Czarodzieje to dumni poszukiwacze wiedzy i władcy naturalnego porządku. Cenią wiedzę i badania nad wszystkim, ale ich wielką słabością jest pragnienie, aby szukać każdej informacji, a niektóre może powinny zostać nieodkryte. Niezwykle mądrzy, uznający makiaweliczną doktrynę, są uznawani przez innych za aroganckich i butnych.
Pierwszym ich królestwem była Konfederacja Siedmiu Miast, założona przez uczniów Sar-Elam, Siódmego Smoka. Położony na południowych pustyniach Thallan, "miasta" były pierwotnie miejscem, gdzie badania nad magią można było prowadzić bez przerw i zakłóceń.
Podczas Wojny Krwawego Księżyca, Czarodzieje stworzyli swoje największe dzieło i owoc swojej pychy - Orków, a te stały się decydującą bronią przeciwko demonom, odwracając losy wojny i chroniąc Ashan od zniszczenia. Jakiś czas później, Szkarłatni Czarodzieje stworzyli "zwierzoludzi" przez wystawienie ludzi i różnych zwierząt do potężnych Smoczych Ogniw, łącząc ich w zadziwiające hybrydy.
Po wojnie, Orki i Zwierzoludzie byli urzywani jako niewolnicy - robotnicy, urzędnicy, strażnicy i zabawki. W końcu zbuntowali się przeciwko swoim twórcom i ogłosili niezależność. Niepodległość wygrali po długich i krwawych wojnach.
Obawiając się wzrastającej siły Nekromantów z Domu Eterna, inne szkoły magii, prowadzone przez Dom Anima i Dom Materia, rozpoczęli na szeroką skalę prześladowania, od zajęcia własności do wygnań i egzekucji próbując zatrzymać nowy problem. Myśleli, że będzie to dobre rozwiązanie...
Mylili się. Nekromanci, pracując z dala od Siedmiu Miast, wspomagani przez wygnańców, rozpoczęli rewoltę. Wojna domowa na zawsze zmieniła granice ich królestwa. Lamentując nad utraconą potęgą, nazwali swój nowy dom "Srebrnymi miastami"...
Ekran miasta:
Ekran oblężenia:
Miasto z zewnątrz:
Jednostki Akademii wraz z ulepszeniami oraz wszystkie maszyny (tzw. warfare units). Uwaga, nazwy nazwy jednostek, które nie zostały jeszcze ogłoszone przez Ubisoft są nieoficjalne i mogą ulec zmianie:
Artworki jednostek:
Cabir:
Master Cabir:
Gargoyle:
Obsidian Gargoyle:
Golem:
Sandstone Golem:
Apprentice:
Disciple:
Djinn:
Djinn Channeler:
Rakshasa:
Rakshasa Raja:
Arcane Eagle:
Simurgh:
Colossus:
Titan:
do heroes