Tabela kombinacji umiejętności klasowych, jakie może posiadać bohater wraz z ich opisem:
Taktyka |
Walka |
Zwiad |
Szla - chectwo |
Życie |
Ład |
Śmierć |
Chaos |
Natura |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Taktyka |
łek polny |
wiec |
sta |
ca |
nta |
||||
Walka |
rzyąca lub Łucznik |
||||||||
Zwiad |
łek polny |
dziej |
|||||||
Szla - chectwo |
nał |
dziei |
|||||||
Życie |
wiec |
nał |
ływacz |
||||||
Ład |
sta |
dziei |
dzie |
nacz |
|||||
Śmierć |
ca |
manta |
nolog |
||||||
Chaos |
nta |
nik ognia |
dziej |
wnik |
księżnik |
||||
Natura |
rząt |
ływacz |
nacz |
nolog |
księżnik |
Bohater mający stopieą zaznaczony tym kolorem nie posiada szczególnych umiejętności klasowych, ponieważ są to klasy podstawowe.
Korzyści płynące za zdobycie każdej z poszczególnych klas: | |
---|---|
Arcymag | może nim zostać każdy bohater specjalizujący się w trzech szkołach magii. Efekt wszystkich rzucanych przez niego zaklęć jest większy o 20%. |
Bard | jego szczęście wynosi zawsze maksymalną ilość i nigdy nie maleje. |
Czarnoksiężnik | otrzymuje +10 punktów magii i regeneruje +1 punkt magii dziennie. |
Czarodziej | koszt zaklęć wszystkich zaklęć jest zmniejszony o 2. |
Demonolog | otrzymuje +50 do wszystkich zaklęć przywołujących demony. |
Generał | wszystkie dowodzone przez niego jednostki zyskują +1 do morale. |
Heretyk | nie otrzymuje negatywnych modyfikatorów związanych z odpornością zaatakowanego wroga na dany rodzaj magii. |
Iluzjonista | otrzymuje +20% do czarów związanych z iluzją. |
Kardynał | otrzymuje +5% do umiejętności Wskrzeszanie. |
Król czarodziei | cios zadany przez niego zwiększa pecha trafionemu wrogowi do maksimum. |
Król upiorów | paraliżuje swoje ofiary strachem, uniemożliwiając im kontratak. Przestraszony przeciwnik ucieka przed nim po każdym udanym ataku. |
Krzyżowiec | jego morale wynosi zawsze maksymalną ilość i nigdy nie maleje. |
Lisz | otrzymuje możliwość tymczasowego postarzenia przeciwnika, który straci 25% do ataku, 20% do obrony, zaś jego szybkość i zasięg zostaną zmniejszone o 50%. |
Lord dowódca | dowodzone przez niego jednostki zyskują +2 do morale. |
Łowca | potrafi walczyć na dystans i otrzymuje +5 do ataku z dystansu. |
Łupieżca | zadaje +25% więcej obrażeą. |
Mag bitewny | czary Magiczna Pięść i Lodowy Pocisk w jego władaniu są +20% silniejsze. |
Mag cienia | otrzymuje o 50% mniejsze obrażenia podczas ataku z dystansu. |
Marszałek polny | dowodzone przez niego jednostki zyskują +10% do walki wręcz i ataku z dystansu. |
Mistrz gildii | otrzymuje +5 do walki wręcz i możliwość ogłuszenia przeciwnika, który pozostaje w bezruchu na okres jednej tury. |
Mnich | jest odporny w 50% na zaklęcia Chaosu i otrzymuje o 50% miejsze obrażenia w walce z istotami Chaosu. |
Mroczny kapłan | otrzymuje +1 punkt do życia za każde 2 odebrane przeciwnikowi w czasie walki wręcz. |
Mroczny władca | zaatakowany przez niego przeciwnik ma morale obniżone do minimum. |
Ninja | w walce wręcz raniąc przeciwnika zatruwa go, trucizna zadaje obrażenia aż do koąca walki. |
Paladyn | jest odporny w 50% na zaklęcia magii Śmierci i otrzymuje o 50% mniejsze obrażenia w walce z istotami Śmierci. |
Piromanta | jest otoczony Tarczą Ogniową zadającą obrażenia wszystkim wrogom atakującym go wręcz. |
Prorok | jest o 25% odporniejszy na wrogie ataki. |
Przywoływacz | może przywoływać każdego dnia istoty w liczbie o 20 punktów doświadczenia większej niż zwykle. |
Strażnik | dowodzone przez niego jednostki zyskują +10% do walki wręcz i ataku z dystansu. |
Strażnik ognia | jest w 100% odporny na zaklęcia ognia i otrzymuje 50% mniej obrażeą od ataków ogniowych. |
Wieszcz | jego pole widzenia jest większe o 2 punkty. |
Wieszcz ognia | otrzymuje +20% do zaklęć ognia. |
Władca bestii | otrzymuje +20% do zaklęć przywołania wilków i białych tygrysów. |
Władca zwierząt | otrzymuje +20% do zaklęcia przywołania wilków. |
Wódz | otrzymuje +5 do walki wręcz. |
Zabójca | otrzymuje +3 więcej do szybkości i ruchu. |
Zaklinacz | otrzymuje +20% do zaklęć przywoływania i iluzji. |
Tabela przedstawia opis poszczególnych cech bohatera.
