Ogólne informacje o Heroes VI
03/10/2010 20:22 - Luk
Ogólne informacje o Might and Magic: Heroes VI





Kolejną część sagi zapowiedziano 17 sierpnia 2010 roku podczas targów Gamescom, a jej premiera nastąpiła 13 października 2011 roku. Stworzona ona została przez studio Black Hole Entertainment i wydana przez znany wszystkim Ubisoft. Już pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy jest niezaprzeczalnie zmiana tytułu gry – nie „Heroes of Might and Magic VI” lecz „Might and Magic: Heroes VI”.

W grze występuje pięć frakcji: cztery występujące w poprzednich częściach, czyli Przystań, Inferno, Nekropolia i Twierdza, a także jedna nowa: Świątynia, zamieszkiwana przez frakcję nagów. Przez całą grę wspomina się także o dwóch innych frakcjach, Irollan i Siedmiogrodzie, jednak nie są one grywalne. Wspomina się też o tzw. Bezimiennych - występuje także trzech ich bohaterów: Bibliotekarz, Raelag i Katarzyna.



Jak w każdej części, twórcy postanowili zaryzykować i wprowadzić pewne innowacje, które pewnych zachwyciły a innych rozczarowały:

- przebieg kampanii jest podobny do tego z HoMM III. Pierwsza kampania to prolog, następne pięć są rozgrywane w dowolnej kolejności z perspektywy każdej frakcji, po ich przejściu odblokowana zostaje misja epilogowa,
-  zredukowano ilość surowców do czterech: złoto, drewno, ruda, kryształy,
- liczba jednostek nie zmieniła się (zostało siedem), ale zostały podzielone na trzy klasy: jednostki podstawowe i elitarne, których jest po trzy w każdej frakcji oraz jeden czempion. Każda jednostka ma jedno ulepszenie,
- podobnie jak w HoMM IV bohaterowie mają klasy zaawansowane,
- bohaterowie mogą się uczyć umiejętności i czarów z drzewka talentów,
- mapa przygód jest trójwymiarowa, jednak kąt widoku kamery jest stały, co ma poprawić widoczność elementów mapy,
- podobnie jak w HoMM V rozbudowa miasta jest widoczna także na mapie przygód. Ekrany miast są dwuwymiarowe,
- każde miasto, siedlisko stworzeń bądź inny budynek związany z daną frakcją można przemienić w obiekt innej frakcji,
- w miastach można wznieść dwie z czterech unikatowych budowli danej frakcji.



Wymagania sprzętowe:

Minimalne:
  • Procesor: Pentium Core 2 Duo E4400 2 GHz lub Athlon X2 5000+ 2,6 GHz,
  • Karta graficzna: GeForce 8600 GTS lub ATI HD 2600XT z 512 MB,
  • Pamięć RAM: 1GB (1,5GB dla Windows Vista / 7),
  • 8 GB miejsca na twardym dysku,
  • Napęd DVD 8x.
Zalecane:
  • Procesor: Pentium Core 2 Duo E6400 2 GHz lub Athlon II X2 240 2,8 GHz,
  • Karta graficzna: GeForce 8800 GTX lub ATI Radeon HD 3870 z 1GB,
  • Pamięć RAM: 2GB,
  • 8 GB miejsca na twardym dysku,
  • Napęd DVD 24x.



Informacje sprzed przemiery M&M: Heroes VI




Oficjalny Trailer:



Might&Magic: Heroes VI zostało zapowiedziane na Gamescom 2010 potwierdzając tym samym wcześniejsze plotki o intensywnych pracach prowadzonych nad tym tytułem. Na dzień dzisiejszy wiemy m. in.:

-gra powstaje w węgierskim studio BlackHole Entertainment
-fabuła będzie przedstawiać wydarzenia zaistniałe na 400 lat przed historią opowiedzianą w H5
-liczba surowców została zredukowana do czterech
-ma być położony znacznie większy nacisk na elementy RPG
-wersja podstawowa gry będzie oferować rozgrywkę pięcioma rasami (Przystań, Inferno, Necro, jedna dobrze znana rasa i jedna zupełnie nowa), gdzie każda będzie wymagała od gracza innego podejścia i zupełnie innej strategii, i taktyki aby odnieść zwycięstwo.
-będzie 7 arkan magii (Powietrza, Ognia, Wody, Ziemi, Światła, Ciemności i Magia Pierwotna powiązana z Ashą i Urgashem)
-nowy system podziału jednostek na trzy poziomy (trzon, elita, czempion)
-możliwość przemiany zamku wrogiej frakcji na własną

Oraz wiele, naprawdę wiele innych. Poniżej znajdziecie krótkie strzeszczenie wiadomości jakie mamy na temat fabuły H6 oraz garść wywiadów, z których można wyciągnąc jeszcze więcej informacji.


