Wątek ma oceniać/ recenzować wszelkie gry.
Schemat powinien wyglądać tak (aczkolwiek nie musi):
1.Wprowadzenie (rok wydania, twórcy, jeśli jest to dodatek to co zmieniło się w stosunku do podstawki oraz np: trailer).
2.Fabuła.
3.Muzyka i grafika.
4.Główni bohaterowie (krótkie streszczenie jego historii).
5.Dodatkowe zdjęcia lub filmiki.
7.Wady i zalety.
8.Ogólne podsumowanie.
Ja niedługo powonieniem wstawić kilka swoich recenzji, zachęcam wszystkich do tworzenia i wstawiania tutaj recenzji. Proszę także o konstruktywne uwagi, jeśli ktoś się gdzieś się pomylił, lub nie zgadzacie się.
Wiadomość doklejona: [time]05 Grudzień 2011, 22:04:25[/time]
Black & White 2
Black & White 2 została wydana w 2005 r. jako następca (sequel) Black & White. Jej producentem był Lionhead Studios, a wydawcą Electronic Arts. Gra wprowadza nowe możliwości m. in. wojsko, czy bardziej ograniczona strefa wpływów, role chowańca, rezygnacja z rusztowań, redukcja cudów. Jednak nie odstaje jakoś mocno od swej poprzedniczki.
http://www.youtube.com/watch?v=JkL-4uPk8GsW grze wcielamy się w Boga (a właściwie boską rękę) przyzwanego ponownie przez modlitwę (greckiej kobiety), która błaga nas o ratunek przed inwazją Azteków (jedna z frakcji, oprócz nich są jeszcze Japończycy, Wikingowie). Ratujemy niewielką garstkę ludzi i teleportujemy ich na inną wyspę (podobnie jak w pierwszej części). Pierwsze trzy wyspy są samouczkami, gdzie uczymy się podstaw gry, jak bronic się przed wrogiem (na 2 i 3 wyspie przed Wikingami), jak wychowywać chowańca, ekonomia ( w grze występują 4 zasoby: drewno, ruda i zboże oraz mana- boska moc) zdobywania wiosek i miast za pomocą splendoru lub wojska. Czym i kim jest chowaniec? Chowaniec jest naszym boskim nadnaturalnym stworzeniem, do wyboru mamy krowę, wilka, lwa lub małpę. Dzięki niemu łatwiej nam np: zdobywać wrogie miasta, czy rozbudowywanie osady. W grze możemy wybrać ścieżkę dobra, zła lub pośrednią, w zależności od naszych czynów. Uświadamiają to nam tak jak w poprzedniej części "boscy doradcy" (anioł i diabeł, którzy są bardzo dużą zaletą gry). W grze jest niestety tylko 9 wysp do przejścia, przez co może okazać się krótka. Dużo misji także nie ma, dlatego skupiamy się na rozbudowie lub wojnie. Są misje wymagające zręczności, spostrzegawczości, cierpliwości oraz myślenia. Są dosyć humorystyczne, więc są one świetną odskocznią od dość monotonnej głównej rozgrywki. Opiszę jedną z większych nowości w grze, a mianowicie armię. Nie jest to jakaś rozbudowana opcja i raczej mało wydajna, istnieją łucznicy, wojownicy oraz katapulty, które są najmniej przydatną rzeczą w grze, są powolne i szybko je można zniszczyć. Istnieją także rangi, ale dużo one nie zmieniają i trudno zdobyć wysokie rangi. Ranga zwiększa np: obrażenia lub ich żywotność. Sztuczna inteligencja nie jest jakaś skomplikowana, nie atakuje nas często i zazwyczaj pojedynczym oddziałem, który łatwo pokonać. Nawet na ostatniej wyspie nie jest tak strasznie, jest tylko 1 moment krytyczny, gdy nadciągają wrogie armie Azteków
i wybucha wulkan, ale co mądrzejszy da radę wyeliminować wrogie wojska lub wrogiego chowańca, przed inwazją na miasto.
Dobrze przedstawia się natomiast inteligencja mieszkańców naszych osad. Wykonują różne prace nawet bez przydzielenia im roli,
co w 1 części było wielkim ciężarem. Role są to przyporządkowanie danego mieszkańca do konkretnego zajęcia ( są to rolnik, górnik, drwal, rodzic <ludzie co mają popęd do płodzenia dzieci>, budowniczy, nafciarze oraz wyznawcy). Interfejs jest nie najwyższych lotów, wszystko mamy segregowane, pod ręką.
Grafika, najbardziej dopieszczona strona gry. Krajobrazy są malownicze, ciekawe, szczegółowe, przeróżne. Wszystko wygląda
naturalnie i realistycznie. Chowaniec jest pokryty futrem i zmieniający wygląd zależny od postępowania stworka. Muzyka także
zachwyca, nie jest monotonna, z każdą mapą inna, słychać wiatr w górach, szum fal blisko morza, ruch miejski, czy też pomruki
chowańca.
Wady:
-Prosta do bólu rozgrywka
-Krótka gra
-Niedopracowanie strony militarnej
-Redukcja cudów (czarów) do 6 zwykłych (ogień, woda, leczenie, tarcza, błyskawica i meteor), 3 wpływu (gestykulacja,
podnoszenie wielu obiektów <tych samych> oraz wpływ <jest pod inną nazwą, ale już nie pamiętam, ten cud sprawia, że np:
możemy zdmuchiwać wrogie wojska lub własnych mieszkańców lub przesuwach skały czy wyrwane drzewa) oraz 4 epickie (wulkan,
trzęsienie ziemi, huragan oraz syrena, która nawraca wrogą ludność, a ta staje się naszą ludnością.
-Słaba sztuczna inteligencja
-Fabuła prawie taka sama jak w poprzedniczce
-mała ilość zmian
Zalety:
-grafika i muzyka na bardzo wysokim poziomie
-nie najgorsze wymagania sprzętowe
-dużo humoru
-ciekawe zadania poboczne
-samodzielność mieszkańców oraz chowańca
-klimat
Zdjęcia:
a) Krajobraz
http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/BlackWhite2_PC/Galeria/black_and_white_2_053.jpghttp://guides.gamepressure.com/blackandwhite2/gfx/gallery/large/Screenshots/bnw2_scr8.jpghttp://0.tqn.com/d/compsimgames/1/0/c/A/1/forestcity002.jpgb) Boscy doradcy
http://ui17.gamespot.com/688/white2007092412154971_2.jpgC) Chowańce
http://images.wikia.com/blackandwhite/images/b/b2/Bw2_creatures.jpgd) Rożne:
http://img.gamespot.com/gamespot/images/2005/277/reviews/535410_20051005_screen004.jpghttp://guides.gamepressure.com/blackandwhite2/gfx/gallery/large/Screenshots/bnw2_scr23.jpghttp://guides.gamepressure.com/blackandwhite2/gfx/gallery/large/Wallpaper/1024x768_wallpaper.jpghttp://guides.gamepressure.com/blackandwhite2/gfx/gallery/large/Screenshots/bnw2_scr18.jpg