Kampania " Zadanie Ylayla'i" w Heroes of Might and Magic V - Kuźnia Przeznaczenia
Misja Pierwsza: Szpieg
Cele misji:
- Znajdź miejsce rytuału
- Ylayla musi przeżyć
Cele poboczne:
- Odwiedź wyrocznię
- Zabij istoty wskazane przez chatkę maga
Zaczynasz w podziemiach(1). Podczas tej misji nie spotkasz nawet najmniejszego oporu ze strony czegokolwiek. Z łatwością pokonasz każdego, kto stanie ci na drodze. Wyjdź na powierzchnie i maszeruj na zachód główną drogą, zbierając skrzynie ze skarbami i zamieniając je na doświadczenie (moja bohaterka ma 10/11 poziom). Odwiedź po drodze jasnowidza, a następnie wszystkie napotkane chatki maga. Gdy dojdziesz do zagrodzonej drogi przez elfy odbij w lewo do zejścia do podziemi. Teraz dojdź do(2), by ominąć straże i wyjść na ląd. Teraz skieruj się do(3). Obok tego miejsca będzie odprawiany rytuał. Misja łatwa, krótka oraz zakończona sukcesem
Misja Druga: Przełom
Cele misji:
- Miń pierwszy garnizon graniczny w ciągu dwóch tygodni
- Miń drugi garnizon graniczny w ciągu trzech tygodni
- Miń trzeci garnizon graniczny w ciągu czterech tygodni
- Ylayla musi przeżyć
Zaczynasz na południowym wschodzie mapy. Jedyne, co musisz w tej misji, to dojść na przeciwległy koniec mapy, pokonując trzy garnizony. Nic prostszego. Rusz na przód. Odwiedzaj każdy zakątek mapy, zbieraj każdy surowiec , każde siedlisko zajmij. W tej misji liczy się nawet najmniejsza jednostka oraz najmniejszy surowiec. Walcząc, uważaj na zbyt duże straty. Gdy z łatwością pokonasz pierwszy oraz drugi garnizon będziesz miał połowę misji za sobą. Teraz tylko pozostaje zdobyć trzeci. A zatem. Wszystkie surowce zamień na złoto. Te zbieraj jeszcze z innych źródeł. Z siedlisk i posterunków zbierz armię. Po trzech tygodniach ulepsz armię w forcie, a następnie zaatakuj ostatni garnizon. Nie powinno to sprawić problemu. Właśnie masz za sobą drugą misje kampanii mieszanej.
Misja Trzecia: Spotkanie
Cele misji:
- Znajdź portal wiodący do sekretnego miejsca odosobnienia Raelaga
- Córka Malassy musi przeżyć
- Ylayla musi przeżyć
Cele poboczne:
- Zbierz osiem smoczych artefaktów
- Zwróć artefakty smoka do chatki mędrca
Ta misja może wydawać się długa i męcząca, ale tak naprawdę nie zajmuje wiele czasu. Zaczynasz na południowym- zachodzie(1) z zamkiem i swoim terytorium ogrodzonym garnizonami. Te silne nie są, ale powstrzymają wroga na jakieś dwa, trzy tygodnie. Zacznij misje od zdobycia wszystkich kopalni dookoła zamku. Zamek rozwijaj. Przejmij siedliska stworzeń lochu. Po wspomnianych trzech tygodniach garnizon powinien przełamać któryś z wielu wrogów. Gdyby tak sie jednak nie stało, sprawa wygląda lepiej. Po odczekaniu w swoim zamku 4 tygodni, od kiedy zacząłeś grę, wyjdź z zamku, a do niego zakup bohatera. Odczekaj następne dwa tygodnie, a armie, którą zrobisz daj na ochronę zamku. Swoją ekspansje mapy rozpocznij od tej strony, gdzie wróg zajął już garnizon koło twoich włości. Jeśli tego nie zrobił, zacznij marsz odwrotnie, niż idą w zegarze wskazówki zegara. Udaj sie w prawo. Na pierwszy cel postaw sobie demony(3). Prawdopodobnie one będą najsilniejsi na mapie zaraz po tobie i mogą podbijać inne nacje. Podbij zamek inferno. Zrób w nim bohatera i odczekaj dwa tygodnie, by zrobić dla niego armie. Następnie zdobądź kopalnie dookoła miasta. Gdy się z tym uporasz, skieruj się na północ. Teraz będziesz niszczył wrogie mroczne elfy(4). Są one na północ od zamku inferno(zielony gracz). Podbij zamek, kopalnie, siedliska oraz posterunek. Zrób bohatera i odczekaj dwa tygodnie, aż armia będzie gotowa. W każdym zamku, jaki masz, rekrutuj armie. Teraz powinieneś zaatakować brązowego. Najpewniej to on sie teraz najszybciej rozwija. Dlatego pomiń go i wróć do zamku, by uzupełnić armię. Nie wracaj jednak tędy, skąd przyszedłeś tylko zahacz po drodze o miasto Imperium Gryfów i podbij je(2). Tu również odczekaj dwa tygodnie, zdobądź okoliczne kopalnie. Teraz wróć już do zamku, by uzupełnić armię. Tak wzmocniony zaatakuj krasnoludy na północy(5). Pokonasz ich bez trudu. Gdy oczyściłeś mapę z wrogów, wszystkie kopalnie są twoje, mapa odkryta i masz sporą armie i wydawać by się mogło że na tym koniec. Niestety nie. Teraz musisz pozbierać smocze artefakty. Pilnują ich walczące między sobą jednostki lochu i fortecy. Pokonaj jednego z nich a drugi sam zniknie. Zbierz artefakt i znajdź pozostałe siedem. Gdy masz komplet, udaj się do jasnowidza(6). Oddaj mu smocze artefakty, a on przeniesie cię do końcowego fragmentu mapy(7). Wejdź w portal przed tobą i udaj się do Raelaga. Obejrzyj filmik i... zakończ misje.
