Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: 1 ... 66 67 68 [69] 70 71 72 ... 109    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Heroes VII - Aktualności - Dyskusja (Czytany 431425 razy)
TTTr96

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 180


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1020 : 11 Stycznia 2015, 01:14:41 »
Nie wiem skąd tyle żółci wobec Limbic od Was leci... Ludzie, którzy podeszli z wielkim szacunkiem do dodatku do Heroesa VI, okazali też zrozumienie fanów przy tworzeniu Might & Magic X: Legacy, a Wy takie hejty sypiecie. Jak dla mnie powód jest prosty - kasa. Tu już nie chodzi o lenistwo czy chęć zrobienia wszystkiego jak najtaniej, a raczej o fakt, że UbiSoft nie chce pakować kasy w taką markę jak Might & Magic. Wiedzą, że nie mogą jej uśmiercić, bo fani serii zrobiliby niesamowity pogrom i obecnie najwidoczniej traktują to konieczność inwestycji w serię jako przykry obowiązek. Naprawdę warto spojrzeć na te rzeczy jako czynniki łagodzące, bo Limbic nie chce popsuć marki, jeśli utrzymają tory obrane w Legacy, to wszystko będzie dobrze, a ostatecznie sami stwierdzicie, że te ekrany miast i wierzchowce to błahostki w porównaniu do ogromu całej gry.


IP: Zapisane

Zapraszam na mojego bloga - GeekLog
Kyoshiro

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 809


Zobacz profil
« Odpowiedz #1021 : 11 Stycznia 2015, 03:53:48 »
Skąd żółć do Limbic? Bo dotychczasowe efekty ich pracy były niezadowalające. Pakiety kampanii z Sandro i Cragiem były baaaardzo średnie. W Cieniach Mroku z kolei również za wiele graficznych nowości nie uświadczyliśmy, w Lochu garść stworzeń to kopiuj wklej: Bezimienni, Mantikory z Chimerami czy Smoki. W dwu ostatnich przypadkach zaszedł nawet brak logiki, bo:
- Mantikory i Chimery po śmierci rozpadają się w pył. Skąd więc nekromanci biorą ciała tychże stworzeń na Lamasu? Nie wspominając, że Lamasu po śmierci pada, choć to właśnie mu bliżej jest do rozpadu.
- Zacytuję opis Córy Malassy: "choć ich smocza postać ma mniejsze rozmiary od prawdziwych smoków spotykanych w naturze, to Smoczy Rycerz zachowuje wszystkie swe zdolności, przez co staje się nawet potężniejszy niż te olbrzymie gady." Czyli jednostka 4x4 jest mniejsza od 2x2... ok...

Gdzie więc "szacunek do dodatku do Heroesa VI"? Nowy zamek, w którym 6 stworzeń na 14 to kalka już istniejących, 1 boss (i 1 boss-rekolor), grupa bohaterów... Porównaj sobie to chociażby do Dzikich Hord, gdzie otrzymaliśmy porządną garść stworzeń (koncept alternatyw nie został wprawdzie wykonany w stu procentach dobrze, ale nie ma co szczególnie narzekać).

A M&MLegacy o ile mechanicznie jest ok, to jednak trudno tu mówić o grafice, skoro ani jeden model w grze (jednostki/mieszkańca miasta, bo pewnie tworzyli ściany czy drzewka) nie został przez twórców stworzony od zera? W dodatku beznadziejna optymalizacja, przez co na moim dość dobrym sprzęcie słaba grafika musiała stać się jeszcze słabszą grafiką.

I choć grafika nie jest najważniejsza, to jednak ma bardzo ważną rolę.

Natomiast nie rozumiem tego "fani serii zrobiliby niesamowity pogrom". Znaczy, jeśli Ubi zaprzestałoby Hirków, to mielibyśmy zamieszki na ulicach? :P I ten tekst o "przykrym obowiązku" - zwykła chęć zysku i tyle.

