Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
Pokaż wiadomości
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Pamiętaj, że widzisz tylko te wiadomości w tematach do których masz aktualnie dostęp.
    Wiadomości   Pokaż wątki Pokaż załączniki  

  Wiadomości - Boski
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7
46  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis : 25 Grudnia 2010, 14:31:25
Niestety mam teraz dużo roboty na politechnice, więc rzadko mam czas, żeby jeszcze Heroesa sobie włączyć. Dlatego przepraszam, że trwało to wszystko tak długo, jednak kolejne miasto, wcale nie pójdzie szybciej. Oczywiście zaglądam na forum i czytam wszelkie Wasze uwagi zatem dziękuję za wypowiedzi.

Przedstawiam zatem podsumowanie informacji na temat Nekropolis
47  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis : 23 Października 2010, 14:02:31
Rozwieje Wasze wątpliwości co do obecności Boskiego :D
Boski żyje, ma się dobrze i o temacie absolutnie nie zapomniał. Zagląda tutaj co jakiś czas i czyta Wasze posty. Zdaję sobie sprawę, że temat się baaaardzo przedłużył, jednak mam teraz niezły zapieprz na studiach i w efekcie mało czasu na cokolwiek innego.

Do tego w Nekropolis w wielu przypadkach mamy bardzo podzielone zdania, dlatego sama dyskusja na argumenty to niestety za mało. Istotne jest jak dane jednostki rzeczywiście się sprawdzają na polu bitwy. Dlatego wieczorami w wolnych chwilach gram sobie właśnie Nekropolią testując różne ustawienia / ulepszenia.
Jestem już niemal w pełni przekonany, że wampiry, które niejako decydują o sile Nekropoli (zwłaszcza, z Lukrecją na czele), powinny zostać wytrenowane na Wampirze Książęta, z wyjątkiem oczywiście pojedynku NvN. Arcymistrz natomiast powinien znaleźć się w naszej armii niezależnie od przeciwnika, z którym gramy, gdyż i tak nikt nie pozwoli nam na wykorzystanie ataku chmurą.
Największe problemy stanowią Duchy oraz Upiory, ponieważ rzadko zdarza się okazja do użycia ich specjalnych zdolności.

Kontynuujcie zatem Wasze rozmowy, wszelkie posty wnoszące coś do tematu są mile widziane. :) Ja zaś postaram się jak najszybciej to dokończyć, choć niestety mimo wszystko trochę to jeszcze potrwa.
48  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis : 28 Sierpnia 2010, 22:12:15
Witam, jestem już z powrotem :)
Widzę, że parę kwestii zostało już w miarę wyjaśnionych. Najcięższa będzie moim zdaniem kwestia z wampirem, bowiem zarówno Lord jak i Książę są godni uwagi.

Co do liczów, wydaje mi się, że przeciwnik w starciu z nami raczej nie będzie stosował zwartej formacji, zatem obłok śmierci na niewiele nam się przyda, a jeśli chodzi o pojedynczy cel, to Liczmistrz jest skuteczniejszy. Do tego posiada przezwanie zmarłych co także działa na jego korzyść. Skłaniałbym się zatem do wyboru alternatywy.

Przy smokach znów opowiadam się za alternatywą. Nasz nekromanta i tak będzie rzucał grupowe klątwy na przeciwników, więc pojedyncze zaklęcia od Widmowego Smoka są bezużyteczne. Natomiast smutek, przez wzgląd, że działa tylko na jedną jednostkę rzucamy dość rzadko, więc Upiorny Smok z tym czarem jest o wiele bardziej przydatny.
49  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis : 21 Sierpnia 2010, 23:05:26
Takie proste, a nie wiedziałem :P... dziękuję, to wiele mi wyjaśnia. :D

Zatem Upiorny Smok obniża morale i szczęście przeciwnika o 4, więc dość znacznie. Czyli rzeczywiście bardzo przydatnym będzie, żeby wybrać go, jeśli zdecydujemy się na Banshee.

Dalszą dyskusję pozostawiam Wam.
50  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis : 21 Sierpnia 2010, 22:12:20
Nie jestem pewien jak dokładnie działa smutek. W niektórych wersjach obniżało morale i szczęście o 1, w innych o 3. Słyszałem także, że w którejś wersji gry jedno z mistrzostw magii mroku dawało także zaklęcie grupowy smutek. Jeśli ktoś zna się na tych modyfikacjach byłoby dobrze, jeśli mógłby je tutaj na forum przybliżyć, bowiem w przypadku nekropolii, a zwłaszcza smoka i Banshee może to wiele zmienić.