Misja Czwarta: Obrona
Cele misji:
- Ylayla, Raelag, Izabel muszą przeżyć
- Nie pozwól by wróg zajął to miasto
- Ylaya musi znaleźć kryjówkę smoków i wyprosić ich wsparcie
- Pokonaj armię Thralsai
Witaj w przedostatniej misji kuźni przeznaczenia. Pewnie teraz myślisz, że to jakaś straszna misja gdzie potrzeba wielkiej armii i sporo surowców. I tu sie mylisz. Armia potrzebna mała i surowców prawie zero. Zaczynasz w podziemiach (1) z trzema bohaterami, dobrze Ci znanymi z tej części oraz z podstawowj homm5. Całą armie, jaką masz z trzech bohaterów, podziel na w miarę równe dwie części. Przykładowo Izabeli daj archanioły, całą armie Raelaga a Ylaya'i daj armię z siedlisk, z zamku oraz tą, co ma. Izabele skieruj do garnizonu po lewo(4), a elfkę na prawo(3) zaś Raelag niech siedzi w zamku. Zamek ulepszaj. Gdy dojdziesz do garnizonu, oddaj armie jaką mają bohaterki i daj ją garnizonom. Ylaya'i zostaw jedynie 6 minotaurów. Nią wyjdź na powierzchnię i udaj się do (1 niebieskie). Po drodze zbierz inne minotaury jakie są na powierzchni. Nie potrzebujesz tu wielkiej armi,i gdyż minotaury będą tylko stać a zabijać będzie bohaterka czarami oraz balista. Gdy dojdzie do starcia potworów minotaury nie powinny zginąć. Izabelą zbieraj armie z zamku i roznoś ją do garnizonów. Z siedliskami rób to samo. Zamku nie musisz na max rozbudować, bo to jest niepotrzebne. Ylayą zejdź do podziemi(6). Udaj się drogą na północ i raz jeszcze wyjdź na powierzchnię po drodze, zbierając armię. Jeśli masz problemy z surowcam,i na przeciwko zamku(5) są kopalnie i posterunek lochu. Ylayą ulepsz swoje wojska (2niebieskie) i udaj się na przód. Gdy dojdziesz do klucznika, obejdź go dookoła(3niebieskie). Gdy tak sie stanie, rusz na południe(4niebieskie). Pokonaj smoki i zejdź podziemie. Udaj się teraz na południe(2), by zebrać smoki. Liczba smoków 183 wystarczy to pokonania licznej armii wroga, dlatego nie pisałem, żebyś robił w zamku jakieś wielkie rzeczy. Raelagiem i Izabel wyjdź na powierzchnie i niech tam czekają. Nie muszą mieć armii. Ylaya niech czeka w zamku na przyjście Thralsai i niech stoczy walkę z nim. Gwarantuje że mając smoki pokonasz go w mgnieniu oka. Sugeruje, żebyś na potrzeby ostatniej misji rozbudował, jak sie da wieże maga, bo czary się przydadzą. Tym mocnym akcentem zakończyłeś misję.
