Poradnik kampanii II - Cześć Ojcom w Heroes V Dzikie Hordy
07/10/2010 01:26 - jareQ
 

Kampania "Cześć ojcom" w Heroes of Might and Magic V - Tribes of the East

 

Misja Pierwsza: Zbieranie czaszek

 

Cele misji:

 

Cele poboczne:

Witaj, właśnie rozpoczynasz swą przygodę z rasą orków, bardziej na poważnie niż to miało miejsce w prologu. W tej kampanii odczujesz zapewne jaką siłę mają orkowie, ale co tu opowiadać, do dzieła...

Zaczynasz bez zamku, bez wroga w południowo wschodniej części. Za dużo rozpisywać się nie będę gdyż chodzi tu tylko o jedno - musisz walczyć z jednostkami przystani. Ile wroga wyrżniesz tyle masz głów na koncie. Nic prostszego, zdobyć 1000 głów zanim zrobi to wróg. Jednak dam jakaś małą radę... pal chatki chłopów gdyż dostaniesz za nie dużo głów oraz posterunki przystani - jeszcze więcej głów. Zbierz 5000 sztuk złota i udaj sie do goblinów gdy odczujesz że rywal ma zbyt dużo głów i pamiętaj, ukradzione głowy idą na twoje konto. Po zebraniu 1000 czaszek idź do szamanki (tak gdzie zaczynałeś grę). Misja pierwsza, ukończona.



 

Misja Druga: Jeden chan, jeden klan

 

Cele misji:

 

Podobnie jak poprzednia misja do trudnych nie należy. Sporo osób ma jednak problem jak dojść do 4 miasta. Zatem zapraszam do lektury...

Zaczynasz na południu z Kujin. Na początek udaj sie do klanu Osol-Aih (1). Po drodze zdobądź tartak i odwiedź kamień wiedzy. Gdy pierwszy klan przyłączył sie do ciebie teraz czas na Baishin-Gal (2). Jednak zanim to nastąpi trzeba mieć potężną armię gdyż w tamtych okolicach szwenda sie wrogi bohater(6). Ma on dosyć sporą armię i wielkie szczęście. Toteż ulepszaj stopniowo armie i zdobywaj teren ale nie przechodź przez garnizon. Cyklopów nie atakuj. Gdy porozmawiasz z brązowym graczem wtedy możesz je atakować. Przyłączą sie do ciebie. Gdy w twojej armii zagości minimum 30 Pao Kai wtedy rusz za garnizon i zniszcz wroga. Pozajmuj jego kopalnie. Zwiedzaj teren. Zanim ruszysz w morze zrób sobie potężniejszą armie niż kiedykolwiek. Gdy wyruszałem w rejs miałem 17 Cyklopów i jakieś 50 Pao Kai. Takie armie nie trudno zrobić mając 2 zamki. By zdobyć trzeci klan (3) musisz pokonać piratów (5). Jest to jeden bohater sylwanu i dwóch bohaterów lochu. Trzeci i ostatni bohater ma największą armie (44 mantron). Stąd taka armia. Gdy sie z nimi uporasz (grając orkami będzie to tylko małe wyzwanie) przyłącz sobie 3 klan. Wejdź Kujin do zamku i.... czeka do powołania wielka armia - na mnie czekało około 37 wirwen i 11 cyklopów do ulepszenia. Koszt 37 wirwen to około 80 000 złota. Były oczywiście legiony innych jednostek ale ja skupiałem sie na tych najlepszych - ale pozbieraj złoto zanim ją kupisz. Teraz armia sie przyda. Miałem jakieś 70 Pao Kai i jakieś 1500 goblinów. Z miasta (3) rusz do miasta (4). W tym celu musisz sie dostać na morze za zamkiem. Drogą morską jest to niemożliwe ponieważ są skały. Zatem próbujemy lądem. Rusz na żywiołaki wody. Obejdź zamek dookoła tak jak to jest pokazane na mapie. Zbuduj z zamku (3) łódź i wejdź do niej. Podążaj na południe tak jak na mapie widać. Wyjdź z łodzi i rusz na lazurowego gracza. Teraz zmierzysz się z Grokiem (już na łatwym poziomie ma on około 80 ulepszonych wirwen). Bez obaw. Jeśli robiłeś takie armie jak mówiłem pokonasz go bez mrugnięcia. Teraz dojdź do zamku (4) i obejrzyj animacje. Zakończyłeś misje 2.

PS. Jeśli bohaterowie orków (Ci przy zamkach) nazywają się NoName to spokojnie. U mnie też tak jest.



