Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Ankieta
Pytanie: Czy podoba ci się Heroes IV?
Tak! - 133 (60.7%)
Nie! - 65 (29.7%)
Nie mam zdania. - 21 (9.6%)
Głosów w sumie: 219

Strony: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 18    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Czy podoba ci się Heroes IV? (Czytany 83170 razy)
Laxx
Tawerniana Diablica

*

Punkty uznania(?): 10
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 1 426


Posiadaczka Piekielnej Patelni

Zobacz profil
« Odpowiedz #75 : 23 Czerwca 2008, 11:53:34 »
Nigdy nikt nie przekona mnie do 4. Minusy (wg demonicznej skali oceniania):

1. kto to widział łączyć nekromantów i demony?
2. możliwość zabicia bohatera to ^&$#$%...
3. MUZYKA....w Zamku ten kolo i jego baryton nadawałby się bardziej do Inferno
4. wybieranie jednostek (smok albo feniks)
5. grafika (np. rusałka ma taki sam "wzrost" jak smok. w 3 jakoś tego nie zauważyłam a w 5 już wprowadzono "proporcje")
6. Możliwość poruszania się zwykła jedostką po mapie przygody - skoro mogła zbierać tylko surowce to po co nią "chodzić"?

.
.
.

666. Wprowadzili przybity Axeoth. Zniszczyli mój Antargarich. W 4 cienka fabuła. Skoro zniszczyli Antargarich po kiego grzyba nawiązywali do niego w 4? np w kampani Ostrze Gryphonhearta...

Podsumowanie: nienawidzę 4 i gitara ;P


IP: Zapisane
Saph
wrrr.

*

Punkty uznania(?): 18
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 632


Zobacz profil
« Odpowiedz #76 : 23 Czerwca 2008, 14:35:30 »
Dlaczego mi to robicie? ;P

Laxx:
1. Chochlik i cerber? Jak dla mnie wpasowują się w klimat.
2. Można popatrzeć z drugiej strony: możliwość większej roli bohatera w walce.
3. Czepiasz się.
4. No... to trochę boli, ale nie można mieć wszystkiego. I nie musisz niczego ulepszać.
5. Zależy pod jakim kontem patrzysz... Poza tym to wcale nie przeszkadza.
6. Po to, żeby zbierać surowce, i nie musieć zasuwać bohaterem do zamku tylko po to, żeby zabrać jednostki.
666. Fabuła? Masz na myśli tą w kampanii?

Egzeq:
1. Ograniczenie. Już kiedyś napisałam na to kontrargumenty.
2. Rzecz rodzinna...
3. Pkt. 1.



IP: Zapisane
Laxx
Tawerniana Diablica

*

Punkty uznania(?): 10
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 1 426


Posiadaczka Piekielnej Patelni

Zobacz profil
« Odpowiedz #77 : 23 Czerwca 2008, 14:42:47 »
Ok. Każdy ma inne zdanie ;) zauważcie że ta 4 jest kontrowersyjna niczym Doda bo w tym temacie jest straszne sajgonisko aż się dymi.


IP: Zapisane
egzeq
Inkwizytor Tawerny

*

Punkty uznania(?): 10
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 941


Zobacz profil
« Odpowiedz #78 : 23 Czerwca 2008, 19:15:26 »
1. Chochlik i cerber? Jak dla mnie wpasowują się w klimat.
przecież obydwa są z inferno  :huh:
Egzeq:
1. Ograniczenie. Już kiedyś napisałam na to kontrargumenty.
2. Rzecz rodzinna...
3. Pkt. 1.
1. Nie ograniczenie tylko gotowy rdzeń zapewniający sukces.
2. I pokazująca ilu jest takich ludzi bo moja rodzina jest całkiem w przeciwieństwie do mnie normalna.
3. Pkt. 1.




