Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1] 2    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Rozwój bohatera (Czytany 10382 razy)
Cebulak
(Hadrian)

*

Punkty uznania(?): 7
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 062


Uzależniony od niebieskiego

Zobacz profil
« : 22 Sierpnia 2012, 09:13:26 »
Sądzę, że taki wątek zdecydowanie się przyda każdemu. Pytamy się tutaj (lub dajemy wskazówki), jak rozwijać bohatera z każdej frakcji. Czy lepsza okaże się moc, czy magia? Czy lepiej iść drogą krwi, czy łez? Jakie umiejętności są warte wydania na nich punktów doświadczenia? Które bronie rodowe warto wybrać.

Zacznę dla przykładu, gram Antonem (moc) i nie jestem pewien w co warto wydawać punkty. Obowiązkowe biorę strzelectwo i kontratak oraz logistykę. Jak na razie dałem mu także dyplomację i taktykę (tylko pierwszy poziom). Wezmę jeszcze mentorstwo, by rozwinąć bohatera drugorzędnego. W co jeszcze warto zainwestować punkty? Która broń rodowa będzie najprzydatniejsza dla Antona? Czy lepiej wybrać drogę krwi?


IP: Zapisane
Cytuj
Cahan: Hadrian się ucieszy, a jeśli ktoś nie będzie chciał grać, to będzie znaczyło, że go nie lubi. A przecież Hadriana wszyscy lubią, więc wszyscy zagrają. Plan idealny  8)
Virgo
Użytkownik jest na liście obserwowanych Obserwowany
******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 80

Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 22 Sierpnia 2012, 10:03:18 »
Anton jak rozumiem w kampanii Przystani? Dobrze, że wziąłeś moc, bo magia w tym zamku to nieporozumienie (Ajglaje są silne i tak, a kapłanki po nerfie z 1.5 nadają się tym bardziej tylko do leczenia.) Łzy czy krew? Dla mnie obie ścieżki w przypadku rycerza są raczej słabe, łzy mają fajną pierwszą umiejętność pasywną, której nie trzeba odpalać, podczas gdy krew ma dwie aktywowane. Z braku laku wziąłbym krew, bo Godzina Sądu Boskiego zrobi w jedną turę więcej niż męczeństwo i boska sprawiedliwość przez całą bitwę razem wzięte. Tak jak pisałem w innym temacie w kampanii obowiązkowe są:
1 lvl - logistyka
2 lvl - znajdowanie drogi
5 lvl - chwytność
Naprawdę robi to dużą różnicę podczas przechodzenia bez i z tymi umiejętnościami, dlatego polecam je brać jak najszybciej to możliwe. Moim zdaniem obowiązkowa jest też jeszcze Zasadzka, do tego oczywiśćie 3 poziomy strzelectwa, zabójca olbrzymów, niepowstrzymany atak i najlepsza umiejętność bohaterów mocy, czyli rozpłatanie. Z tej szkoły przeważnie brałem na samym końcu jak zostały punkty jeszcze wytrzymałość, jakoś kontratak mnie nigdy nie ciągnął, bo preferowałem walkę na dystans. Z Taktyki tylko wspomniana wcześniej zasadzka, umiejętności z królestwa tylko dla drugiego bohatera. Nie korzystałem też z posiłków, bo jednostki nie zostają po walce. Z pierwszej grupy umiejętności dla Antona na pewno przydatne będą 3 poziomy przywództwa. Ja dla bohaterów mocy, jako, że nie dawałem im nigdy magii, wybierałem wszystkie umiejętności z tej szkoły poza dyplomacją, która się praktycznie w ogóle nie przydaje, oświeceniem (w kampanii i tak osiągniesz na każdej mapie limit poziomu) i właśnie mentorstwem, bo szkoda mi było na to punktów. Potem i tak w tawernach są bohaterowie na 15 poziomie, którym można dać Architekturę i Ekonomię na maksa. Jak mam tyle pasywów to co rzucam podczas walki? Z okrzyków bojowych polecam na 6 lvl (czyli zaraz po chwytności) atak ze wsparciem i to jest umiejętność, której najczęściej używam na strzelcach. Kusznicy z wysokim moralem i rozpłataniem mogą oprócz swojego podstawowego ataku wypłacić 3 razy atak bohatera w jednej turze. Do tego fajne są atak doskonały i oba bohaterstwa (pozwalają obok ataku z wsparciem akumulować punkty krwi) oraz bohaterska szarża. Można jeszcze wziąć pośpiech i/albo rozkaz wodzireja co pozwala twoim strzelcom strzelić przed strzelcami przeciwnika.


« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2012, 10:06:21 wysłane przez Virgo » IP: Zapisane
Lord Camilus

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 10


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 22 Sierpnia 2012, 22:08:45 »
Kontratak i Posiłki są, uważam, obowiązkowe dla każdego bohatera, ze wszystkich frakcji... Dzięki nim (szczegołnie na 3 poziomie, czyli u bohatera Mocy) po prostu zmniejszasz straty. Posiłki zwykle brałem na jednostkę, którą komp zawsze atakował, jak masz już olbrzymią armię, to te dodatkowe 100 lub więcej jednostek działa jak tarcza absorbująca wszelkie straty. Dzięki kontratakowi, Twoje jednostki uderzą wroga przed jego atakiem, dotkliwie go osłabiając.
Do tego dodałbym przydatne buffy, zwiększające obronę jednostek. Jeśli bazujesz na strzelcach, jest też czar z magii powietrza, dzięki ktoremu strzelają bez kar za odległość i zadają dodatkowe obrażenia. (Nie pamiętam jego nazwy)
PS: Ja wszystkie kampanie przechodziłem Magiem i Anton jako Mag Łez z dodatkowymi umiejętnościami na leczenie wcale nie wydaje mi się zły, ale wiadomo, ilu ludzi, tyle opinii : )


IP: Zapisane

Cebulak
(Hadrian)

*

Punkty uznania(?): 7
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 062


Uzależniony od niebieskiego

Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 01 Listopada 2012, 17:39:05 »
Odkopię temat i spytam się o rozwój bohatera magii, dajmy na to Iriny. Irina jako, że jest w Świątyni dałem jej kostur przypływów. Waszym zdaniem to dobra broń rodowa dla Świątyni? Może jednak warto wziąć jakąś inną? Co warto brać za umiejętności? Ja pomyślałem, że dobra będzie lodowa tarcza, kamienna skóra, taktyka (tylko 1), tajemnicza moc (ta co podwyższa moc magiczna), hipnozę, te dwa czary z przeszkodami na 3 kratki (lodowy i kamienny). A wy co sądzicie, dobry wybór?


IP: Zapisane
Cytuj
Cahan: Hadrian się ucieszy, a jeśli ktoś nie będzie chciał grać, to będzie znaczyło, że go nie lubi. A przecież Hadriana wszyscy lubią, więc wszyscy zagrają. Plan idealny  8)
Cahan
Człowiek - Szparag

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 751


Dragons, dragons everywhere

Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 01 Listopada 2012, 20:07:31 »
Tajemnej mocy to bym nie brała. Reszta ok. Ja biorę Implozję, Oślepienie i Regenerację jeszcze.
Kostur przypływów to jak najbardziej dobra broń dla świątyni.


IP: Zapisane

Cytuj
[Dzisiaj o 22:15:22] ♣ Sojlex: Cahan jest do tego stopnia chłopczyca, że tylko bycie feministką ratuje jej kobiecość :>
Cebulak
(Hadrian)

*

Punkty uznania(?): 7
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 062


Uzależniony od niebieskiego

Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 16 Grudnia 2012, 08:22:38 »
Ponawiam pytanie dotyczące rozwoju Iriny - patrz punkt wyżej.

Ponadto od następnego roku biorę się za kampanię Twierdzy i zastanawiam się nad bronią rodową dla Sandora, jako bohatera mocy. Czy lepsza jest droga krwi, czy łez? Pomyślałem, że zastosuje się do pierwszej porady dotyczącej Antona, ale moim zdaniem kontratak jest bardzo dobrą umiejętnością. Natomiast co do posiłków to nie jestem przekonany, zazwyczaj dodaje to mało jednostek (trzeba mieć na prawdę dużą armię by to coś zmieniło). A waszym zdaniem warto brać może jakieś umiejętności z magii, grając mocą?