Ja tymczasem wyjeżdżam na parę dni, w czasie których z powodu braku internetu nie odwiedzę forum.

Piszcie zatem, dzielcie się swoimi opiniami, dyskutujcie i nie zbaczajcie zbyt mocno z tematu.

Administrację proszę o wzmożoną czujność, pilnowanie przebiegu dyskusji i kasowanie ewentualnych postów nie na temat.
51  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis : 18 Sierpnia 2010, 11:36:44
Cytat: Hadrian
-(Książę Wampirów vs. Lord Wampirów) otóż do Sylvanu i Lochu wybrałem tak, bo  jak wiemy powyższe miast ma szybkie jednostki(duża inicjatywa) a lord ma chyb lepszą szybkość i zwłaszcza brak kontrataku, a do nich zliczę od razu też Nekropolis.

Niestety to Książę Wampirów ma lepszą prędkość (8 zamiast 7). Odsyłam do pierwszego postu w temacie. :D

Szansa na zadziałanie Torporu jest na prawdę duża. Przy podobnej liczbie przyrostów jednostek wroga i naszych wampirów, Książę zaatakuje Torporem w co drugim ataku. Mając szczęście żołnierza szansa ta wzrasta do 70+ %.
52  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis : 17 Sierpnia 2010, 23:44:56
Cytat: Hadrian
-Książę(Księżniczka z Kucykiem 8D) Wampirów: statystyki i topór, mi co 2 raz działa, mam farta! Do Sylvanu i Lochu zwykłe ulepszenie.

-Kostucha:  :o lepszy wygląd, lepsza kontra Przystań, Sylvan i Krasnoludy, do innych Banshee.

Hadrian, czy mógłbym Cię prosić o wytłumaczenie dlaczego przeciwko jednym zamkom wybierasz zwykłe ulepszenie, a przeciwko innym wystawiasz alternatywę?
53  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań : 17 Sierpnia 2010, 16:58:31
Chciałbym teraz zastanowić się nad rozwinięciami chłopa. Poza 1 pkt ataku / obrony różnią się zdolnościami. Uderzenie pozbawia przeciwnika kontrataku oraz zeruje jego gotowość bojową. Szturm umożliwia wykonanie dodatkowego ataku. Szansa na obie zdolności waha się między 5 - 75% i jest zależna od liczby PŻ atakującego oraz celu. Żadna z tych zdolności nie zadziała w trakcie wykonywania kontrataku.

Jakie wnioski można z tego wyciągnąć?
1. Osiłki dobrze nadają się na dobijanie jednostek, zwłaszcza, gdy przeciwnik posiada zdolność ostatni bastion. Gdy mamy wielu osiłków istnieje bardzo duża szansa na zaatakowanie ponownie i dobicie jednej - kilku jednostek przeciwnika.
2. Jeśli mamy mało chłopów, lepszym ulepszeniem będą szeregowi. Ich zdolność jest bowiem użyteczna bez względu na ich ilość (choć szansa na jej powodzenie jest nikła).
3. Jeśli nasi chłopi będą tylko i wyłącznie mięsem armatnim, które przez cała walkę ma za zadanie jedynie się bronić, to lepiej wziąć szeregowych. Zdolności i tak nie mają zastosowania, zaś szeregowi mają 1 obrony więcej.

Problem stanowi natomiast wybór , gdy chłopów mamy pod dostatkiem. Które z ulepszeń lepiej się wtedy sprawdza? Jak już zauważyliśmy zdolności mają tym większą szansę na zadziałanie im większa przewaga jest po stronie naszych jednostek. Zatem opłaca się atakować przeciwników o stosunkowo niewielkiej liczbie PŻ. Która z tych zdolności jest, więc bardziej przydatna przeciwko słabym jednostkom? Moim zdaniem dodatkowy atak.

Jeśli chodzi o Przystań temat został już zakończony, więc pisać można już jedynie w sprawie ewentualnych błędów.
54  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis : 17 Sierpnia 2010, 13:10:39
Cytat: Cepek
Widmo - Identyczne statystyki, także patrzę na umiejętność [...]

Cytat: Boski
Poltergeist ma o 1 więcej ataku, obrony, PŻ oraz prędkości, choć ma minimalnie gorszą inicjatywę. Zamiast wysysania many, może kraść wrogom amunicję.

