Might and Magic VI: The Mandate of Heaven to fabularna gra komputerowa wyprodukowana przez
New World Computing i wydana przez
3DO w roku
1998. Jest szóstym z kolei wydawnictwem z cyklu
Might and Magic (pierwszym na platformę Windows).
Informacje ogólne
Gra umożliwia przejęcie kontroli nad czterema podróżnikami, zaczynającymi na najniższym poziomie. Dzięki poczynaniom gracza zdobywają oni doświadczenie i umiejętności, potrzebne do uratowania fikcyjnego królestwa
Enrothu. Fabuła gry wiąże się z grami
Heroes of Might and Magic II: The Succesion Wars i
Heroes of Might and Magic III: Restoration of Erathia i wypełnia lukę między nimi.
System rozwoju postaci jest zbliżony do systemu z "papierowego" RPG –
Dungeons and Dragons. Podobnie jak w wymienionym tytule, w
Might and Magic VI rozdzielamy uzyskiwane wraz z kolejnymi poziomami doświadczenia punkty umiejętności. Znany graczom, łatwy system, a także nieliniowa fabuła, nowoczesna wówczas szata graficzna oraz muzyka szybko dały grze znaczną popularność i uznanie wśród fanów gatunku.
Zarys fabuły
Gdy problem
Sheltema został ostatecznie rozwiązany, konflikt między
Starożytnymi a
Kreeganami rozlał się na inne planety, między innymi na tą, na której znajdował się
Enroth. Na domiar złego, król
Roland Ironfist zaginął. Po kraju rozeszły się plotki o rzekomej utracie przez dynastię
Ironfistów "Mandatu Niebios". Pojawiły się demony oraz tajemniczy kult
Baa. Niedługo później w osadzie
New Sorpigal pojawia się czwórka poszukiwaczy przygód - postacie gracza.
Źródło: Wikipedia