IP: Zapisane
Cytuj
Cahan: Hadrian się ucieszy, a jeśli ktoś nie będzie chciał grać, to będzie znaczyło, że go nie lubi. A przecież Hadriana wszyscy lubią, więc wszyscy zagrają. Plan idealny  8)
Smaczna Kromka 121
Użytkownik jest na liście obserwowanych Obserwowany
*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 16


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 16 Grudnia 2012, 09:11:15 »


Ponadto od następnego roku biorę się za kampanię Twierdzy i zastanawiam się nad bronią rodową dla Sandora, jako bohatera mocy. Czy lepsza jest droga krwi, czy łez? Pomyślałem, że zastosuje się do pierwszej porady dotyczącej Antona, ale moim zdaniem kontratak jest bardzo dobrą umiejętnością. Natomiast co do posiłków to nie jestem przekonany, zazwyczaj dodaje to mało jednostek (trzeba mieć na prawdę dużą armię by to coś zmieniło). A waszym zdaniem warto brać może jakieś umiejętności z magii, grając mocą?

Zdecydowanie łzy.W większości kampanii wybór krew łzy nie był taki ważny.Tak w kampanii Sandora jest.W drugiej misji jeśli zabijesz buntownikó((droga krwi) to potem musisz zabić jaguarzy a dopiero potem Żarłocza.Jeśłi uwolnisz buntowników i zabijesz Irę(drogs Łez) dostaniesz dwa miasta od razu (to które podbiłeś i to buntowników).W trzeciej misji możesz zabić Hai Ryo(Bossa)lub go obłaskawić.Na drodze Krwi musisz zabić bossa a i tak to prawie nic nie daje(ukończenie jednego questa a nie dwóch). Jeśli go obłaskawisz(droga Łez) to:
1.nie musisz z nim walczyć
2.wykonujesz od razu dwa questy
3.no i przede wszystkim dostajesz ŁZĘ ASHY.

Posiłki fakt trzeba mieć dużą liczbę jednostek żeby coś dały ale warto w nie zainwestować pod koniec kampanii(kiedy jednostki są w tysiącach)

Co do umiejętności  magii warto zainwestować w jakieś ,leczące zaklęcia(grupowe leczenie z magii światła,masowa regeneracja z magii ziemi czy masowe wyssanie życie z magii mroku). No i oczywiście podstawowe wersje tych czarów.


IP: Zapisane
Forum internetowe powinno łączyć,nie dzielić
Cebulak
(Hadrian)

*

Punkty uznania(?): 7
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 062


Uzależniony od niebieskiego

Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 16 Grudnia 2012, 09:16:37 »
Aż tyle umiejętności magicznych? Przecież to aż 6 lvl bym stracił, a gdzie strzelectwo, kontratak, rozpłatanie, itp? Co do tych posiłków nie jestem do końca przekonany, ale zobaczę jak mi zostaną punkty umiejętności. I tak na razie męczę się z kampanią Świątyni, dlatego ponawiam prośbę dotyczącą porad dla Iriny-mag.


IP: Zapisane
Cytuj
Cahan: Hadrian się ucieszy, a jeśli ktoś nie będzie chciał grać, to będzie znaczyło, że go nie lubi. A przecież Hadriana wszyscy lubią, więc wszyscy zagrają. Plan idealny  8)
WaruiYami
(Fandor510)

*****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 386


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 16 Grudnia 2012, 11:36:04 »
Wszędzie o lochu gada się o jednostkach więc może tu jest dobre miejsce by pogadać o możliwych bohaterach i umiejętnościach rasowych dla Lochu co wy na to? Zdaje mi się że bohaterem mocy będzie zabójca i jego ulepszenia z piątki a magii matrona tyle że jak wyjaśnimy że facet jest matroną ;D


IP: Zapisane
Cahan
Człowiek - Szparag

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 751


Dragons, dragons everywhere

Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 16 Grudnia 2012, 13:19:21 »
Z umiejętności magicznych warto wziąść masowe: kamienną skórę, wyssanie życia i opcjonalnie regenerację. Reszta dla bohatera mocy z Twierdzy nie będzie szczególnie potrzebna.
Zdecydowanie łzy, o wiele ułatwiają rozgrywkę, co opisał już kolega wyżej oraz dają IMHO lepsze umiejętności.


