Z samego początku chciałbym podziękować za wyczerpującą opinię, wrażenia, opinię. Zanim przejdę do konkretnych odpowiedzi na podpunkty, ogólnie powiem o singlu. Tryb był robiony, tak aby jakoś był, z samej ciekawości i by samemu sobie pograć
Na razie cała uwaga skupiła się na multi.
Wyjaśnie jeszcze działanie aoe:
Aoe może występować jako dystansówka bądź przy walce w zwarciu. W obu przypadkach, bron zadaje podstawowe obrażenia np 30, plus aoe np 20 (informacja niestety o obrażeniach aoe nie jest wyświetlana)
Jeszcze kwesta zasięgu. On jest różny, zależy od przypisanej broni. Np broń ważki powiedzmy ma zasięg 60, a aoe ma zasięg 20. Czyli by zadać dodatkowe obrażenia od aoe, trzeba podejść jeszcze bliżej przeciwnika. Smok natomiast ma zasięg broni np 300, aoe aż 600.
I oczywiście są różne typy aoe. Albo w danym okręgu zadaje tyle samo obrażeń, albo np w centrum zadaje 60, stopniowo zmniejszając sie do np 20.
I niestety aoe ma jedną wadę, która komplikuje działanie broni tak jak byśmy chcieli. Nie omija wartości pancerza
Czyli chłopa zdejmiemy na 2 hity, a w czempiona można walić, walić i walić.
No, a teraz szczegółowiej:
OGÓLNE:
- kostury i przy okazji łuki, były znerfione specjalnie pod multi dla graczy, biorąc pod uwagę brak tarcz. O botach nie myślałem. Być może powstaną dwa egzemplarze tych broni, jedna dla graczy na multi, a druga dla botów/graczy na singla.
- co do zeskalowania i powiększenia hp pancerza. Dla gracza okej, dla bota już gorzej, bo bot będzie nawalał w jeźdźca a nie konia. Acz trochę można powiększyć hp zbroi.
- dodanie więcej kolorów czy samego wyglądu ubioru jak przy goblinach czy szkieletach jestem za, tylko to trzeba mieć czas i chęć. Na razie są robione podstawy, podstawowa jednostka i jej ulepszenie.
OGÓLNE W SINGLE:
- z tym pielgrzymem nie widziałem
- czary zna się od samego początku, są takie jak na multi, tylko nie wszystkie działają na singlu. Jeśli masz na multi kostur do strzelania, a na ,,x,, do walki wręcz, no to tak działa jak powinno, jeśli to masz na myśli z dualnym. W sumie nie do końca rozumiem w czym rzecz
- co do lordów, po prostu niedorobiony singiel
- rasy do wyboru na pewno będą, i na pewno jedna zostanie usunięta, prawdopodobnie szkielet, a zostanie undead, bo to bez sensu w sumie.
- potworze pancerze, to po prostu niedopracowanie, zostaną wyciepane. W wolnym czasie, zamiast całego modelu gnolla z pancerzem, porobiłbym pancerz gnolla, ale z człowieczym modelem, który można kupić czy wydropić walcząc z nimi.
- co do oblężeń. Cholera wie, bo pierwotnie system miał być zmieniony, i jeźdźcy mieli występować na wierzchowcach.
- miecz mrozu jak i inne artefakty są na razie w sklepach, by gracze mogli doświadczyć artefaktów na singlu. W przyszłości będą wyciepane i będzie je można zdobyć w misjach czy ,,kryjówkach bandytów,,
- rozkazy już od samego początku tworzenie moda nie miały tekstów i nie wiem czemu zawsze się o tym zapominało
- Filcefix to ja
No to dzięki temu opisowi już wiem czemu przy tworzeniu postaci od razu miałem 15 lvl. Po prostu tez nazwałem ją Filcefix
Exp pewno dlatego wysoki, bo ma wysokie staty, jak i połowa bohaterów występujących w inwazji. Jakoś to będzie trzeba naprawić.
W MULTI:
- Mówisz o zdobądź flagę? W ogóle tych nativowskich trybów po za bitwą, oblężeniem i dedmeczem nie zwracaliśmy uwagi, bo po prostu nikt na nich nie gra.
