Umiejętności Jednostek z Twierdzy w Dzikich Hordach
♦ Opublikowany: 11.08.2010 o 07:41 ♦ Czytany: 23855 razy ♦ Opracowany przez: Martin
Umiejętności jednostek nacji Orków z miasta Twierdza w Heroes of Might and Magic V: "Dzikie Hordy".
Goblin
|
Żywe stworzenie
|
To stworzenie jest żywe, zatem może zostać wskrzeszone. |
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
Tchórzostwo
|
Po otrzymaniu obrażeń w walce wręcz, ta istota próbuje uciec do najbliższego niezajmowanego przez nikogo miejsca w zasięgu ruchu. Stworzenie kontratakuje kiedy nie ma gdzie uciec. |
Zdrada
|
Kiedy ilość tych istot spadnie poniżej 30%
stanu z początku bitwy przechodzą na stronęwroga.
|
Goblinński Sidlarz
|
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
Tchórzostwo
|
Po otrzymaniu obrażeń w walce wręcz, ta istota próbuje uciec do najbliższego niezajmowanego przez nikogo miejsca w zasięgu ruchu. Stworzenie kontratakuje kiedy nie ma gdzie uciec. |
Żywe stworzenie
|
To stworzenie jest żywe, zatem może zostać wskrzeszone. |
Zastawianie sideł
|
Ta istota potraji zastawiać niewidoczne dla wroga sidła na potu bitwy. (kiedy wróg w nie wpadnie, może stracić część ze swoich punktów ruchu, zasięgu a nawet zatrzymać się zupełnie. Jeśli sidła okażą się nieskuteczne, Gotowość bojowa istoty, która sidła zastawiała, zostanie wyzerowana (zdotność aktywowana). |
Gobliński plugawiec
|
Żywe stworzenie
|
To stworzenie jest żywe, zatem może zostać wskrzeszone. |
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
Tchórzostwo
|
Po otrzymaniu obrażeń w walce wręcz, ta istota próbuje uciec do najbliższego niezajmowanego przez nikogo miejsca w zasięgu ruchu. Stworzenie kontratakuje kiedy nie ma gdzie uciec. |
Plugawienie magii
|
Istota ta ma szansę splugawienia zaklęć rzucanych przez cel (tylko w przypadku istot rzucających czary), albo osłabiając zacięcia, albo powodując, że w ogóle nie działają. (Plugawienie może ulec odbiciu, rzucając nieprzyjemny efekt również na nieszczęsne gobliny (zdolność aktywowana) |
Centaur
|
Duża istota
|
To stworzenie jest większe niż inne i zajmuje 4 miejsca na polu bitwy |
Żywe stworzenie
|
To stworzenie jest żywe, zatem może zostać wskrzeszone. |
Strzelec
|
Stworzenie może zadawać obrażenia na odległość. Jeśli dystans jest większy niż połowa pola walki, liczba zadawanyh ran zostaje zmniejszona o 50%. Strzelec nie może zaatakować na odległość, jeśli zostanie zablokowany przez wrogi oddział. Jeśli w armii nie ma Wozu z Amunicją, liczba strzałów jest ograniczona do zapasu własnej amunicji |
Manewr
|
Po otrzymaniu obrażeń w watce wręcz,ta istota próbuje uciec do najbliższego niezajmowanego przez nikogo miejsca w zasięgu ruchu, strzelając i zadając stamtąd połowę swoich normalnych obrażeń. |
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
Centaur koczownik
|
Duża istota
|
To stworzenie jest większe niż inne i zajmuje 4 miejsca na polu bitwy |
Żywe stworzenie
|
To stworzenie jest żywe, zatem może zostać wskrzeszone. |
Strzelec
|
Stworzenie może zadawać obrażenia na odległość. Jeśli dystans jest większy niż połowa pola walki, liczba zadawanych ran zostaje zmniejszona o 50%. Strzelec nie może zatakować na odległość, jeśli zostanie zablokowany przez wrogi oddział. Jeśli w armii nie ma Wozu z Amunicją, liczba strzałów jest ograniczona do zapasu własnej amunicji |
Manewr
|
Po otrzymaniu obrażeń w walce wręcz, ta istota próbuje uciec do najbliższego niezajmowanego przez nikogo miejsca w zasięgu ruchu, strzelając i zadając stamtąd połowę swoich normalnych obrażeń. |
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
Centaur Grasant
|
Duża istota
|
To stworzenie jest większe niż inne i zajmuje 4 miejsca na polu bitwy |
Żywe stworzenie
|
To stworzenie jest żywe, zatem może zostać wskrzeszone. |
Strzelec
|
Stworzenie może zadawać obrażenia na odległość. Jeśli dystans jest większy niż połowa pola walki, liczba zadawanych ran zostaje zmniejszona o 50%. Strzelec nie może zaatakować na odległość, jeśli zostanie zablokowany przez wrogi oddiał. Jeśli w armii nie ma Wozu z Amunicją, liczba strzałów jest ograniczona do zapasu własnej amunicji |
Demoniczna krew |
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
Pełna skuteczność w walce wręcz
|
Strzelcy zachowują pełną skuteczność w bezpośredniej walce.