Ilość obrażeą, jakie bohater może zadać w walce. | |
Ilość punktów życia. | |
Modyfikator obrażeą dla bezpośredniego ataku. | |
Modyfikator obrażeą dla ataku na odległość. | |
Modyfikator obrażeą dla bezpośredniej obrony. | |
Modyfikator obrażeą dla obrony na odległość. | |
Maksymalny zasięg bohatera na polu bitwy podczas jednej tury. | |
Maksymalny zasięg, jaki może pokonać bohater na mapie podczas jednej tury. | |
Ten wskaźnik pokazuje, jak wiele nauczył się dany bohater. Im większe doświadczenie, tym potężniejszy bohater. | |
Jest to zapas energii magicznej. Do rzucania jakiegokolwiek zaklęcia potrzebne są punkty magii (mana). Po każdej bitwie bohaterowie odzyskują pewną ilość tych punktów każdego dnia, zależnie od swoich umiejętności. | |
Jest to ilość strzał ile może wykorzystać (ile ma) bohater podczas bitwy, ilość strzał każdego bohatera jest zależna od jego umiejętności. | |
Dodatnie morale oznacza, że oddziały będą szybciej działać w czasie walki. Negatywne morale oznaczają późniejsze ich działanie. | |
Im więcej punktów szczęścia tym bohater otrzymuje mniejsze obrażenia w walce. Gdy szczęście jest ujemne bohater otrzymuje większe obrażenia. |
Tabela pokazuje ilość potrzebnego doświadczenia, jakie potrzebuje bohater, aby mógł awansować na wyższy poziom. Jest 70 poziomów doświadczenia.
Poziom | Doświadczenie | Poziom | Doświadczenie | |
---|---|---|---|---|
1 | 0 | 36 | 1,990,600 | |
2 | 1,000 | 37 | 2,388,100 | |
3 | 2,000 | 38 | 2,865,100 | |
4 | 3,200 | 39 | 3,437,500 | |
5 | 4,600 | 40 | 4,124,500 | |
6 | 6,200 | 41 | 4,948,400 | |
7 | 8,100 | 42 | 5,937,300 | |
8 | 10,300 | 43 | 7,123,900 | |
9 | 12,900 | 44 | 8,547,800 | |
10 | 16,000 | 45 | 10,256,400 | |
11 | 19,700 | 46 | 12,306,700 | |
12 | 24,100 | 47 | 14,767,000 | |
13 | 29,300 | 48 | 17,719,300 | |
14 | 35,500 | 49 | 21,262,000 | |
15 | 42,900 | 50 | 25,513,200 | |
16 | 51,700 | 51 | 30,614,600 | |
17 | 62,200 | 52 | 36,736,200 | |
18 | 74,800 | 53 | 44,082,100 | |
19 | 89,900 | 54 | 52,897,100 | |
20 | 108,000 | 55 | 63,475,100 | |
21 | 129,700 | 56 | 76,168,700 | |
22 | 155,700 | 57 | 91,401,000 | |
23 | 186,900 | 58 | 109,679,700 | |
24 | 224,300 | 59 | 131,614,100 | |
25 | 269,100 | 60 | 157,935,300 | |
26 | 322,800 | 61 | 189,520,700 | |
27 | 287,200 | 62 | 227,423,100 | |
28 | 464,400 | 63 | 272,905,900 | |
29 | 557,000 | 64 | 327,485,200 | |
30 | 668,100 | 65 | 392,980,300 | |
31 | 801,400 | 66 | 471,574,400 | |
32 | 961,300 | 67 | 565,887,300 | |
33 | 1,153,100 | 68 | 678,062,700 | |
34 | 1,383,200 | 69 | 814,873,100 | |
35 | 1,659,300 | 70 | 977,845,500 |