Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: 1 [2]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Moja pierwsza mapa - ,,Czas Kary" (Czytany 6546 razy)
LohiMP

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 70


Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : 24 Lutego 2013, 02:21:52 »
Miałem napisać ten post wcześniej ale prawie na cały dzień internet sobie zrobił wolne... :-/

Ale do rzeczy. ;)
Pograłem w zaktualizowaną wersję mapy i zmiany generalnie idą ku dobremu.
Możliwość dowolnego rozwoju bohatera, samodzielnej rozbudowy miasta, nowi przeciwnicy - to wszystko zmiany na lepsze.
Podobnie jak ktoś wcześniej wspomniał, warto by zastanowić się nad tym czy by nie obstawić kopalni neutralami i niech gracz powalczy o nie.

Niestety równocześnie zmieniłeś coś, co sprawia, że obecnie mapa jest niemożliwa do wygrania. W czym rzecz?
O ile pierwszy przeciwnik z którym przychodzi nam się zmierzyć czyli fanatycy (bodajże około 200, nie pamiętam dokładnie) jest jak najbardziej do przejścia bez większych strat i daje nam 5 lvl, o tyle pokonanie takim bohaterem z relatywnie nieliczną armią, 120 serafinów lub podobnej liczby tytanów jest po prostu niemożliwe. W konsekwencji niemożliwe jest wykonanie jednego z zadań.
Teoretycznie rzecz ujmując można by poczekać, rozbudować zamek i zebrać znacznie większą armię. Jednakże wymagałoby to bardzo dużo czasu i bezcelowego klikania w nową turę, bo bohater po pokonaniu fanatyków i zakupieniu artefaktów po prostu nie ma co robić na mapie.
Byłaby to jednak możliwa do realizacji opcja, gdyby nie pewien "drobny" szczegół, jakim jest wchodzący nam do strefy w 2-4 dniu wrogi bohater z armią 250 diabłów (WTF!?  :upadl:). Przejście przez nasz wcale nie słaby garnizon to dla niego drobnostka, która daje mu od razu prawie 20 lvl. W momencie gdy zapuka do wrót naszego zamku, bohater w nim przebywający może zdoła zebrać jakieś 100 jednostek 1 poziomu, 30 drugiego i po kilkanaście z poziomów 3-5...
I o ile te 250 diabłów jako neutrale byłoby do przejścia przy odpowiednim zestawie czarów, run i zdolności oraz sprzyjającym terenie, o tyle w asyście 20 lvl bohatera rzucającego czary obszarowe jest to zwyczajnie niemożliwe.
Dla sprawdzenia zaczynałem mapkę kilkanaście razy i za każdym komputer postępował praktycznie tak samo: 2-4 dzień przejście przez garnizon, dzień (czasem dwa) później zmiażdżenie naszego bohatera w zamku lub na polu.
Chociaż tu ciekawostka, gdyż parę razy zdarzyło się, że komputer uciekł z walki  ( :co: ) gdy jeden ruch dzielił go do zwycięstwa! Ucieczka komputerowego gracza automatycznie kończy mapkę naszym zwycięstwem... Dziwne to jakieś i nie znajduję dla takiego zachowania AI żadnego logicznego wyjaśnienia.
Ogólnie rzecz ujmując, mapka wymaga jeszcze sporo pracy aby stała się grywalna. ;)
Jednakże trzymam kciuki za dalsze postępy i z niecierpliwością wyczekuję aktualizacji lub nowych mapek.  ;D


« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2013, 02:25:11 wysłane przez LohiMP » IP: Zapisane
Toth_Lar

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 13


Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : 24 Lutego 2013, 13:52:25 »
Dziś wieczorem się mapką zajmę. Wykorzystam pomysł z kopalniami by broniły ich jednostki neutralne. Co do armii wrogich bohaterów to zmniejszę ilość jednostek bądź zmienię ich rodzaj na mniejszego poziomu. Zmienię także siłę strażników obelisków bo może faktycznie przesadziłem. Co do ucieczki komputera z pola walki to sam nie wiem o co chodzi :)


IP: Zapisane
Hayven

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 316


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 24 Lutego 2013, 14:08:39 »
Użyj blokady regionu może, żeby nie dało się przegrać na swoim terytorium :P Ew. daj kolesiowi trochę neutrali do pokonania i przeciętną armię, a w mieście Natychmiastową Podróż, dzięki czemu trochę czasu zajmie mu dotarcie do nas.

