Autowywiad z Greg’iem Fulton’em
Jest to list (jako FAQ) napisany przez Greg’a Fultona - projektanta HoMM oraz członka NWC, zaraz po podjęciu decyzji o usunięciu Forge z dodatku Ostrze Armageddonu. Fragmenty dotyczące samego dodatku, forum 3DO oraz samego serwisu Astral Wizards zostały usunięte. Ten list jest oryginalną formą, która można było znaleźć na serwisie Astral Wizards, jednak od dłuższego czasu jest on już niestety nieaktualny.
Q - Pytanie
GF - Greg Fulton
Q: Czy dodatek miasta Forge do HoMM był złym pomysłem?
GF: Nigdy się tego nie dowiemy.
Q: Czy ten dodatek jeszcze powróci do gry?
GF: Byćmoże, ale nie w obecnej formie.
Q: Czy to jest delikatną zmianą dodatku "Ostrze Armageddonu"?
GF: Nie, ale jeśli chodzi o fabułę, to można tak stwierdzić.
Q: Jak daleko posunął się projekt miasta Forge?
GF: Pierwszy szkic miasta został stworzony i oczekiwał ewentualnej korekty. Zaprojektowaliśmy również pierwszy wizerunek każdej jednostki oraz ich ulepszenia i lokalizacje do rekrutacji. Z wszystkich niestety tylko jedna kampania została ukończona.
Q: Jak wygląda fabuła dodatku Forge?
GF: Fabuła "Ostrza Armageddonu" podąża w tym samym kierunku co historia Might & Magic7. W M&M7, słudzy Archibalda budują maszynę, która zdolna jest produkować masowo najbardziej potężną broń... W kampanii "Ostrza" słudzy ci budują miasta Forge i wysyłają ich mieszkańców do Erathii, by ją zniszczyć. Jedyną nadzieją królowej Katarzyny na ocalenie Erathii i zatrzymanie wojsk wroga, które chcą ją zmieść z powierzchni ziemi jest właśnie poskromienie tytułowego Ostrza Armageddonu. W końcu Katarzyna odnajduje Ostrze, niszczy mechaniczne potwory i podsumowuje zakończenie fabuły M&M7.
Q: Czemu zdecydowaliście się dopracować Forge?
GF: Powód pierwszy: Tak jak myślałem, wielu fanów pokazało się ze strony, w której brakuje im wyobraźni I zaufania dla twórców, którzy spędzają wiele godzin pracując nad projektem i ofiarując im pełną grywalną strategię. Nadal jednak nie mam zamiaru z nimi walczyć. Powód drugi: Nigdy nie było dość pro-Forge.
Q: Myślisz, że 50% fanów gry Heroes jest przeciwko projektowi Forge?
GF: Nie. Dokładnie, liczba e-maili protestujących przeciwko projektowi wynosiła mniej niż 100. Myślę, że 3DO otrzymało ich znacznie więcej. I jako seria, sprzedano ok. 750 000 tysięcy kopii na skalę światową. Byłbym zaskoczony, gdyby powyżej 5% publiczności zbojkotowało ten produkt. Jednakże sądzę, że byłoby to poniżej 5%.
Q: Czy The Nether God’s poll wpłynęło w jakiś sposób na waszą decyzję?
GF: Nie. The Nether God's poll było nieprawdziwe. Wzięliśmy pod uwagę wszystkie trzy opcje, oddzieliliśmy czas od dynamiki IP.
Q: Nie podoba nam się miasto żywiołaków.
GF: "Zobaczycie to miasto i je polubicie."
Q: Czy S-F znajdzie swoje miejsce w projekcie Heroes?
GF: Tak. S-F jest fundacją świata Might and Magic. To główny powód, dla którego Might & Magic istnieje. U swojego źródła, Might & Magic jest o wysoko rozwiniętych cywilizacjach, które upadły do poziomu barbarzyńców. Jeśli temu zaprzeczysz, z pewnością kierujesz się uczuciami, nie logiką. Wielu ludzi zapomina, że Inferno nie jest zamieszkane przez demony, ale przez istoty obce o demonicznym wyglądzie. Jeśli powiedziałbym wam, skąd tak naprawdę pochodzi majestat Archaniołów, jestem pewien że wielu z was dostałoby ataku serca.
Q: Czy projekt Forge jest mieszanką s-f i świata fantasy?
GF: W istocie Might & Magic z pewnością...
Tłumaczenie: Oliwsen
Opracowanie: Laxx (Lady_Biara)