Aż kusi nauczyć się w końcu modelować w 3d
To nie jest takie trudne, jak się może wydawać. Jedyne co potrzeba do modelowania do dużo wiedzy i dużo czasu. Trzeba poświęcić parę dni na przebrnięcie przez garść tutoriali, aby zdobyć tą wiedzę. Gdy już umiesz co trzeba, tworzenie ładnego modelu postaci do gry trwa zwykle +- 40 godzin (Nie licząc tworzenia tekstur).
Na rynku programów do grafiki 3D są trzy programy warte uwagi. 3DMax , Maya, Blender. Dwa pierwsze kosztują horrendalne kwoty, zaś Blender jest w 100% darmowy (możesz nawet sprzedawać swoje twory). Dla tego polecam zainteresować się właśnie Blenderem.
1)Na początek polecam tutoriale na kanale:
https://www.youtube.com/user/tutor4uSą dobrze wykonane, że można je zrozumieć nawet słabo znając angielski i każdy tutorlial daje efekt, którym można nacieszyć oko/pochwalić się.
2)Potem polecam zapoznać się z pojęciami: model "low poly" i model "high poly" oraz tworzeniu normalmap. Następnie, warto się wersji rozszerzonej, czyli tworzenie innych map (np. ambient occlusion) i używania tak zwanych "cages". (chyba tyle, sam tutaj jeszcze wszystkiego nie ogarniam)
3)Szkielety i animacja szkieletowa. Dość trudna rzecz, ale niezbędna do robienia ruchomych modeli.
To chyba wszystko co powinnaś wiedzieć.
Pozdrawiam.