Fabuła kampanii Restoration of Erathia w Heroes III
10/11/2010 19:39 - Laxx & Hathostet
 

Heroes III - Wstęp do Kampanii Restoration of Erathia

 

 

Królowa Katarzyna dowiaduje się o śmierci swojego ojca - króla Gryphonheart`a. Królowa opuszcza Enroth, w którym żyła wraz z mężem Roladnem i synem Nicolai`em.

Władza nad królestwem zostaje przekazana renegatowi – Lordowi Wilburowi Humphrey`owi.

 

 

Po przybyciu do Erathii Katarzyna odkrywa uknutą intrygę - jej ojciec został zamordowany. Dokonali tego nekromanci, którzy następnie go wskrzesili. Zmusili ożywieńca, aby stanął na czele ich armii i poprowadził je do ataku na osłabioną Erathię. Z tego zamieszania korzystają również jej sąsiedzi - Erathia jest grabiona, plądrowana a jej mieszkańcy mordowani.

 

 

Katarzyna postanawia pomścić śmierć swojego ojca oraz znieważenie potęgi jej ukochanej ojczyzny - Erathii.

 

 

Po wielu potyczkach oraz epickich bitwach, Katarzynie udaje się uratować Erathię. Jej ojczyzna jest już bezpieczna i odzyskuje dawną potęgę. Sąsiednie państwa znów czują respekt przed jej majestatem.

A ojciec Królowej? Katarzyna zabija go, czym uwalnia jego duszę. Może ona teraz spokojnie spoczywać w zaświatach. Już nikt nie zakłóci jej spokoju.

 

 

Opracowała: Laxx


 

"Niech Żyje Królowa"

 

 



 

 

Scenariusz 1: „Powrót do Domu” (Katarzyna)

 

 

Moje wojska rozbiły obóz u podnóża zniszczonego zamku. Informacje, które posiadamy są niepewne i bardzo skromne. Zbierz ilu się da ludzi i szybko ich wytrenuj. Zniszcz wszystkie napotkane siły wroga. Spodziewaj się najgorszego. Musimy założyć, iż królestwo znajduje się w stanie wojny.

 

Scenariusz 2: „Anioły” (Katarzyna)

 

Przed udaniem się do Steadwick, stolicy Erathii, wpierw musisz utrzymać obronę miasta Fair Feather, które położone jest na północy kraju. Miasto zostało otoczone i zaatakowane przez najeźdźców z Nighonu. Otrzymaliśmy informację od lokalnych chłopów, że nad ich miastem czuwają same Anioły, nie możemy tego jednak potwierdzić. Wiem jedynie, że Anioły już wcześniej pojawiały się w Erathii, jednak zostały zdziesiątkowane przez Kreegan, podczas ich inwazji. Tak czy inaczej Anioły powróciły, choć może nigdy nie odeszły…Nie mam pojęcia, jak długo jeszcze Fair Feather zdoła odeprzeć ataki połączonych sił Nighonu i Kreegan. Jeśli Fair Feather upadnie, nasza szansa na zwycięstwo zostanie pogrzebana.

 

Scenariusz 3: „Gryfie Klify” (Katarzyna)

 

Każdego roku gryfy z całego świata migrują na Gryfie Klify. Armia króla Gryphonhearta, jako pierwsza ujarzmiła i wytrenowała je do udziału w bitwach. Dowodzący tymi wielkimi bestiami, król Gryphonheart połączył rozrzucone kolonie ludzkie i stworzył królestwo Erathii. Król wiedział, że gryfy są kluczem do wygrania każdej bitwy. Gryfy są nam niezbędne, aby zabezpieczyć okolice Steadwick.