- Ożywianie kosztuje 40 many i ożywia tłum szkieletów i zombie, które jakoś specjalnie nie powalają na kolana. Wskrzeszenie kosztuje 60 many i wskrzesza takie jednostki, jakie zginęły, pierwszeństwo mają trupy z drużyny z jakiej jest wskrzeszający. Ponad to wskrzesza umarłych graczy.
ERATHIA:
- 7 lvl stwory można mieć tylko po uwolnieniu od wrogiego bohatera, bądź przyłączenie do siebie z niewoli. Nie ma siedlisk (brak pracy nad singlem)
- z łukami to by wyszło jak na okładce z herosów, ale nie wiem czy by przypadkiem nie zrobiło kolesi z kuszą i łukiem jednocześnie.
- chłopi na pewno będą kiedyś urozmaiceni, byli zrobieni na szybko.
- od kapłanów lepsi są lisze, bo mają aoe i lepszy pancerz
jedyne co można im ofiarować to możliwość jednorazowego leczenia, względem wskrzeszających liszy.
- po prostu zmienię drzewko, krzyżowcy będą ostatnim rozwojem, trochę można jeszcze ich podrasować, a kawalerzysta będzie awansował np od zbrojnego.
AVLEE:
- Jednorozce, jak i gorgony i cerbery na singlu nie są op tak ja powinny, ponieważ nie działa właśnie ta broń aoe na singlu.
Jednorożce, cerbery i gorgony mają nie widzialną lancę, która podstawowym atakiem zadaje 1 hp, czyli nic. Ich prawdziwym atakiem jest mniejsze lub większe aoe, które ignoruje blok. Przy jednorożcach należy atakować na odległość rogu, zaś gorgony zadają mniejsze obrażenia, lecz mają większe aoe imitujące oddech niczym smoczy ogień. Zabranie bloku to dobry pomysł.
- U elfów na pewno coś zostanie dodane zamiast centaurów, albo jakiś ciurowaty elf z włócznią robiący za niższy rozwój frakcji, albo cos na wzór kapłana, czyli tak jak piszesz druid. Myślałem jeszcze na wilkiem, czyli kolejna kawaleria, tak jak centaur. Bastion, pomimo że utożsamiany z elfami, miał w końcu tylko jednego dystansowca, a tak aż 4 kawaleryjsie/latające jednostki i 2 ślamazarne
- po przemianie w nietoperza, wampiry nie otrzymują obrażeń przy upadkach, więc może pod pegaza dało by się to podpiąć. spytam Mata.
- nad fajnymi toporami pomyślę. co do innego arsenału... sam chciałbym zrobić z nich trochę takich konstruktorów, ze właśnie kusze itp acz w bastionie byli bardziej tacy bajkowi, nordyccy
Coś się pomyśli.
- z miotanymi dużymi obiektami dla drzewców bym się wstrzymał. Zostawmy to lepiej cyklopom i entą z lotra
Choć jako easter egg, miał być cyklop miotający drzewcem, hihi.
- na razie mogę co najwyżej awansować krasnoluda na elfa lub ulepszonego krasnoluda. po prostu niedopracowany singiel bez siedlisk.
- smoki na pewno będą, musi mi się zachcieć je po prostu robić. Acz i tak na razie by występowały tylko jako strażnicy, na inwazji czy na eventy. (mechanika)
EOFOL:
- ogary są już niebezpieczne. to niskolevelowa jednostka więc w kupie robią duże straty. Na singlu tego nie widać, bo po prostu nie działa na razie aoe.
- czarty mają mechanikę lisza. Za 40 many ożywiają 2 demony z ciał poległych. Pod warunkiem że leżą te 2 ciała. Na singlu jeszcze nie działa.
DEYJA:
- Jeśli chodzi o multi, jak i całego moda, na pierwszym miejscu stawiam na odwzorowanie tego co było w herosach. Potem się mogę zastanawiać na urozmaicaniem
Na pewno kuszy nie będę dawał graczowi bo jest mocna. Generalnie mnie osobiście dziwnie trochę wygląda szkielet napinający kuszę, z łukiem wygląda sensowniej. Zresztą dystansówka ma być tylko lekkim dodatkiem. Ale do walki w zwarciu coś urozmaicę, na pewno jakieś buzdygany.
- trująca chmura lisza to aoe. Ignoruje bloki.
