Poradnik kampanii II - Kultysta w Heroes V
07/10/2010 01:02 - jareQ
 

Kampania Inferno w Heroes of Might and Magic V

  Treeborn Quiver

Misja Pierwsza: Zdrada

Cele:

 

Oto Kampania Inferno. Tu wypróbujesz nabyte umiejętności oraz wejdziesz w inny poziom rozgrywki – trudniejszy.

Zaczynasz na północnym zachodzie (2). Zdobądź buty lewitacji, następnie odwiedź chatkę wiedźmy i maszeruj cały czas na południe, zbaczywszy z głównej drogi w lewo. Gdy dojdziesz do (3), przyłącz do siebie jednostki Interno. Pomocne są w tej misji sanktuaria – miejsca, gdzie można schować się przed wrogim bohaterem (4,5,6). Aby zejść do podziemia, musisz zdobyć klucz(7) i otworzyć nim bramę klucznika (8). Podróżując po mapie, trzeba uważać na Godryka i Rutgera. Próbowałem z nimi walczyć każdą armią, na różne sposoby i ani razu nie odniosłem zwycięstwa, więc starcie z nimi praktycznie kończy grę, toteż zapisuj często rozgrywkę. Gdy znajdziesz się w podziemiach, zbieraj złoto i idź się na północ, przyłączając po drodze jednostki z demonicznych siedlisk. Teraz udaj się do (1), odwiedziwszy po drodze fort – ulepszysz jednostki. Wyjdź na powierzchnie i zmierz się z wysłańcem Władcy Demonów.

Treeborn Quiver

 

Misja Druga: Obietnica

Cele:

 

Witaj w drugiej misji. Widzę, że udało ci się przetrwać pościg. Teraz dla odmiany czeka cię wyścig. Musisz dostać się do mauzoleum po potężny artefakt Serce Gryfa (3) zanim zrobi to wrogi bohater (2). Zaczynasz w (1) i przed tobą kręta i zawiła droga. Odwiedzaj siedliska oraz stworzenia interno. Unikaj niepilnowanych skrzyń ze skarbami, które stoją przy drodze, gdyż może to być zasadzka. Misja w sumie łatwa i nie ma co w niej opisywać, toteż gdy dojdzie do walki ze Stefanem, prawdopodobnie ją wygrasz. Następna walka  zakończy się najpewniej twoją porażką, ale mimo to misję ukończysz z powodzeniem. Po owej walce pojawi się filmik, a na nim walka Agraela oraz jego rozmowa z elfem Tieru. Po jego zakończeniu pojawi się komunikat o prawidłowym zakończeniu misji.

 

Treeborn Quiver

Misja Trzecia: Podbój

Cele:

 

Witam w trzeciej misji Agraela. Będziemy mieli za zadanie dostać się do legendarnego elfa – Tieru. W tym celu musimy pokonać miasta elfów, które nieco przeszkadzają. Zatem, do dzieła! Jako bonus wybieramy oczywiście rogate demony… i zaczynamy w rogu mapy (1). W pierwszej kolejności kierujemy się na północ od zamku do bożka fortuny, na wschód po impy, na południe po demony oraz flagę. Wracamy do zamku, w którym rozbudowywujemy siedlisko impów oraz robimy siedlisko rogaczy. Nasze miasto jest słabe, bardzo słabe. Nie można go rozwinąć nawet do Kapitolu, czy fortu. Nie można rekrutować nawet Czartów czy Diabłów... W tym celu trzeba zrobić coś, co Agraela nie ucieszy – walczyć elfami. Jest to jedyne wyjście, gdyż są tu aż trzy zamki. Ale o tym potem Tak wzmocnieni ruszamy na wschód od zamku i spotykamy Girlaena. Po przemiłym dialogu obu panów, rozpocznie się walka – z pozoru banał, ale starajmy się nie stracić jednostek w głupi sposób. Po wygraniu potyczki, okazuje się że Elf uciekł i szykuje zemstę. Za cel pojawia nam się pokrzyżowanie planów Girlaenowi oraz zniszczenie magii druidów, która przeszkadza naszemu ognistemu panu. Teraz skierujmy się na pierwsze z miast Elfów (2). Zdobądźmy je, oczyśćmy okolicę z kopalń, surowców i siedlisk. Miasta Inferno nie trzeba rozbudowywać. Skupmy się na Sylvan. Po pewnym czacie zauważysz, iż Twoja armia urosła znacząco. Czas na zabicie smoków, które przyłączą się zapewne do naszego wroga, dzięki czemu będą silniejsze (3). Po ich zabiciu wróć do zamku (2) i odbuduj armię. Jak zauważyłeś zapewne, tu również nie masz możliwości robić dużej armii, toteż czym prędzej zdobądź kolejne z miast (4). W taki sposób prawdopodobnie pokonasz Girlaena, który strzeże miasta. Stracisz miasto (2), ale zdobędziesz (4). Taki układ jest dobry. Pokonujesz wroga i „wymieniasz” miasto niepełnie rozbudowane na dość mocne. Robisz armię i eksterminujesz bohaterów wroga, którzy zbliżą się do Twojej fortecy. Dodam, iż do zamku piekieł nikt nie podejdzie, ani nawet nie przekroczy granicy, zatem tam jesteś bezpieczny. W tym momencie rozgrywki miałem pewien problem. Gdyż nie wiedziałem, co zrobić. Postanowiłem zatem, że skoro na południu nie ma wroga, bo nie ma środków, zdobędę jego stolicę (5). W ten sposób zniszczyłem jego mocnych herosów (zamieszczony wynik walki na screenie) oraz pozbawiłem go drugiego, silnego miasta. W ten sposób zwycięstwo jest bliskie. Zdobywamy ostatni zamek (2) i udajemy się do druidów (6), których strzegą Enty, a następnie walczymy z samymi Druidami. Walka banalna. Po ich zrównaniu z ziemią pojawi się film z Agraelem na czele i twym oczom ukarze się przecudowny komunikat: "Misja ukończona!" Na zakończenie pragnę dodać, iż mój bohater miał 24 poziom, czyli maksymalny jak na tę misję.

