Jednostki Neutralne w Heroes of Might and Magic IV
Szczegółowy opis jednostek neutralnych w Heroes of Might and Magic IV.
Jednostki poziom I:
Chłop
Obrażenia:2-3
Atak w walce wręcz:6
Obrona ataku wręcz:7
Punkty Życia:10
Atak z dystansu:0
Obrona ataku z dystansu:7
Strzały:0
Szybkość:2
Ruch:18
Przyrost:36
Poziom jednostki:neutralna
Punkty magii:0
Koszt:15 złota
Generuje co turę 1 sztukę złota za każdą istotę w swojej armii.
Pirat
Obrażenia:1-2
Atak w walce wręcz:11
Obrona ataku wręcz:9
Punkty Życia:10
Atak z dystansu:0
Obrona ataku z dystansu:9
Strzały:0
Szybkość:5
Ruch:19
Przyrost:24
Poziom jednostki:neutralna
Punkty magii:0
Koszt:22 złota
Na pokładzie okrętu szybkość jednostki oraz obrażenia przez nią zadawane zwiększają się. Zwiększa się również jej obrona podczas walki wręcz oraz przed atakiem z dystansu.
Troglodyta
Obrażenia:2-3
Atak w walce wręcz:11
Obrona ataku wręcz:9
Punkty Życia:14
Atak z dystansu:0
Obrona ataku z dystansu:9
Strzały:0
Szybkość:5
Ruch:19
Przyrost:20
Poziom jednostki:neutralna
Punkty magii:0
Koszt:28 złota
Jednostka odporna na zaklęcia oślepiające oraz zamieniające w kamień.
Zombie
Obrażenia:2-4
Atak w walce wręcz:8
Obrona ataku wręcz:10
Punkty Życia:24
Atak z dystansu:0
Obrona ataku z dystansu:10
Strzały:0
Szybkość:1
Ruch:18
Przyrost:15
Poziom jednostki:neutralna
Punkty magii:0
Koszt:35 złota
"Wytrzymałość" zwiększa liczbć punktów życia tej jednostki.
Jednostki poziom II:
Gargulec
Obrażenia:4-6
Atak w walce wręcz:14
Obrona ataku wręcz:16
Punkty Życia:22
Atak z dystansu:0
Obrona ataku z dystansu:16
Strzały:0
Szybkość:7
Ruch:29
Przyrost:8
Poziom jednostki:neutralna
Punkty magii:0
Koszt:160 złota
Jednostka latająca. Jego kamienna skóra zwiększa obronę w walce wręcz i atakiem na dystans o 25%, odporny na niektóre czary (żywiołak).
Obserwator
Obrażenia:3-7
Atak w walce wręcz:8
Obrona ataku wręcz:15
Punkty Życia:26
Atak z dystansu:16
Obrona ataku z dystansu:15
Strzały:15
Szybkość:6
Ruch:19
Przyrost:6
Poziom jednostki:neutralna
Punkty magii:0
Koszt:220 złota
Jednostka strzelająca i latająca. Podczas ataku rzuca losowe zaklęcie ofensywne, np.: Klątwa, Spowolnienie, Smutek, Pech, itd.
Mumia
Obrażenia:5-8
Atak w walce wręcz:15
Obrona ataku wręcz:16
Punkty Życia:30
Atak z dystansu:0
Obrona ataku z dystansu:16
Strzały:0
Szybkość:4
Ruch:19
Przyrost:8
Poziom jednostki:neutralna
Punkty magii:0
Koszt:170 złota
Jednostka nieumarła. Podczas każdego ataku rzuca na przeciwnika zaklęcie "Klątwa".
Syrena
Obrażenia:5-8
Atak w walce wręcz:15
Obrona ataku wręcz:13
Punkty Życia:38
Atak z dystansu:0
Obrona ataku z dystansu:13
Strzały:0
Szybkość:5
Ruch:19
Przyrost:N/D
Poziom jednostki:neutralna
Punkty magii:0
Koszt: Tej jednostki nie można kupić.
Syrena ma szansę na przejćcie kontroli nad wrogą jednostką, na jedną turę.
Troll
Obrażenia:6-12
Atak w walce wręcz:16
Obrona ataku wręcz:15
Punkty Życia:45
Atak z dystansu:0
Obrona ataku z dystansu:15
Strzały:0
Szybkość:3
Ruch:18
Przyrost:6
Poziom jednostki:neutralna
Punkty magii:0
Koszt:230 złota
Posiada zdolność "Regeneracji", powoduje to, że na końcu każdej tury jednostka leczy wszystkie swoje rany.
Jednostki poziom III:
Lodowy Demon
Obrażenia:12-16
Atak w walce wręcz:30
Obrona ataku wręcz:30
Punkty Życia:70
Atak z dystansu:0
Obrona ataku z dystansu:30
Strzały:0
Szybkość:5
Ruch:17
Przyrost:4
Poziom jednostki:neutralna
Punkty magii:0
Koszt:850 złota
Posiada zdolność "zamrażanie", co daje szansę zamienienia przeciwnika w bryłę lodu na dwie tury. Są odporne na zaklęcia związane z zimnem.
Jednostki poziom IV:
Potwór Morski
Obrażenia:45-65
Atak w walce wręcz:35
Obrona ataku wręcz:34
Punkty Życia:275
Atak z dystansu:0
Obrona ataku z dystansu:34
Strzały:0
Szybkość:5
Ruch:24
Przyrost:N/D
Poziom jednostki:neutralna
Punkty magii:0
Koszt:Tej jednostki nie można kupić.
Posiada zdolność "Pożeranie", która daje szansę na połknięcie w całości przeciwnika w czasie ataku.