Poradnik kampanii Mistrzowie Magii w Heroes IV The Gathering Storm
♦ Opublikowany: 18.01.2012 o 20:44
♦ Czytany: 24242 razy
♦ Opracowany przez: jareQ
Ogólne porady na temat Kampanii w Heroes IV The Gathering Storm:
(od Autora)
Pisząc ten poradnik, wykorzystałem własne doświadczenie, gdyż praktycznie gram od wydania tej części sagi z pod znaku HoMM. Mam nadzieje, że każdemu początkującemu, jak i już zaawansowanemu przydadzą się w mniejszym lub większym stopniu.
1. Najlepszym rozwiązaniem dla bohaterów jest w każdej kampanii odwiedzenie wszystkich miast lub budynków, które zwiększają coś bohaterom, gdyż w ostatecznym rozrachunku są on niebagatelnym dodatkiem do Ostatniej Kampanii.
2. Nieopłacalne jest rozwijanie umiejętności u bohaterów: Kozzus, Alita, Bhob, Agraynal takich jak (Urok, Wskrzeszanie, Nekromancja, Żeglarstwo, Przyzywanie) - wyjątek stanowią Odporność na magię, Ukrywanie się, Czarnoksięstwo.
3. Niektóre misje można przejść bohaterem bez posiadania armii, o ile rozwiniemy w nim odpowiednio umiejętności to staje się On coś na wzór S. Stallona, J.C van Damma lub J.Stathama, czytaj jednoosobową armią ;)
4. Polecam używać często mikstury wszelkiej maści (Nieśmiertelności, Uzdrowienia, Zimna) i tym podobnych, gdyż niejednokrotnie mogą uratować nam skórę gdy „siądzie” na nas spory oddział kreatur.
5. Nie używajcie kodów ;D


Kampania Bhoba

„Mistrzowie Magii”


Misja I - „Wyspa Pyre”


Kampanię rozpoczynamy z 2 bohaterami, Bhobem i Violet oraz miastem Esig, które sukcesywnie rozbudowujemy.
Jeśli chodzi o siedziby istot, to najefektywniejszym schematem jest budowa Szczytu Harpii oraz Jaskini Cyklopów, gdyż będziemy posiadać wtedy pokaźną siłę ognia, a dodatkowo Harpie w zwarciu stwarzają wiele możliwości.
Wracając do misji, łączymy Bhoba z Violet w jeden oddział i penetrujemy najbliższą okolicę, podbijając kopalnie surowców i siedziby jednostek sfery Mocy, które pomogą nam w dalszej eksploracji mapy przygody.
Na południowy-wschód od naszego miasta znajduje się miejsce, w którym jest Szkoła Magii Natury - miejsce konieczne do odwiedzenia Bhobem i nie tylko. Gdy posiadamy pokaźna armię, ruszamy na południe, by rozprawić się z Czerwonym Graczem, który mógłby przeszkadzać nam w ataku na Gracza Zielonego i nasz cel - bohaterkę Eredawn. Gdy uporamy się z Graczem Czerwonym, możemy podjąć atak na północną cześć zachodniej wyspy i zdobyć pierwszy z 5 artefaktów Nevara.

Poniżej lista miejsc które warto odwiedzić:
  • Uniwersytet Magiczny
  • Biblioteka
  • Uniwersytet Wojenny
  • Gildia Weteranów
  • Drzewo Wiedzy
  • Arena
  • Szkoła Wojny
Prócz wyżej wymienionych budynków, warto odwiedzić Miasta Mocy, gdyż w nich możemy zwiększyć parametry obrony i ataku, które przydadzą się bohaterom w następnych misjach.


