Dodawanie efektów do animacji w Heroes V
01/11/2010 15:45 - menelag
 

Do plików animacji bohatera, stworzenia czy obiektu można dodać dowolny plik z efektem.
Dla przykładu zajmiemy się dodawaniem efektów 'ducha' dla Maga Bitwengo podczas rzucania zaklęcia.

Najpierw musimy znaleźć odpowiedni plik animacji naszego stworzenia w pliku data.pak. W przypadku maga wchodzimy więc w Characters- Creatures- Academy - Alternative Upgrade i szukamy pliku animacji zaklęcia, czyli 'cast'. U Maga Bitewnego nazywa się on "T4_Combat_Mage-arena-cast.xdb" Wypakowujemy go, a następnie otwieramy.
 

Teraz szukamy wiersza 'Effect'. W przypadku Maga Bitewnego jest już tam wstawiony efekt razem ze ścieżką . My zmienimy ten efekt, na nieco bardziej widowiskowy.

W pliku data.pak szukamy folderu Effects. Wchodzimy w ' _(Effect)' a następnie klikamy folder 'Modes'. Mamy tam tylko jeden podfolder 'Ghost' i otwieramy go. Mamy małe menu z różnymi plikami efektów ducha. Z ciekawości weźmiemy na przykład 'Haunt.(Effect).xdb'. Musimy wybierać tylko pliki z '(Effect)' lub bez żadnego wyrażenia w nawiasie(!). W pliku z animacją maga wpisujemy ścieżkę do naszego efektu. :


"/Effects/_(Effect)/Modes/Ghost/Haunt.(Effect).xdb#xpointer(/Effect)"/>


Zapisujemy zmiany i cały plik (razem z folderami, w jakich został wypakowany) zapisujemy jako archiwum .pak lub .h5u . Teraz włączamy grę i sprawdzamy, czy nasz mod zadziałał.


Oczywiście, jeśli szukany przez was efekt powtarza się u innego stworzenia (np. efekt ognia u Feniksa), to szukamy odpowiedniego pliku animacji u danego stworzenia i kopijujemy wers Effect. ;)


A teraz screen Maga Bitewnego:

https://www.tawerna.biz/guide_52_dodawanie-efektow-do-animacji-w-heroes-v.html