|
Wojownik
|
Żywe stworzenie
|
To stworzenie jest żywe, zatem może zostać wskrzeszone. |
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo stastyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
Szał
|
Atak tego stworzenia zwiększa się podczas bitwy gdy jakiekolwiek sojusznicze stworzenie zginie (wyjątkiem są stworzenia przywołane na pole bitwy za pomocą magii oraz wskrzeszone) |
Rębacz
|
Żywe stworzenie
|
To stworzenie jest żywe, zatem może zostać wskrzeszone. |
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwaego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
Szał
|
Atak tego stworzenia zwiększa się podczas bitwy gdy jakiekolwiek sojusznicze stworzenie zginie (wyjątkiem są stworzenia przywołane na pole bitwy za pomocą magii oraz wskrzeszone) |
Szturm
|
Stworzenie potrafi zadać drugi cios po raz kolejny po celnym ciosie
|
Podżegacz
|
Żywe stworzenie
|
To stworzenie jest żywe, zatem może zostać wskrzeszone. |
Szał
|
Atak tego stworzenia zwiększa się podczas bitwy gdy jakiekolwiek sojusznicze stworzenie zginie (wyjątkiem są stworzenia przywołane na pole bitwy za pomocą magii oraz wskrzeszone) |
Bezlitosny kontratak
|
Istota w kontrataku zadaje półtora raza więcej obrażeń. |
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
Prowokowanie
|
Ta istota ma szansę przejąć na siebie atak wroga wycelowany prymarnie w inny sojuszniczy oddział, znajdujący się w bezpośrednim jej sąsiedztwie. |
Szaman
|
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia.
|
Żywe stworzenie
|
To stworzenie jest żywe, moze zatem zostać wskrzeszone |
Rzucający czar
|
Jednostka ta może korzystać z zestawu zaklęć podobnych do tego, jakim dysponują bohaterowie. Punkty many są ogranczone, ale zawsze na początku walki mają maksymalną wartość. Moc zaklęć zależy od liczby jednostek |
Córa Nieba
|
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
Rzucający czar
|
Jednostka ta może korzystać z zestawu zaklęć podobnych do tego, jakim dysponują bohaterowie. Punkty many są ograniczone, ale zawsze na początku walki mają maksymalną wartość. Moc zaklęć zależy od liczby jednostek |
Sacrifice Goblin
|
Ta istota może poświęcić sąsiadujące gobliny, by uzyskać manę i zwiększyć swoje: Atak i Obronę Morale o 1 punkt do końca walki za każdą ofiarę (maksymalna premia wynosi 5 punktów). Ilość zyskanej many jest równa podwojonej ilości punktów życia poświęcanych goblnów. Zdolność aktywowana.
|
Córa Ziemi
|
Rzucający czar
|
Jednostka ta może korzystać z zestawu zaklęć podobnych do tego, jakim dysponują bohaterowie. Punkty many są ograniczone, ale zawsze na początku walki mają maksymalną wartość. Moc zaklęć zależy od liczby jednostek |
PoświęcenieGoblina |
Ta istota może poświęcić sąsiadujące gobliny, by uzyskać manę i zwiększyć swoje: Atak i Obronę Morale o 1 punkt do końca walki za każdą ofiarę (maksymalna premia wynosi 5 punktów). Ilość zyskanej many jest równa podwojonej ilości punktów życia poświęcanych goblnów. Zdolność aktywowana. |
Demoniczna krew
|
To stworzenie ma w połowie krew demonów a w połowie ludzką, co pozwala używać “Furii bitewnej czasowo zwiększającej jego bitewne charakterystyczne agresywne zachowanie w walce |
Atak przekleństwem
|
Po zakończonym sukcesem ataku, cel zostaje poddany osłabieniu, cierpieniu i wrażliwości. Wszystkie te efekty czarów będą działać jak rzucone przez eksperta |
Szybki atak
|
Stworzenie nie może otrzymać kontrataku, przez wroga będącego pod wpływem spowolnienia.
|
Oprawca
|
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
Spustoszenie
|
Jeśli atak stworzenia zabije conajmniej jedną wrogą jednostkę, pwoduję to zadanie dodatkowego ciosu.
|
Executioner
|
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
AuraStrachu
|
Wszystkie sąsiednie wrogie jednostki mają -3 do morale |
Spustoszenie
|
Jesli atak stworzenie zabije conajmniej jedną wrogą jednostkę, powoduję to zadanie dodatkowego ciosu |
Odwaga
|
Stworzenie ma zawsze dodatnie morale
|
Herszt
|
Obecność
Dowódcy
|
Stworzenie dodaje do inicjatywy +1 wszystkim sąsiednim jednostkom |
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
Rozkaz Wodza
|
Potrafi przyspieszyć wybraną sojuszniczą jednostkę, zdając jej obrażenia. |
Wiwerna
|
Duża istota
|
To stworzenie jest większe niż inne i zajmuje 4 miejsca na polu bitwy |
Flyer
|
Jednostka ta może przemieścić się na dowolne wolne miejsce w trakcie swojej kolejki, bez względu na istniejące |
Regeneracja
|
W czasie każdej tury stworzenie to odzyskuje 30 - 50 punktów życia.