 

 




 

Opracowała: Hathostet


 

"Podziemia i Diabły"

 

 



 

 

Scenariusz 1: „Diabelski Plan"

 

Południowo-zachodnie wybrzeże Erathii zamieszkane jest przez dużą populację elfów. Zielone i złote smoki, które także zamieszkują te ziemie, znacznie powiększają ich potęgę militarną. Zanim podbijemy wymienione regiony i otworzymy sobie drogę do Steadwick, musimy wybić wszystkie smoki. Nasi sprzymierzeńcy, wojownicy Kreegańscy z królestwa Eofolu poprosili o honor wykonania tej misji. Kreeganie to dobrzy żołnierze, ta rzeź z pewnością sprawi im przyjemność…

 

Scenariusz 2: „Przełom"

 

Raporty wywiadu informują o Enrothiańskiej flocie wojennych statków, które przybiły do południowego wybrzeża Erathii. Z pewnych źródeł wiemy, iż flotą z pewnością nie dowodzi Roland Żelazna Pięść. Nasze plany nie ulegają zmianom. Zaczynamy ostatnią fazę podziemnej inwazji w celu umocnienia naszych pozycji wzdłuż północno-zachodniego wybrzeża. W razie nagłych problemów możemy szybko przerzucić posiłki z Nighonu. Ostatnie z tuneli są już gotowe, będziesz więc miał taktyczną przewagę.

 

Scenariusz 3: „Upadek Steadwick"

 

Katarzyna Żelazna Pięść otrzymała pomoc z Brakady i AvLee. Wie, że zbliżamy się do Steadwick, musimy więc zająć miasto przed jej przybyciem. Kiedy już stolica Erathii będzie w naszych rękach, nawet sama Katarzyna nie odbierze jej nam.

 

 




 

Opracowała: Hathostet


 

"Oswobodzenie"

 

 



 

 

Scenariusz 1: „Bitwa o Steadwick” (Katarzyna)

 

Raporty wywiadu informują, iż oddziały wroga zabarykadowały się w Steadwick. Wszystkie drogi do stolicy są zablokowane, a posiłki dla wroga docierają podziemnymi tunelami. Armie operujące dotąd na zachodzie spotkają się z nami na polu bitwy. To wszystko co mam do powodzenia. Nie spoczniemy, dopóki stolica królestwa nie znajdzie się w naszych rękach.

 

Scenariusz 2: „Rozprawa z Diabłem” (Dorell)

 

Nazywam się Dorell, jestem ambasadorem z AvLee. Przynoszę widomości od królowej Katarzyny. Po odbiciu stolicy na dwór przybył posłaniec kreegański. Twierdzi, iż mają zakładnika, którym jest król Erathii, Roland. Chcą dostać jeden milion w złocie. Nie jesteśmy w stanie potwierdzić prawdziwości jego słów. Bez względu na to, czy posłaniec kłamie czy nie, królowa nie chce zapłacić okupu. Posłaniec zdradził nam, iż król ma być podobno trzymany w fortecy klanu Kreelah znajdującej się głęboko na ziemiach królestwa Eofolu. Twoim zadaniem jest wykrycie domniemanego miejsca przetrzymywania króla i uwolnienie go. Z powodu wagi misji otrzymasz wsparcie z AvLee, pamiętaj: możesz uratować króla lub dać się wciągnąć w śmiertelną pułapkę.

 

Scenariusz 3: „Neutralne Wysiłki” (Winstan Langer)

 

Jestem Winstan Langer, ambasador Brakady rządzonej przez Wielkiego Maga Magnusa. Siły z Tatalii i Krewlod ścierają się nieustannie w bitwach na ziemiach zachodniej Erathii. Chociaż walki trwają od kilku miesięcy nasilenie konfliktu nie zmniejsza się. Pomimo prowadzenia innej wojny mój władca przysyła Ci posiłki, aby wesprzeć Cię w potrzebie. Tej bitwy nie rozstrzygnie talent stratega, ale ilość gotowych na śmierć rycerzy. Powodzenia.