IP: Zapisane
Kolcz
Jedi Master

*

Punkty uznania(?): 5
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 499


Zobacz profil
« Odpowiedz #79 : 23 Czerwca 2008, 22:02:22 »
Nie którzy mówią że Heroes V to zwykła kopia Heroes III. Tak, i tu się zgodzę, ale wg. mnie Ubikacja chciała się po prostu dać drugą świeżość tej serii, Lepiej było nie kombinować żeby wkraść się w łaski graczy którzy IMO byli zawiedzeni po Kiczowatej IV. Nie wiem Ptakuba dlaczego tak bronisz tej części, była słaba. I co z tego że nowatorska i inna, skoro niedopracowana. Gdyby chociaż po nadrabiali to fabułom a tu co... Kampanie w III przechodziłem ze śliną na brodzie a w IV z atakami ziewania. Bohater walczący nawet fajny trochę taki motyw RPG ale to też skopali. Bo jak zginie w walce to oddział się nie rozpuszcza. To połączenie zamków nawet fajne, bo jak się cięło na Multi to nawet takie same zamki (skopane nazwy) miały inne jednostki i przez to była większa różnorodność. Jednak w V lepiej to zrobili wprowadzając alternatywy... Mi się czwórka nie podobała głównie dla tego że miała beznadziejną kampanię i masę niepotrzebnych urozmaiceń. 


IP: Zapisane
hathostet
Retired

*

Punkty uznania(?): 18
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 376


..:: Elitarny redaktor ::..

Zobacz profil
« Odpowiedz #80 : 03 Sierpnia 2008, 23:07:45 »
Po pewnym czasie doszłam do wniosku ,że IV nie była taka najgorsza. To prawda była inna, ale wniosła też coś ciekawego. Bardzo lubiłam Czarnego Smoka z tej części, chyba najlepszy ze wszystkich, jakie się do tej pory pokazały :>


IP: Zapisane
Loczek
King Loczdorah

*

Punkty uznania(?): 23
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 845


It's Seriously Christmas

Zobacz profil
« Odpowiedz #81 : 04 Sierpnia 2008, 10:15:53 »
To prawda H4 wniosło dużo nowych rzeczy ale nie przypadły one do gustu obozowi który zbojkotował H4 ja jestem w obozie sympatyków i te nowości mi przypadły do gustu a co do jednostek to mi się najbardziej podobał Demosmok najpotężniejsza jednostka w grze.


IP: Zapisane
Sojlex
Drugi Andrzej

*

Punkty uznania(?): 13
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 659


Swego czasu Last Pączek Standing

Zobacz profil
« Odpowiedz #82 : 06 Sierpnia 2008, 10:03:41 »
Nom - czwórka wyszła kiepsko tylko dlatego że źle użyli nie najlepiej czegoś nowego - człowiek uczy się na błędach - i dlatego Heroes 5 wyszedł bardzo dobry ...


IP: Zapisane
Cepek
Tamer spamer soul

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 399


Moja psina

Zobacz profil
« Odpowiedz #83 : 06 Sierpnia 2008, 10:39:16 »
Tylko h5 to już inna baja niż h4 , inni twórcy stworzyli coś całkiem odmiennego od h3


IP: Zapisane
Life is short ,so play Heroes of Might and Magic or die.




Loczek
King Loczdorah

*

Punkty uznania(?): 23
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 845


It's Seriously Christmas

Zobacz profil
« Odpowiedz #84 : 06 Sierpnia 2008, 10:48:26 »
Wiadomo nowa firma,więcej możliwości do wykorzystania więc Nival postanowił to wykorzystać i stworzyć dzieło na miarę oczekiwań fanów H3 a H4 zostało wykorzystane cząstkową ilością do produkcji H5.