Heroes VI opowiada dzieje dynastii Gryfów kiedy wciąż mamy do czynienia z rządami książęcymi. Królestwo znajduje się na wschodzie imperium podczas gdy oni sami są wzorowani i mają wiele odniesień do kultury słowiańskiej.



Na początku dynastii, Książę Pavel był entuzjastycznym sługą Światła i zaufanym porucznikiem królewskiej armii.
Zginął podczas obrony swojego księstwa, zgładzony przez demona przywołanego ostatkiem sił przez umierającego przeciwnika.
Jego heroiczny wyczyn uratował życie jego syna , Slava, który był wtedy jeszcze małym chłopcem.
 


Jego siostra Sveltana, opuściła swój kraj i stała się obiecująca nekromantką w Siedmiu Miastach. Została wezwana aby władać księstwem Pavla i nauczać jego syna według ścieżki Gryfów.

oboje widzieliśmy już na trailerze

15 lat później, Książę Slava jest ojcem pięciorga bystrych potomków. Każdy z nich, przynależny do innej fakcji, jest głównym bohaterem H6.

1.ANTON- Przystań

http://www.tawerna.biz/pages/gallery/gallery/anton1.png

    * Najstarszy syn Slavy i dziedzic tronu.
    * Od młodego wieku anioły szeptają w jego uszach.
    * Mówią o czystości i chwale ale również o korupcji i zdradzie. .
    * Sfrustrowany i zdezorientowany, musi określić się po jednej ze stron. 

 

2. ANASTASYA - Nekropolis

http://www.tawerna.biz/pages/gallery/gallery/anastasia1.png

    * Morderczyni swojego ojca.
    * Zabita przez Antona.
    * Została wskrzeszona i wcielona do armii necropolis.
    * Czy naprawdę to zrobiła? Jeśli tak to dlaczego?
    * Musi odzyskać swoją pamięć i dowiedzieć się prawdy.

 

3. KIRIL – Inferno
http://www.tawerna.biz/pages/gallery/gallery/kiril.png

    * Zdradzony przez kogoś komu bezgranicznie ufał
    * Poświęcony siłom Sheogh.
    * Jego dusza jest bestialsko rozdarta podczas jednego z demonicznych rytuałów aby mógł dzielić ciało z potężnym Demonem.
    * Jego dusza i Demon stale walczą o władzę nad ciałem.
    * Rozdarty pomiędzy dwoma światami- za kim się opowie?




4. Sandor- Twierdza
http://www.tawerna.biz/pages/gallery/gallery/sandor1.png

*Nieślubne dziecko Księcia Slavy z rodu Gryfów, polityczna kula u nogi od momentu narodzin, później stwarzał kłopoty również na innych płaszczyznach
*Jego przyjacielem i mentorem został zbrojmistrz jego ojca- Ork Kraal
*Wygnany ze Świętego Imerium za obronę swojej rodziny podczas kłótni z sąsiadem swojego ojca- Księciem z rodu Wilków
*Zabrany przez Kraala na tereny Orków na wyspach Pao na Jadeitowym Morzu.
*Powraca z armią Orków jako zdobywca lub zbawiciel

---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Erwan Le Breton, producent w firmie Ubisoft, Gamescom 2010

1. M&M Heroes V został wypuszczony na rynek 5 lat temu. Co sprawiło, że czekaliśmy tak długo na M&M Heroes VI ?

[Erwan] Jest ku temu kilka przyczyn. Kilka pragmatycznych jak znalezienie studia, które godnie zastąpi Nival. Jednak główna przyczyna leży w długiej fazie zbierania pomysłów. Długo omawialiśmy poszczególne zagadnienia oraz czasami eksperymentowaliśmy z zupełnie nowymi. Niektóre zostawiliśmy, niektóre odrzuciliśmy. Heroes VI to produkt bazujący na naszej miłości do tej marki. Kiedy pracujesz nad tak wybitnym dziełem nie mierzysz czasu. Weź pod uwagę, że wyprodukowanie Clash of Heroes zajęło nam 2 lata, kiedy to gry na DS zajmują przeważnie 6-8 miesięcy.


