Umiejętności czarodziejów pozwalają im to znajdowania synergii między zaklęciami w celu wyzwolenia większej mocy i spowodowania więcej zniszczeń na polu bitwy.
Osiąganie kolejnych poziomów umiejętności daje następujące korzyści:
Poziom Nowicjusza -Na początku każdej rundy walki bohater otrzymuje 1 pkt. Metamagii, maksymalnie do 3 Magia bohatera jest wzmacniania przez Metamagię. Kiedy Metamagia osiągnie 3 poziom rzucania wszystkich zaklęć przez bohatera rośnie do poziomu Nowicjusza.
Poziom Eksperta - Metamagia może wzrosnąć do 5 Kiedy Metamagia osiągnie 5 bohater rzuca wszystkie zaklęcia co najmniej na poziomie Eksperta.
Poziom Mistrza - Metamagia może wzrosnąć do 10. Kiedy Metamagia osiągnie 10 bohater rzuca wszystkie zaklęcia co najmniej na poziomie Mistrza.
Daje także dostęp do nowych zdolnosci:
Poziom Nowicjusz
Uderzenie Ulatniające Duszę
Magiczna Egzaltacja
Magiczne Dostosowanie
Ataki bohatera nakładają negatywne efekt, który zmniejsza statystyki wrogich jednostek o 1 na 3 tury.
Zaklęcie aktywujące Magiczną Synergię są rzucane z +X do Magii.
Zaklęcie aktywujące Magiczną Synergię zwraca połowę kosztu many, której wymagało.
Poziom Zaawansowany
Magiczna Amplifikacja
Osłabiający Cios
Za każdym razem, gdy jest aktywowana Magiczna Synergia, bohater otrzymuje +1 do Magii do końca walki. Maksymalna ilość bonusowej Magii to 10.
Mała Piramida zmniejsza obronę atakowanej jednostki o X na 3 tury.
Poziom Mistrzowski
Obszarowa Synergia
Wszystkie zaklęcia bohatera aktywują Magiczną Synergię.
Zdolność Arcymistrza
Jasność
Przy każdej aktywacji Magicznej Synergii, bohater ma 50% szansy na otrzymanie dodatkowej akcji.