Jak dla mnie, to nie są identyczne statystyki... Polecam wszystkim, aby przed wypowiedzą przeczytali jednak mój post.

Cytat: Cepek
Boski zapomniałeś wspomnieć że widmowe smoki obniżają morale przeciwnika o 1

Cytat: Boski
Upiorny Smok ma o 1 więcej ataku, lecz o 1 mniej obrony. Jego obrażenia minimalne są większe o 2, a maksymalne o 1, jednak traci 10 PŻ. Zamiast grozy i ataku klątwą, posiada uderzenie smutku.

Groza jest zdolnością, która obniża morale przeciwnika o 1. To, że nie opisuję wszystkich zdolności, nie znaczy, że o nich zapominam. Poza tym wydaje mi się, że każda z osób, która się wypowiada na temat jakiejś jednostki zna jej umiejętności (aczkolwiek nie musi pamiętać konkretnie liczbowych statystyk, dlatego je przypominam).
55  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Wybór Ulepszenia: Nekropolis : 16 Sierpnia 2010, 19:00:27
Podsumowanie informacji na temat Nekropolis



Kolejnym miastem, które omówimy będzie Nekropolis. Zasady znacie, zatem po krótkiej charakterystyce, zapraszam Was wszystkich do dyskusji.


Nekropolis:
  • 1.
    - Kościany Łucznik
    - Kościany Wojownik
    Jedyną zaletę Kościanego Łucznika jest atak dystansowy. Kościany Wojownik natomiast, poza wyższym atakiem o 1, obroną o 2, prędkością o 1 i maksymalnymi obrażeniami o 1, ma 25% odporności na magię a także osłania siebie i sojuszników przed ostrzałem, zmniejszając otrzymane rany o 50%.
  • 2.
    - Zombie
    - Gnijący Zombie
    Gnijący Zombie ma o 1 wyższy współczynnik obrony i 2 PŻ więcej, jednak minimalne obrażenia są o 1 mniejsze. Poza tym Zombie atakuje osłabiającym ciosem, zaś Gnijący Zombie roztacza aurę osłabienia.
  • 3.
    - Widmo
    - Poltergeist
    Poltergeist ma o 1 więcej ataku, obrony, PŻ oraz prędkości, choć ma minimalnie gorszą inicjatywę. Zamiast wysysania many, może kraść wrogom amunicję.
  • 4.
    - Wampirzy Lord
    - Książę Wampirów
    Książę Wampirów ma 5 PŻ, oraz 1 prędkości więcej, ma także szerszy zakres zadawanych obrażeń. Nie powstrzymuje kontrataku przeciwnika, jednak dysponuje zdolnością "Torpor".
  • 5.
    - Arcylicz
    - Liczmistrz
    Liczmistrz ma 2 ataku więcej, o 1 wyższą prędkość i maksymalne obrażenia. Traci natomiast 1 strzał, oraz atak obłokiem śmierci. Arcylisz posiadający 16 pkt many rzuca cierpienie, rozkład i osłabienie. Liczmistrz z 19 pkt many ma do dyspozycji zaklęcia; cierpienie oraz wskrzeszenie umarłych.
  • 6.
    - Kostucha
    - Banshee
    Banshee traci 3 pkt ataku oraz 1 obrony. Zadaje średnio o 3 pkt obrażeń mniej, jednak ma o 10 więcej PŻ. Zamiast szkodliwego dotyku, posiada zdolność śmiertelnego zawodzenia.
  • 7.
    - Smok Widmowy
    - Upiorny Smok
    Upiorny Smok ma o 1 więcej ataku, lecz o 1 mniej obrony. Jego obrażenia minimalne są większe o 2, a maksymalne o 1, jednak traci 10 PŻ. Zamiast grozy i ataku klątwą, posiada uderzenie smutku.
56  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Odp: Wybór Ulepszenia: Loch : 16 Sierpnia 2010, 18:28:47
Wobec tego ułatwię forumowiczom poszukiwania i link do podsumowania zamieszczę również na pierwszej stronie. Temat natomiast wolałbym pozostawić otwarty, zwłaszcza ten, bowiem ktoś może zauważyć jakiś błąd, który będzie wymagał korekty.
57  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Odp: Wybór Ulepszenia: Loch : 15 Sierpnia 2010, 16:40:58
Wybaczcie moją nieobecność. Niestety w trakcie wyjazdu, wbrew oczekiwaniom, nie dysponowałem dostępem do internetu i nie miałem możliwości kontynuowania pracy.