 

Misja Trzecia: Furia Ojca Niebo

 

Cele misji:

 

Cele poboczne:

Kolejna łatwa misja w której nie ma praktycznie większego wyzwania. Zaczynasz na północnym wschodzie (1) w obozie orków z miastem i Gotaiem. Ściągnij do miasta wszystkie potwory z siedlisk i zdobądź kopalnie na wschód od zamku. Teraz poczekaj w zamku aż upłynie tydzień. Zamek cały czas ulepszaj. Wraz z nadejściem nowego tygodnia ponownie zwołaj armię z siedlisk i rusz naprzód drogą. Zabij demony. Teraz masz kilka opcji. Albo iść dalej drogą albo zboczyć z drogi i iść przez ziemie rycerzy. W sumie na jedno wyjdzie ale uważaj na słabe armie ludzi. W zamku rekrutuj armię i powołaj pod broń nowego herosa. Zamki wroga zdobywaj w kolejności - 2,3,4,5,6,7. Za każdy zamek dostaniesz sporo surowców. Gdy spalisz zamek (2) udaj sie portalem do (3), po jego zniszczeniu zniszcz katapultę i udaj sie na południe od zamku (3) do kolejnego portalu. Zdobądź zamek (4). Teraz tą samą drogą jaką tu przybyłeś wróć by uzupełnić armię. Bohaterów wroga zabijaj a każdą osadę chłopów pal. W zamku po środku mapy (5) jest sporo armii. Ale nie musisz go zaatakować by go spalić. Użyj katapulty do niszczenia go. Gdy już go zniszczyłeś ziemie na zachód od rzeki są twoje. Teraz w podobny sposób zniszcz zamek (6). Uzupełnij armię. Pozdobywaj kopalnię. Zamek (7) również za pomocą katapulty da sie zniszczyć ale proponuje go zrobić za pomocą armii. Gdy ja atakowałem ten zamek miałem 21 cyklopów ale to nie świadczy o sile armii wroga. Walka z nim da Ci frajdę z tego jaką siłą dysponujesz. Do podziemi nie ma poco wchodzić. Gdy spaliłeś wszystkie chłopskie chaty i zamki ludzi twoim oczom ukarze sie film. Po jego obejrzeniu misja zakończy sie twoją victorią.



 

Misja Czwarta: Mądrość Matki Ziemi

 

Cele misji:

 

Cele poboczne:

Zaczynasz z Kujin na północy. Każdego napotkanego na mapie orka przyłącz do siebie. Kieruj się wzdłuż drogi na południe. Po drodze rozglądaj sie za orkami (na początku są gdzieś gobliny). W tej misji musisz oszczędzać wojsko gdyż przyda sie na finałową batalie w ciężkim wrogiem. Dojdź do zerwanego mostu pokonawszy Diabła. Zbieraj orków. Teraz rozejrzyj sie po terenie i znajdź chatkę jasnowidza. Każdej chatki pilnują żywiołaki. Jasnowidz przeniesie Cie na południe mapy. Zbieraj i tam jednostki dla Kujin. Musisz znaleźć talie kart tarota. W tym celu odwiedź chatkę jasnowidza (którego nie pilnują żywiołaki powietrza). Dostaniesz za zadanie pokonanie zabójców. Znajdziesz ich po środku jeziora. Każdego orka zwerbuj. Zdobywszy tarota rusz na zachód od jednostek przystani (odwiedź je [paladyn, zbrojni i kapłan]). Zobaczysz pogrzeb. Na zachodzie od tego miejsca jest jasnowidz. odwiedź go i... jesteś na zachód od miejsca gdzie byłeś. Jeśli walczysz z sukubami to bo wygranej walce odwiedź raz jeszcze jasnowidza i zaakceptuj teleport. W nowym regionie działań nie ma nic do roboty poza kupnem wilków. Zdobądź 8000złota daj je jasnowidzowi koło którego wylądowałeś. Gdy masz wilki pozbieraj orków i rusz do jasnowidza którego strzegą żywiołaki ognia. Teleportowany zostaniesz na północ. Zbieraj jednostki orków poza szamankami. Udaj sie drogą na zachód do jasnowidza. Powie Ci on że musisz zdobyć określoną liczbę złota żeby wykupić jednostki. Warto je kupić gdyż przydadzą się do walki finałowej. Pieniądze znajdziesz w wierzy otoczonej wodą. Gdy ją zobaczysz kliknij by Kujin do niej szła. Tu czeka Cie niezła walka - żywiołaki wody i tytani. Staraj sie unikać strat. Gdy pokonasz straż (walcz tak żeby żadnej jednostki nie stracić tzn. jak masz 100 goblinów żeby te 100 nie padło). Rusz w kierunku jasnowidza. Jeśli nie masz dość pieniędzy sprzedaj artefakty i surowce. Budynku wymiany strzegą hydry(jest on na południe od wierzy). Jeśli masz pieniądze kup orków i rusz dalej drogą. Tu czeka na Ciebie demon. Jeśli oszczędzałeś wojsko poradzisz sobie, jeśli nie to powodzenia. Walka z demonem (kliknij), tu jest powtórka z mojej walki z nim. Plik należy pobrać i dodać do katalogu powtórek w katalogu z grą w moich dokumentach. Gratulacje, najłatwiejsze części kampanii za tobą....



