Poradnik kampanii I - Królowa w Heroes V
07/10/2010 01:00 - jareQ
 



Kampania przystani w Heroes of Might and Magic V

Treeborn Quiver

Misja Pierwsza: Królowa

Cele:

 

Witamy. Właśnie rozpoczynasz przygodę z najnowszą odsłoną Hirołsów – z ich piątą częścią. Gra na pierwszy rzut oka już robi wrażenie. Przed Tobą do odblokowania i następnie przejścia 6 kampanii z pięcioma misjami,  czyli ponad 30 scenariuszy przed Tobą, nie licząc scenariuszy pojedynczych. Zabawy starczy na długie wieczory. Gdy się skończy, do dyspozycji mamy zwykłe mapy, jak w poprzednich częściach.

Wracając do misjii, pierwsza to kampania Przystani. W niej będziemy kierować przyszłą królową Imperium Gryfów – Izabelą. Na początku mamy wstępne informacje dotyczące rozgrywki oraz, co i jak robić- samouczek. Gdy przeczytamy wszystkie informacje, zaczynamy przygodę w świecie Ashan. Powinniśmy udać się na południe traktem i zbierać wszelkie zasoby, jakie napotkamy. Odwiedzamy farmy oraz wieże strażnicze i rekrutujemy w nich odpowiednio Chłopów i Zbrojnych. Co tu się dalej rozpisywać… po prostu musimy zebrać oddział i tyle. Zwiedzamy każdy zakątek mapy i walczymy z każdym, kto nie chce się przyłączyć. Walki banalne, a zdobywamy bezcenne doświadczenie. Polecam w tym celu walkę z Zombiakami. Gdy zbierzemy ową armię, ruszamy na garnizon (2) a następnie, pokonując straż , idziemy dalej…

 

Treeborn Quiver

Misja Druga: Rebelia

Cele:

 

Przed Tobą druga misja kampanii. Gdy już wiesz, jak się walczy oraz poznałeś pierwsze jednostki i nabyłeś umiejętność poruszania się po mapie, zapraszam na kolejną porcję wiedzy. W tej misji poznasz kolejną jednostkę – łuczników i nauczysz się, jak ich używać. Kolejną nowością będzie też oblężenie wrogiego miasta czy rozwój swojego – ale na razie tylko podstawy.

Zatem, zaczynasz na południowym zachodzie. Musisz zdobyć Strongbow w przeciągu tygodnia, więc nie ma dużo czasu. Poza Tobą na mapie są tylko jednostki neutralne, więc po kliknięciu klepsydry od razu kolejka należy do Ciebie. Udaj się w stronę kościanych łuczników, pokonaj ich i zbierz artefakt. Dodaje on szczęście. Następnie zajmij wieże łucznicze oraz odwiedź punkt obserwacyjny. Podążaj na północ. Gdy zobaczysz cel podróży, odbij najpierw w prawo, by rekrutować chłopów… (być może jednostki neutralne przystani będą się przyłączać do Ciebie, dlatego umiejętność „Dyplomacja” jest tu ważna). Następnie idź zdobądź miasto. Gdy się uporasz ze strażnikami, musisz powołać pod broń 100 łuczników. W tym celu rozwiń miasto i zwiedzaj okolicą. Zbieraj zasoby, walcz z potworami i zdobywaj doświadczenie. Skrzynie złota zamień na doświadczenie. Siedliska stworzeń oczywiście odwiedzaj i przyłączaj do siebie coraz to nowe oddziały. Gdy uzbierasz odpowiednią armię, udaj się na (2), by zakończyć misję. Po drodze przyłącz gryfy, gdyż są mocnym wsparciem w walce. Osobiście polecam mieć około 150 łuczników w armii. Mając taką ilość jednostek, wystarczy klikać czekaj na każdej jednostce, a łucznicy, Izabela i balista niech gnębią rywala. W pierwszej kolejności łuczników. Gdy zdobędziesz tą twierdzę, pojawi się film końcowy i zakończy się misja. Gratulacje.