Jednak widzę, że wyszło to nawet na korzyść, bowiem dopisaliście jeszcze kilka postów.

Pozbierałem już dzisiaj te wszystkie informacje i myślę, że mogę już je przedstawić.

Oto podsumowanie informacji na temat Lochu
58  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Odp: Wybór Ulepszenia: Loch : 30 Lipca 2010, 12:50:26
Cytat: Bandaro
Boski, po mnie możesz się wszystkie spodziewać, gwarantuję ci.

Mój poradnik Bandaro jest skierowany raczej do początkujących, nieobeznanych graczy, którzy nie mają jeszcze ustalonych preferencji. Nie muszę zatem (na szczęście :D) uwzględniać walki z Tobą, bo niewątpliwie, wygrać z Tobą może jedynie bardzo doświadczony i uzdolniony gracz. :D

Zastanawiam się jeszcze jaką taktykę zastosować do walki Loch V Loch? Czy w tym przypadku jednostki dysponujące wyższą inicjatywą. tj: Krwawa Furia i Czerwony Smok, nie sprawdzą się lepiej?
59  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Odp: Wybór Ulepszenia: Loch : 29 Lipca 2010, 14:25:53
Cytat: Bandaro
Od 2 dni nikt się nie odezwał, nie ma sensu ciągnąć tego tematu bo wszystko już wyjaśnione.(z wyjątkiem minotaura, ale go sobie można odpuścić...)

Właśnie bardzo mi się nie podoba kwestia "można go sobie odpuścić"... Wybór jest bardzo ciężki i dlatego tym bardziej chciałbym dojść do konkretnych wniosków. Zauważ, że tak jak nad wyborem jeźdźca nikt się nie będzie zastanawiał, to tak z wyborem minotaura wielu graczy ma dylemat.

Cytat: Bandaro
Siostra/Furia - 3 vs 1(Ja, Hadrian i Luk vs Ty) Raczej przesądzone, twój post potraktowałem nie jako pokazanie zalet furii, ale jako głos na furię. Jeśli jest inaczej, sorki.

W zasadzie ja także jestem za Krwawą Siostrą, jednak w momencie kiedy wszyscy pokazują jej wyższość, muszę zająć przeciwne stanowisko, aby rozwiać wszelkie wątpliwości. :D A te nadal mam, czy np w walce z Sylwanem (gdzie nie należy obawiać się grupowego osłabienia) nie będzie lepsza Furia, która ma większe szanse zaatakować przed np: smokami.
60  Heroes V / Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) / Odp: Wybór Ulepszenia: Loch : 26 Lipca 2010, 20:53:44
Cytat: Bandaro
Teraz podsumujmy, szybko osądźmy i niech boski zacznie nowy wątek(temat mnie nudzi i może nie tylko mnie)

Pozwolisz, że to jednak ja będę decydował o tym kiedy podsumować wszystko i przejść dalej... A zwroty bezpośrednie do osób wypada pisać z wielkiej litery...

Co do kwestii, w których nie wiem jeszcze co konkretnie napisać (część tekstu już mam) to:

1 Krwawe Furie owszem mają gorsze statystyki, jednak posiadają za to o 2 wyższą inicjatywę. Dzięki temu, w przeciwieństwie do Krwawych Sióstr mają większą szansę zaatakować przed wrogiem, a pierwsze uderzenie jest bardzo istotne. Co za tym idzie mają mimo wszystko większą szansę na skuteczny kolejny atak, gdyż ten nadejdzie trochę szybciej.
W walce z potworami i tak staramy się zawsze na tyle chronić Krwawe Furie, że raczej przed "ostateczną walką" nie będziemy mieli dużych strat.

2. Wybór minotaura. Jak dla mnie jest to kwestia nie tyle sporna, co ciężka do rozwiązania. Myślę, że warto się nad tym jeszcze zastanowić...

3. Jak na razie ja jestem dość dużym entuzjastą wyboru Damy. Tak jak pisałem wcześniej Matrona atakuje dość słabo (połowa tego co Dama). Ponadto przy ataku dystansowym nie ma miejsca na uderzenie biczem, co jest bardzo przydatną zdolnością.

Następnym miastem będzie zgonie z ustaleniami Nekropolis, jednak temat Lochu wcale nie został jeszcze zakończony...
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7




© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.034 sekund z 19 zapytaniami.
                              Do góry