Poradnik kampanii Burzowe Chmury w Heroes IV The Gathering Storm
18/01/2012 20:50 - jareQ
Kampania Wszystkich

"Burzowe Chmury"


Misja I - „Burzowe Chmury”


Tak więc rozpoczynamy ostatnią kampanię, w której mamy dostępnych wszystkich bohaterów. Na północnym-zachodzie mapy łączymy ich w jeden oddział i rozpoczynamy marsz na południe po uprzednim odwiedzeniu Oka Maga. W trakcie tej drogi warto odbić mostem na zachód i odwiedzić kilka miejsc na mapie przygody. Szczególną uwagę należy zwrócić na walki jednostkami, które strzegą przejść lub budowli/obiektów, bo bywają to silnie obsadzone oddziały (Gobliński Rycerz, Zła Czarownica, Czempion Zła i Gargantuan). Na południu mapy (bagnisty teren) odnajdujemy pierwszą chatkę misji, w której zostaje nam zaoferowana pomoc w oczyszczeniu drogi na ziemie Hexisa, w tym wypadku osuszenie rzeki lawy. Potrzebne jest nam 10 tys. Złota oraz po 10 szt. każdego surowca. Po wypełnieniu tegoż zadania najlepiej jest udać się do bramy dwukierunkowej i przenieść się na wschód mapy. W tym rejonie znajduje się druga chatka misji, w której otrzymujemy ofertę usunięcia kolejnej przeszkody na południu, a warunkiem jest dostarczenie 9 tys. złota oraz 40 chłopów do zwerbowania niedaleko. Gdy ukończymy to zadanie, musimy udać się jeszcze w jedno miejsce. Przejście znajduje się na wschód od teleportu, później droga będzie wiodła na południe, aż do trzeciej chatki misji w której krasnoludzcy saperzy za 40 szt. Klejnotów i Siarki oraz 16 tys. Złota usuną gruz z przejścia na południe.
Gdy wykonamy tę ostatnią misję, udajemy się w stronę przejścia na ziemie Hexisa, po drodze eliminując Władców Chaosu (Czerwonego Gracza), gdyż niezbędne jest ich pokonanie, bo brama misji która blokuje nam przejście wyznacza nam takowy cel. Po pokonaniu tych 2 postaci (bardzo silne 40 i 39 poziom) udajemy się w stronę tej drogi, pokonując w finale silny oddział.

Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić:

Misja II - „Przyparci do muru”


Misję rozpoczynamy na północnym-zachodzie mapy miastem Przełęcz Gilmore’a, piątkę naszych bohaterów łączymy i rozpoczynamy realizowanie celu misji, czyli zdobycia wszystkich miast i ich utrzymania przez 3 dni. Pierwsze za cel obierzmy miasto Rezerwatu na wschodzie - Todra Gorge, które należy do Pomarańczowego Gracza. Gdy zdobędziemy to miasto, następne kroki kierujmy na osadę Zielonego Gracza (Wolf Lake), czyli na południowy-zachód. Gdy uporamy się z nim pozostaje nam Czerwony Gracz z miastem śmierci - Thasos i po ostatecznym pokonaniu go wystarczy poczekać 3 dni i scenariusz zostanie ukończony.

Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić:
Misja III - „Decydująca Rozprawa”


Ostatną misję całej kampanii w The Gathering Storm rozpoczynamy na południu z wyborem trzech dróg, które doprowadzą nas prosto do Hexisa. Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie drużyny (Bhob, Kozzus, Alita, Dogwoggle), która podąży na północ Ścieżką Pośpiechu, natomiast Agraynal ruszamy Ścieżką Mocy na wschód, zbierając mikstury nieśmiertelności, uzdrowienia a na samym końcu bardzo mocne artefakty. Po drodze drużyny nie wchodzimy w żaden portal jednokierunkowy, tylko na samym końcu Ścieżki Pospiechu jest seledynowy portal, a u Agraynal jest to czerwony. Gdy dołączymy brakującego bohatera, należy wszystkimi wypić mikstury nieśmiertelności i rozdzielić zdobyte artefakty, a następnie przygotować się na twardy bój z Hexisem, gdyż jest to silny bohater i trzeba dokładnie zaplanować użycie każdego zaklęcia i każdego kroku ataku, ale po twardym boju jesteśmy w stanie go pokonać i uratować Devonshire, a bohaterowie powrócą do swoich rodzinnych krain.

Opracował: Loczek
Korekta: Sylath
https://www.tawerna.biz/guide_73_poradnik-kampanii-burzowe-chmury-w-heroes-iv-the-gathering-storm.html