 

Treeborn Quiver  

Misja Trzecia: Oblężenie

Cele:

 

 

 

 

Trzecia misja przed Tobą. W tej potyczce nauczysz się, jak rozwijać miasto na wyższe poziomy, poznasz dwie nowe jednostki – gryfy oraz paladynów, nauczysz się ulepszać swoje wojsko i będziesz walczył w wielkiej bitwie z wrogim bohaterem. Wygląda to wszystko ciekawie, zatem czym prędzej zabierajmy się do gry…

Zaczynasz na południowym zachodzie (1) z zamkiem i okolicą usianą demonami, ludźmi oraz ich siedliskami. W pierwszej kolejności oczyść z okolicy demony i zdobądź siedliska przyjaznych ci stworzeń. Dodam, że wszystkie „twoje” stworzenia neutralne na mapie przyłączą się do Ciebie, więc nie trzeba się ich obawiać, a co więcej – należy je do siebie przyłączyć, gdyż ich wsparcie jest nieocenione. Gdy okolice zostaną oczyszczone… a zresztą, co tu opisywać. Musisz po prostu wytłuc wszystkie jednostki Demonów i zbudować sobie dużą armię. Gdy ją zbudujesz, wytrenuj ją bardziej i zbuduj ul. Arenę Walk. Tak wzmocniony czekaj w swoim zamku na wrogiego herosa, albo udaj się do niego. Pojawi się na północnym wschodzie (2). Gdy go pokonasz, misja zakończy się sukcesem. Tak zmotywowani osiągnięciami, ruszajmy czym prędzej do kolejnej – czwartej już misji.

 

Treeborn Quiver

Misja czwarta: Pułapka

 

 

Cele:

 

Cele poboczne:

 


 

Zatem, jak wcześniej napisałem, witamy w czwartej misji. Zdobędziesz w niej umiejętności pomagające w posługiwainu się magią. To wydaje się najistotniejsze w tej misji. Poza tym, poznasz dwie nowe jednostki – Kapłana i Anioła. Zejdziemy do podziemia oraz będziemy mięli już trudniejsze potyczki z neutralnymi jednostkami, wymagające większego myślenia i ćwiczące naszą taktykę.

Zaczynasz na południowym wschodzie (1). Musisz dość do Brightwood (2), zatem czeka nas długa i ciężka droga. Kierujemy się na północ. Po drodze polecam walczyć z każdym – chyba że będzie chciał uciec – oraz przyłączać do siebie każdą możliwą jednostkę. Jednostki Przystani nie będą już takie skłonne do przyłączenia się do nas, więc musimy się obejść bez dodatkowego wsparcia. Gdy dojdziemy do miejsca, w którym na trakcie spotkamy Sukkubusy (5), należy odbić z głównej drogi w prawo i kierować się boczną drogą, gdyż mimo że jest nieco dłuższa, jest zdecydowanie łatwiejsza. Po drodze spotkamy fort na wzgórzu, który pozwoli ulepszyć wojsko. Kopalnie, które mijamy, można zająć. To tylko nam pomoże w szybszym zakończeniu tej misji. Gdy już zdobędziemy miasto, należy je rozbudować. Osobiście polecam przejąć okoliczne kopalnie, a następnie Izabelą schować się w zamku i klikać cały czas na klepsydrę, a w między czasie rozbudowywać zamek. Musimy zbudować Wieże Maga na 3 poziom. Gdy zbierzemy armię, trzeba się udać w okolice mostu – na zachód od zamku. Dowiemy się, iż jest on zniszczony i musimy odnaleźć wieszcza (4), który każe nam znaleźć buty lewitacji, znajdujące się pod ziemią. W tym celu należy udać się nieco na południe od chatki mędrca, pokonać kostuchy i zejść na dół. Buty i krypta znajdują się w podświetlonym na mini-mapie terenie. Trzeba pokonać strażników i wziąć buty. Gdy na naszych nogach będą wygodne buciki, można wyjść na powierzchnię i udać się na spotkanie z elfami (3)… ale czy na pewno spotkanie Izabeli i Findana dojdzie do skutku…

Treeborn Quiver

Misja Piąta: Upadek Króla

Cele:

 

 

 