 

Misja Piąta: Polowanie na łowcę

 

Cele misji:

 

Cele poboczne:

Witam w ostatniej misji Gotaia. To misja dość trudna i niezwykle długa. Nie ma co czekać, do boju.

Rozpoczynasz na północnym wschodzie. Na południu masz zamek nekropolis(6) a na zachód zamek orków(8). Gotaiem zwiedzaj teren i zdobywaj kopalnie. Wykup jeszcze jednego albo i dwóch bohaterów i zwiedzaj teren. Zamek (8) podbić musisz gdyż pomoże on w robieniu imponujących armii a zamek (6) to warto podbić dla świętego spokoju żeby lazurowy Cie nie dręczył. Potencjalnym przeciwnikiem będzie gracz pomarańczowy czyli magowie. Ich zamki (2.3.4.5) musisz zdobyć. Uważaj szczególnie na zamek po środku mapy(2) gdyż ma on silne garnizony dookoła ciebie oraz w zamku jeden z bohaterem. Magowie będą Cie nękać czasem sporymi a czasem praktycznie nieistniejącymi armiami. Nie ma sie za bardzo czego obawiać ale proponuje często zapisywać grę. Cała gra zależy od poziomu Gotaia. W środkowej fazie rozgrywki miałem 32 poziom doświadczenia i sporą armie. Im więcej wojska tym łatwiej będzie poruszać sie po mapie. Gdy Gotaiem podbiłeś już Nekropolis i drugi zamek orków przeszukuj dalej północną część mapy. Oba zamki orków ulepszaj. Jednym z herosów dostarczaj Gotaiowi armię. Gdy kopalnie dookoła zamków są zajęte, twoja armia wygląda bardziej konkretniej a twój skarbiec nie wieje aż tak bardzo pustkami rusz północnym traktem na zachód wzdłuż drogi. Teraz twoim celem będzie podbicie miasta ludzi(7). Podbicie go również zapewni spokój ze strony czerwonego gracza. Teraz skup sie tylko na mieście pośrodku mapy. Powołaj pod broń silną armię i rusz na zamek. Proponuje wejść przez garnizon od północy gdyż ma on najmniejsze straże. Gdy sie z tym uporasz rusz na zamek. z rekrutuj nowego herosa w nowo zdobytym zamku. Armie akademii będzie miał właśnie on. Zwiedzaj Gotaiem teren a w zamku zostaw bohatera. Gdy północ jako tako należy do ciebie zatroszcz się o bezpieczeństwo. Zrób w zamku przystani, nekropolis i akademii spore armie. Armią ludzi zaatakuj garnizon na zachód od środkowego zamku a armią nekropolis wschodni garnizon. Gdy je zdobędziesz zajmij je obsadzając je swoimi jednostkami. Armie akademii zostaw w garnizonie na północy. Armie z pozostałych miast (orków) przetransportuj na środek mapy. Gotaiem Rusz na zamek (2 i 3) zaś drugim bohaterem z armią orków przeszukuj zachodnią część mapy. Gdy wspomniane zamki zostaną podbite i obsadzone wojskiem Gotaiem wróć do zamku gdzie zaczynałeś grę (1) zaś drugim bohaterem odkrywaj teren. Gdy na zachodzie mapy spotkasz golema, porozmawiaj z nim. Powie Ci on żebyś przyprowadził gremlina by ten naprawił golemy. Gdy to wykonasz setki golemów przyłączą sie do ciebie. Dalej badaj teren zaś Gotai niech uzupełnia armie. Kiedy w twojej armii znajdzie sie około 1500 goblinów, 1000 centaurów.... ....100 Pao Kai i około 50 cyklopów rusz na Shahibdiya. Walka będzie dość ciężka ale mając taką armie bez problemu pokonasz nią zamek czarodziei oraz Alaryka. Po pokonaniu pomarańczowego gracza twym oczom ukaże sie filmik. Po jego zakończeniu zmierzysz się z samym Alarykiem. Walka finałowa pokazuje armie Alaryka na poziomie łatwym. Jest to obraz armii dla słabszych graczy. Weterani po obejrzeniu powtórki wiedzą co ich czeka. Gratulacje właśnie zakończyłeś kampanie II.

Autor(Tekst, mapki, screeny, powtórki i inne): Khaziu

Wielkość armii które reprezentują powtórki są wielkościami z poziomu łatwego, ale sam poradnik pisany na poziom co najmniej trudny.

 

https://www.tawerna.biz/guide_48_poradnik-kampanii-ii---czesc-ojcom-w-heroes-v-dzikie-hordy.html