2. Chciałbym się upewnić- czy gra będzie podzielona na tury? Czy w dalszym ciągu będziemy mogli grać w trybie płonących pośladków ;]?

[Erwan]Heroes VI jest wciąż grą turową, w której płonące pośladki są głównym trybem multiplayerowym.


3. Kilku graczy uważa, że Heroes V mechaniką za bardzo przypominało Heroes III. Jak Heroes VI będzie się różnić od swoich poprzedniczek?

[Erwan] Heroes VI ma w zanadrzu kilka niespodzianek głównie dotyczących mapy przygody i sekcji RPG (tworzenie i ewolucja bohaterów). Mamy nadzieję, że fani będą zadowoleni z naszych innowacji, podczas gdy główne założenia gry pozostają niezmienione.


4. Heroes V zostało stworzone w biurze Nival. Skąd ta zmiana?

[Erwan] Braliśmy pod uwagę przekazanie Heroes VI studiu Nival ale nie mogliśmy dojść do porozumienia co do ogólnej wizji projektu. Ponadto większość ekipy, która stworzyła Heroes V jest obecnie zaangażowana w ogromy projekt Allods Online i nie ma po prostu czasu na poboczne tytuły.


5. Dlaczego wybraliście akurat studio Black Hole? Co wnieśli do tego projektu?

[Erwan] Mieli już na koncie dwie wspaniałe gry fantasy: Armies of Exigo i Warhammer: Mark of Chaos. Ponadto, blisko współpracowali z Games Workshop więc wiedzą jak to jest tworzyć grę, która ma już swój prestiż. Posiadają również solidny silnik, który świetnie poradzi sobie z Heroes VI. Kiedy się z nimi spotkaliśmy wywarli na nas ogromne wrażenie i uznaliśmy ich za doświadczoną, utalentowaną i przepełnioną pasją ekipę. Podczas produkcji okazało się, że są jeszcze lepsi niż myśleliśmy. A przede wszystkim: są wielkimi fanami serii HoMM.


6. Społeczności fanowskie sagi Heroes są bardzo aktywne i skupiające się na detalach. Czy Ubisoft brał także ich zdania pod uwagę? Czy konsultowaliście swoje postanowienia z fanami?

[Erwan] Praktycznie od pierwszego dnia produkcji byliśmy w kontakcie z przewodniczącymi największej społeczności fanowskiej Might & Magic. Na początku miało to formę kilku nieoficjalnych maili i spotkań, Później przekształciło się to w prywatne forum na którym dokładnie ustalaliśmy ogólną wizję gry, mechanikę oraz kierunek który będzie wytyczać. Ich pomysły miały duży wpływ na nasze decyzje odnośnie ostatecznego planu gry.


7. Odnośnie strony artystycznej, czy wciąż współpracujecie z Olivier'em Ledroit'em?[główny rysownik poprzednich części MM- przypis tłum.]

[Erwan] Tak, stworzył grafiki koncepcyjne na potrzebę Heroes VI. Nadal również się odwołujemy do tych, które powstały na potrzebę Heroes V. Większość bohaterów, zbrój i broni stworzeń są właśnie jego pomysłu podczas gdy ogólny styl Heroes VI został stworzony w porozumieniu Black Hole i Ubisoft.


8. Heroes jest znany z poruszającej ścieżki dźwiękowej. Czy Rob King i Paul Romero będą tworzyć muzykę również do szóstej części?

[Erwan] Muzyka jest ważną częścią klimatu gier marki HoMM więc położyliśmy na tę część gry jeszcze większy nacisk niż dotychczas ale szczegóły ujawnimy trochę później.


9. Mieliśmy silne powiązania fabularne między Heroes V, Dark Messiah i Clash of Heroes. Jak to będzie wyglądać z Heroes VI? Czy będzie dalej w tym samym świecie lub chociaż jednym kontinuum?

