Frakcja Sylvan w Heroes VII
♦ Opublikowany: 18.08.2014 o 22:11 ♦ Czytany: 51139 razy ♦ Opracowany przez: Sylath
Frakcja Twierdzy w Might & Magic: Heroes VII
- ogólne informacje
Elfy to istoty pełne wdzięku i o wielkiej cierpliwości, które żyją w ścisłej harmonii z ziemią i lasami. Są oni zestrojeni z Sylanną, Smokiem Ziemi. Jej rozważne, łagodne usposobienie i starożytna mądrość znajdują odbicie w podejściu Elfów do życia i kultu. Elfy uważają, że są odpowiedzialne za lasy oraz istoty żywe i nie cofną się przed wymierzeniem kary tym, którzy je zbezczeszczą.
Na kilka lat przed Drugim Zaćmieniem Wielki Król Arniel, ulegając podszeptom bandy pochlebców, zdecydował, że władza nad Elfami jest zbyt rozproszona, a tradycyjny sposób wyboru najwyższego władcy (na podstawie wizji Druidów) jest niepewny. Zawłaszczył więc władzę lokalnych elfickich królów, pozbawił Druidów ich prerogatyw i ogłosił się królem dziedzicznym.
Wśród wielu buntowników, którzy powstali przeciwko niemu, postacią najsłynniejszą i najbardziej tragiczną była Królowa Tuidhana. Konflikt między Arnielem a Tuidhaną rozgorzał do rozmiarów otwartej wojny - aż do dnia, gdy spłonęła Brythigga, Matka Drzew i pierwotna siedziba królów, pozostawiając na ziemi tylko czarną bliznę, na której już nic nigdy nie miało wyrosnąć. Wielki Król Arniel spłonął wówczas żywcem wraz z drzewem.
Miejsce, w którym niegdyś rosła Brythigga, zostało wymazanez map i do tej pory żaden Elf nie waży się tam udać. Wyświęcona została inna Matka Drzew, rosnąca w głębi lasów, ale nikt z Elfów nie zechce rozmawiać o niej z obcymi. Minęły stulecia, ale napięcie między Elfami a ludem Tuidhany, obecnie znanym jako Mroczne Elfy, wciąż jest bardzo silne. Obecny Wielki Król, Alaron, powoli wzmacnia związki między tymi dwoma ludami.
Ekran miasta:
Artworki i opisy jednostek:
Łowca:
W czasie pokoju Łowcy zaopatrują elfią społeczność w żywność i są szanowani za swoje umiejętności i biegłość. Nieustannie wędrując po Irollan, żyją w harmonii z Naturą i jej niepisanymi prawami. Nigdy nie zabiją żywej istoty bez celu. W czasie wojny jednak nie mają skrupułów, aby użyć swoich talentów i z dużej odległości kłaść wrogów trupem.
Wielki Łowca:
Wielcy Łowcy poświęcili się obronie leśnych krain i powstają, aby bronić ich przed wszelkimi intruzami. Ich zaklęte łuki pozwalają im wypuścić dwie strzały, zanim wróg w ogóle odkryje ich obecność.
Driada:
W chwili śmierci Elf może zażyczyć sobie, aby został pochowany w żywym pniu Drzewca. Oczywiste jest, że muszą istnieć silne więzy między takim Elfem a jego miejscem spoczynku, aby taki nietypowy pogrzeb był możliwy. Żyjące serce drzewa obejmuje szczątki Elfa, z wolna przekształcając je przez wiele miesięcy. Duch Elfa powraca wówczas do Ashanu w postaci ducha leśnego określanego mianem Driady.
Dębowa Driada:
Driady przyjmują postać Drzewca, z którego się narodziły. Są one powiązane duszą i ciałem ze swoimi przodkami. Driady Dębowe, urodzone z Drzewca Dębowego, są silniejsze i bardziej odporne niż inne typy Driad, przez co są szczególnie przydatne w czasie wojen..
Nimfa:
Nimfa to duch natury, zrodzony pośród kwiatów, których zapach pozostanie przy niej przez resztę jej istnienia. Rodzaj kwiatu określa aspekt, osobowość i moce Nimfy. Nimfy przybierają widzialną postać małych humanoidów, nie przekraczających 30 centymetrów wzrostu. Elfy bardzo lubią towarzystwo Nimf. W szczególności Druidzi bywają często widywani w kompanii kilkunastu takich psotnych stworków.
Rusałka:
Rusałki mają skórę, oczy i włosy w dziwnych kolorach oraz skrzydełka, które tak naprawdę są liśćmi lub płatkami ze skojarzonego z nimi kwiatu. Dzięki tym skrzydłom mogą latać z dużą prędkością i wprawą. W walce Rusałki mogą również rozsiewać "Pyłek Nimf", który powoduje, że przeciwnik zaczyna kaszleć, kichać i drapać się wszędzie, przez co nie może zaatakować Rusałek.
