Poradnik kampanii Epilog w Might & Magic: Heroes VI.
Epilog Krwi - Ciemno od nadmiaru światłości
„O niektórych wspomnieniach lepiej zapomnieć, Bezimienni pamiętają jednak wszystko”
|
|
1. Virgil, początkowy zamek |
1. Wejście na teren orków |
2. Miejsce startu drugiego bohatera |
2. Whiro |
3. Mukojo |
3. Waonga |
4. Shinenjo |
4. Middlegate |
5. Fort orków, Tongea |
5. Katarzyna |
6. Fort ludzi, Jorgen |
|
7. Sofia |
|
8. Asur-Vertigo |
|
9. Ishtvan i teleport do Katarzyny |
|
Spis zadań:
-
Główne:
- Prawdziwi bohaterowie nie umierają, nie możesz dopuścić do pokonania twojego bohatera głównego.
- Smoczy Rycerz, znajdź Katarzynę
- Płomień światłości, pokonaj nagów Kanaochi, Zaginione Plemię, Rycerzy Zmierzchu, Wyznawców Ashy.
- Labirynt Bezimiennych, zlikwiduj pierwszą i drugą barierę.
Opis:
Wybraliśmy drogę "światła". Stajemy po stronie
Michała przeciwko naszej matce
Katarzynie- smoczemu rycerzowi
Malassy. W tej misji będziemy walczyć z najsilniejszym bossem. Wpierw jednak trzeba pokonać wyznawców
Malassy- nagów, orków, ludzi, nekromantów. Wybieramy jednego bohatera, ze ścieżką krwi i do dzieła! W tej misji warto wziąć sobie zdolność darmowego z rekrutowania bohatera. Ja pokażę misję z punktu widzenia Anastazji, ale wy wybierzcie kogo chcecie.
[1] Naszą główną heroską zajmujemy pobliski tartak i kopalnie rudy
Ludmiłą zwiedzamy pobliskie tereny i zbliżamy się do potworów, które dzielą ją od terenów wokół miasta [2]. Budujemy aulę bohaterów i wynajmujemy nekromantę (polecam
Moandera). Następnie ruszamy na podbój pierwszej części mapy. Naszymi pierwszymi wrogami są nagowie posiadający dwa miasta [3], [4]. Musimy zając jak najszybciej te zamki. Toteż po krótkim wyczyszczeniu okolicy, tak w drugim-trzecim tygodniu ruszamy na przeciwników. Najpierw kierujemy się na północ, później na północno-wschodnią ścieżkę pilnowaną przez oddział mizu-kami, yuki-ona oraz kensei. Nasza bohaterka jest na tyle rozwinięta, by przy małej armii poradzić sobie z tą przeszkodą. Ruszamy dalej napotykając po drodze dziwne grzyby i wzniesienia. Na końcu nich jest
Mukojo [3], które podbijamy. Możliwe, że po drodze zaatakuje nas bohater, ale z nim sobie powinniście poradzić, jeśli nie spróbujcie pokierować samemu własnymi jednostkami. W pierwszej kolejności likwidacja perłowych kapłanek, a następnie yuki-ona będzie dużym ułatwieniem w dalszej walce. Trzeba uważać na skoki kapp oraz poświatę zostawianą przez Kirina. Gdy i ten problem zniknie ruszamy na północny zachód, gdzie znajduje się kolejny zamek [4]. Jeśli i go podbijemy to mamy spokój, na razie. Gdzieś w pobliżu może kręcić się jeszcze jeden bohater (np.: na wschód od zdobytej twierdzy). Anastazja zbiera zasoby, artefakty, niech podbije opuszczone kopalnie i punkty rekrutacyjne. Jeszcze jedna rada, zakupionym bohaterom (bierzemy oczywiście herosów mocy) wykupujemy wszystkie umiejętności z dziedziny Królestwo. Pomoże nam to się szybko rozwinąć, zostawiając nasze sługi w miastach. Warto zawczasu zbadać północna część naszej „wyspy”. Przejścia na jego końcu pilnuje silny oddział nagów pod wodzą
Mukao. One nas jednak nie zaatakują, więc spokojnie gromadzimy armię, aż poziom spadnie do niski u
Tungea- naszego następnego przeciwnika.
