 poziom. Jego zaklęcia, umiejętności przejdą do następnego scenariusza.

OPIS: Po krótkim pobycie w Tatalii, yog wyrusza do Erathii. Musi tam odnaleść Falora i Terwen. Ma też nadzieję, że Erathianie będą bardziej przyjaźni niż Mieszkańcy Bagien.

WSKAZÓWKA: Jako bonus warto wybrać Order Męstwa. Dzięki temu wzrosną morale naszej armii i będziemy mogli częściej wykonywać ruchy podczas bitew (chyba, że rozwinęliśmy u Yoga umiejętność "Dowodzenie" to wtedy wybieramy 8 Uruków - strzelcy w armii są niezbędni.) Dodatkowo, w naszym początkowym mieście będą na nas czekać 2 roki, zatem o armię nie musimy się martiwć. Niedaleko naszego miasta, na południu znajduje się Alexandretta. Zajmujemy ją, ponieważ musimy rozwijać swoje królestwo. 

Mapka jest mała. Przeciwnik startuje z dwoma miastami, po przeciwnej stronie jeziorka. Musimy uważać, ponieważ jednokierunkowy portal jest tuż obok naszego miasta - w każdej może do nas zawitać erathiańska armia. Chatka proroka znajduje się w podziemiach. Pilnują jej archanioły a w dodatku wejście do niej uniemożliwia Czerwony Strażnik granicy. Czerwony namiot klucznika jest zaraz obok Cragmoor. Niestety, blokuje go z kolei Zielony Strażnik granicy.

Aby uporać się z tym problemem, musimy najpierw zawitać do podziemii. Wejście do nich znajduje się w centrum mapy, na malutkiej wysepce. Jak na złość, wejście do nich możemy uzyskać dopiero po odwiedzeniu Jasnoniebieskiego namiotu klucznika. Namiot znajdziemy w pobliżu erathiańskiego miasta Kanan. Aby, tam dotrzeć, będziemy również musieli wykonać misję...

Następnie wchodzimy do podziemii. Odwiedzamy zielonego klucznika, a potem czerwonego i dostarczamy artefakty jasnowidzowi. Należy się jednak przygotować do walki z archaniołami, bo może czekać nas ciężka potyczka. W czasie gry nie zapominamy o systematycznej eliminacji sił wroga, ponieważ będzie nam deptał po piętach.

 

Kampania: "Narodziny barbarzyńcy"

Misja 5: Powrót do Bracady

 

 

99evr7.jpg

 

Yog powraca do Ojczyzny.

 

 

CEL: Aby wygrać, trzeba dostarczyć Hełm Boskich Mocy oraz Miecz Sprawiedliwości Belegowi i Orrukowi. Nie możemy stracić Yoga ani żadnego z artefaktów. Może on maksymalnie osiągnąć 25 poziom. Jego zaklęcia, umiejętności przejdą do następnej kampanii.

OPIS: Ostatni etap wędrówki znowu kieruje Yoga do Bracady. Zapewne będzie na niego czekała Aine - ta, która po uciecze z Bracady deptała mu po piętach. Barbarzyńca postanawia odnaleść Belega i Orruka oraz wykonać swoją misję do końca.

WSKAZÓWKA: Jako bonus warto wybrać dwóch cyklopów. My startujemy z jednym miastem w prawym górnym rogu mapy a przeciwnik z dwoma miastami w dolnym i górnym rogu mapy ale lewym. Plansza jest malutka, co nie znaczy co łatwa. Niestety, znowu przyjdzie pokonywać nam zamieszania związane z namiotami kluczników.

Pierwszy z nich jest nieopodal nas - Biały Namiot klucznika. Strzeże go potężna armia Starożytnych Behemotów. Chcąc czy nie chcąc, będziemy musieli go odwiedzić, ponieważ na południowym wschodzie znajdują się chatki proroków, które są naszym celem. Znajduje się tam także Fioletowy Strażnik granicy. Namiot tego samego koloru odnajdziemy w podziemiach, jednak będą go strzegli Tytani oraz Wieża Misji.

Wejście do podziemii znajduje się zaraz przy Couldfire, jednym z miast wroga. Strzegą go Giganci. Tak samo jak w poprzednich misjach, nie zapominamy o osłabianiu wroga. Warto też pamiętać, że to ostatnia misja tej kampanii i musimy popracować nad rozwojem oraz potęgą Yoga, która napewno przyda się w kolejnej kampanii. 

 

 

 

https://www.tawerna.biz/articles_380_opis-scenariusza-narodziny-barbarzyncy-w-heroes-iii-sod.html