[Erwan] Heroes VI jest osadzone w Ashan a świat łączy się ze wszystkimi grami wydanymi po Heroes V włącznie. Tym razem zabierzemy was 400 lat przed wojnę Króloewj Izabeli i powstanie Mrocznego Mesjasza.


10. Jak będą wyglądać kampanie w Heroes VI? Czy będziemy musieli rozgrywać je po kolei jak miało to miejsce w Heroes V?

[Erwan] W Heroes VI każda kampania jest ściśle powiązana z każdą frakcją. Są ze sobą połączone albo mogą być rozgrywane w dowolnej kolejności. Jednak oczywiście dopiero ukończenie wszystkich da nam pełen obraz sytuacji.


11. Czy możemy się spodziewać nowych frakcji w Heroes VI?

[Erwan] Odnośnie frakcji i jednostek w nich występujących przygotowaliśmy mieszankę nowości i standardów. Dla przykładu: mamy Przystań ze swoimi kusznikami, rycerzami, Świętym Światłem i aniołami jednak będą również nowe stworzenia, niewidziane we wcześniejszych odsłonach HoMM.


12. Czy będzie wydana tylko na PC-ty?

[Erwan] Heroes VI w dalszym ciągu pozostanie grą tylko na PC-ty. Jednak myślimy nad wersją na komputery Mac.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Giancarlo Varanini prowadzi wywiad z Erwanem Le Bretonem, Gamescom 2010





----------------------------------------------------------------------------

Q&A Tawerny z Ubisoft Entertainment

[Tawerna] Rzeczą, która najbardziej wstrząsnęła naszą społecznością jest zmniejszenie liczby surowców z 7 do 4. Mamy w związku z tym spore obawy co do złożoności rozbudowy miasta i znacznego przyśpieszenia tego procesu. Co was skłoniło do podjęcia właśnie takiej decyzji?

[Ubisoft]Są trzy główne powody, dla których zmieniliśmy system zarządzania surowcami:

-Dodaje to grze więcej strategii. Na pierwszy rzut oka może się to wydawać wręcz odwrotne lecz w starych Herosach każda frakcja miała swój własny surowiec, na którym jej najbardziej zależało i nie przywiązywała dużej uwagi do kopalni pozostałych graczy. Teraz każdy szuka tego samego surowca więc każda kopalnia jest dużo cenniejszym punktem strategicznym gdyż mając więcej surowców będziemy automatycznie blokować rozwój wroga.

-Gry, w których jest masa surowców są bardziej grami o zarządzaniu aniżeli strategiami. Dla przykładu w Starcraft 2 mamy 2 surowce. W grach Settlers VII (7 surowców) czy Civilization V (32 surowce!!) musimy się bardziej skupić na rozsądnym zarządzaniu nimi.

-Jest to duże ułatwienie dla mapperów. Teraz już nie muszą rozmieszczać lasu kopalni ze specjalnym uwzględnieniem dla danej rasy.

Nowy surowiec nazywa się "Dragon Blood Crystal" [Skrystalizowana Smocza Krew]. Jest również świetne wyjaśnienie na istnienie takich kopalni. Podczas Wojen Starożytnych, zranieni Smoczy Bogowie rozlewali swoją krew na ziemie Ashan. Gdziekolwiek spadła tam też się krystalizowała tworząc liczne i rozgałęzione skupiska nazwane "Dragon vein" [Smoczą żyłą]. Mieszkańcy Ashan nauczyli się jak wydobywać kryształy z tych żył i stąd kopalnie.




[Tawerna] Z udostępnionych informacji na temat frakcji wywnioskowaliśmy, że znacznej przebudowie uległ również system magii- nie wiemy tylko w którą stronę i w jak dużym stopniu. Mamy świadomość, że nie możecie na dzień dzisiejszy zdradzać konkretów ale czy możecie chociaż ujawnić czy dana dziedzina magii będzie nierozerwalnie połączona z daną frakcją czy może będziemy mogli zobaczyć bohatera Przystani władającego czarną lub destrukcyjną magią?

