Legends of Might and Magic to pierwsza gra z serii M&M, nastawiona głównie na rozgrywkę wieloosobową. Można skompletować wraz ze swoimi przyjaciółmi drużynę marzeą i ruszyć do walki z najpotężniejszymi magicznymi potworami. Wbrew oczekiwaniom miłośników cRPG, gra oparta na w pełni trójwymiarowym engine LithTech 2.0, jest bardziej zręcznościówką, niż kontynuacją klasycznej fabularnej serii Might and Magic.
Możliwość walki zespołowej, zaczerpnięta z takich gier jak Unreal Tournament czy Counter-Strike, polega na osiągnięciu przez każdą z drużyn określonego dla nich celu misji. Sześć klas dostępnych postaci pozwala na wybór specjalizacji, według upodobaą każdego z graczy toczących grupowe bitwy za pomocą magicznej broni i czarów. W czasie rozgrywki uczestnik zdobywając doświadczenie, może podnosić współczynniki swojej postaci oraz udoskonalać broą i uczyć się nowych czarów.
Cechy gry:
*Walki drużynowe od 2 do 16 graczy w sieci lokalnej lub Internecie.
*Do wyboru dwa tryby gry, cooperative lub deathmatch.
*Ładnie i stylowo odwzorowane realia magicznej krainy, z jej budynkami i krajobrazem.
*Ponad 50 różnorodnych przeciwników, w tym potwory i magiczne postacie znane ze świata serii M&M.
*Nowe umiejętności, czary i specjalne zdolności, pojawiające się w miarę wzrostu poziomu doświadczenia postaci.
Gra oferuje 4 tryby gry:
Miecz w Kamieniu: bitwa zespołów o miecz. Jesli którykolwiek zespół wyjmie miecz ze strefy wygrywa mecz
Uratuj Księżniczkę: dobry zespół musi spróbować ratować księżniczkę, która jest schroniona przez zły zespół. Ten tryb jest podobny do trybu ratunek zakładnika w Counter-Strike.
Gubernator wojskowy: gracz ma rolę gubernatora wojskowego, który musi zostać odprowadzony do strefy bezpieczeąstwa. To jest prawie identyczna misja jak VIP w Counter-Strike
Zabij Smoka: Zespoły na mapie mają zionącego ogniem smoka. Zespół, który go zabije, wygrywa mecz