 

Scenariusz 4: „Tunele i Troglodyci” (Katarzyna)

 

Wiemy już, jak i dlaczego Erathia padła pod nawałem wojsk Nighonu i Eofolu. Używając sieci podziemnych tuneli wykopanych przez ich armie, najeźdźcy uderzyli równocześnie w wielu miejscach przeważającymi siłami. Odkryliśmy główną arterię, która transportuje wojska wroga z Nighonu do Erathii. Znajduje się ona za oceanem, łącząc podziemia królestwa Nighonu z głównym kontynentem Erathii. Brakada i AvLee przysłały nam posiłki, aby wspomóc nas w trudnej walce. Naszym głównym celem jest zepchnięcie armii kreegańskich i nighońskich do tuneli, a następnie podążenie za nimi aż do wybrzeży królestwa Nighonu.

 

 




 

Opracowała: Hathostet


 

"Wojenny Zamęt"

 

 



 

 

Scenariusz 1: „Przygranicze"

 

Tak jak przewidziałeś milordzie, śmierć króla przyniosła nam wiele okazji do wykorzystania twych talentów najemnika. Posłaniec z Tatalii skontaktował się z nami w imieniu króla Tralocha. Dwadzieścia lat temu wskutek nieustannych potyczek wzdłuż zachodnich wybrzeży Erathii wynegocjowany i podpisany został pakt o nieagresji. Tralocha mówi, że skoro król jest martwy to wraz z nim umarł podpisany przez niego pakt. Tatalończycy chętnie rozszerzyliby granice swojego państwa. Co prawda nigdy nie byli zbyt dobrymi strategami, lecz ich wojska są dobrze wytrenowane i jedyne czego potrzebują, to dowódców, którzy poprowadziliby armie i zapewnili im zaopatrzenie.

 

Scenariusz 2: „Gorączka złota"

 

Wieści o twoich zdolnościach dotarły do barbarzyńskiego kraju Krewlod. Starcia jego mieszkańców z wojskami Erathii są już legendarne. Wielu mówi, iż to właśnie dzięki nim żołnierze Erathii są tak twardzi w walce. Ostatnia napaść na przygraniczne fortece odniosła jednak niespodziewany sukces, wzięto wielu więźniów. Po zbadaniu faktów tego niezwykłego zwycięstwa nasze podejrzenia okazały się słuszne. Bez króla, wojska Erathii nie posiadają ducha walki. Twoim zadaniem jest szybkie splądrowanie nadgranicznych terenów i zebranie jak największej ilości bogactw. Kiedy już zbierzemy wystarczające siły… pomyślimy o oficjalnym wypowiedzeniu wojny. Na razie jednak, jeżeli zostaniesz pojmany, Krewlod oficjalnie wyprze się ciebie, jako porywczego dowódcy klanu, który działa na szkodę własnego kraju.

 

Scenariusz 3: „Chciwość"

 

Przedstawiciele Tatalii i Krewlodu pragną ponownie twoich usług. Oba kraje chcą zdobyć ostatni kawałek Erathii, leżący pomiędzy ich ziemiami. Na wymienionym terenie znajdują się także kilka ostatnich zamków należących do lordów Erathii. Nie musisz się ich jednak obawiać, prawdziwa armia Erathii jest już tylko wspomnieniem. Znacznie poważniejsze walki czekają cię z siłami Tatalii lub Krewlodu. Co zabawniejsze, ziemie na których toczy się konflikt mają prawie zerową wartość. Czeka cię więc wojna graniczna, zaciekła, gdyż siły Tatalii będą próbowały pokonać armie Krewlodu, które zdążyły się już ufortyfikować. Bez względu na to, u czyjego boku staniesz, zostaniesz okrzyknięty zdrajcą przez drugą stronę. Zastanów się więc dobrze kogo wesprzeć…to decyzja, której ceną jest twoje życie.

