Poradnik kampanii I - Dylemat Freydy w Heroes V Kuźnia Przeznaczenia
07/10/2010 01:15 - jareQ
 

Kampania "Dylemat Freydy" w Heroes of Might and Magic V - Kuźnia Przeznaczenia

 

Misja Pierwsza: Rebelianci

 

Cele misji:

 

Cele poboczne:

Witaj w pierwszej misji Kuźni Przeznaczenia. Zaczynasz na południowym wschodzie mapy(1). Udaj się traktem na północ, zabijając wszystkie jednostki przystani oraz zajmując osady chłopów, łuczników, zbrojnych i zamki przystani. Gdy dojdziesz do skrzyżowania dróg,  udaj się  Freydą do (2), którego wejścia strzegą enty, zaś Laszlo do jasnowidza (5). Gdy uratujesz nowe jednostki przystani a Laszlem wykonasz misję, idź  zabić Randalla(3). Następnie przejdź drogą na północy (na wchód od obozowiska) i pozajmuj chatki chłopów. Teraz zniszcz Lorda Caldwella. Na tym zakończy się ta misja.




 

Misja Druga: Podejrzenie

 

Cele misji:

 

Cele poboczne:

Misje zaczynasz na południowym zachodzie(1). Udaj się drogą na północ. Dojdź do pierwszego zamku i zniszcz go(2). Następnie odbij w prawo i na południe, by zburzuyć kolejny zamek(3). Po drodze zabijaj jednostki przystani i zbieraj czerwonych chłopów oraz inne czerwone jednostki. W (7) masz możliwość pozyskania kuszników oraz ulepszyć swoje dotychczasowe jednostki. Teraz udaj się na główny szlak. Gdy dojdzie do rozwidlenia, udaj się w lewo, paląc przy okazji chatki chłopów. Skręć znów w lewo i spal zamek(4), a następnie znów na północ, by spalić chatkę. Wróć do pierwszego rozwidlenia i odbij w prawo tym razem. Przejdź przez most i idź dalej tą samą drogą, aż dojdziesz do ostatniego już zamku(5). Po spaleniu go udaj się na południe do (6). Spal, co sie da, a gdy to nastąpi, stoczysz banalną walkę z demonami. Misja druga zakończyła się sukcesem.

 

Misja Trzecia: Duncan

 

Cele misji:

 

Zaczynasz na południowym wschodzie(1). Masz do zdobycia 3 zamki i sporo kopalni. Zacznij od miasta na środku mapy(2). Gdy je zdobędziesz, dołączy do ciebie grupka inkwizytorów. Zajmij kopalnie dookoła. W każdej pozostaw straż. Napiszę, jak obsadzać kopalnie - 30 chłopów, 10 fanatyków, 10 kuszników. Nie muszą być razem w jednej. Wystarczy jednej kopalni dać po jednej jednostce. Jednostki z siedlisk najlepiej również dawać na ochronę kopalni. Teraz udaj się na północny wschód(3). Tu również zdobądź miasto i kopalnie, a te potem obstaw garnizonem. Tu dołączą do ciebie paladyni. Teraz rusz na południowy zachód do ostatniego miasta(4). Uczyń z niego swoją stolice. To w nim zdobądź najwyższy poziom miasta i pozyskuj jednostki. Kopalnie dookoła obsadź ludźmi. Teraz zejdź do podziemi i podbij kopalnie złota. Jest ona bliżej wejścia na północy mapy. Gdy zdobędziesz mniej więcej 15 czempionów rusz na zamek Duncana(5), pokonując wcześniej garnizon(6). Nie zapomnij również w swoim zamku przeszkolić chłopów na kuszników. Bardziej sie przydadzą. Walka nie będzie trudna. Gdy ją wygrasz ,pojawi się film i komunikat obwieszczający zakończenie misi trzeciej.

