Poradnik kampanii Podbić Cały Świat w Heroes IV Winds of War
20/02/2012 19:00 - jareQ
Kampania Spazza Maticusa

„Podbić Cały Świat”


Misja I - „Pogórze Andurańskie”


Scenariusz ten rozpoczynamy bohaterem Spazzem na południowym-zachodzie mapy. Zbieramy i podbijamy wszystko, co jesteśmy w stanie. Następnie musimy zdobyć miasto na stolicę- w tym wypadku najlepsze jest Zuidrai, które rozwijamy według schematu: Ogród Posągów/Labirynt i Czarny Las. Na wschodzie i południu są jeszcze dwa miasta Azylu, przy których odnajdziemy masę surowców, a także budynki do rekrutacji istot(Czarny Las). Gdy posiadamy dostatecznie silną armię, możemy iść rozprawić się z zielonym graczem znajdującym się na północny-wschód od Zuidrai. Ale ostatecznie nie śpieszmy się go pokonać, gdyż musimy jeszcze odwiedzić „półwysep”, na którym są jednorożce blokujące drogę do skarbu na końcu, w tym wypadku do Kostura Chaosu i ołtarza.

Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić:

Misja II - „Rdzawa Pustynia”


Misję rozpoczynamy na zachodzie z 2 miastami: Pandemonium i Mayhem, które rozwijamy podobnym schematem: Labirynt/ Ogród Posągów, Czarny Las/Wulkaniczna Szczelina i Smocza Jama. Praktycznie cały teren zachodni do Oazy jest pod naszą dominacją, bo gracz czerwony się nie zapuszcza na ten teren, więc możemy spokojnie zdobyć surowce niezbędne do rozwoju miast. Gdy posiadamy liczną armię, pora uderzyć na czerwonego, który posiada 3 zamki. Musimy tylko uważać na silnych bohaterów, dlatego wskazana jest zabawa w kotka i myszkę, czyli zajmowanie miast sfery Śmierci i tym samym odcinanie wroga od dostaw armii. Gdy mamy już dość silną armię, pokonujemy czerwonego i udajemy się na południowy-wschód, do legowiska Króla Demosmoków, który postawi warunki, które będą polegały na pomocy Spazzowi, w tym wypadku dostarczenie 120sztuk siarki, złota(100tyś.) i rudy, a także artefaktów takich jak: Tarcza ze Smoczej Łuski oraz Pancerz. Po spełnieniu warunków król przyłącza się do naszej wyprawy podbicia Chanon.

Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić:

Misja III - „Bród na Mroźnej Rzece”




Ostatnią misję tej kampanii rozpoczynamy na południu z miastem Wierdel, które rozwijamy jak w poprzednich misjach, nie martwiąc się o rudę i siarkę których dostawy mamy co tydzień. Spazzem odwiedzamy budynki Goblińskich Zbrojowni i udajemy się na podbój południowych terenów. Gdy ukończymy ten cel, udajemy się na zachód mapy, skąd uderzamy na północ. Tam spotykamy jednostki seledynowego gracza, które warto zniszczyć, gdyż oszczędzi nam to fatygi przy wykonywaniu misji przeprawy. Na północnym-zachodzie spotkamy Króla Krasnoludów w chacie misji, którego prosimy, żeby wykonał podkop pod Mroźną Rzeką, ale odmawia tego, więc musimy pokonać seledynowego i wtedy król zgodzi się nam pomóc. Po wykonaniu tegoż questa udajemy się przejściem do podziemi, aż do kolejnej chaty, w której zostaniemy poinformowani, że górnicy potrzebują narzędzi. Znajdziemy je w Zamku fioletowego na powierzchni. Gdy padnie naszym łupem, wracamy i przygotowujemy się na ostatnie starcie z żołnierzami seledynowego, które nie będą stanowić wyzwania. Tym sposobem mamy otwarte dojście do celu misji-Mroźnej Twierdzy, ale musimy posiadać silną armię, gdyż strzeże jej nie byle kto, bo bohater Luther da’Walt, który ma 40 poziom i silną armię(szczególnie katapulty). Pokonawszy go, zdobywamy cel misji i kończymy tę kampanię.

Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić:


Opracował: Loczek
Korekta: Sylath
https://www.tawerna.biz/guide_77_poradnik-kampanii-podbic-caly-swiat-w-heroes-iv-winds-of-war.html