"jeśli utrzymają tory obrane w Legacy" - czyli kopiuj-wklej wszystkiego, co się da, do gry? Aż tak słabi oni nie są :P

"Ekrany miast i wierzchowce to błahostki w porównaniu do ogromu całej gry" - nie. Wierzchowce może tak, ale jednak z ekranami miast trochę czasu się spędzi.
I choć nie jest to problem pierwszej wagi, to jednak słabo to wygląda, że H5 wprowadziło kilka fajnych innowacji które nie są kontynuowane w następnych częściach. Różnorodność wierzchowców oznaczała także większą różnorodność zamków, natomiast ekrany miast w H5 były z całą pewnością najgenialniejsze. Wyglądały jak prawdziwe metropolie z krwi i kości. A te w H6 i H7? Jak garnizony stworzone pod utrzymanie żołnierzy, jakgdyby mieszkało tam 100> istot.


IP: Zapisane
„-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! On jest tym piorunem, on jest tym obłędem![…]”

Friedrich Nietzsche
Reuel
NaNaNaNaNaNaNa Reuel!

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 876


Kopnął cię ktoś kiedyś w rzyć, koziołku?

Zobacz profil
« Odpowiedz #1022 : 11 Stycznia 2015, 14:03:57 »
Bez urazy Kyoshiro ale twoje zarzuty są lekko bezpodstawne. Raz, że dodatki które robili były do gry, której od początku nie tworzyli, mieli pewno bardzo ograniczone fundusze dzięki kochanemu Ubi. Porównywanie do H5 więc tym bardziej mija się z celem, bo tam nie cięto na funduszach gdzie można.

M&M Legacy ewidentnie już była to decyzja Ubi by wziąć modele z poprzednich części. Ty jak rozumiem wypiąłbyś się na swojego pracodawcę, stworzył nowe modele i zbankrutował na kosztach bo fani będą niezadowoleni? Zaś mechanika, na którą mieli wpływ jak sam wspomniałeś była ok.

Tak więc raczej nie hejciłbym Limbic a ubishit, który w skąpstwie i leceniu na kasę kosztem klientów ostatnio przoduje, zamiast zwalać wszystko na Limbic, które w praktyce ciężko oceniać przy najpewniej bardzo małych środkach do tworzenia gry.


IP: Zapisane
Miker

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 057


Wiedza to największa potęga

Zobacz profil
« Odpowiedz #1023 : 11 Stycznia 2015, 14:29:27 »
Cytuj
Tak więc raczej nie hejciłbym Limbic a ubishit, który w skąpstwie i leceniu na kasę kosztem klientów ostatnio przoduje, zamiast zwalać wszystko na Limbic, które w praktyce ciężko oceniać przy najpewniej bardzo małych środkach do tworzenia gry.

Jeżeli chodzi o rzeczy typu brak ekranów 3D, rożnych wierzchowców większej ilości ras itd. to prawda za to można tylko i wyłączni Ubisoft obwiniać bo to oni inwestują kasę w tworzenie gry. Limbic nei chce skończyć jak BlackHole i bardzo dobrze. Biznes to biznes płacą im to niech zarabiają ale wykonanie tych ekranów 2D jest tak beznadziejne, że za to można tylko obwiniać osoby za nie odpowiedzialne. Ekrany 2D też mogą być majestatyczne, dawać efekt metropolii ale niech się kurde grafik przyłoży. I już nie chodzi mi o sam styl rysunku bo to od gustu zależy (ja wolę realistyczniejsze ale ten jaki i styl ekranów z szóstki też ujdzie, te nawet do samej gry pasowały) ale aż bije od tych dwóch ujawnionych ekranów albo kompletnym brakiem wyobraźni (czasami można mieć umiejętności ale wyobraźni się nie da nauczyć) albo jak już wcześniej napisałem totalnym olaniem sprawy. W wielu innych dziedzinach jakby jakiś lekarz odwalił w podobny sposób operację, czy inżynier/budowlaniec projekt/wykonanie budynku to skończyłoby się to dla nich konsekwencjami.


IP: Zapisane
Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas very mocno!
Reuel
NaNaNaNaNaNaNa Reuel!

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 876


Kopnął cię ktoś kiedyś w rzyć, koziołku?

