Poradnik kampanii Mocniejszy Górą w Heroes IV The Gathering Storm
18/01/2012 20:47 - jareQ
Kampania Dogwoggle’a

„Mocniejszy Górą”


Misja I - „Nieoczekiwana Premia”


Misję rozpoczynamy obok Tawerny z Dogwogglem, którym ruszamy drogą na południowy-wschód, do miasta Zija. Zająwszy je, rozbudowujemy siedziby istot następująco: Szczyt Harpii, Namioty nomadów i Ogrzy Fort.
W między czasie bohaterem podbijamy okolicę i przygotowujemy się do ataku na Czerwonego Gracza. Po uporaniu się z nim, wzmacniamy armię i udajemy się drogą od drugiego zdobytego miasta Mocy na zachód, gdzie przejście blokuje Strażnik misji, który oczekuje od nas dostarczenia mu 40 Berserkerów w zamian za przejście. Gdy spełnimy jego żądanie (możemy także przejść południowym mostem choć jest obsadzony oddziałem Hydr), udajemy się pokonać Niebieskiego Gracza. Na południu musimy odwiedzić seledynowego Klucznika, który umożliwi nam dostanie się za bramę seledynową i pokonanie Niebieskiego Gracza, ale nie ostatecznie. Gdy uzupełnimy armię udajemy się portalem przy miastach Przystani do Podziemi, gdzie czeka na nas pierwszy z 3 braci - Adram Blacksword, który jest w posiadaniu Młota Mrozu.

Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:

Misja II - „Utrata Sprzymierzeńców”



Misję rozpoczynamy w podziemiach z Dogwogglem i czteroma miastami (3 Śmierci, 1 Mocy), ale tracimy nad trzema kontrolę już w drugiej turze i pozostaje nam miasto Twierdza Koyla. Standardowo podbijamy teren, na którym się znajdujemy. Na północ od miasta natrafić możemy na czerwony Namiot Klucznika, który umożliwi nam przejście na południe i odzyskanie dwóch miast, które zostały przejęte przez Seledynowego Gracza. Gdy uporamy się z tym problemem, ruszamy na południowy-wschód podziemi, przedostajemy się przez wrota dwukierunkowe prosto do wyjścia na powierzchnię i odbijamy miasta Mocy - Macnebos. Miasto rozbudowujemy, a budynki siedziby istot wznosimy w następującym schemacie: Szczyt Harpii/Namioty Nomadów, Jaskinia Cyklopów, Skalne Gniazdo/Jaskinia Behemotów.
W tym czasie naszym bohaterem (który zapewne już jest 1-osobową armią), ruszamy na północ, pokonując napotkane potwory, aż dojdziemy do teleportu dwukierunkowego, który przeniesie nas do miasta portowego, gdzie będziemy mogli wybudować Stocznię. Gdy posiadamy w miarę silną armię, budujemy statek i przeprawiamy się na zachodni ląd (możliwość zejścia na ziemię będzie na południowym-zachodzie), gdzie pozostaje nam przeć na północ, pokonując Seledynowego Gracza i ostatecznie atakując naszego drugiego celu, a mianowicie Carcasa Blacksworda, który jest w posiadaniu Tygrysiej Zbroi.

Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:

Misja III - „Okrutna Wojna”



Misję rozpoczynamy na południu mapy, skąd ruszamy na zachód w poszukiwaniu miasta i ważnych namiotów Klucznika (niebieskiego i żółtego), które pozwolą nam pokonać Fioletowego Gracza i dadzą nam możliwość przejścia na wschód przez niebieską bramę. Kierując się na wschód, po drodze wyeliminujemy Seledynowego Gracza, a następnie swoje kroki kierujemy na północ w stronę Zielonego i Niebieskiego Gracza, których szybko pokonujemy.
Nad miastem niebieskiego gracza znajduje się brama misji, której warunkiem udostępnienia nam przejścia jest pokonanie Czerwonego Gracza (znajdującego się w podziemiach), na czele którego stoi ostatni z trzech braci - Pratlan. Po zabiciu tegoż bohatera udajemy się ponownie pod bramę, której strażnik przepusci nas. Teraz pozostaje nam udanie się przez Teleport Jednokierunnkowy i zdobycie ostatniego artefaktu - Tygrysiego Hełmu.

Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:
Opracował: Loczek
Korekta: Sylath
https://www.tawerna.biz/guide_71_poradnik-kampanii-mocniejszy-gora-w-heroes-iv-the-gathering-storm.html