Kampania Wszystkich
"Burzowe Chmury"
Misja I - „Burzowe Chmury”
Tak więc rozpoczynamy ostatnią kampanię, w której mamy dostępnych wszystkich bohaterów. Na północnym-zachodzie mapy łączymy ich w jeden oddział i rozpoczynamy marsz na południe po uprzednim odwiedzeniu
Oka Maga. W trakcie tej drogi warto odbić mostem na zachód i odwiedzić kilka miejsc na mapie przygody. Szczególną uwagę należy zwrócić na walki jednostkami, które strzegą przejść lub budowli/obiektów, bo bywają to silnie obsadzone oddziały (
Gobliński Rycerz,
Zła Czarownica,
Czempion Zła i
Gargantuan). Na południu mapy (bagnisty teren) odnajdujemy
pierwszą chatkę misji, w której zostaje nam zaoferowana pomoc w oczyszczeniu drogi na
ziemie Hexisa, w tym wypadku osuszenie rzeki lawy. Potrzebne jest nam
10 tys. Złota oraz po
10 szt. każdego surowca. Po wypełnieniu tegoż zadania najlepiej jest udać się do
bramy dwukierunkowej i przenieść się na wschód mapy. W tym rejonie znajduje się
druga chatka misji, w której otrzymujemy ofertę usunięcia kolejnej przeszkody na południu, a warunkiem jest dostarczenie
9 tys. złota oraz
40 chłopów do zwerbowania niedaleko. Gdy ukończymy to zadanie, musimy udać się jeszcze w jedno miejsce. Przejście znajduje się na wschód od
teleportu, później droga będzie wiodła na południe, aż do
trzeciej chatki misji w której krasnoludzcy saperzy za
40 szt. Klejnotów i
Siarki oraz
16 tys. Złota usuną gruz z przejścia na południe.
Gdy wykonamy tę ostatnią misję, udajemy się w stronę przejścia na
ziemie Hexisa, po drodze eliminując
Władców Chaosu (
Czerwonego Gracza), gdyż niezbędne jest ich pokonanie, bo brama misji która blokuje nam przejście wyznacza nam takowy cel. Po pokonaniu tych 2 postaci (bardzo silne 40 i 39 poziom) udajemy się w stronę tej drogi, pokonując w finale silny oddział.
Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić:
- Arena Magii
- Arena Mocy
- Drzewo Wiedzy
- Gildia Weteranów
- Nauczyciel Snów (x4)
Misja II - „Przyparci do muru”
Misję rozpoczynamy na północnym-zachodzie mapy
miastem Przełęcz Gilmore’a, piątkę naszych bohaterów łączymy i rozpoczynamy realizowanie celu misji, czyli zdobycia
wszystkich miast i ich utrzymania przez
3 dni. Pierwsze za cel obierzmy
miasto Rezerwatu na wschodzie -
Todra Gorge, które należy do
Pomarańczowego Gracza. Gdy zdobędziemy to miasto, następne kroki kierujmy na osadę
Zielonego Gracza (
Wolf Lake), czyli na południowy-zachód. Gdy uporamy się z nim pozostaje nam
Czerwony Gracz z miastem śmierci -
Thasos i po ostatecznym pokonaniu go wystarczy poczekać
3 dni i scenariusz zostanie ukończony.
Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić:
- Obóz Najemników
- Gildia Weteranów (x2)
- Arena Magii
- Arena Mocy
- Pole Treningowe (x2)
- Arena
- Drzewo Wiedzy (x2)
Misja III - „Decydująca Rozprawa”
Ostatną misję całej kampanii w
The Gathering Storm rozpoczynamy na południu z wyborem
trzech dróg, które doprowadzą nas prosto do
Hexisa. Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie drużyny (
Bhob,
Kozzus,
Alita,
Dogwoggle), która podąży na północ
Ścieżką Pośpiechu, natomiast
Agraynal ruszamy
Ścieżką Mocy na wschód, zbierając
mikstury nieśmiertelności,
uzdrowienia a na samym końcu bardzo mocne artefakty. Po drodze drużyny
nie wchodzimy w żaden
portal jednokierunkowy, tylko na samym końcu
Ścieżki Pospiechu jest
seledynowy portal, a u
Agraynal jest to czerwony. Gdy dołączymy brakującego bohatera, należy wszystkimi wypić mikstury nieśmiertelności i rozdzielić zdobyte artefakty, a następnie przygotować się na twardy bój z
Hexisem, gdyż jest to silny bohater i trzeba dokładnie zaplanować użycie każdego zaklęcia i każdego kroku ataku, ale po twardym boju jesteśmy w stanie go pokonać i uratować
Devonshire, a bohaterowie powrócą do swoich rodzinnych krain.
Opracował:
Loczek
Korekta:
Sylath