IP: Zapisane
Kim Yu Sin

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 70


" Ale iacta est "

Zobacz profil
« Odpowiedz #85 : 08 Sierpnia 2008, 17:53:09 »
No , niestety nie jest to żadne cudo , ale grać się da . Mam złotą edycję i muszę przyznać , że to właśnie czwórka była moim pierwszymi herosem (i pierwszym w którego zagrałem ) wtedy to było coś nowego , najnowsze herosy , nawet w chrupkach i czipsach były karty z postaciami , zamkami i bohaterami z HOMMIV jak ktoś pamięta . na początku miałem kupić trójkę , ale pomyślałem , że czwórka napewno jest lepsza (niestety , wielki bląd !)  :( :( :( :( :( :( :( . Dopiero póżniej była trójka , piątka , dwójka ... W HOMMIV nie podoba mi się bardzo wiele rzeczy , nie będę tu ich wymieniał , no może trochę np. Bohaterowie walczą i umierają , mogą byc więzieni jednostki łażą po mapie bez dowódcy...Ale w sumie gra jest  dość ok. Moja ocena: 5/10.

Pozdrawiam


IP: Zapisane
Czas nie leczy ran, on tylko przyzwyczaja do bólu...

Loczek
King Loczdorah

*

Punkty uznania(?): 23
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 845


It's Seriously Christmas

Zobacz profil
« Odpowiedz #86 : 09 Sierpnia 2008, 17:29:12 »
Cóż H4 okazało się wielkim niewypałem ale i tak gra sama w sobie jest dobra mnie nie przeszkadzały takie rzeczy jak łażące potwory po planszy czy więzieni bohaterowie dla mnie były to plusy łażące potwory mogły przydać się do wielu rzeczy przecież np można było zablokować nim portal jednokierunkowy.


IP: Zapisane
Woszczu

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 7

Zobacz profil
« Odpowiedz #87 : 10 Sierpnia 2008, 13:39:34 »
Heroes IV miało, według mnie, swoje zarówno poważne, odpychające wady, jak i naprawdę mocne, przyciągające zalety.

Największym moim zarzutem wobec gry jest strona estetyczna, wizualna...
NIe wiem, czy się zgodzicie, ale dla mnie wygląd jednostek w HIV jest koszmarny.
Ba! Nie tyle sam wygląd, co po prostu sposób poruszania, ataku... Moim zdaniem, pod tym względem HIV o głowę(!) przegrywa nawet z Heroes I, czy II.

To samo tyczy się wyglądu zamków. One były po prostu paskudne i tak schematyczne, że aż mnie coś ściskało w środku... Jak mogli pójść na taką łatwiznę!
Zauważyliście, że każde miasto, pod względem rozmieszczenia budynków, wyglądało dokładnie tak samo?!

Budynek, w którym rekrutowało się jednostki z najlepszego poziomu, zawsze stał na środku, na północnym wchodzie od niego stał Zamek, na północnym zachodzie Ratusz, a na południowym wschodzie Gildia magów.
I tak dosłownie każdy budynek w mieście! Cóż za okropna kopia! Przecież w innych Heroes'ach tego nie było!

Dla mnie takie szczegóły mają naprawdę istotne znaczenie!
W dodatku to miasto wyglądało straszliwie ubogo. W głowie mam wygąd miast chociażby z HIII- dosłownie budynek, przy budynku, jeden obok drugiego, ciasno, tłoczno- to wszystko sprawiało wrażenie przewspaniałe!

A w HIV?? Co to jest?! MIędzy jednym a drugim budynkiem takie przestrzenie, jakby to była jakaś wioska, w którym co kilakdziesiąt metrów 1 dom napotykamy!

Znowóż uczepię się tych jednostek- mojego "ukochanego" Diabełka tak oszpecili, że już nie czułem tego dawnego "podniecenia"( :D ) kiedy po raz pierwszy rekrutowałem go do swojej armii...
Zamiast wideł, czy jakiejś sensownej broni, wbili mu w rękę jakiś "harpun", tak że wyglądał jak biedny kaleka :D

JUż nie wspomnę o tym, że był wielkości zwykłego szkieleta, jak zresztą wszystkie jednostki- to kolejny powazny mankament... A pola bitwy takie duże!! Mogli by te wielkości jednostek trochę zróżnicować, przynajmniej jak w HIII- tam to jeszce na poziomie wyglądało( W HV to jest już po prostu cudo :D ).

