Jednostki Akademi w Might and Magic Heroes VII
06/09/2015 20:53 - Sylath
 



Stworzenie Podstawowe
 
    
Gargulce to rzeźby przedstawiające latające stworzenia, ożywiane się je za pomocą magii. Czarodzieje przykładają do tych konstruktów dużą wagę ze względu na ich umiejętność latania, dzięki której potrafią dać swemu panu przewagę taktyczną. Aby przedłużyć ich żywot na polu bitwy, Czarodzieje często nasycają je potężnymi magicznymi czarami, co chroni je przed zaklęciami przeciwników.

Jedną z wad pierwszej generacji Gargulców była ich względna delikatność i powolność, co czyniło z nich łatwe cele. Materiał, z którego zbudowano Obsydianowe Gargulce, jest dużo bardziej wytrzymały, a ich konstrukcja pozwala również na zwiększenie zasięgu lotu.
Gargulec
Statystyki:
Obsydianowy Gargulec

3
3
6
6
17
19
1-2
2-2
0
0
0
0
4
5
-
-
11
11




Stworzenie Podstawowe
 
    
Cabiry to pomniejsze dusze Ognia wzywane przez Czarodziejów do pomocy w magicznych kuźniach i laboratoriach. Cabiry nie grzeszą inteligencją, ale są za to posłuszne, entuzjastycznie nastawione do otoczenia i potrafią panować nad wszystkim, co płonie. Pomagają przy budowie i naprawie Konstruktów, takich jak Golemy i Tytani. 

Cabiry, które wyróżniły się podczas służby Czarodziejom - czy to swymi umiejętnościami, czy inteligencją - mogą otrzymać tytuł Mistrza Cabirów. Mistrzowie tacy mają gruntowną wiedzę na temat Konstruktów i często zajmują się ich konserwacją.
Cabir
Statystyki:
Sabir Mistrz
2
2
2
4
12
14
2-3
3-4
0
0
0
0
4
4
50%
50%
14
16




Stworzenie Podstawowe
 
    
Golemy to magiczne konstrukty wykorzystywane przez Srebrne Miasta w charakterze podstawowych jednostek bojowych. Golemy przyjmują najróżniejsze rozmiary i kształty w zależności od tego, kto je zbudował, ale generalnie są humanoidalne, ciężkie i nieustępliwe. 

Golemy mają swoje wady, wśród których najbardziej oczywistymi są ospałość i niezdarność. Dlatego też Czarodzieje poświęcili dużo czasu na znalezienie sposobów uczynienia Golemów lżejszymi i zwinniejszymi. Najnowsze konstrukty mają elementy wytworzone z piaskowca. Wprawdzie takim Golemom daleko jeszcze do elfickich tancerzy, ale są wyraźnie zwinniejsze od swych poprzedników.

Golem
Statystyki:
Golem Siłacz

3
3
6
9
30
37
5-7
6-8
0
0
0
0
4
5
-
-
12
14




Stworzenie Elitarne
 
    
Dołączenie do jednej z Akademii Magii nie wiąże się z kosztami, ale studenci - niezależnie od swego wieku - muszą odbyć czteroletnią służbę w armiach Czarodziejów. Przez pierwsze dwa lata służą w randze Ucznia. W trakcie dwóch ostatnich lat swej służby wojskowej, studenci zdobywają stopień Czeladnika. Muszą zajmować się nowymi Uczniami, wciąż służąc pod rozkazami Mistrzów. Mistrz - starszy Czarodziej lub Mag Ostrzy - uczy swych Czeladników sztuki wojowania za pomocą magii. 

W trakcie dwóch ostatnich lat swej służby wojskowej, studenci zdobywają stopień Czeladnika. Muszą zajmować się nowymi Uczniami, wciąż służąc pod rozkazami Mistrzów. Mistrz - starszy Czarodziej lub Mag Ostrzy - uczy swych Czeladników sztuki wojowania za pomocą magii.
Uczeń
Statystyki:
Czeladnik

10
12
8
10
43
50
9-12
9-13
0
0
0
0
3
4
50%
50%
13
16




Stworzenie Elitarne
 
    
Dżinny to humanoidalne duchy pochodzące z Wymiaru Magii, uważa się je za odzwierciedlenie potęgi i geniuszu Sar-Elama. W zależności od miejsca, czasu i sposobu wezwania Dżinna, może on przyjąć formę męską lub żeńską.