Zobacz profil
« Odpowiedz #1024 : 11 Stycznia 2015, 14:40:18 »
Ekrany miast to najpewniej prace niezależnego grafika, który dostaje wytyczne od Limbic, ten zaś pewnie jest na krótkiej smyczy Ubi w jakimkolwiek względzie :> Znowu więc Ubi jak dla mnie tu jest winowajcą.


IP: Zapisane
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #1025 : 11 Stycznia 2015, 15:13:37 »
Nie ma sensu obwinianie Ubisoftu. W tej odsłonie postanowili zmienić perspektywę miasta, fakt wygląda to bardziej jak gród, ale w pewnym sensie taką funkcję pełni. Już w szóstce było widać, że planowali jak najbardziej ograniczyć ten aspekt gry, by skupić się na mapie przygody. Tu tendencja jest taka sama. Poza tym widać, że przystań bardzo przypomina tą ze wstępnych szkiców do piątki. Brakuje tylko mostu z rzeźbami aniołów. Tutaj miasto raczej pełni funkcję wojskową, ekonomia miasta jest ograniczona do kilku budynków. Poza tym tradycją jest pokazywanie na mapie przygody jedynie budynku generującego złoto lub zamku (nigdy nie widzieliśmy poza szóstką) czegoś więcej na mapie przygody. To nie będzie metropolia, za bardzo by przypominało Age of Wonders, na ten przykład.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

Reuel
NaNaNaNaNaNaNa Reuel!

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 876


Kopnął cię ktoś kiedyś w rzyć, koziołku?

Zobacz profil
« Odpowiedz #1026 : 11 Stycznia 2015, 15:22:17 »
@Belegor: No chyba skoro ograniczają rolę ekonomii w grze, która mi się podobała to obwinianie Ubishitu ma jak najbardziej sens. Ponieważ te frajery nie potrafią zrozumieć, że bez fanów, którzy mają swoje zdanie w tej kwestii gra się zwyczajnie nie sprzeda.

Nie cytuj całych wiadomości, proszę, dziękuję.


« Ostatnia zmiana: 11 Stycznia 2015, 15:26:08 wysłane przez Hellscream » IP: Zapisane
Hellscream
Orczilla

*

Punkty uznania(?): 4
Offline Offline

Wiadomości: 1 125


One, Two, Hellscream's coming for you...

Zobacz profil
« Odpowiedz #1027 : 11 Stycznia 2015, 15:25:10 »
Cytuj
Poza tym tradycją jest pokazywanie na mapie przygody jedynie budynku generującego złoto lub zamku (nigdy nie widzieliśmy poza szóstką) czegoś więcej na mapie przygody.

Umm, jestem na 80% pewny, że w HoMM IV wygląd miasta na mapie przygody zmieniał się w zależności od poziomu rozbudowy fortu.
Podobnie w HoMM V - pamiętam, że takie budynki jak np. gildia magów w Fortecy czy Namiot... Kogośtam - również były ukazane na mapie przygody w granicach miasta. Szóstka nie była pod tym względem nowością.

Jak już przy tym jesteśmy... Pamiętacie ten miły (moim zdaniem) ficzer z czwórki, mianowicie to, że "baza" miasta zmieniała się w zależności od terenu, na którym miasto w rzeczywistości stało? Dodawało to trochę realizmu (który oczywiście nie jest najważniejszy w fantasy) i było ciekawą "osobliwością". Co byście powiedzieli jakby twórcy zdecydowali się do tego wrócić?


IP: Zapisane
Reuel
NaNaNaNaNaNaNa Reuel!

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 876


Kopnął cię ktoś kiedyś w rzyć, koziołku?

Zobacz profil
« Odpowiedz #1028 : 11 Stycznia 2015, 15:34:24 »
Co do rozbudowy miast w H4 i H5 to wszystko to też zaobserwowałem i potwierdzam ^_^

Co do zmiany terenu na ekranie miasta to zależy jakby to zrobili, jednak obawiam się, że zrobienie tego byłoby na tyle drogie, że by Ubi kiedykolwiek o tym pomyślało możemy zapomnieć :/


IP: Zapisane
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #1029 : 11 Stycznia 2015, 15:37:44 »
W czwórce to było proste- nie było murów, a rzeźba terenu zawsze była identyczna. Jedyne zmiany jakie widziałem między terenami miasta- to "skórka" terenu. Nic imponującego. Zawsze ten sam układ budynków niezależnie od terenu. 