 

 




 

Opracowała: Hathostet


 

"Niech Żyje Król"

 

 



 

 

Scenariusz 1: „Grób Króla"

 

Świętym celem naszej nacji było zabicie człowieka, który wygnał nas z Erathii. Jednak inwazja wojsk nighońskich i eofolskich była dla nas niespodziewanym prezentem. Pola Erathii usiane są cieniami jej rycerzy. Dla nas to okres zbiorów, okres wojny. Królowa Katarzyna jest godnym przeciwnikiem. Aby pokonać pozostałą część wojsk Erathii potrzebujemy kogoś, kto dorówna jej zdolnościami taktycznymi. Mamy plan…przebiegły plan. Wykorzystując fakt, iż Katarzyna będzie zajęta wojną z królestwem Nighonu prześlizgniesz się z małym oddziałem do miejsca, gdzie pochowany został król Gryphonheart. Uważaj jednak. Ten teren okupowany jest przez rozproszone, ale dość silne oddziały armii erathiańskiej. Kiedy już odnajdziesz grób króla, wskrześ go i spraw, iż stanie na czele naszych wojsk. Z królem Gryphonheartem dowodzącym naszymi armiami szybko odzyskamy jego królestwo i zmienimy je w królestwo umarłych.

 

"Wskrzeszenie Króla” (animacja)

 

Z przykrością informujemy, iż podczas gdy trwały prace nad wskrzeszeniem króla Gryphonhearta, aktualnemu dowódcy naszych sił, królowi Vilmarowi, przydarzył się niefortunny wypadek. Niestety jego skutek był śmiertelny. W związku z tym całe dowództwo, a także tron naszego królestwa przekazany został w ręce króla Gryphonhearta. Jego doskonała umiejętność kontrolowania i dowodzenia naszych wojsk była zaskoczeniem nawet dla nas. Nasze rokowania są więc bardzo pomyślne.

 

Scenariusz 2: „Sezon Zbiorów"

 

Zanim rozpoczniemy inwazję na szeroką skalę musimy posiadać wystarczającą ilość wojsk. Ludność Erathii będzie dobrym materiałem na rekrutów. Dokonaj szybkiego wypadu na okoliczne miasta nie starając się bynajmniej oszczędzać ich mieszkańców. Potrzebne nam posiłki uzyskasz wskrzeszając poległych.

 

Scenariusz 3: „Należna kara"

 

Nie-umarły król Mot odmawia poddania się rozkazom króla Gryphonhearta. Musi on zostać przykładnie ukarany, aby wszyscy ujrzeli, iż podobne akty zdrady nie będą tolerowane. Mot skoncentrował swoje wojska na należących do niego ziemiach. Pokonaj jego wojska i przejmij kontrolę nad wymienionym terenem. Kiedy już bijesz Mota wskrześ go ponownie, aby zasilił szeregi naszych armii.

 

Scenariusz 4: „Dzień i Noc"

 

Armia Erathii stoi na naszej drodze. Nadszedł czas na decydującą bitwę. Król Gryphonheart trenował generałów armii erathiańskiej i zna ich taktykę. Morale nie grają roli u nieumarłych. Gdy już wzmocnimy nasze armie ciałami rycerzy wroga, nasze hordy przerażą tych, którzy pozostaną przy życiu. Wtedy spadniemy na nich, jak rój wściekłych pszczół, aby zadać decydujący cios. Król Gryphonheart wkrótce zasiądzie na tronie Erathii, ponownie.

 

 




 

Opracowała: Hathostet


 

"Pieśń dla Ojca"

 

 



 

 

Scenariusz 1: „Bezpieczne Przejście” (Katarzyna)

 

Po odbiciu Steadwick moje lęki umocniły się. Mój ojciec nie zmarł śmiercią naturalną. Został otruty. Śledztwo przeprowadzone przez generała Morgana przed wybuchem wojny nie dostarczyło żadnych konkretnych faktów, ale teraz już wiem, iż nekromanci szukając dowódcy dla swych armii, wskrzesili mego ojca. Po zabiciu króla Vilmara przejął on pełną kontrole nad armią, a także ich tron. Teraz zbliża się do nas. Sami nie są już w stanie kontrolować monstrum, które stworzyli. Jako gest dobrej woli wysłali do mnie posłańca, który ma ujawnić mi, kto zabił mego ojca. Muszę odnaleźć posłańca i zapewnić mu bezpieczeństwo.