Misja II - „Fiord Slarta”


Misję rozpoczynamy na południowym-zachodzie mapy, podobnie jak wcześniej z dwoma bohaterami, ale tym razem z miastem Natury - Sylvanton. Miasto sukcesywnie rozbudowujemy. Stawiając siedliska istot, polecam budowę Domku na drzewie i Gryfich Skał, gdyż gwarantuje nam to posiadanie jednostki atakującej na dystans i dobrej w zwarciu (Gryfów), które mogą skontrować wrogowi 3x.
Wróćmy do mapy przygody, którą sukcesywnie eksplorujemy, zdobywając surowce oraz zajmując kopalnie i siedliska istot, które są potrzebne. Gdy posiądziemy w miarę silny oddział, możemy ruszyć na Czerwonego Gracza i jego główne miasto na północy. Uzyskamy święty spokój w objeżdżaniu naszej „części świata”. Gdy zbierzemy dość silną armię, musimy uporać się ze strażnikami granicy (Oddział Tytanów), którzy znajdują się niedaleko drugiego miasta Mocy. Po ich pokonaniu rozpoczynamy marsz ku Seledynowemu Graczowi. Po drodze zdobywamy miasta Ładu i ostatecznie rozprawiamy się z Delnarem, a następnie zdobywamy drugi artefakt Arcymaga Nevara.
Do wypełnienia mamy też misję poboczną dostępną na zachód od drugiego miasta Mocy. Jest nią pokonanie Czerwonego Gracza, a szczególnie bohatera imieniem Gurt. W nagrodę uzyskamy dostęp do Stosu, a także zostaną one wybudowane w naszych miastach Natury i będziemy mogli rekrutować Feniksy.


Misja III - „Migoczące Równiny”


Misję rozpoczynamy tradycyjnie z Bhobem i Violet z dostępnym miastem Ładu - Banbridge, które oczywiście rozbudowujemy. Rozwój siedlisk istot (moim zdaniem) powinien wyglądać tak: Wieża Maga, Ołtarz Życzeń i Zamek w Chmurach. Jednak taki rozwój jest mało skuteczny przeciw jednostkom sfery Mocy, oraz wywodzących się z Azylu Czarnych Smoków.
Wróćmy do mapy przygody, do podbicia mamy całą śnieżną wyspę oraz drugie miasto Akademii, które jest naszym oknem na świat, gdyż posiada możliwość budowy stoczni i wyprodukowania okrętu, pozwalającego nam wydostać się z wyspy. Na wschodzie od naszego dominium znajduje się wysepka, gdzie możemy natrafić na szkołę Magii Życia - miejsce konieczne do odwiedzenia Bhobem jak i Violet z powodu Drzewa Wiedzy. Gdy udamy się z powrotem na naszą wyspę, warto pozbierać przydatne surowce dryfujące na morzu.
Jeśli pozyskaliśmy dość silną armię, możemy rozpocząć desant, począwszy od Czerwonego Gracza. Jego pierwsze miasto znajduje się na terenie piaszczystym, które w pierwszej kolejności zajmujemy, a później mostkiem przy pomocy Wrót dwukierunkowych udajemy się zdobyć jego Pierwotne miasto (stolicę). Po zdobyciu tego, wracamy w okolice pierwszego zajętego miasta Mocy i rozpoczynamy kampanię przeciwko Alberonowi. Zdobywamy trzecie z kolei miasto Mocy, a następnie rozpoczynamy marsz ku Zamkom Fioletowego gracza - pierwsze znajduje się na południowy-zachód od niedawno zdobytego miasta barbarzyńców.
Na koniec samej misji pozostaje nam udać się na północ wyspy i pokonać Alberona, który posiada trzeci artefakt Arcymaga Nevara.

Poniżej lista miejsc które warto odwiedzić bohaterami:
  • Drzewo Wiedzy
  • Uniwersytet Wojenny
  • Biblioteka
  • Gildia Weteranów (x4)
  • Uniwersytet Magiczny
Warto wspomnieć by w zdobytych Zamkach (miasto sfery Życia) odwiedzić Seminaria, które mogą dokształcić Bhoba, bo z Violet nie będziemy mieli już do czynienia w ostatnich dwóch misjach tej kampanii.