Witaj w ostatniej misji kampanii Przystani. Tu sprawdzisz swoje nabyte umiejętności, oraz nauczysz się, jak szukać Łzy Ashy – odpowiednika Grala z części III. Zaczynasz po środku zachodniej części mapy. Grasz Godrykiem i musisz uratować Izabel, a następnie zdobyć zamek. Masz na to tydzień, więc się śpiesz. Udaj się na północ, po drodze zdobywając posterunek Przystani – posterunki zwiększają przyrost jednostek w królestwie, oraz można w nich znaleźć jednostki losowych poziomów, wyższych niż trzeci. Najpierw uwolnij Izabelę. Oddaj jej wojsko i zdobądź Dunmoor. Wzmacniaj miasto jak tylko się da – mury, siedliska i machiny oblężnicze powinny być ulepszane na maksimum. Zaraz po zdobyciu swojej fortecy, zajmij kopalnie złota, pokonawszy  Widmowe Smoki. Nie sprawią problemu. Mniej więcej w tym momencie nadjedzie Agrael ze swoją armią. Godrykiem ucieknij pod kopalnie złota, zaś swoją Królową schowaj się w zamku. Gdy wygrasz, po chwili pojawi się drugi z demonów. Czym prędzej zdobądź kopalnie rudy i drewna, oraz pozostałych zasobów. Drugi z posterunków znajduje się na wschód od zamku i na północ od tartaku. Rekrutuj jednostki z nich, oraz z zamku. Ulepsz mur na najwyższy poziom. Rozwijaj siedliska jednostek w zamku i zwiedzaj teren. Gdy zauważysz kolejnego wroga, powtórz czynność sprzed pierwszej batalii – Godryk biegnie pod złoto, Izabel do zamku. Gdy teraz wygrasz, pojawi się kolejny filmik. Oznajmi ci on, iż będzie trzeba znaleźć obeliski, które ujawnią miejsce położenia potężnego artefaktu – Łzy Ashy. Obeliski znajdują się na północnym wschodzie, południowym zachodzie oraz na środku mapy. Gdy je odkryjesz, znajdź lokalizację na mapie i wykop Łzę (żeby móc kopać, nie można się ruszać danego dnia tzn. jeśli najedziesz na miejsce pokazane przez obeliski, kliknij na nową turę, i potem na przycisk „kop”.), następnie zanieś ją do zamku. Teraz zaatakuje ostatni bohater (ataków na zamek będzie zapewne wiecej, ale ataki fabularne są tylko 3) i jego również musisz pokonać. Tu pojawia się kolejny cel – Godryk musi zawieźć wiadomość Nikolajowi. Zatem, czas wykorzystać Ashe. Dodaje ona mocno do statystyk miasta, przychodu i przyrostu naturalnego jednostek. Takim sposobem szybciej zrobisz armię. Proponuje takie wyjście. Odczekaj Izabelą w zamku dwa tygodnie i dawaj jej armię. Następnie, zamień Izabelę z Godrykiem, tj. Godryk wchodzi do miasta, Izabela chodzi po mapie. Po około 4-5 tygodniach zbierania armii udaj się starym wojownikiem na południowy wschód. Gdy będziesz na miejscu, pokonaj garnizon który jest na południowym wschodzie (są dwa, jeden na północny drugi na południu. Północny strzeże zamku Demonów, ale nie pokonasz go żadną armią, toteż atak na niego będzie samobójstwem).Przejdź przez niego i dojedź do krańca mapy. Jak bohater zniknie, pojawi się nowe zadanie, którego niestety wykonać się nie będzie dało. Będzie trzeba Izabelą dostać się na pole bitwy i nie dopuścić do starcia Agraela i Nikolaja. Nawet jeśli wcześniej Izabela była na miejscu, to nic nie zmieni, gdyż zaatakowanie Demona będzie jak w przypadku garnizonu demonów – samobójstwem. Gdy pojawi się film z walki tych dwóch panów, misja zakończy się. Niestety nie będzie to Happy End, ale odblokujesz kampanię nr II. Gratulacje.

 

Autor: Khaziu
Korekta: Sylath

 

https://www.tawerna.biz/guide_37_poradnik-kampanii-i---krolowa-w-heroes-v.html