 

Scenariusz 2: „Zjednoczony Front” (Katarzyna)

 

Jestem zmęczona wojną, tak jak nekromanci. Zgodziliśmy się, iż będziemy współpracować próbując zniszczyć króla Gryphonhearta. Nigdy nie przypuszczałam, iż będę walczyć u boku nekromanty, ale już od dziś nasze kuźnie produkują broń dla ich armii. Być może z ich pomocą oraz zjednoczonymi siłami AvLee i Brakady uda nam się zepchnąć nieumarłych poza granice Erathii.

 

Scenariusz 3: „Za Króla i Kraj” (Katarzyna)

 

Pozostałości armii dowodzonej przez mojego ojca schroniły się w Nekropolis. Nie możemy jednak niedoceniać jego legionów. Czeka nas trudna bitwa, ale poprowadzę nasze wojska do boju osobiście. Muszę podporządkować się bezwzględnie jednemu rozkazowi – lord Haart nie może zostać zabity! To on jest zdrajcą. Informacje dostarczone przez nekromantów zostały potwierdzone. Lord Haart należał do tajnego stowarzyszenia dowodzonego przez króla Vilmara. Posiadając pełny dostęp do zamków nie miał żadnych trudności z otruciem mojego ojca. Na rozkaz Vilmara miał się zemścić za to, iż nekromanci wygnani zostali z Erathii. Względem tego zdrajcy mam specjalne plany.

 

 




 

Opracowała: Hathostet


 

"Ziarna Niechęci"

 

 



 

 

Scenariusz 1: „Graal"

 

Po raz pierwszy w historii Spornych Ziem ludzie i elfy walczyli ramię w ramię w obronie swych siedzib. Lecz gdy opadnie radość, powróci dawna nienawiść i groźba wybuchu wojny domowej. Przyszedł czas, by zastanowić się nad przyszłością Spornych Ziem. Jeśli nasza walka o niepodległość ma przynieść trwałe zwycięstwo, potrzeba czegoś więcej niż tylko silnej armii. Musisz odszukać Graal zaginiony gdzieś w zaczarowanej krainie, gdzie jednorożce flirtują z drzewami.

 

Scenariusz 2: „ Droga do Domu"

 

Chociaż wielu ludzi dołączyło do naszych sił, aby wspomóc naszą wizję niezawisłości, już teraz siły Erathii i AvLee zbierają armię, aby nas powstrzymać. Nie możemy kontynuować naszej walki bez silnej bazy wypadowej. Faruk Welnin, burmistrz miasta Welnin przysłał posłańca. Oferuje nam wsparcie. Nasza walka o niepodległość rozpoczęła się. Musimy przedrzeć się do Welnin i umieścić tam Graal. Jeżeli nam się to uda, Welnin stanie się podwaliną naszej przyszłości.

 

Scenariusz 3: „Niepodległość"

 

Wydarzenia zachodzą w błyskawicznym tempie. Siły Erathii i AvLee przybyły, aby „przywrócić porządek” i zdusić naszą walkę o niepodległość w zarodku. Musimy szybko zabezpieczyć okolice miasta Welnin i wygnać wroga poza granice naszych ziem. Jeżeli nie uda nam się założyć i wybudować stolicy, nasze plany i marzenia legną w gruzach. Jeżeli zaś nam się to uda, to już wkrótce ogłosimy naszą niepodległość i niezależność od królestw Erathii i AvLee.

 

 






 

Opracowała: Hathostet

https://www.tawerna.biz/articles_414_fabula-kampanii-restoration-of-erathia-w-heroes-iii.html