 

Treeborn Quiver

Misja Czwarta: Okręt

Cele:

 

Przed tobą kolejna misja. Tym razem Agrael musi zdobyć miasto portowe Erewel. Nic prostszego ;). Zaczynasz na południowym zachodzie mapy. Ruszaj drogą na północ , zajmując po drodze kopalnie. Zdobądź pierwsze z miast Elfów(1). Jedynym mankamentem tego miasta jest brak karczmy. Hmm, co zrobić? Udaj się drogą na północ i skręcaj cały czas w prawo. Bohaterów możesz wynajmować z karczmy na mapie (6). Gdy ich zdobędziesz, daj im armię elfów. Gdy nieco rozbudujesz armie… wróg nie powinien sprawiać problemów. Jeśli coś by się działo – zabij. Jako ciekawostkę, mogę powiedzieć że trochę na południe wzdłuż drogi od karczmy znajdują się strzeżone Arcydemony. Przyłączą się do nas, co ułatwi ekspansję. Zatem, gdy uzbierasz armię, udaj się na pierwsze z miast wroga z karczmą (2). Zdobądź je i kopalnie w okolicy. W tym momencie zdobycie ostatniego z miast (3) nie będzie problemem. Gdy poczujesz się silny, zajmij i je. Kiedy będziesz miał już czystą okolicę, zacznij zbierać armię. Powinna być solidna na walkę z królem elfów – Alaronem, gdyż on w środkach nie przebiera i również ma silne wojsko. Celem pobocznym tj. zdobyciem miasta demonów(A), nie musisz się przejmować. Nie powinny wychodzić na powierzchnię. Gdy czujesz że Twojej armii nic nie może zaszkodzić, zdobądź i je, dla świętego spokoju, i prestiżu. Teraz, udaj się do Smoków Cienia(B). Będą kazały Ci zdobyć stu myśliwych. Ja się z nimi nie patyczkowałem i je zabiłem. Następnie przejdź przez garnizon i idź droga do końca, aż ujrzy się Twym oczom wyjście na powierzchnię. Teraz Erewel (5) stoi przed Tobą i nic nie powinno Cię powstrzymywać. No chyba że jesteś na tyle mocny, i chcesz nabić Agraelowi doświadczenia, to możesz przedostać się do portu przez Garnizony (4), ale tu życzę powodzenia ;). Cenną wskazówką, może być pewna podpowiedź, a konkretnie: Gdy podróżujesz Agaelem, niech obok niego idzie inny bohater który ma całą armie. Gdy przykładowo, chcesz zdobyć zamek, po prostu przekazujesz Armię Demonowi. I tak w kółko. W ten sposób nie będą uciekały od Ciebie elfy. Potyczka z Alaronem trudna nie jest, jeśli masz czym walczyć. Gdy go pokonasz, ukaże się film i komunikat z ukończeniem misji.

Treeborn Quiver

Misja Piąta: Decyzja Agraela

Cele:

 

To ostatnia misja z naszym ulubionym Demonem. Sporo się z niej dowiemy odnośnie dalszych losów innych kampanii oraz rozpocznie się wątek pewnej zagadki. Zaczynasz na południowym zachodzie, czyli nic nowego(1). W tej misji nie możesz odsłaniać mapy statkiem. Odkrywać teren możesz tylko na lądzie lub poprzez dotknięcie Wieży Maga czy Wieży Obserwacyjnej. Zbadaj pierwszą z wysp i odwiedź, co możesz. Polecam walczyć z każdym strażnikiem skarbów itd.,ale w granicach rozsądku. Gdy odkryjesz teren, udaj się drogą morską na wschód.  Oczyść wyspę i zejdź do podziemi. Mapy podziemia nie zamieściłem, bo nie sposób się w nich zgubić. I tak wszędzie musimy dojść. W sumie, opisywanie każdego dnia w misji byłoby nieco monotonne i nudne, więc napisze wprost: Każdą wyspę trzeba odwiedzić i każdy punkt obserwacyjny na niej. Jeśli statkiem nie da się dostać na wyspę, udaj się podziemiami. Zbieraj armię, gdyż przyda się przy tarasowaniu drogi do Tieru (2). Jak podróżować i się nie zgubić, masz też pokazane na mapie. Widać na niej drogę, którą  podążałem. Misja jest bardzo prosta i ciekawa. Daje odpocząć przed długimi misjami nekromantów. Gdy pokonasz smoki na „Wyspie Księżyca”, przejdź przez most i porozmawiaj z Elfem. Obejrzysz dość długi jak na tą kampanię film, w którym Agrael odda się pewnej przemianie. Ale o tym w innej kampanii. Gratulacje, Kampania III stoi otworem.

 

 

Autor: Khaziu
Korekta: Sylath
https://www.tawerna.biz/guide_38_poradnik-kampanii-ii---kultysta-w-heroes-v.html