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

Reuel
NaNaNaNaNaNaNa Reuel!

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 876


Kopnął cię ktoś kiedyś w rzyć, koziołku?

Zobacz profil
« Odpowiedz #1030 : 11 Stycznia 2015, 15:51:41 »
W sumie jakimś rozwiązaniem byłoby zrobienie tylu ekranów miast ile jest terenów. Można by też ustawiać budynki na podobnej rzeźbie terenu jak wokół miasta, tylko budynki mogłyby być ustawiane losowo. Tylko tu ten teren powinien być trochę bardziej zróżnicowany niż w H4.


IP: Zapisane
Miker

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 057


Wiedza to największa potęga

Zobacz profil
« Odpowiedz #1031 : 11 Stycznia 2015, 15:55:51 »
Ekrany miast to najpewniej prace niezależnego grafika, który dostaje wytyczne od Limbic, ten zaś pewnie jest na krótkiej smyczy Ubi w jakimkolwiek względzie :> Znowu więc Ubi jak dla mnie tu jest winowajcą.

Nadal machnięcie obrazka to machnięcie obrazka i patrząc na te ekrany, które nie mają sensu w rozstawieniu bo nawet jeśli to nie ma być miasto a forteca to po co ustawia się budynki wojskowe poza murami? Dodatkowo co jak co ale kapitol nadal stoi i we wszystkich częściach poza szóstką rozbudowa rady miasta rozbudowywała osady mieszkańców czyli niejako źródło dochodu. Brak domostw ma sens w forcie ale nigdy w mieście a szczególnie w pełni rozbudowanym. Ubisoft jedyne wytyczne jakie daje to zapewne "zróbcie to jak najtaniej" a przygotowanie grafiki nawet w gorszym jakościowo wykonaniu ale przemyślanej nie kosztuje więcej niż to co nam rzucili.




IP: Zapisane
Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas very mocno!
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #1032 : 11 Stycznia 2015, 16:00:19 »
Za dużo roboty- co daje za dużo pieniędzy, których Limbic może nie mieć. Problem głównie stanowią mury. Muszą je tak ułożyć, by wyglądało że to chroni przed oblężeniem, a jednocześnie widać wszystkie budynki w środku. Efekty widać, w poprzednich edycjach nie było takiego problemu. W piątce rozwiązali to robiąc najlepsze ekrany miast ever z serii. W 2D ta sztuka się nie uda. Może gdyby pozbyli się murów, może lepiej by to zrobili.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

Hex

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 396


Zobacz profil
« Odpowiedz #1033 : 11 Stycznia 2015, 16:27:54 »
Wystarczy odrobina wyobraźni żeby miasto wyglądało o wiele lepiej - fanowska poprawka wykonana przez Lawmaker'a:

I tu w pełni zgadzam się z Mikerem - brak funduszy a brak wyobraźni i niechlujstwo to dwie różne sprawy. Mimo niewielkich funduszy można zrobić na prawdę dobrze wyglądający ekran miasta w 2D.
Co mnie nie podoba się w tych ekranach, to że nie są zrobione na silniku gry, tylko w formie obrazka z ograniczoną ilością animacji.


IP: Zapisane
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #1034 : 11 Stycznia 2015, 16:34:03 »
Tu przyznaję rację. Lawmaker poprawił to tak dobrze, że oficjalnemu grafikowi od miasta powinno było się zrobić słabo lub wstyd. Teraz widać, że to miasto i coś się w nim dzieje, mieszka, rozwija. Pytanie tylko, w jakiej formie to będzie. Nie wiemy czy nie wrócą do pierwszego pomysłu z okienkiem miasta zamiast z ekranem.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

Strony: 1 ... 66 67 68 [69] 70 71 72 ... 109    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.045 sekund z 21 zapytaniami.
                              Do góry