Jedyne co mi się w DIable podobało, to pomysł ze skrzydłami(!) i dzwięki jakie z siebie wydawał.
Imoponujący był dla mnie widok śmierci Diabła- gdy się spalał na popiół wydając z siebie przereźliwy ryk! Tu napewno brawa.

Warto wspomnieć jeszcze o innych, beznadziejnych jednostkach...
Np taki Giermek poruszał się jak paralityk, albo człowiek, któremu włożono kij do gardła. To samo krzyżowiec.

Anioł, o ile podobał mi się Jego wygląd i sposób latania, o tyle atakakował koszmarnie, jakby to nie mógł zrobić jakiegoś fajnego, potężnego zamachu, tylko tłucze tym swoim długim mieczem przeciwników jakby to była pałka(tawet odgłos przypomina pałkę :P)
Czarny smok także okropny, bo zionie ogniem jakby nie mógł... Popatrzcie jak zionie smok w HV- jednak jakąś chwilę to trwa, a w IV to jest swego rodzaju lekkie chuchnięcie-0 jednym słowem żal...

Ha! I w końcu Tytan... Ludzie... czy piorun nie może po prostu wyglądaj jak piorun?! Zamach przy wyrzucie robi potężny, ale to co "wyrzuca" z ręki bardziej przypomina pałeczkę sprinterską niż piorun... echh...
I tak po kolei mógłbym wymieniać jednostki, które mi się nie podobają, tak pod względem wyglądu, jak i sposobu poruszania...
Oczywiście były wyjątki, jak chociażby Imp, Maduza, Baśniowy Smok czy Wampir(i ten portrecik-mistrzostwo!), ale to jednak dla mnie za mało...

Wspomnę jeszcze tylko, że statystyki jednostek było bardzo niesprawiedliwe, jak np potęga Czarnego smoka, czy Wampira.
O absurdalnym czarze Dżina, jakim było "tworzenie iluzji" już nie wspomnę.
Nie ma to jak 20 tytanów więcej na turę...

Nie chcę, aby mój post stał się niebezpieczni długi, wiec postaram się jeszce jednym tchem wymienić rzeczy, które mi się nie podobały, prócz wyżej wspomnianych:
brak przemian, wybór jednostek, mobilność potworów, karawany, turowy przyrost jednostek, fatalny rozwój miasta- strasznie prosty, schematyczny...
W HIII w pierwszym tygodniu liczył się niemal każdy dzień, a w HIV niekiedy mogłeś przez dwa dni niczego nie budować, bez żadnych konsewkencji.

Wreszcie bohater na polu bitwy... Czytałem wcześniejsze posty i niektórzy pisali, że w HIII bohater miał znikomy wpływ na losy bitwy...A moim zdaniem miał po prostu kluczowy wpływ!

Przecież zdybyty atak i obrona bohatera doliczała się do jednostek i jednostki których boh. miał atak 25 i obrobę 25, były tak potężne, że mogły miażdżyć z minimalnymi stratami, wojska dwukrotnie silniejsze i liczniejsze!!
W HIV, nie ma czegoś takiego. Sam bohater walczy, fakt jest potężny, ale to moim zdaniem jest tylko kolejny zarzut wobec gry...
NIe mogłem znieść widoku bohatera, który dwoma strzałami(podwójny atak) zabijał 10 czarnych smoków.

Trzeba jednak wspomnieć o bezcennych zaletach Heroes IV...
Moim zdaniem przede wszystkim fabuła kampanii. Naprawdę bardzo wciągały mnie te, niekiedy straszliwie długie, historie na samym poczatku misji.
Te opowieści, anegdotki, niemal książkowym językiem pisane bardzo mnie ciekawiły i to niezwykle ubarwiało rozgrywkę.
Fakt, lubię czytać- wiem że nie każdy miał na to ochotę.
No i niektóre misje były świetnym wyzwaniem, kiedy dochodziło do ostatecznego starcia i po jednej stronie stało 40 a po drugiej 60 Czarnych Smoków :D :D.