Druid:
Druidzi to kapłani Sylanny, Smoczej Bogini Ziemi. Dzięki temu otrzymują oni władzę nad rozmaitymi siłami Natury, które mogą przywoływać w razie niebezpieczeństwa.
Wielki Druid:
Zanim tron objął Wielki Król Arniel, proces elekcji króla spoczywał na barkach Wielkich Druidów, którzy zamykali się w szałasie potów na tak długo, dopóki nie została zesłana im wspólna wizja, wskazująca, kto ma zostać nowym władcą. Tradycja ta obecnie wymarła, ale Wielcy Druidzi pozostają filarami elfiego społeczeństwa i życia duchowego..
Księżycowa Lania:
Jedne z najdziwniejszych i najwspanialszych istot, jakie można spotkać w Leśnym Labiryncie, Księżycowe Łanie i Słoneczne Jelenie należą w gruncie rzeczy do tego samego gatunku - Jeleni Zmierzchu. Księżycowe Łanie to urocze, łagodne istoty - ale doskonale potrafią się obronić. Niejednego kłusownika spotkał marny koniec, kiedy ginął zadeptany pod kopytami mściwych Księżycowych Łań.
Słoneczny Jeleń:
Samce z gatunku Jeleni Zmierzchu to zwierzęta dzienne, czerpiące swoją siłę ze światła słonecznego. Nazywane Słonecznymi Jeleniami, często noszą imponujące poroże, które zawsze przybiera kształty przypominające słońce lub gwiazdy. Zarówno samce i samice są wspaniałymi istotami, ale samce w szczególny sposób emanują kojącą aurę..
Tancerz Ostrzy:
Niektóre Elfy poświęcają się złożonej elfiej sztuce walki, znanej pod nazwą Tańca Ostrzy, uprawianej jedynie przez elitę pośród wojowników lasu. Tancerze Ostrzy korzystają raczej z uników i swojej szybkości niż odbić i brutalnej siły oraz nie noszą zbroi, ale często ozdabiają skórę magicznymi malowidłami ochronnymi.
Mistrz Ostrzy:
Wojownicy ci zostali wyszkoleni przez najlepszych szermierzy z Irollan. Poruszają się z ogromną lekkością, niczym piórka na wietrze. W trakcie bitwy oręż Mistrzów Ostrzy błyska tak szybko, że przypomina liść złapany w powietrzny wir i niewielu jest w stanie przetrwać srebrzystą nawałnicę ich ciosów.
Zielony Smok:
Smoki, awatary Bogów Żywiołów, występują w wielu odmianach i rozmiarach. Łuski młodego Zielonego Smoka wyglądają jak ostre kamienie i często wraz z upływem czasu pokrywają się mchem lub nawet drobną roślinnością. Zielone Smoki są Strażnikami Ziemi i Natury i kiedy pośród drzew zagrają rogi wojenne Elfów, będą bronić lasu z całej swojej mocy.
Szmaragdowy Smok:
W miarę jak Zielony Smok starzeje się, jego łuski stopniowo zmieniają się w szmaragdy, aż do chwili jego śmierci – lub też, mówiąc precyzyjniej, dopóki esencja Smoka nie powróci do Świata Duchów, pozostawiając na Ashanie tylko swoją szmaragdową powłokę. Wielu poszukiwaczy skarbów i rabusiów próbowało wtargnąć do Irollan w poszukiwaniu tych cennych łusek, ale żaden z nich nigdy nie powrócił….
Drzewiec:
Drzewce to rzadkie i wyjątkowe duchy leśne, mające postać ogromnych, chodzących drzew. Jako żywe uosobienie sił Natury i wzrostu, są one obrońcami i pasterzami wszystkich drzew, roślin i kwiatów. Drzewce to naturalni sprzymierzeńcy Elfów i dzielą wyjątkową, symbiotyczną relację z tymi Elfami, którzy zostaną pochowani w ich pniach, aby odrodzić się jako Driady..
Starożytnt Drzewiec:
Żywot Drzewca może trwać setki, nawet tysiące lat. Najstarsze Drzewce są powolne, ale niezwykle odporne, gdyż chroni je bardzo gruba, stwardniała przez wieki kora. Są one również w stanie ożywiać roślinność wokół siebie, zamieniając ją w broń przeciwko wrogom lasu.
Artykuł będzie aktualizowany przez naszą ekipę w miarę przypływu nowych informacji.
|
Pierwszy raz również rusałki i driady nie będą tą samą jednostką. To może być trochę mieszające, ale fascynujące rozwiązanie.
Chyba najistotniejszy będzie Drzewiec na 7 poziomie - zastanawiam się jak się zachowa proporcja wielkości jednostek; zmieni się względem różnicy [znaczącej] między poziomem 6 a 7, czy może któraś z jednostek będzie skarłowaciała, bądź wyolbrzymiona. Pożyjemy zobaczymy.