- Przy wampirach bym polemizował. Nietoperek obrażeń nie zadaje i jest na hita, więc przy np ważkach wypadają gorzej. A same wampiry tez są trochę takie papierowe i dużego zasięgu ataku też nie mają. W sumie to jedna z tych jednostek, która trzeba się bardziej nauczyć grac, lub nauczyć się ją zabić. Bo np lecący wampir i ogr z maczuga, to bejsbol
- Deyja generalnie miała być trochę słabsza, ale za to najliczniejsza od innych frakcji, ale nie bawiłem się specjalnie jeszcze w liczby. Poczekaj jeszcze aż lisze dostaną działające aoe na singla i zaczną wskrzeszać poległych jak na multi
KREWLOD:
- Sam się zdziwiłem, zwłaszcza przy oblężeniach, że to nie lada wyzwanie zdobyć twierdzę. Prawdopodobnie dużo jednostek dostanie podwójne itemy, czyli dla gracza np maczugi goblinów będą takie jak są, a dla jednostek o połowę słabsze. Orkowie też faktycznie za mocni. Jeśli chodzi o wilki, one są tak naprawdę wolniejsze od koni, tylko ich mały wzrost powoduje takie złudzenie. Tak samo goblin wydaje się szybszy od człowieka, bo jest mniejszy. Może trochę się jeszcze je spowolni, ale na pewno wilki mają być dużo zwrotniejsze od koni. Mają mieć tą dzikość.
- gobliny pewno dostaną większy arsenał. Wilki co najwyżej więcej jakiś tasaków. Właśnie to ma ich rózni8c od dzików, dziki mają obuchy, a wilki tasaki.
- behemoty owszem, tylko trza mieć chęci robić
TATALIA:
- niestety to prawda. Ich atutem są jedynie gorgony i wazki. I co najwyżej gnolle, bo mają tarcze. Nudna tez niestety się wydaje, bo jeszcze nie wykombinowałem prawidłowej animacji dla np bazylów.
Być może póki co zostanie zapełniona luka wymyślona jednostką magiczna jak szaman, w roli jaczura lub gnolla.
- ważki mają spamerska broń bez bloku, posiadająca aoe na bliski dystans. Są jak na razie zbyt op.
- hehe, sam lubię grać cytadelą i oczywiście Tazarem. Szybki ruch ważek dający szansę pierwszej tury i jechana
NAJEMNICY I PRZESTĘPCY:
- niestety, przy jednostkach wyższych od cyklopów już nic nie poradzimy. Najlepiej celować w okolice pasa/kolan z dystansówek. Dobrze że chociaż w walce wręcz można walić po nogach i nie da się ich konno potrącić.
- Troglodytę właśnie zacząłem robić, więc Dungeon is coming
Jednostki typu jak harpie, gargulce, działały by na zasadzie wampira. Podczas lotu nie atakuje, więc macha skrzydłami, a przy walce ,,ląduje,, na ziemi i macha rekami.
- Gremliny i golemy są na szybko zrobione, więc Bracada is coming
Generalnie patrzenie na 50 gremlinów miotające kule to jest taka pompa z tego że omygy. Z nagami trzeba popracować nad sensowną animacją 6 ramion.
- Dżinny są strasznie mocne przez swoją niezwykłą broń (u ifrytów jakoś mniej to odczuwałem). Ale może tak powinno zostać, bo nie mają innych zalet, więc ma to sens w grze.
- Dziki i chłopi tak naprawdę są neutralne. Chłopi np zostali upchnięci, bo pikinierzy byli mocni jako bazowa jednostka, a dziki to upychacz dla gracza na multi.
- co do pozostałych neutralnych, jak i ogólnych. One prędzej czy później będą, tylko po prostu jakiś murzyn musi porobić modele, czyli na chwile obecna ja. A Mat już zadba o to, by te specjalne umiejętności działały jak należy.
SŁOWO NA ZAKOŃCZENIE:
Dzięki wielkie, mogę tylko rzec, że na przysłowiową gwiazdkę, może uda się wydać nową wersję, bardziej grywalną z wieloma nowościami.
I przy okazji 2 screeny słabej jakości ze słabej jakości jednostkami
http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/617346715991969165/786A7857BD69D3EED2466D6479E3016954684C20/http://i.imgur.com/j1Kc8UY.jpg