|
Jadowita wywerna
|
Duża istota
|
To stworzenie jest większe niż inne i zajmuje 4 miejsca na polu bitwy |
Latanie
|
Jednostka ta może przemieścić się na dowolne wolne miejsce w trakcie swojej kolejki, bez względu na istniejące |
Regeneracja
|
W czasie każdej tury stworzenie to odzyskuje 30 - 50 punktów życia.
|
Jad
|
Ta istota zatruwa atakowanego wroga. Efekty działania jadu utrzymują się przez następne 3 tury,zadając w każdej z nich obrażenia celowi.Obrażenia zadawane co turę równe są 5*Wielkość_Oddziału, gdzie Wielkość_Oddziału Jadowitych
Wiwern obliczana jest przy zatruciu celu. Efekt zdolności może zostać usunięty za pomocą Leczących Dłoni lub Namiotu Medyka lecz nie przez Oczyszczenie czy Wypaczenie.
|
Paokai
|
Duża istota
|
To stworzenie jest większe niż inne i zajmuje 4 miejsca na polu bitwy |
Latanie
|
Jednostka ta może przemieścić się na dowolne wolne miejsce w trakcie swojej kolejki, bez względu na istniejące |
Oddech Błyskawicy
|
Oddech Błyskawicy
Ta istota zadaje obrażenia wszystkim wrogom, którzy stoją w pobliżu celu ataku, a obrażenia dzielone są po równopomiędzy cele. |
Niewrażliwość
na Oślepienie
|
To stworzenie nie może zostać oślepione |
Ścierwojad
|
Stworzenie potrafi zregenerować sobie życie a nawet liczbę swojego oddziału pochłaniając ciała znajdujące się w zasięgu ruchu
|
Cyklop
|
Duża istota
|
To stworzenie jest większe niż inne i zajmuje 4 miejsca na polu bitwy |
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
Połykanie
Goblinów
|
Stworzenie regeneruje swoje życie zjadając gobliny znajdujące się w sąsiedztwie
|
Dziki Cyklop
|
Duża istota
|
To stworzenie jest większe niż inne i zajmuje 4 miejsca na polu bitwy |
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
Połykanie
Goblinów
|
Stworzenie regeneruje swoje życie zjadając gobliny znajdujące się w sąsiedztwie |
Rzut Goblinem
|
Ta istota może ciskać sprzymierzonymi goblinami z sąsiednich oddziałów jak pociskami wyrzucanymi w stronę wroga(zdolność aktywowana). Jeden (preferowana jednostka z pełnią Punktów Życia) Goblin z pobliskiego oddziału jest porywany i wykorzystany jako amunicja. |
Mniejsza
skuteczność w
walce na dyst.
|
Strzelec zawsze zadaje tylko połowę obrażeń strzelając, ale zachowuje pełną skuteczność w trakcie bezpośredniej
walki. |
Miażdżący
Cios
|
Ta istota zawsze atakuje obszar czterech pół i ma szansę wyzerować ciosem Gotowość Bojową przeciwnika. Może również niszczyć mury i wieże w czasie oblężeń miast.
Atak trafia wszystkie cele na obszarze 2x2 pola, włączając jednostki sojusznicze. Obrażenia zadawane Murom iWieżom Strzelniczym wynoszą 10 na każdego Cyklopa w oddziale.
|
Krwawy Cyklop
|
Duża istota
|
To stworzenie jest większe niż inne i zajmuje 4 miejsca na polu bitwy |
Demoniczna krew
|
W żyłach tej istoty płynie mieszania krwi ludzkiej i demonów, dlatego może ona czasowo znaleźć się pod wpływem "Krwawego Szału", polepszającego tymczasowo statystyki Bitewne, czyniąc istoty bardziej agresywne w walce i pozwalając im wchłaniać obrażenia. |
Połykanie
Goblinów
|
Stworzenie regeneruje swoje życie zjadając gobliny znajdujące się w sąsiedztwie |
Rzut Goblinem
|
Ta istota może ciskać sprzymierzonymi goblinami z sąsiednich oddziałów jak pociskami wyrzucanymi w stronę wroga(zdolność aktywowana). Jeden (preferowana jednostka z pełnią Punktów Życia) Goblin z pobliskiego oddziału jest porywany i wykorzystany jako amunicja. |
Złe oko
|
Atakując wroga, istota ta zmniejsza Szczęście celu o 3.Efekt może być usunięty przez Oczyszczenie lub Wypaczenie, lecz nie przez Leczące Dłonie czy Namiot Medyka. |
Mniejsza skuteczność w walce na dystans
|
Strzelec zawsze zadaje tylko połowę obrażeń strzelając, ale zachowuje pełną skuteczność w trakcie bezpośredniej
walki.
|
|