Po prostu stwórz region o nazwie Region tak, żeby nie dało się go obejść inaczej jak portalem i dodaj następujący skrypt:

SetRegionBlocked ('Region', true, PLAYER_2)

Nie pamiętam, jakim graczem jest przeciwnik... to już musisz sprawdzić i dostosować ostatni parametr do faktycznych warunków, np. jeśli jest to gracz 8 to

SetRegionBlocked ('Region', true, PLAYER_8)

A jeśli chcesz jeszcze rozwinąć i go odblokować w odpowiednim czasie to dodaj funkcję z tym skryptem ze zmienionym 'true' na 'false' itd. itp.


IP: Zapisane

Kliknij, przeczytaj, skomentuj ;)
(wielkie podziękowania dla Sojlexa za projekt logo :))
SpokoPL

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 27


Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : 13 Marca 2013, 15:42:57 »
Dzień dobry, zagrałem tą mape i ona jest nie do przejścia, w 2 dniu atakuje mój garnizon krasnoludzki bohater, z około 270 diabłami i rozwala mi bez problemu całe wojsko w tym garnizonie, jak jakaś moja jednostka zaatakuje te diabły, to one rozwalą tą jednostke za 1 ciosem z kontry, za nic tego nie przejde, pozdrawiam


IP: Zapisane
niedoceniony

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Wiadomości: 107


Ja nie byc taki ork!

Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : 14 Marca 2013, 14:44:21 »
Są w tej mapie cut-scenki?


IP: Zapisane
http://teslicus.blog.pl/

ZAPRASZAM NA BLOGA O FILMACH!!!
Toth_Lar

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 13


Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : 05 Stycznia 2014, 03:38:38 »
Cześć wszystkim!

Nowy rok i prawie rok czasu kiedy tu nie zaglądałem. Nad mapką pracowałem sporo, lecz na starym kompie, a ten był wredny i po ciężkich pracach i ze starości postanowił się spalić... Spalił się i mapa też poszła daleko. Z tego względu iż nie miałem gdzie i jak tworzyć mapy to po prostu ją porzuciłem lecz z dniem, a raczej dzisiejszym porankiem i wczorajszą późną nocą postanowiłem znów pobawić się w edycję, a to wszystko dzięki temu, że coś podkusiło mnie zaglądnąć na półkę z grami. Wszystkich tych co czekali na dalsze edycje mojej mapki bardzo przepraszam, postaram się by taka sytuacja więcej nie nastąpiła. Także więc do rzeczy... Mapę zacząłem wczoraj-dziś robić od nowa, ciut w innej postaci (powiedzmy). Myślę, że prace nad mapą są w 50%, a może i w mniejszym stopniu aczkolwiek wrzucę to nad czym pociłem palce.


Co w niej jest? A oto lista:


+ Nazwa i opis
+ 3 zadania (2 główne i 1 poboczne.)
+ Kopalnie chronione przez neutralne moby
+ Realna i myślę grywalna (Realna w sensie, że neutrale nie mają po milion diabłów.)
- Jest skończona jedynie w 50%(bądź mnie %.)
- Brak CutScenek (w dalszej części jak sobie przypomnę co i jak będą.)
- Robiona przeze mnie (Uważam to za minus ponieważ jestem noobem.)

Do pobrania z pierwszego wraz ze starą mapą. (info w pierwszym poście)

// Mapa skończona. Odsyłam do pierwszego posta.


« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2014, 12:00:33 wysłane przez Toth_Lar » IP: Zapisane
Strony: 1 [2]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.075 sekund z 18 zapytaniami.
                              Do góry