Magia Ciemności pochodzi od Malassy i związana jest z tajemnicą, niezgłębionymi cieniami, podświadomością, a czasem z letargiczną, a czasem śmiertelną, potęgą snu, zmęczenia i śpiączki. Mrok skrywa i udziela schronienia swoim zwolennikom, ale także osłabia wrogów, przepełniając ich niematerialnym strachem i uciążliwymi iluzjami. Mogą owinąć sojuszników mrokiem, by pomóc im zniknąć, czerpać energię życiową z przeciwników, dopóki nie upadną nieprzytomni lub przywołać najgorsze koszmary z ich umysłu aż uciekną w popłochu albo wpadną w katatonię
Poziom Nowicjusza - Sprawia, że zaklęcia Magii Ciemności są skuteczniejsze i zwiększa wiedzę tajemną o 1.
Poziom Eksperta - Sprawia, że zaklęcia Magii Ciemności są skuteczniejsze i zwiększa wiedzę tajemną o 2.
Poziom Mistrza - Sprawia, że zaklęcia Magii Ciemności są skuteczniejsze i zwiększa wiedzę tajemną o 3.
Nowe poziomy dają także dostęp do nowych zdolności:
Poziom Nowicjusz
Żniwiarz Dusz
Uczony Magii Ciemności
Znajomość Magii
Ciemności I
Ilekroć bohater zabija choć jedno stworzenie, odzyskuje 10 many.
Zmniejsza koszt many za zaklęcia Magii Ciemności o 40%.
Rozpacz i Osłabienie są teraz rzucane na stworzenia w obszarze docelowym 4x4.
Poziom Zaawansowany
Mądrość Ciemności
Znajomość Magii Ciemności II
+5 do Magii dla zaklęć Ciemności. Co druga zdolność Magii Ciemności dodaje +5 do Magii do tej premii.
Zaklęcie Oczyszczenie dodatkowo uodparnia cel na pozytywne zaklęcie i efekty magiczne na 3 tury. Wrogie stworzenia zaatkowane zaklęciem Oblicze Grozy nie mogą wykonywać odwetów przez 3 tury.
Poziom Mistrzowski
Znajomość Magii Ciemności III
Zaklęcie Agonia jest teraz rzucana na stworzenia w obszarze docelowym 4x4. Pierwszy atak na Mroczne Odbicie chybi i nie zniszczy go. Ten efekt trwa 3 tury.
Zdolność Arcymistrza
Cień Grozy
Ilekroć bohater rzuca zaklęcie Magii Ciemości na stworzenie wroga, ich liczba spada o 5% (zaokrąglając w dół). Istoty utracone w ten sposób wrócą do armii bohatera, jeśli nie zostały pokonane.