 

Misja Czwarta: Negocjacje

 

Cele misji:

 

Cele poboczne:

Zaczynasz na południowym zachodzie(1). Rozejrzyj się po okolicy w celu pozyskania kopalni oraz nowych jednostek przystani. Zgarnij je do swojej armii oraz zajmij kopalnie i udaj się do garnizonu(2). Następnie uzbieraj armię i rusz na zamek wroga(3). Zdobądź kopalnie dookoła niego i zdobądź armię (jako zapłatę dla garnizonu), jaką podają w celach misji. Gdy ją uzbierasz, udaj się przez garnizon prosto do Tor Hrall- miasta granicznego krasnoludów(4). Po niestety nieudanych negocjacja przerwanych przez niekompetentnego Laszlo, musisz uciec z krainy(8). W tym wypadku pozostaje ci ucieczka krętą drogą i zbieranie armie przystanii (normalnej). Od zamku krasnali udaj się do portalu(9). Potem zdobądź nagolenniki koło skarbca krasnoludów. Następnie pokonaj wilki na południe od tego miejsca. Gdy sie z nimi uporasz, idź na południe, a następnie podążaj drogą cały czas. Zbieraj armię. Gdy dojdziesz do miejsca, gdzie droga zakręca (miejsce dalej niż za feniksami), znajdź obrońce. Pogadaj z nim i udaj się zabić hydrę. W nagrodę wchodząc do kopalni możesz używać jej i jej odpowiednika do teleportacji (5 i 6). Wyjdź na główną drogę i rusz na południe. Gdy dojdziesz do klucznika, odwiedź go. Zbierz surowce i kup klucz. Cofnij się do rozwidlenia i skręć w prawo. Idź dalej drogą, zbierając jednostki. Gdy dojdziesz do smoków, pokonaj je. Następnie przejdź przez garnizon, zejdź do podziemi i podejdź do portalu. Tak oto zakończyłeś misję.

 

Misja Piąta: Wybór

 

Cele misji:

 

To zdecydowanie najdłuższa, najnudniejsza i najcięższa misja w całej kampanii. Zaczynasz w (1). Idź na wschód i zdobądź zamek. Następnie zejdź do podziemi i idź cały czas drogą, aż znajdziesz wyjście na powierzchnię. Wejdź w nie i przygotuj się na walkę z Klausem. Pokonaj go i rusz na pierwszy zamek(2). Kup sobie paru bohaterów, by zwiedzali teren a Freydą zdobywaj okoliczne kopalnie i siedliska. W miarę szybko zdobądź posterunki wojskowe gdyż tylko z nich możesz brać anioły. Po upływie 2 miesięcy rusz uratować Duncana(3). Niech on wróci do zamku a Freyda niech penetruje okolice. Podczas gdy uciążliwi będą bohaterowie czerwonego gracza. Jedyną zaletą ich armii nie jest jej wielkość a balista która jest naprawdę bardzo mocna. Może zrobić z twojego wojska armię partyzantów zamiast armii ofensywnej. Ulepszaj wszystkie cztery(4,5 - nowe zamki) zamki jak tylko sie da. Zgromadź armię i daj ją Freydzie. Tak wzmocniona niech ruszy na garnizon miasta portowego(7). Gracz czerwony ma jeszcze jeden zamek(6) ale jego nie musisz mieć. Gdy przebrniesz przez garnizon w którym walka nie sprawi trudności mimo wielkiej armii rusz na zamek. Pokonaj straż i uzupełnij armię gdy masz jej niedobór. Zbuduj stocznie a w niej statek. Wsiądź do niego i przygotuj się na łatwą walkę końcową. Po niej standardowo film i koniec misji. Nie rozpisałem sie w tej misji bo w sumie nie ma tu żadnych większych zmagań poza walką.

Autor: Khaziu

Korekta: Sylath
https://www.tawerna.biz/guide_43_poradnik-kampanii-i---dylemat-freydy-w-heroes-v-kuznia-przeznaczenia.html