Magia Ziemi pochodzi od Sylanny i panuje nad minerałami, roślinami i światem zwierząt, wliczając w to glebę, kamień, ciało, ale także dzikie instynkty i pięć zmysłów. Jest to droga do perfekcyjnej harmonii z naturą. Może leczyć i regenerować to rannych i osłabionych, zwiększać wytrzymałość czy polepszać zmysły, usuwać toksyny, trucizny i choroby, ale także uwolnić potęgę natury, przemieniając drzewa w chodzących wojowników lub wywoływać trzęsienia ziemi. Magia Ziemi jest faworyzowana przez Elfy jak i Orków.
Poziom Nowicjusza - Sprawia, że zaklęcia Magii Ziemi są skuteczniejsze i zwiększa wiedzę tajemną o 1.
Poziom Eksperta - Sprawia, że zaklęcia Magii Ziemi są skuteczniejsze i zwiększa wiedzę tajemną o 2.
Poziom Mistrza - Sprawia, że zaklęcia Magii Ziemi są skuteczniejsze i zwiększa wiedzę tajemną o 3.
Nowe poziomy dają także dostęp do nowych zdolności:
Poziom Nowicjusz
Twardy jak Skała
Uczony Magii Ziemi
Znajomość Magii
Ziemi I
+1 do Obrony za każde rzucone zaklęcie Magii Ziemi do końca walki.
Zmniejsza koszt many za zaklęcia Magii ziemi o 40%.
Kamienna Skóra i Regeneracja są teraz rzucane na stworzenia w obszarze 4x4.
Poziom Zaawansowany
Mądrość Ziemi
Znajomość Magii Ziemi II
+5 do Magii dla zaklęć Ziemi Co drugia zdolnosć mądrości dodaje +5 do Ziemi do tej premii.
Splątanie zadaje dodatkowo 25 + 45 obrażeń od Magii Ziemi, jeżeli stworzenie się poruszy. Opryskanie Trucizną trwa do końca walki.
Poziom Mistrzowski
Znajomość Magii Ziemi III
Trzęsienie Ziemi zadaje podwójne obrażenia budynkom i wrogim stworzeniom. Kamienne Kolce zadają podwójne obrazenia jednostce na środkowym polu.