[Ubisoft]Możemy wam na razie powiedzieć, że będzie 7 szkół magii. 6 podstawowych (Powietrza, Wody, Ognia, Ziemi, Światła, Ciemności) plus jedna- "Primordial" [pierwotna, starożytna]. Detali dowiecie się później.



[Tawerna] Słyszeliśmy, że planowane są dodatki do Might & Magic: Heroes VI. Jesteśmy ciekawi czy będą wydawane w formie DVD czy DLC? Czy może i tak i tak? To tak naprawdę bardzo ważne pytanie gdyż DLC mają denerwującą tendencję do nie działania na zlokalizowanych wersjach gry.

[Ubisoft]Najpierw chcemy wydać grę więc nad tym zastanowimy się później.



[Tawerna] Widzieliśmy filmy zaprezentowane na Gamescom i na pierwszy rzut oka widać, że skupiliście się na szczegółowych animacjach wraz z wielkimi efektami wizualnymi aby ukazać nam wymiar opowiadanego świata. Czy to nie zmusi nas do nabycia nowych komputerów jeśli chcemy cieszyć się Heroes VI czy starsze komputery wciąż będą miały szanse sprostać jej wymaganiom?

[Ubisoft]Bez obaw. Tak jak wszystkie poprzednie części również i ta bez problemu ruszy na średnim sprzęcie. Demo było z oczywistych względów w największej możliwej rozdzielczości aby wyglądało jak najlepiej. Będą również standardowe opcje dostosowania ustawień graficznych do własnych potrzeb i możliwości sprzętu.



[Tawerna] Wiemy, że tworzenie gry było praktycznie od początku konsultowane z fanami serii. Czy zamierzacie to rozwinąć do postaci otwartych/zamkniętych beta testów?

[Ubisoft]Jesteśmy zadowoleni ze stanu rzeczy takim jakim jest lecz nie jesteśmy w stanie powiedzieć jak to będzie wyglądać w następujących miesiącach/latach.



[Tawerna] Z ogromną ilością kontrowersji jakie to wzbudza musimy zadać to pytanie: czy Might & Magic: Heroes VI będzie chronione za pomocą ostatnio wdrażanego przez was systemu DRM?

[Ubisoft]Nie ma jeszcze na ten temat decyzji oddziału zarządzania.



[Tawerna] I na koniec: czy przewidujecie Edycję Kolekcjonerską Might & Magic: Heroes VI?

[Ubisoft] Powiemy wam o tym później... smiley

-------------------------------------------------------------------------------------------------------



Serwis ArchangelCastle z Ubisoft Entertainment

Edytor Map :

Czy będzie możliwa edycja zasięgu miast i fortów?
Tak

Czy będzie można przenosić mapy z H5 do H6?
Nie. Silnik jest zupełnie inny więc coś takiego nie jest możliwe.

Czy będzie można umieszczać bossów?
Tak. Zarówno zwykłe stworzenia jak i bossowie mogą strzec skarbu.

Jak będzie wyglądał edytor? Czy będą obecne "moduły" jak w edytorze Warcraft 3?
Mapa będzie oparta na "triggerach" jak w WC3 więc będzie możliwe stworzenie mapy bez napisania jednej linijki kodu.




Mody:

Czy tworzenie modów będzie łatwe?
Taki mamy plan ^^

Jak to rozplanowaliście? Czy będzie łatwiej niż w H5 (lepsza organizacja plików, możliwość modyfikowania/importowania modeli 3D, etc...)?
Po pierwsze chcemy aby gra miała uproszczony interfejs użytkownika do włączania/wyłączania modów. Będzie również bardziej przejrzysta organizacja plików niż w H5.



Opcje Gry

Czy będzie możliwe wyłączenie dynamicznej kamery?
Tak.

Była wzmianka o pokazywaniu kluczowych elementów mapy na starcie rozgrywki. Czy będzie to wyłączyć? Czy będzie można je zobaczyć ponownie już po rozpoczęciu rozgrywki?
Tak, będzie można to wyłączyć. Na razie nie można ich zobaczyć ponownie ale to interesujący pomysł.

Czy będzie można zmienić skróty klawiszowe?
Tak.



Gameplay


Jak wytłumaczycie stworzenia, które pojawiają się w H6 ale już nie w H5- na przykład Juggernauty?
Sheogh to Chaos, który ma 1000 oblicz. Stworzenie może być w H5 ale już nie w H6 i na odwrót ale one wciąż istnieją w świecie Ashan. Z czasem niektóre stworzenia mogą również ewoluować.

