Jednostki Nekropolis w Heroes V
08/08/2010 06:10 - Martin
 

Jednostki z miasta Nekropolis (Necropolis) w Heroes of Might and Magic V.


Poziom I
    
Szkielety tradycyjnie są wyjątkowo słabe i liczne. Potęguje to fakt, że nekromanci mogą wskrzeszać ich całe legiony, wykorzystując ciała poległych przeciwników. Ulepszona wersja szkieleta została wyposażona w łuk.
Szkielet
Statystyki:
Kościany Łucznik
1
1
2
2
1-1
1-2
4
5
5
4
10
10
-
-
-
-
20
20
Nieumarły
17
30
Nieumarły, Strzelec
 


Poziom II
    
Ożywieńcy doskonale sprawdzają się w obronie. Bardzo trudne do zabicia, zdolne są nawet w małej grupie odpierać szarże silniejszych wrogów. Są względnie powolni i przez to wystawieni na ataki przeciwników, jednak wszelkie wady nadrabiają ilością. Ponadto Zombie posiadają zdolność zarażenia wroga chorobami, przez co efektywność oddziału wroga w walce postępowo spada.
Ożywieniec
Statystyki:
Zombie
1
2
2
2
1-2
2-3
17
17
4
4
6
7
-
-
-
-
15
15
Nieumarły, Szał
45
65
Nieumarły, Szał, Osłabiający Cios
 


Poziom III
    
Duchy to groźna broń, bowiem są szybkie i nie posiadają ciała. Zadają ciężkie obrażenia, samemu będąc niezwykle odpornym na niemagiczne ataki. Cios Widma wysysa manę z przeciwnika.
Duch
Statystyki:
Widmo
4
4
4
4
2-4
4-6
16
19
5
5
10
10
-
-
-
-
9
9
Nieumarły, Latanie, Niematerialne
100
140
Nieumarły, Latanie, Niematerialne, Wysysanie Many
 


Poziom IV
    
Wampiry to szybcy i zręczni żołnierze. Pozostają wiecznie młodzi, lecz obarczeni są brzemieniem setek lat doświadczeń. Istoty te pałają niepohamowaną żądzą wysysania życiowej energii wroga. Ich ataki mają taką moc, że przeciwnik nie ma szans ich skontrować. Wampiry, wysysając życie z przeciwnika, odnawiają swoje.
Wampir
Statystyki:
Wampirzy Lord
6
9
6
9
6-8
7-11
30
35
6
7
11
11
-
-
-
-
5
5
Nieumarły, Brak Kontrataku Wroga, Wysysanie Życia
240
350
Nieumarły, Brak Kontrataku Wroga, Wysysanie Życia, Teleportacja
 


Poziom V
    
Lisze są nieumarłymi magami, którzy zapłacili straszliwą cenę by zyskać nieśmiertelność. Atakując, tworzą chmury śmierci, które niszczą życie w każdej istocie, jaka weń wejdzie. Chmury te nie działają na nieumarłych, tak więc można wykorzystać lisze do ostrzeliwania mieszanych grup jednostek (swoich i wrogich) bez krzywdzenia sojuszników. Arcylisze osiągnęły wyższy stopień wtajemniczenia i potrafiły zachować część dawnej mocy, dzięki czemu są w stanie rzucać zaklęcia. Osłabiają nimi wrogów.
Lisz
Statystyki:
Arcylisz
15
19
15
19
12-17
16-20
50
55
3
3
10
10
5
6
-
16
3
3
Nieumarły, Duża istota, Strzelec, Obłok Śmierci
700
900
Nieumarły, Duża istota, Strzelec, Obłok Śmierci, Czary: Masowe osłabienie, Rozkład, Cierpienie
 


Poziom VI
    
Kostuchy to potępione dusze, pragnące zemsty na wszystkim, co żywe. Wśród wrogów budzą paniczny strach, który obniża wartość bojową, zabiera wolę walki. Kostuchy potrafią odebrać życie każdemu niezależnie od jego siły czy wielkości.
Upiór
Statystyki:
Kostucha
24
26
22
24
20-25
25-30
95
100
6
6
11
11
-
-
-
-
2
2
Nieumarły, Duża istota
1400
1800
Nieumarły, Duża istota, Szkodliwy Dotyk
 


Poziom VII
    
Kościane smoki to najpotężniejsze oddziały Nekropolis. Są słabsze niż ich żywe odpowiedniki, ale za to o wiele tańsi od nich. Widmowe smoki połowicznie żyją w niematerialnym świecie, przez co fizyczne ataki zadają im zredukowaną ilość obrażeń.
Kościany Smok
Statystyki:
Smok Widmowy
27
30
28
28
15-30
25-35
150
160
6
7
11
11
-
-
-
-
1
1
Nieumarły, Duża istota, Latanie
2400 +1
2900 +2
Nieumarły, Duża istota, Latanie, Atak Klątwą
 


Oznaczenia:
Atak Obrażenia Zasięg Strzały Koszt Przyrost tygodniowy
Obrona Życie Inicjatywa Mana Rtęć Jednostka ulepszona

Opracował: Martin
Uaktualnił: Tosiek19 (HTML: jareQ)
https://www.tawerna.biz/articles_91_jednostki-nekropolis-w-heroes-v.html