IP: Zapisane

Cytuj
[Dzisiaj o 22:15:22] ♣ Sojlex: Cahan jest do tego stopnia chłopczyca, że tylko bycie feministką ratuje jej kobiecość :>
Nikt

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 100


Sad... but true

Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 16 Grudnia 2012, 14:07:47 »
Napisze swoj przepis na bohatera Nekro

Moc Droga Łez
1. Logistyka
2. Oswiecenie
3. Zbieractwo
4. Znajdywanie Drogi
5. Turysta
6. Zasadzka
7. Mistrz Oblezen
8. Mistrz Oblezen II
9. Ukrycie za Przeszkodo
10.Masowa Kamienna Skora
11. Drwina
12. Zastraszenie
13. Taktyka I
14. Taktyka II
15. Kontratak I
16. Kontratak II
17. Kontratak III
18. Odpornosc I
19. Odpornosc II
20. Odpornosc III
21. Parada
22. Opor
23. Niepowstrzymany atak
24. Rozplatanie
25. Strzelectwo I
26. Strzelectwo II
27. Strzelectwo III
28. Wyssysanie Zycia
29. Masowe Wyssysanie Zycia
30. Kamienna Skora

Nie jest to poprawna kolejnosc co do wyboru umiejetnosci.

Jeszcze napisze dlaczego Droga Lez, dlaczego Moc?
Droga Lez- Pieczec Smierci jest wogole dla mnie nie przydatna. DLaczego? Moje walki rzadko trwajo 13 tur.
Moc- Gdy w pozniejszych etapach mamy wiele armii magia nie jest juz, az tak przydatna, wole rozplatanie oraz inne wedlug mnie przydatniejsze umiejetnosci



« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2012, 14:20:08 wysłane przez Nikt » IP: Zapisane
Cebulak
(Hadrian)

*

Punkty uznania(?): 7
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 062


Uzależniony od niebieskiego

Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 16 Grudnia 2012, 14:15:25 »
@Thunder510

To nie ten temat, o Lochu tutaj:
http://www.tawerna.biz/forum/index.php/topic,8788.60.html

@Cahan
"kamienną skórę, wyssanie życia i opcjonalnie regenerację"
Przecież u bohatera mocy to prawie nic nie dają, ewentualnie kamienna skóra, ale na podstawowym poziomie. Zdecydowanie lepiej brać umiejętności mocy..



IP: Zapisane
Cytuj
Cahan: Hadrian się ucieszy, a jeśli ktoś nie będzie chciał grać, to będzie znaczyło, że go nie lubi. A przecież Hadriana wszyscy lubią, więc wszyscy zagrają. Plan idealny  8)
Cahan
Człowiek - Szparag

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 751


Dragons, dragons everywhere

Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 16 Grudnia 2012, 14:18:49 »
Daje, daje i to całkiem sporo. Reszta to umiejętności mocy oraz logistyka + oświecenie. Daj Sandorowi Arachne to będzie więcej ssało tego życia.


IP: Zapisane

Cytuj
[Dzisiaj o 22:15:22] ♣ Sojlex: Cahan jest do tego stopnia chłopczyca, że tylko bycie feministką ratuje jej kobiecość :>
Nikt

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 100


Sad... but true

Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 16 Grudnia 2012, 14:20:39 »
Wyssysanie zycia + wampir daje bardzo duzo


IP: Zapisane
JackWolfsong

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 193

Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 16 Grudnia 2012, 17:57:06 »
Z umiejętności magicznych warto wziąść masowe: kamienną skórę, wyssanie życia i opcjonalnie regenerację.

Pomijając "wziąść", to kolejno: nie, nie, tak. Od kamiennej skóry lepsza jest lodowa tarcza, wyssanie życia jest bez sensu a regeneracja to konieczność na każdej mapie każdym bohaterem. Chociaż mogę się mylić, bo z komputerem gra to taka gra, że nawet wyssanie życia może się przydać...


IP: Zapisane
Dawny nick: Rozk*rwiciel
Strony: [1] 2    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.078 sekund z 17 zapytaniami.
                              Do góry