Czy będą acziwmenty?
Tak, ale na razie nie podam szczegółów.

Czy będą otwarte/zamknięte beta-testy?
Nie mogę na razie powiedzieć ^^

Jaka jest Twoja ulubiona innowacja w H6?
Taka, której jeszcze nie ujawniliśmy smiley



Info Techniczne :

Powiedzmy, że przeciwnik przejął moje miasto i zaczął je przekształcać. Ja je odbiłem- co teraz?
Konwersja zostaje automatycznie zatrzymana.

Czy będzie można zapisywać/wczytywać grę podczas walki?
Wczytywać- tak, zapisywać- nie. Przynajmniej na razie.

Jak będzie wyglądać multi? Wciąż przez ubi.com czy zwykły interfejs H3?
O multi powiemy innym razem ^^

Czy będą logi bitew?
Tak



Miasta.

Czy będzie można opóźnić budowę o 2 tury aby zmniejszyć koszty? (tak jak w Heroes Kingdoms)?
Nie.

Czy będzie można zniszczyć unikalny budynek aby postawić inny?
Nie, unikalne budynki mogą być zburzone tylko podczas konwersji.

Czy wzrost populacji z siedlisk będzie wpływał na podstawowe czy ulepszone wersje stworzeń?
Obejmie oba. Będzie można wybrać, które chcemy kupić.

Czy będą specjalizacje miast?
Tak.

Czy będzie Graal?
Tak, Łza Ashy.



Mapa Przygody

Czy stworzenia będą miały wpływ na zasięg ruchu bohatera?
Nie.

Powiedzieliście, że chcecie zachować ducha Heroes a jedną z pierwszych zmian jest zmniejszenie liczby surowców. Dlaczego?
Zasoby nie są podstawą gry ale raptem dodatkiem. Trzeba umieć rozgraniczyć duszę gry (tury, elementy RPG, świat, zarządzanie miastem) a pomniejszymi cechami (surowce dla przykładu). Powiemy o tym więcej już niedługo.

Podczas Gamescom Erwan wspomniał o szpiegowaniu wroga. Czy to znaczy powrót mgły wojny? Jeśli tak to czy będzie ona znacząco wpływać na zasięg widoczności wroga (np. Całun Ciemności z H3)?
Mgła wojny będzie statyczna. Raz odkryta nie znika. Umiejętności, artefakty i budynki będą pomagać nam ją odkrywać.

A co z kopalniami smoczej krwi? Jest dla nich jakieś wytłumaczenie ;/?
TAK! Podczas Wojen Starożytnych, smoczy bogowie przelewali swoją krew, która na ziemi tworzyła smocze żyły. Ludy Ashan nauczyły się ja pozyskiwać i stąd kopalnie.

Czy siedliska będą połączone do stworzenia czy kategorii (trzon, elita, czempion)?
Do kategorii.



Herosi

Jak możemy kreować naszych bohaterów?
Będziemy mogli wybrać imię, płeć i skłonności wobec siły lub magii. Zaawansowane klasy będą zależne od umiejętności.

Jak będą zatem zbalansowani? W H5 heros w bezpośrednim ataku mógł zabić 1-2 jednostki 7 poziomu lub tuzin 1 podczas gdy magią mógł anihilować tysiące.
Balans będzie maksymalnie dopracowywany.

Jakieś informacje o magii?
Będzie 7 szkół. Powietrza, Wody, Ziemi, Ognia, Światła, Ciemności i Pierwotna (powiązana z Ashą i Urgashem)

Czy system umiejętności będzie wyglądał jak ten z King's Bounty (drzewko walki, magii i nijakie)?
Będą drzewka jak w KB ale będzie ich o WIELE więcej. Powiemy o tym innym razem.

Jeśli mamy pełną kontrolę nad rozwojem bohatera to czy nie będziemy widywać teraz armii klonów?Czy będą jakieś umiejętności pośrednie aby uniknąć "bohatera idealnego"?
Każdy bohater będzie miał klasę z unikalną zdolnością a każda frakcja będzie miała dostęp do różnych arkan magii lub umiejętności. Również każda frakcja ma unikalną umiejętność.