Wtedy ruszamy na pochód przeciw orkom! [1] Nasi drudzy przeciwnicy mają 2 miasta oraz silną i dużą armię, ale powinniśmy sobie poradzić, jeśli nie to wycofujemy się do naszej poprzedniej części podziemi. Powinniśmy łatwo wmanewrować orków np.: bronimy się w jednym zamku na początku tygodnia, przeciwnik do nas dociera, my go pokonujemy i kontratakujemy. Wpierw trzeba tam jednak dotrzeć, idziemy na wschód, by zająć wartownie wojenników, bo im więcej mamy ruchu, tym lepiej dla nas. Cofamy się i ruszamy na południe, po drodze przywita nas zwiad orków. Oczywiście ich „grzecznie” eliminujemy, a następnie zajmujemy pobliski fort. Kierujemy się najpierw na wschód, później na południe, aż do drugiego rozwidlenia dróg, którego pilnuje oddział orków. Za nimi są dwie drogi, jedna prowadzi do dalszej drogi- do naszego strażnika fortu [5]. Druga na południe do zamków naszego drugiego wroga, tam właśnie wyruszamy! Idąc cały czas na południe schodzimy schodami do pierwszego miasta orków [2] i je zajmujemy, straty powinny być raczej minimalne. Jeśli dużo jednostek straciliśmy, to musimy poczekać i wskrzesić w ołtarzu wiecznej niewoli. Drugie miasto jest na wschód od nas, obrona jest tutaj słabsza (być powinna, ale nie musi), także i to trzeba zająć [3]. Gdy i to zajmiemy wracamy się na wspomniane rozwidlenie i udajemy się wschodnią ścieżką. Tam czeka na nas wódz
Zaginionego Plemienia [5]. Skracamy go o głowę (chociaż spryciarz będzie nam próbował uciekać, by nas trochę pozłościć).
Teraz musimy wrócić się do zdobytego
Waonga, gdyż tam jest nasze przejście do dalszej części mapy. Gdy już dostaniemy się na tereny Rycerzy Zmierzchu, skwapliwie podróżujemy na spotkanie z naszym niedawnym mentorem
Jorgenem [6]. Przed walką oddajemy dowolny oddział (najlepiej ghule lub tkaczki) innemu bohaterowi. Gdy pokonamy Jorgena, w nagrodę dostajemy 50 nieulepszonych tkaczek. W pobliskim zamku je jednak ulepszymy. Wpierw jednak trzeba go zdobyć, idziemy więc na zachód, później schodami na południe i włączamy kolejną warownię do naszej kolekcji [7]. Właśnie też zdobędziemy ostatnią część Dysku Księżycowego, ale nic nam nie daje oprócz tych kilku feniksów. W tej misji nie możemy wybudować budynku z
Łzą Ashy. Cofamy się szybko do
Middlegate, gdyż ze odblokowanej ścieżki będą nas najeżdżali ostatni przeciwnicy-
Wierni Ashy. Zbieramy odpowiednią armię (byśmy mieli minimum 1100 szkieletów) i atakujemy wroga. Najpierw udajemy się na północ, później na południe, przy rozwidleniu dróg wybieramy drogę południową i zajmujemy ostatni zamek [8]. Zbieramy przyrost i wyruszamy wschodnią ścieżką do Ishtvana, który broni dostępu do Katarzyny [9]. Odsyłamy go ponownie w zaświaty i przechodzimy przez portal. Po długiej scence ruszamy wprost na ostatniego przeciwnika- własną matkę [5]. Brawo udało ci się przejść Epilog Krwi!
Epilog Łez - Łzy, jakimi aniołowie płaczą
„Im większy blask chwały, tym mroczniejsze cienie”
|
1. Świetliste Wzgórza |
2. Ignis |
3. Forty broniące dostępu do Auli Wspomnień |
4. Lux |
5. Splendor |
6. Aula Wspomnień i fort |
7. Metatron |
Spis zadań:
-
Główne:
- Prawdziwi bohaterowie nie umierają, nie możesz dopuścić do pokonania twojego bohatera głównego.
- Droga do Niebios, podbij fort, aby otworzyć bramę, podbij któryś fort, aby zniszczyć jedną z barier.
- Tabula Rasa, podbij i utrzymaj przez 7 dni fort broniący Auli Wspomnień.
-
Poboczne:
- Łza Ashy, zdobądź cztery odłamki Księżycowego Dysku.
