Siedliska:
Stworzenia trzonu
- Wieża Strzelnicza: pozwala rekrutować Kuszników i Strzelców Wyborowych
- Leże Bestii: pozwala rekrutować Wilkory i Srebrnogrzbiety
- Garnizon: pozwala rekrutować Strażników i Legionistów
Stworzenia elitarne
- Plac Ćwiczeń: pozwala rekrutować Kawalerów i Kirasjerów
- Sędziowska Wieża: pozwala rekrutować Nadzorców i Sędziów
- Katedra Światła: pozwala rekrutować Kapelanów i Przeorów
Czempioni
- Sale Chwały: pozwala rekrutować Knechtów i Mistrzów Miecza
- Elizejski Transept: pozwala rekrutować Serafinów i Niebian
Jednostki oblężnicze
- Zakon Elratha: pozwala rekrutować Siostry
- Kuźnia: pozwala zakupić Balisty
Budynki:
(bez żadnego oficjalnego układu)
Budynki dla bohaterów
- Sale Bohaterów: pozwala najmować bohaterów (karczma widocznie stała się passé – przyp. red.)
- Gildia Magów: pozwala bohaterom na naukę czarów (4 poziomy)
- Chór Wyznawców: podnosi poziom zaklęć magii światła rzucanych w strefie kontroli miasta
- Ambasada: zwiększa szansę na pomyślne negocjacje w neutralnymi oddziałami w strefie kontroli miasta o X%
- Stajnie: zwiększa liczbę punktów ruchu odwiedzającego bohatera do końca tygodnia
Dodatkowe budynki dla użytku bohaterów
- Gildia Złodziei: zapewnia dodatkowy ekran z informacjami o pozostałych graczach i ogólnym stanie gry
- Miejski Portal: pozwala bohaterom teleportować się do wybranego miasta (jeżeli posiadają odpowiednie zaklęcie). W MM: HVII twórcy zdecydowali się porzucić system portali z MM: HVI i wrócić do „klasycznego” systemu z poprzednich odsłon serii (tj. teleportacji do najbliższego miasta).
Budynki gospodarcze
- Targowisko: zapewnia dodatkowy ekran umożliwiający wymianę zasobów
- Magazyn zasobów: produkuje losowe surowce każdego dnia
- Laboratorium alchemika: produkuje jedną jednostkę gwiezdnego srebra każdego dnia
Fortyfikacje:
- Zamek: wyposaża miasto w mury i bramę podczas oblężenia, a także zapewnia lokalne straże
- Warsztat artyleryjski: odbudowuje zniszczone balisty i wyposaża miasto w 3 wieże strzelnicze.
Ulepszenia budynku Rady Miasta
- Kapitol: zwiększa dzienny przychód do 4000 złota na dzień. Jeden gracz może posiadać tylko jeden Kapitol.
- Nieskończona łaska Elratha: zapewnia 5000 złota na dzień oraz inne potężne bonus (najprawdopodobniej budynek Gralla – przyp. red.)
Informacje pochodzą z developerskiej nowiny z dnia 5 stycznia 2015 roku i mogą ulec zmianie.