Misja IV - „Góra Anon”


Misję rozpoczynamy z Bhobem na południowym-zachodzie mapy z Lenorelay - miastem Życia, które rozbudowujemy tradycyjnie. Budowa siedlisk istot to: Strażnica/Fabryka Balist, Klasztor i Ołtarz Światła.
Powróćmy do mapy przygody. Cały obszar półwyspu jest dla nas, więc spokojnie możemy go podbijać i oczyszczać ze Strażników. Na wschód od naszego startu znajduje się Szkoła Magii Chaosu, którą należy odwiedzić Bhobem, a także Stocznia, pozwalająca nam wybudować Okręt i zdobyć kopalnie znajdujące się na okolicznych wyspach.
Po ich podbiciu należy udać się mniej więcej w kierunku 2 miasta Życia, a powodem jest wysepka, gdzie znajduje się Portal dwukierunkowy, który przeniesie nas na północny- zachód. Znajdują tam się budynki rekrutacyjne istot Życia łącznie z Ołtarzem Światła. Po ich oflagowaniu możemy powrócić portalem Jednokierunkowym pod naszą „Stolicę” i, gdy posiadamy już w miarę liczną armię, udajemy się nad nasze miasto i używamy zaklęcia ”Przywołanie okrętu”. Po zapakowaniu bohatera na okręt, udajmy się na północ - na Wulkaniczne tereny i poszukujemy naszego celu- Pomarańczowego Gracza, a konkretnie Raylona. Jednak nim się to stanie, polecam odwiedzić Bibliotekę, która znajduje się niedaleko naszego miejsca desantu, oraz zaglądnąć do Areny Mocy, pozwalająca awansować bohatera na następny poziom po pokonaniu określonej ilości Czarnych Smoków. Gdy nasz bohater osiągnie limit w dostępnym "levelowaniu", pozostaje nam polowanie na Raylona, po zgładzeniu którego zdobędziemy przedostatni artefakt Nevara.

Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:
  • Biblioteka (x2)
  • Drzewo Wiedzy
  • Arena
  • Teren Szkoleniowy
  • Arena Magii
  • Arena Mocy (x3)

Misja V - „Mokradła Umarłych”


Tę ostatnią misję Bhoba rozpoczynamy oczywiście z tym bohaterem oraz miastem Azylu - Insanią, które rozbudowujemy normalnie. Jeśli idzie o wybór siedlisk potworów, to tak się prezentuje schemat: Ogród Posągów/Labirynt, Czarny Las/Wulkaniczna Szczelina i bez wyboru, czyli Staw Hydr.
Na mapie przygody podbijamy cały teren wulkaniczny do granicy, którą strzegą Kościane Smoki i odwiedzamy wszystko, co możemy. Poniżej drugiego miasta Azylu znajdują się strzeżone wrota dwukierunkowe, które doprowadzą nas do Szkoły Magii Śmierci. Zanim przejdziemy do ataku na Czerwonego Gracza, warto wynająć bohatera w Tawernie, najlepiej moim zdaniem Złodzieja i poduczyć go, odwiedzając miasta Azylu i budynki zwiększające statystyki lub umiejętności. Gdy waszym zdaniem posiadacie silną armię, czas pokonać strażników granicy i ruszyć na spotkanie z nieumarłymi i naszym celem - Cardonisem, ale nim dobierzemy się mu do skóry, polecam pierw, by Bhoba odłączyć od armii i odwiedzić ważne budynki na wschodzie mapy, a konkretnie dwie biblioteki oraz Arenę, Pole Treningowe i Obóz. Tym czasem bohaterem, który posiada armię zajmować miasta Nekropolis, ale unikając starcia z Cardonisem, którego możemy pokonać z przyjemnością, gdy połączymy się z Bhobem.
I tak po pokonaniu tegoż Nekromanty posiadamy cały zestaw Arcymaga Nevara i możemy rozpocząć następną Kampanię ;)

Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:
  • Drzewo Wiedzy
  • Biblioteka (x3)
  • Uniwersytet Magiczny
  • Pole Treningowe (x3)
  • Arena (x2)
  • Arena Magii

Opracował: Loczek
Korekta: Sylath
Brak komentarzy.




Włącz odtwarzacz
Podoba Ci się ta strona?
Jest świetna!
Bardzo fajna
Zwykła strona
Nie za bardzo
Usunąć!
3.237.x.x
65.21.x.x
78.159.x.x
95.217.x.x
165.155.x.x
185.191.x.x
Google spider
Google spider
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 8 gości. (Razem: 8)