Ogólne informacje o Heroes of Might and Magic V
Heroes of Might and Magic V jest kolejną już odsłoną jednej z najsłynniejszych strategii wszechczasów. Pierwszy raz w historii serii HoMM piąta część jest tworzona nie przez 3DO ale przez Nival Interactive. Dystrybucją zajmie się znany francuski deweloper Ubisoft a w Polsce CD Projekt.
W związku z tym, że jest to już piąta część serii, Nival postawił sobie trudne zadanie wygenerowania całkowicie nowego świata, który jest zupełnie inny od tych które zostały nam przedstawione przez poprzednie części. Najwyższymi istotami uniwersum HoMM V będą smoki, wokół nich została stworzona religia, przesłanki, przepowiednie i kosmologia nowego świata. Każde z miast zaadoptowało własne wierzenia i własną religię. Sześć miast pojawi się w HoMM V. I tak, ludzie będą zamieszkiwać zamek
Haven, Demony
Inferno, Nekromantów znajdziemy w
Necropolis, kastę Czarodziejów w
Academy a Elfy w zamku
Sylvan. Pojawi się także zupełnie nowa rasa Mrocznych Elfów, które pochodzą z zamku
Dungeon.
Oto garść potwierdzonych informacji co do piątej odsłony HoMM:
- w pełni trójwymiarowa grafika
- opcja „zoom” na mapie miasta i mapie przygód
- ścieżka dźwiękowa stworzona przez Rob’a King’a i Paul’a Romeo
- 6 kampanii po 5 odcinków, razem 30 misji
- pozostaje rozgrywka turowa, ale pojawi się opcja dynamicznej rozgrywki potyczek
- różne tryby multiplayer, wliczając LAN, Internet, Hotseat i nowy Ghost Mode (pozwala na śledzenie poczynaą komputera)
- 6 typów miast: Academy, Dungeon, Haven, Inferno, Necropolis i Sylvan
- powrót do systemu znanego z HoMM III, bohaterowie będą biernie uczestniczyć w walkach, jednak niektóre klasy bohaterów będą mogły czynnie uczestniczyć w bitwie
- armie poruszające się po mapie przygód będą zostawiać ślad po sobie, po jakimś czasie ślad taki znika
- wielkość pola bitwy będzie zależała od wielkości armii biorących udział w potyczce
- edytor map (wliczając w to edytor kampanii i generator map losowych)
- karawany nie zostaną zlikwidowane
- każde z miast będzie miało siedem jednostek z możliwością ich ulepszenia
- jednostki tradycyjnie będą pojawiać się co tydzieą tak jak w przypadku HoMM III
- schemat podziemi na mapie zostanie zachowany
- poziom umiejętności bohatera będzie liczył trzy poziomy: Podstawowy. Zaawansowany, Mistrzowski
- mgła wojny zostanie zastąpiona zaciemnieniem tak jak w przypadku HoMM III
- siatka podczas bitwy będzie się składała z kwadratów a nie hexów
- oddziały nie będą mogły samodzielnie przemieszczać się bez bohaterów
- gra będzie zawierać ok 100 istot, 200 umiejętności i 40 czarów
- pojawią się zupełnie nowi bohaterowie jak i kilku znanych z poprzednich odsłon
- każda rasa będzie miała swe bóstwo smoka: Elrath Smok Światła (Haven); Urgash Smok Chaosu (Inferno); Sylath Smok Powietrza (Academy); Asha Smok Ładu (Necropolis); Malassa Smok Ciemności (Dungeon); Sylanna Smok Ziemi (Sylvan);
- magia zostanie podzielona na cztery szkoły: Magia Ciemności, Magia Światła, Magia Tworzenia, Magia Destrukcji
Jak widać zapowiada się wspaniała gra, a o tym czy tak faktycznie będzie przekonamy się w II kwartale 2006 roku bo właśnie wtedy przewidziana jest światowa w tym także i polska premiera gry.
Wymagania sprzętowe:
Windows 2000/XP, DirectX 9.0c, procesor Pentium 4 / Athlon 1.5GHz lub szybszy, 512MB RAM lub więcej, 128 MB AGP GeForce4 Ti4200 / RADEON 8500 lub nowsza, 16-bitowa karta dźwiękowa zgodna z DirecX 9, napęd CD/DVD