Zaczynasz na środku mapy(1) z trzema krasnoludzkimi zamkami (1,2,3). Za zadanie masz je utrzymać oraz zdobyć 300 obrońców. Nic prostszego. Zamek, a raczej zamki rozbudowuj systematycznie . Nie będę sie rozpisywał co do misji, bo nie ma po co. Wróg pojawia się rzadko, ze słabymi armiami i z małą liczbą pól do przejścia na mapie . Pojawia się on w miejscach (4 i 5). Nieprzyjaciela pokonasz bez problemu. Teraz chyba najistotniejsza rzecz w całej Kuźni przeznaczenia. Za wszelką cenę staraj się zdobyć Magię Światła oraz Magię Mroku. Po co ci one? Napiszę później. Zanim zdobędziesz 300 obrońców, co jest banalne, bo czerpiesz ich z 3 zamków i siedlisk, najadą na ciebie 2 bohaterowie wroga łatwi do pokonania. Gdy uzbierasz 300, misja zakończy się.
Zaczynasz na powierzchni. Nie ma mapy, bo to tylko dojście do zejścia do podziemi(1) po czym kończy się misja. Gdy zejdziesz do podziemi, od razu rusz na miasto (2). Po drodze zdobądź każdą napotkaną kopalnie oraz przyłącz do siebie jednostki krasnali, jeśli jakieś będą. Zdobądź zamek i odkrywaj okolice, zdobywając siedliska i kopalnie. Gdy je wszystkie przejmiesz, a masz na to 2 miesiące, zaatakuje cię wrogi bohater. Pokonaj go i zakończ misje zwycięstwem.
Napiszę tu, jakie umiejętności musi mieć twój Wulfstan: Logistyka, Magia światła, Magia mroku, Machiny oblężnicze oraz Szczęście. Te umiejętności muszą się znaleźć. Czemu to takie ważne, napiszę później.
Zaczynasz w podziemiach na północnym zachodzie (3). Rusz czym prędzej uratować bohatera krasnoludów. Po drodze zbieraj złoto oraz odwiedź kapliczkę runów i obrońców. Nie karz im iść zwabiać wroga. Przy zapytaniu o to kliknij "anuluj"- wtedy przyłączą się do ciebie. Gdy przejdziesz przez most, znajdź wspomnianego bohatera wroga i zabij go. Zdobędzie mnóstwo cennych artefaktów. Po pokonaniu wroga uwolnij swojego bohatera(4). Potem podążaj za nim cały czas. Gdy dojdziecie do wyjścia na ziemie, zabij strażników, którzy stoją na drodzę. W zależności od tego, którą drogą Helmar ucieknie, będziesz maszerował na swoje miasto. Gdy go uratujesz, dostaniesz 50 bersekerów. W tym momencie rozdwoję poradnik na dwie części. 1. Gdyby Helmar uciekał przez wejście na północy, to odwiedź siedlisko jeźdźców krasnoludów. Potem wyjdź na drogę i kieruj się nią cały czas. Nie zbaczaj z niej. 2. Gdyby Helmar uciekał południowym wyjściem sprawa jest nieco skomplikowana, ale i łatwiejsza. Zaraz gdy wyjdziesz, poodwiedzaj siedliska krasnali oraz w razie gdyby tak było przyłącz do siebie inne jednostki krasnali,np. pilnujące kopalni. Kopalnie zajmij bez wahania. nnego rozwiązania poza tymi nie znam, ale w razie jakby Helmar uciekał innym wyjściem, zrób to, co w poprzednich punktach. Czyli oczyść okolice z wroga, zdobądź kopalnie, przyłącz do siebie nowe jednostki oraz znajdź główną drogę i podążaj nią na południe. Teraz już nie ma żadnych rozwiązań, które by miały dzielić poradnik. Jakby nie było, masz dojść na południe drogą główną, pokonując gryfy blokujące drogi. Drogą, która jest za nimi, dotrzesz do zamku. Podczas podróży zdobywaj kopalnie, nowe jednostki jak sie da i na końcu zdobądź zamek. Szybko ulepsz swoją armię, gdyż po około 2 - 3 tygodniach pojawi się karawana ze złotem i strażnikami którą musisz przejąć. Będzie ona przemierzać mapę od północy po południe główną drogą (2). Przechwyć ją. Tym samym wygrałeś misję.
Zaczynasz na północy(1). Kieruj się cały czas do przodu. Każdą jednostkę krasnali zwerbuj do swojego wojska. Przyłączy się ona do ciebie za opłatą w postaci dowolnego surowca. W razie jakbyś nie miał surowców, to i tak zaakceptuj ich propozycje, a jak pojawi się komunikat o braku zapłaty, to ponownie ich zaatakuj i teraz powinni żądać czegoś innego. W innym wypadku ponów czynność, którą opisałem. Każdy napotkany surowiec zbierz. Gdy dojdziesz do pierwszego rozwidlenia, nie skręcaj na południe tylko maszeruj prosto. Na kolejnym rozwidleniu dopiero skręć. Wejdź w portal dwóch kierunków, pokonaj lisze i zdobądź klucz(5). Wróć z powrotem przez portal, wróć na drogę, gdzie skręciłeś. Następnie idź do (2), by zabić Rolfa. Pamiętaj, żeby cały czas przyłączać do siebie nowe jednostki. Przejdź przez bramę klucznika. Zbierz jednostki stojące przed tobą i dopiero później je ulepsz. Odwiedź wszystkie budynki zwiększające statystyki oraz kup możliwe machiny oblężnicze. Tak wzmocniony zaatakuj Rolfa. Gdy go pokonasz, wejdź w portal. Po przeniesieniu maszeruj na południe, aż dojdziesz do armii Duncana(3). Teraz razem ze swoim przyjacielem zróbcie atak na Tor Hrall. Walcz Wulfstanem, gdyż on potrzebuje doświadczenia oraz ma większą armię. Na tym kończy się ta łatwa i jakże przyjemna misja.