Opis:
Wybraliśmy drogę "ciemności". Opowiadamy się po stronie naszej matki, Katarzyny, jednocześnie stając naprzeciwko Michałowi i hordom armii Niebianów.. Michał nie jest jakimś strasznym bossem, trochę silniejszym od Uriela, ale mądrzejszym już nie. W tej misji walczymy tylko z Przystanią, kierowaną przez ludzkich i anielskich bohaterów. Wybieramy jednego z bohaterów z ścieżką łez i do dzieła. Ja grałem Antonem, ale można wybrać zawsze kogoś innego. Przy okazji powiem, że czeka nas trochę żmudnej roboty chodzenia od teleportu do teleportu.
Przekazujemy Antonowi jednostki od Kilburna i eliminujemy wszystkie potwory w naszej okolicy oraz zagarniamy ich skarby. Możemy napotkać po drodze zwiad wroga, ale nie powinien nam zbytnio uszczuplić armii. Przechodzimy przez teleport i atakujemy miasto [1]. Po drodze możemy napotkać śmieszną sytuację, a mianowicie rozdwojoną
Adirę, jedna pilnuje fortu, druga może nam wyjść na spotkanie. Po zajęciu czyścimy okolice ze skarbów i ich strażników. Warto walczyć po swojemu, bo komputer albo nie wykorzystuje dysku, który przywołuje
feniksy, albo robi to bardzo nieumiejętnie. Dzięki
feniksom możemy znacznie zaoszczędzić swoje jednostki. Gdy podbijemy już miasto ruszamy na
Adirę, która kręci się koło fortu. Jego nie zajmujemy, po co ściągać na siebie wroga, jak można się przyszykować na jego ataki? Zabijamy wrogie jednostki w lodowej krainie i cofamy się do terenów zielonych i powtarzamy sekwencję. Rozbudowujemy w tym czasie nasze miasto, jest jedno ale.. w pobliżu nie ma tartaku, kopalni rudy i kryształów, dopiero potem uda się je znaleźć. Będziemy musieli się posłużyć targowiskiem, by rozbudować nasze miasto. Gdy uzbieramy stosowną armię ruszamy na początek drugiego miesiąca zajmujemy fort i ruszamy na miasto- pilnowane przez
Adirę [2]. Powinniśmy pokonać ją bez przeszkód, gdyż oddziały, które posiada nie są zbyt liczne. Następnie ruszamy wschodnim teleportem, by ułatwić sobie rozwój i przeżycie w dalszej części mapy. Jak zauważymy jest tu tartak i kopalnia kryształu, więc czym prędzej zajmujemy pobliski fort. Może nas zaatakować w tym czasie nasza wspaniałomyślna
Adira, ale postraszenie jej zostawionym bohaterem z przyrostem skutecznie sparaliżuje jej ruchy w tej części mapy. My w tym czasie zabijamy potwory i zbieramy skarby. Później przechodzimy przez południowy teleport i dostajemy się na kolejną latającą wyspę. Tam również opróżniamy teren z wrogich stworów i wracamy się. Wracamy się do niedawno zajętej wyspy i przechodzimy teleportem na północny wschód od fortu. Stamtąd zajmujemy kolejny fort, wracamy się na południe i przetransportowujemy się teleportem na kolejną ziemię. Jest tam zamek wroga, który podbijamy [5]. Następnie przechodzimy przez kolejny teleport, fort jest na północny zachód od niego. Tutaj trzeba uważać, gdyż może nas napaść troszkę silniejszy bohater, ale jest to mało prawdopodobne, a nawet gdyby ktoś zaatakował, to nie przetrzebi on nam armii. Na południe od nas jest niebieski teleport, który nas transportuje na zimowe tereny. Odwiedzamy handlarza artefaktami i używamy portalu miejskiego. Powinniśmy się znaleźć w środkowym zamku- od niego idziemy na zachód do kolejnego teleportu. Na północ od nas jest fort. Jeśli wypełnialiśmy misje z
Łzą Ashy, to na tej wyspie znajduje się ostatni jej kawałek. Łza pojawi się na zachód od naszego pierwszego zamku, przy pierwszym teleporcie. W międzyczasie powinniśmy podbić
Lux [4], by nie nękali nas tak często wrogowie. Warto zwiedzać wszystkie teleporty, gdyż czeka tam na nas kolejne skarby, forty i przeciwnicy do pokonania. Tymczasem, gdy zgromadzimy odpowiednią armię (tak około 600 jednostek podst.), to możemy ze spokojem zajmujemy jeden z fortów [3], później budynek pilnujący
Auli Wspomnień [6], a na koniec
Metatron [7]. Wszyscy przeciwnicy wyeliminowani, wystarczy teraz czekać na przylot
Michała. Życzę powodzenia!
Opracował:
Hadrian
Korekta:
Sylath