1. Skorzystaj z moda New Creature Framework
2. Póki co, nie da się wprowadzić do gry całkiem nowego miasta, a jedynie podmienić już istniejące. Aby to zrobić, musisz się naprawdę dobrze orientować w plikach gry, a po pytaniach wnioskuję, że jeszcze potrzebujesz trochę czasu
3. Po raz kolejny - pogrzeb w plikach gry, znajdziesz tam wiele, wiele efektów zaklęć - i nie tylko - które będą odpowiadać Twoim wymaganiom. Musisz podać do nich ścieżkę - albo skopiować odnośnik do nich, zawarty w pliku animacji jednostki bądź zaklęcia.
4. Po raz kolejny - kombinuj. Skorzystaj z istniejącego pliku bohatera i go skopiuj. Stwórz po kolei bohcia - model, staty, animacje, efekty itp. Dodaj ścieżkę do niego w pliku Random-Standart i w pliku Standart danej frakcji, które to znajdziesz w
MapObjects\_(AdvMapSharedGroup)\Heroes\
A także w pliku mapy, na której ma się znajdować Twój bohater, między wierszami
<AvailableHeroes>
</AvailableHeroes>
5. Stwórz mapy i w Edytorze Map użyj opcji
Narzędzia/Edytor Kampanii
Potem wypełnij wszystkie pola i gotowe
Jeśli chcesz szybciej nauczyć się moddingu, przeglądaj istniejące mody i wyciągaj wnioski. Ucz się samodzielnie. Myśl na własną rękę. Szukaj tutoriali, bo one są naprawdę pomocne, ale żeby coś z nich wyciągnąć, musisz starać się je rozumieć. Nie zaczynaj od najtrudniejszych rzeczy. Jeśli już dobrze sobie radzisz z teksturkami, to świetnie, możesz próbować stworzyć od zera bohatera, stworka lub budowlę. Nie porywaj się z motyką na słońce, na miasto przyjdzie czas... kiedyś
Podsumowując -
korzystaj z cudzej pomocy, ale myśl
sam A tak w ogóle, to czego tyczą się Twoi bohaterowie?