Walka

Skoro areny maja być większe to czy będziemy mieli więcej niż 7 slotów na jednostki?
Nie.

Jak będzie działać morale i szczęście?
Morale dodaje lub zabiera turę a szczęście wymusza maksymalne lub minimalne obrażenia.

Będzie można umieszczać strzelców w wieżach a co się stanie jeśli wieża zostanie zniszczona?
Jednostka ginie.

Czy pogoda będzie miała wpływ na mobilność jednostek, magię, strzelców? (deszcz, mgła, zamieć)?
Tak, może tak się stać ale będzie to losowe (lub może się nie stać wcale).

Jak zmiany terenu wpłyną na walkę? Czy zalania zatrzymają jednostki czy tylko je spowolnią?
Zalane kwadraty nie mogą być przekroczone. Będzie masa efektów zależnie od areny.



Stworzenia

Jakie rozmiary ma największa jednostka należąca do frakcji?
Wciąż 2x2. Bossowie będą więksi na przykład 4x4.

Czy podstawowe jednostki będą miały jakąś wartość względem ulepszeń?
Ulepszenia nie są opcjonalne. Ulepszenie naprawdę ulepszają jednostkę jednocześnie zachowując cechy jednostki podstawowej.

W porównaniu do stworów z frakcji, ile będzie stworów neutralnych?
Nie ma konkretnego procentu ale będą jednostki neutralne. Jedna z nich jest na koszulce ^^

Widzieliśmy, że 5 jednostek Nekropolis zajmuje jedną kratkę. Ile będzie dużych jednostek na frakcję?
To zależy od frakcji ale będzie ich 2-3.



Kampania



Możesz na powiedzieć coś o Sveltanie? Jest jedną z wybranek Ashy (jak Arantir)? Jest Smoczym Rycerzem? Należy do Niewidomych Braci?

"Nazywam się Sveltana, ciotka Slavy. Opuściłam swój dom aby oddać me życie w ręce Ashy, Pani Śmierci. Byłam kiedyś kochana i nazywana "Kwiatem Północy" lecz teraz ludzie się mnie boją i nazywają mnie Parias, Heretyk lub Nekromanta...

Jako córka Księcia Gryfów, który liczył na syna, Sveltana żyła jako jedynak niechciany przez rodziców. W wieku 15 lat, po narodzinach jej brata Pawła, została zupełnie odizolowana a on został okrzyknięty dziedzicem tronu. Była całkiem zadowolona z obrotu jaki przyjęły sprawy gdyż mogła opuścić dom aby studiować świat duchów, wpierw z Aniołami a później z magami z Siedmiu Miast. Była tak świetną uczennicą, że upomniał się o nią Nekromanta Aguirre zostając jej mistrzem. Ponieważ nie miała żadnych więzi z rodziną postanowiła dołączyć do nowo formowanego kultu Ashy- Pajęczej Bogini. Została jego prawą ręką i asystentką.

Podróżowała przez Jadeitowe Morza wraz z jej mistrzem aby uwolnić Matkę Namtaru, potężny awatar Pajęczej Bogini. Aguirre został zabity podczas wyprawy więc Sveltana, w pojedynkę, sprowadziła stworzenie do Srebrnych Miast. Stała się legendą pośród wszystkich nekromantów jednak nie miała wiele czasu aby nacieszyć się sławą. Niedługo po jej powrocie została wezwana przez Pawła do pomocy w odparciu inwazji demonów. Niestety przybyła za późno i nie zdążyła ocalić brata. Została regentką Księstwa Gryfów do czasu aż jej bratanek Slava będzie mógł objąć tron.


Czy Smoczy Rycerze i Niewidomi Bracia będą pełnić jakąś rolę w kampanii?
Tak.

Wojny Starożytnych to wojna pomiędzy Aniołami i Faceless, prawda?
Dokładnie.

Dlaczego 400 lat przed H5?
Historię po Dark Messiah opowiada Heroes Kingodms. Pisarze chcieli wam ukazać wydarzenie, które doprowadziły do czasów pokazanych w H5.


Tłumaczył: Luk
 

https://www.tawerna.biz/articles_393_ogolne-informacje-o-heroes-vi.html