Misja Piata: Rozstanie
Cele misji:
- Dotrzyj do Horncrest w tydzień
- Pomóż obronić Horncrest
- Zajmij Tor Hrall w dwa miesiące
- Ylaya, Isabel, Freyda, Wulfstan i Duncan muszą przeżyć
Cele poboczne:
- Powstrzymaj ataki Demonów
Uwaga!!! Z powodów technicznych (płyta HoF mi siadła) mapa została pobrana z internetu ale jest w 100% dobra. Proszę sie nie sugerować literkami ani małymi cyframi. Ich znaczenie zostało zastąpione tradycyjnym oznaczeniem(takim jak oznaczam każdą mapę) i opisane w poradniku. Przepraszam za utrudnienia, Khaziu
Misja ta jest z pozoru trudna. aczkolwiek można ją przejść. Mam nadzieje. że mapa będzie łatwa do odczytania przez każdego mimo problemów technicznych. a zatem zaczynamy...Zaczynasz w podziemiach na północnym zachodzie(1). Nie masz czasu na wszelkie postoje i inne takie. bo masz tylko tydzień na dotarcie do Horncrest. Drogę oczyszczaj Ylayą. a Izabela niech podąża za nią i zbiera surowce. jakie sie pojawią. Po drodze miniesz dwa garnizony (5 i 6). ale nie przechodź przez nie. bo stracisz niepotrzebnie armie. a dalej wykończą cię demony. Wyjście z podziemi znajduje sie na południowym zachodzie(2). Między garnizonami po przeciwległej stronie drogi znajduje się portal za bramą strażnika(3). Przeniesie cie on do (4) zamku lochu(7). Gdy wyjdziesz na ziemie, rusz czym prędzej do zamku(8) i zobaczysz, że jest oblegany. Czym prędzej musisz przerwać oblężenie. Gdy uporasz się z tym problemem, pod swoją kontrole dostaniesz zamek Horncrest oraz innych bohaterów, jakimi kierowałeś w Kuźni Przeznaczenia. Mapa ta jest ci dobrze znana, gdyż dwa razy grałeś na tej lokacji. Zatem zdobądź pilnowane kopalnie i odkryj teren. Co jakiś czas będą cie nachodziły potężne armie demonów z podziemi. Proponowałbym walczyć z nimi Ylayą. Zanim jednak pójdziesz w bój, daj jej część armii Freydy. Ile armii dasz, zależy od tego, ile armii ci zostało u bohaterki. Garnizon(13) i zamek(14) odpuść sobie, gdyż garnizonu pilnuje- uwaga - 10000 egzekutorów. Wydawało by sie że to jednak słaba jednostka ale nie przejdziesz. Mi się udało pokonać straże ale straty były za duże, żeby można było podbić zamek, walczyć z demonami i zakończyć misje. Ale jeśli chcesz go zdobyć, to polecam walczyć Ylayą albo Wulfstanem(umiejętności o które pisałem w kampanii Wulfstana będą kluczowe w tej misji i walce finałowej). Koniecznie daj któremuś z nich jednostki strzelające - kusznicy, inkwizytorzy oraz kapłani run. Zakładam, że nie walczyłeś z garnizonem. Ylayą walcz z demonami. Gdyby jej armia sie stopi ,uzupełniaj ją systematycznie. Wspomniany zamek lochu nie będzie potrzebny, gdyż nie ma na to czasu. By dojść do Tor Hrall (11), musisz przejść znajome dwa garnizony(9 i 10). Z królem Tolgharem walcz tylko Wulfstanem, gdyż inny bohater nie ma szans na wygraną. Taką armią powinieneś pokonać króla: 255 strzelców wyborowych, 38 paladynów, 71 inkwizytorów, 178 krzyżowców, 61 jeźdźców czarnych niedźwiedzi, 21 piorunów, 35 patriarchów run. Aczkolwiek zamiast niedźwiedzi, możesz dać gryfy do armii. Używaj run zmartwychwstania, kiedy stracisz za wiele wojska. W ogóle staraj się walczyć runami. Magią mroku koniecznie osłabiaj wroga i spowalniaj, a magią światła wspomagaj swoich. Ważne jest abyś użył czaru grupowe przyspieszenie i spowolnienie. Będzie to ważne posunięcie. Miej z sobą machiny oblężnicze. Kapłanem run zrób ścianę ognia na strzelające jednostki przeciwnika. U gryfa używaj pikowania. Inkwizytorem i kusznikami atakuj każdego po kolei. Tzn. jeśli atakujesz smoki to atakuj je aż zabijesz, a nie potem atakujesz kogoś innego. Ale radziłbym zacząć atak od strzelających jednostek. Piorunem, krzyżowcami i paladynami chroń swoich dystansowców. Pamiętaj również aby przed walką zapisać. Jeśli uda ci sie już wygrać to moje gratulacje. Właśnie zakończyłeś całą Kuźnie Przeznaczenia.
Poradnik do tej misji chciałbym "zadedykować" Cepkowi gdyż on najbardziej mi pomógł przejść tą misje za pierwszym razem oraz Oliwsen która też pomogła. Dziękuje wam :)
Autor: Khaziu
Korekta: Sylath