[MOD] Heroes V: Koniunkcja Sfer (Cz.2)
24/08/2018 14:20 - Świerszczu
 Zapraszam do drugiej części artykułu o modyfikacji Koniunkcja Sfer do Heroes V!


 Na początek chciałbym odeslać ludzi którzy jeszcze nie czytali poprzedniej części pod TEN link. Znajdziecie tam całe wprowadzenie oraz wiele ciekawych informacji.

Tematem, który chcę przedstawić w tym artykule są jednostki potworów. 
Nie ma uniwersum Wiedźmina, bez zagrożenia czającego się za każdym krzakiem i bez zleceń na likwidację tych niebezpieczeństw :)

Pierwszą jednostką którą chcę pokazać jest Ghul, potwór żywiący się trupami. Gdy jest głodny lub poczuje zagrożenie na swoim terytorium zdarza mu się również atakowac żywych. Ofiary tego trupojada najczęściej są rozszarpywane.
Jego umiejętności to doskok do przeciwnika oraz atak trucizną. Ghule są jendostkami szybkimi(jesli chodzi o ilośc pól które mogą przejść) jak na swój wygląd,  nie są jednak zbyt mądre, co przekłada sie na ich inicjatywę.


Istnieje również silniejsza odmiana wcześsniej wspomnianego stwora pod nazwą Alghul. Posiada wszystkie cechy Ghula, a różni się od niego znacznie większą inteligencją oraz wartością ataku. Dodatkowo posiada kolce które pełnią rolę zbroi. Każdy atak przeciwnika będzie więc okupiony ranami zwrotnymi.



Siedliskami obu tych stworzeń są gniazda, w których gromadza one swoje trofea z pokonanych i zjedzonych przeciwników, między innymi złoto oraz artefakty. Budynek ten nie słuzy do ich rekrutacji. 
Jeśli zaatakujemy gniazdo Ghuli, napewno spotkamy się z silnym oporem i obiema odmianami tego trupojada. 




Kolejnymi potworami na które napotkamy podczas eksploracji mapy są Wywerny. Jest to przedstawiciel drakonidów, którego głowną bronią jest atak pikujący z powietrza, oraz bardzo toksyczny jad który osłabia przeciwników. Jej ostre zęby oraz ogon są śmiertelnie niebezpieczne na bliski dystans.
Wywerny zamieszkują tereny górskie oraz lasy, żyją samotnie lub rzadziej w parach  i są bardzo terytorialne. Wywerna jest odporna na toksyny oraz ogłuszenia i oslepienia.




Wywerny jak i wiele innych jednostek w tej modyfikacji będą wystepowały w róznych wariantach kolorystycznych. 
Przy okazji tych stworzeń, chciałem dodać, że będzie bohater w kształcie wywerny na mapkach stworzonych przezemnie, który bedzie miał w armii okresloną liczbę wywern i będzie pilnował terytorium wokół gniazda, ot takie urozmaicenie :)

Kolejną jednostką jest wyższa forma tego drakonida- Wywerna Królewska.
Oprócz cech zwykłej Wywerny, Królewska potrafi sparaliżować przeciwnika, a podczas ataku istnieje szansa, że ofiara stchurzy i straci część morali.


Wywerny również mają swoje gniazdo, jednak jest ono dopiero w trakcie prac i napewno dowiecie się o nim odrazu po jego ukończeniu.

Budynek którego jeszcze nie opisałem, a pojawia się za plecami dużej części przedstawionych jednostek to Jaskinia.
Jaskinie to lokalizacje, w których zawsze można znaleźć coś ciekawego i prawie zawsze czają się w nich jakieś potwory. Nagrodami za odwiedzenie Jaskini moga być zaklęcia, artefakty, quest i wiele innych. Przeciwnicy w jaskiniach są zróżnicowani, ale raczej nie trafiają się tam stworzneia latające (Jaskiń będzie kilka rodzajów, wiec jeśli wizualnie wygląda na taką do której da się wlecieć, to szansa jest).

Przy okazji Jaskini dodam, że tego typu siedlisk do zdobycia i powalczenia z potworami będzie więcej :)


Mam jeszcze wiele stworzeń takich jak Północnice, Południce czy Bruxa, ale również i Leszy. Poczekają one jednak na kolejne artykuły :)

Co sądzicie o przedstawionych tutaj jendostkach i budynkach? Czekam na opinię.
Dzięki za uwagę :)



https://www.tawerna.biz/articles_674_mod-heroes-v-koniunkcja-sfer-cz.2.html