Zaklinacze Dżinnów to cenni sojusznicy Czarodziejów, bo ich wiedza o sprawach magicznych, jak również naturalne dostrojenie do prądów magii mogą mieć duży wpływ na umiejętności Czarodzieja, jak również wywoływać paskudne efekty magiczne u jego wrogów.
Dżin
Statystyki:
Dżin Katalizatorka

10
10
11
14
60
65
10-14
11-15
0
0
0
0
7
6
-
-
31
35




Stworzenie Elitarne
 
    
Rakszasowie to Zwierzoludzie, w połowie będący kotami. Połączenie dzikiej prędkości i refleksu ze wspaniałym wyszkoleniem fechmistrzowskim oraz magicznym orężem, podarowanym przez Czarodziejów sprawia, iż Rakszasowie to najprawdopodobniej najbardziej niebezpieczne stworzenia walczące wręcz w całym Ashanie. 

Groźni Rakszasowie Radża nasączeni są magią. Większość z nich ma dodatkową parę rąk pokrytych ochronnymi tatuażami, a najpotężniejsi z nich nasyceni są esencją starożytnych Duchów Powietrza, co sprawia, iż stają się jeszcze zwinniejsi i szybsi.
Rakszas
Statystyki:
Rakszasa Radża

14
14
14
14
130
150
12-26
23-29
0
0
0
0
4
5
-
-
22
29




Stworzenie Legendarne
 
    
Pierwsze Tytany zostały stworzone w Pradawnych Czasach przez Shantiri w charakterze ogromnych rzeźb, wybudowanych z cennych minerałów i metali, wśród których najważniejsze było gwiezdne srebro. Czarodzieje od dawna starają się odtworzyć te gigantyczne i skomplikowane Konstrukty: w wyniku ich pierwszych prób powstały Kolosy, nie tak potężne jak dawne Tytany, ale i tak robią wrażenie. 

Garstka Tytanów Shantiri, które przetrwały do dzisiejszych czasów, stanowi niemalże obiekt kultu. Tytany są chronione i badane przez Czarodziejów, którzy tworzą na ich wzór zbliżone obiekty, wciąż nad wyraz potężne podczas bitew. Ich rozmiar i waga pozwala na wdeptywanie wrogów w ziemię, a potężne pięści potrafią również wyrzucać z siebie zabójcze promienie pierwotnej magii.
Kolos
Statystyki:
Tytan

1
2
1
1
1
1
12-26
2-2
5
6
7
7
12
14
-
-
4
5








Stworzenie Legendarne
 
    
Wielki uczony Sar-Aggreth w swym traktacie "O naturze Świata Dusz" dokonał orientacyjnego podziału Duchów. Zauważył, że większe Duchy często przybierają postać majestatycznych ptaków. Dlatego też nie może dziwić rezultat prób Czarodziejów z Domu Duszy, którzy starali się zmaterializować najpotężniejsze energie Wymiaru Magii - ich oczom ukazały się majestatyczne orły z czystej many. 

Simurgh przez długi czas uważany był jedynie za legendę krążącą wśród studentów magii, ale koniec końców odnaleziono go w surrealistycznym krajobrazie Wymiaru Magii. Zrozumienie tego potężnego stworzenia oraz przymuszenie go do wypełniania woli Czarodziejów kosztowało mnóstwo czasu (i wiele koszmarnych porażek).
Magiczny Orzeł
Statystyki:
Simurgh

19
22
19
22
400
440
44-66
55-77
0
0
0
0
7
8
-
-
36
39


https://www.tawerna.biz/articles_615_jednostki-akademi-w-might-and-magic-heroes-vii.html