Trzeba też powiedzieć, że ścieżka rozwoju bohatera była bardzo ciekawa i całkiem intrygująca. Fajne były te "fuzje", nowe tytuły bohatera, w zależności od zdobywanych talentów.
Pomysłowym rozwiązaniem było łączenie dwóch bohaterów w jednej armii.

Podobały mi się też niektóre czary i ich zastosowanie w bitwie. Pamiętam kampanie Przystani, w których wygrywałem bitwy tylko dzięki magii.
No i jest jeszcze coś, czego w żadnej części Heroes'ów nie uświadczyliśmy- przepiękne opisy działania zaklęć!
Pamiętacie je?? Pamiętam mniej więcej opis zaklęcia "grupowy smutek"(nie będzie dosłownie, ale coś podobnego)-
"Stałem na murze, gdy zobaczyłem jak żołnierze przeciwnika zaczęli wyrzucać broń. Patrzyłem na ich twarze- wielu z nich płakało. Dla nich bitwa była już skończona..." :D
NIektóre opisy były naprawdę klimatyczne! A przy niektórych miewałem dreszcze!
To powinno być "przemycone" do HV!

Wniosek ogólny- W Heroes IV grało mi się dobrze, tylko dzięki wspaniale skonstruowanych kampaniach. Grafika mi się nie podobała, wygląd jednostek i miast koszmarny...
Dobrze, że w V wszystko zostało "skorygowane". No i stworzono Diabła moich "marzeń" :D
;)





IP: Zapisane
Laxx
Tawerniana Diablica

*

Punkty uznania(?): 10
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 1 426


Posiadaczka Piekielnej Patelni

Zobacz profil
« Odpowiedz #88 : 10 Sierpnia 2008, 14:16:53 »
Tak. Popieram. W H IV widoki w miastach były nudne i szybko się "przejadł".

Co do diabłów to już ludzie oszczędźcie mi tego bólu. Diabły inwalidzi. Pięknie to ująłeś. Ja grając w H IV także nie czułam owego "podniecenia" na widok Inferno. Wręcz przeciwnie. Diabły oszpecili jak nigdy a poza tym łącząc Śmierć i Inferno.... to tak jak dodanie soli do herbaty. Niesmaczne.
Wygląd jednostek był na jedno kopyto - jeśli chodzi o wielkość. Np. czarny smok był prawie jak "malutka" rusałeczka.
Dodatkowo wkurzały mnie w H IV "Wrota Żywiołów" ??? czy jakoś tak się to nazywało. A... "Portal Istot". To było nie fair, że ten zamek (Natura) miała dodatkowe jednostki.
Dalej... hmm... balista jako jednostka. Buhaha. Brak namiotów itp. :P kit
Nie powracam do spraw fabuły bo to już pozostawiam bez komentarza... :diabelek:
No i jeszcze jedno - kto wymyślił śmierć bohatera? jak atakowali mi miasto czy kopalnię to wystarczyło zabić wrogiego herosa i już przeciwnik mógł mi nagwizdać nie powiem gdzie ;P

« Wiadomość doklejona z: 10 Sierpień 2008, 14:06:10 »

Zapomniałam dodać, że widok feniksa alla kurczak mnie rozbraja. Ptakuba broni tej IV bo nie może się pogodzić z tym, że jest cienka.

Zauważmy, że ona ma więcej minusów niż plusów więc... może pora zakonczyć temat? ???


IP: Zapisane
Loczek
King Loczdorah

*

Punkty uznania(?): 23
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 845


It's Seriously Christmas

Zobacz profil
« Odpowiedz #89 : 10 Sierpnia 2008, 14:41:28 »
Ja nie uważam tak Laxx H4 jest dobre niektóre mankamenty są wnerwiające ale i tak Heroes 4 jest dobrą grą a tak właściwie ktoś może zauważył zmianę pola walki z heks'ów na szachownicę bo ta zmiana mnie się spodobał i został wykorzystana w H5.


IP: Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 18    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.047 sekund z 21 zapytaniami.
                              Do góry